De juiste draaiknop voor de Dometic koelkast

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10950
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

De juiste draaiknop voor de Dometic koelkast

Bericht door dieseltijger » zo 23 jun 2019 11:39

(Miezerige bijdrage)

Bij een Dometic koelkast heb je meestal twee draaiknoppen:
- Die van de "Temperatuur regeling" (regelt het vermogen afgegeven door de electrische verwarmingselementen die de ammoniak uit de oplossing koken)
- De aan/uit - selectieknop (uit/220V/12V/Gas).

Deze laatste draaiknop was afgebroken, die heb ik twee jaar terug vervangen - en dit jaar was het weer feest. oorzaak: de selectieschakelaar vraagt wat meer kracht (liever gezegd: koppel) dan de temperatuurregelknop, en daar is de lichte draaiknop niet tegen bestand - zo leek het.

Gisteren bij de dealer een nieuwe besteld en heb even meegekeken op het scherm. Wat blijkt: de groothandels leveren standaard de kunststof knop geschikt voor de temperatuurregeling, en die wou de dealer bestellen - gelukkig keek ik mee, wat blijkt (en zo was het ook in mijn herinnering): de selectieknop is tevens voorzien van een stalen ring aan de binnenzijde, zodat de knop tegen de grotere krachten bestand is.

Oeps, dat kan alleen maar bij Dometic zelf besteld worden - en dat moet dan mee met andere bestellingen vanwege de verzendkosten en de minimale orderomvang. Let dus goed op bij dit soort nabestellingen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”