Inbouwen Truma Comfort RC onder bank voorzijde

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Plaats reactie
Mic405
Berichten: 2
Lid geworden op: di 9 jul 2019 20:51

Inbouwen Truma Comfort RC onder bank voorzijde

Bericht door Mic405 » do 11 jul 2019 21:00

Wij zijn in het bezit van een Fendt Saphir 470TFB 2004 met het bed aan de achterzijde en de rondzit aan de voorzijde.

Ik wil een Truma comfort rc airco monteren onder de bank in het midden aan de voorzijde tegen het voorfront. Dit heeft de voorkeur vanwege de gewichtsverdeling. Plan B is onder het bed aan de achterzijde maar dat zorgt weer voor meer gewicht achter de as en dat wil ik voorkomen.

Om e.e.a. Op te meten heb ik een mal gemaakt van karton op basis van de maten van de airco.

Past prima in de bank voorin. Echter voordat ik ga zagen in de vloer heb ik een vraag over de dwarsbalken in de vloer.

Weet iemand waar dat deze zitten aan de voorzijde van dit type caravan?

Of hoe kun je erachter komen waar de dwarsbalken zitten? Wil er niet in zagen namelijk knipoog.gif
Fendt Saphir 470TFB 2004 voorzien van Truma SX mover en Truma Saphir Comfort airco met daarvoor een Peugeot Expert DC 180PK automaat.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Inbouwen Truma Comfort RC onder bank voorzijde

Bericht door karelV » vr 12 jul 2019 00:19

Hallo Mic405, welkom op dit forum.

Is er ook al een plan waar je de 3 uitlopen gaat monteren? vwb de chassisbalken zou ik even ONDER de caravan kijken waar die lopen. scratch.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Mic405
Berichten: 2
Lid geworden op: di 9 jul 2019 20:51

Re: Inbouwen Truma Comfort RC onder bank voorzijde

Bericht door Mic405 » vr 12 jul 2019 20:05

Bedankt!

Plan is om ze via de bank onder de caravan door de kast in te begeleiden. De ringleiding van de kachel ligt al onder de caravan door. Die verwijder ik en dan plaats ik daar de airco leiding.

Heb al even gekeken, maar kan het slecht zien waar de balken zitten. Mocht iemand advies hebben hoe je dit kan zien dan hoor ik het graag.
Fendt Saphir 470TFB 2004 voorzien van Truma SX mover en Truma Saphir Comfort airco met daarvoor een Peugeot Expert DC 180PK automaat.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”