gas gaat uit als je aan wil doen

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
pd0bao

Re: gas gaat uit als je aan wil doen

Bericht door pd0bao » vr 8 apr 2011 08:15

En. . . .men telle slechts de intentie. Gr.Jaap

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: gas gaat uit als je aan wil doen

Bericht door PeterD » vr 8 apr 2011 08:36

watchersofthewoods schreef:
Ben naar de dealer geweest en daar hebben ze een nieuwe thermokoppel geplaatst. propje eruit en alles werkt terug naar behoren.
Bedankt voor de waarschuwingen thumbup.gif , ik probeer ook maar goed te doen...
Mag ik, heel onbeleefd, vragen wat dat ongeveer gekost heeft?
Paar tientjes?
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

robertville

Re: gas gaat uit als je aan wil doen

Bericht door robertville » do 4 aug 2011 21:43

jan Hilgers gaf de beste info ik had ook hetzelfde probleem ik dacht hij gaat een opkuisbeweging maken met de schroevendraaier ik ook geprobeerd geen effect. Toen een stuk schuurpapier ook al was op zicht alles gekuist door moeders flink langs het puntje en voila Belgisch vuur

Caspar fendt
Berichten: 68
Lid geworden op: do 6 okt 2011 10:39

Re: gas gaat uit als je aan wil doen

Bericht door Caspar fendt » zo 22 apr 2012 17:51

Met veel belangstelling over dit thermokoppel probleem gelezen. Heb hetzelfde probleem. Een pit blijft niet aan. Kan iemand een paar tips geven hoe de ijskast er uit gehaald kan worden? Zal zeer waarschijnlijk nodig zijn om het thermokoppel te vervangen dan wel de aansluitingen te controleren. Denk dat ik tot de redelijk handige categorie mensen behoor, met voldoende kennis van gas en elektriek.

Bedankt vast !!
Fendt Saphir 495 SFB, Jeep Cherokee CRD

Caspar fendt
Berichten: 68
Lid geworden op: do 6 okt 2011 10:39

Re: gas gaat uit als je aan wil doen

Bericht door Caspar fendt » zo 22 apr 2012 21:10

Probleem is inmiddels opgelost. Het thermokoppel bleek niet midden in de gasvlam te zitten. Hierdoor werd het koppel niet warm genoeg om de klep open te houden. Na heel voorzichtig het koppel wat verbogen te hebben, blijft de klep nu open.
Fendt Saphir 495 SFB, Jeep Cherokee CRD

Gebruikersavatar
Hobbymachine
Berichten: 384
Lid geworden op: di 7 jun 2011 21:59

Re: gas gaat uit als je aan wil doen

Bericht door Hobbymachine » ma 23 apr 2012 09:20

Whow, wat een reactie op dat propje papier !
Bij onze vorige caravan (Dethleff's) heeft de dealer dit zelf voorgesteld en voorgedaan maar het zal wel niet voor alle foutbeelden de oplossing zijn. Met dat propje overbrug je helemaal geen veiligheden en zorg je er alleen maar voor dat het probleem waarbij de as van de gasknop te diep in de plastic schuift verholpen wordt. Zonder propje duw je de plasticknop tegen het gasstel en gaat er onvoldoende gas naar de brander. Met propje scheelt dat enige mm's en da's genoeg, en wat je doet is eigenlijk de bedieningsknop ietsje verder van het gasstel plaatsen zoals het in nieuwe staat geweest is ! De veiligheid blijft werken aangezien je de knop bijna 1 cm dient in te drukken alvorens de gastoevoer opent en er aan die afstand niks verandert .
Je kan het probleem ook verhelpen met een nieuwe knop waarbij de as minder diep inschuift maar na verloop van tijd heb je hetzelfde probleem. Er kan ook een gevoeliger sensor geplaatst worden maar ... ik ben er dan wel mee akkoord dat werken aan leidingen best door een technicus gebeuren zal, maar om zo hard van leer te gaan tegen een propje ????
Laat maar komen !!
Fendt Bianco 465 TGE (2015) getrokken door Citroën C4 Picasso 2.0 diesel (electronisch geschakeld)

Plaats reactie

Terug naar “Gas”