Caravan permanent aansluiten op 230v

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Plaats reactie
Teun3
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 28 jun 2020 00:04

Caravan permanent aansluiten op 230v

Bericht door Teun3 » zo 28 jun 2020 08:34

Beste forumleden, recent heb ik een caravan aangeschaft die ik in mijn tuin wil gebruiken als logeerplek. Omdat hier langer verbleven wordt wil ik niet gebruik maken van de gas verwarming ivm veel gas verbruik, en douchen gebeurd in het huis. Het plan is dus elektrisch te verwarmen en daarbij eventueel de koelkast in de caravan te gebruiken danwel een zuinigere buiten de caravan. Verder moet de caravan uiteraard verlicht worden en voorzien worden van wifi. Om dit alles voor elkaar te krijgen moet de caravan aangesloten worden op elektriciteit vanuit het huis. Ik ben absoluut geen elektricien en heb dan ook geen flauw idee hoe dit moet. Ik zat zelf te denken om de caravan aan te sluiten op een bestaande groep waar enkel 1 vriezer + 3 lampen op zitten, maar kan me voorstellen dat dat al teveel wordt. Heeft iemand hier enige kennis over elektriciteit of een idee bij wie ik moet wezen met dit probleem? ^Teun

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11212
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Caravan permanent aansluiten op 230v

Bericht door dieseltijger » zo 28 jun 2020 09:06

Gewoon een adapter aan jouw cee kabel koppelen en in een wandcontactdoos met randaarde steken. Inclusief een verwarming van 2 kW, boiler en koelkast is de maximale stroomafname 10 ampère. Resteert nog 6 Ampère, meer dan voldoende voor de vriezer en de rest.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 285
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Caravan permanent aansluiten op 230v

Bericht door sander_knaus » zo 28 jun 2020 09:13