Omvormer Vervangen Miko Mk140

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Jeroent83

Omvormer Vervangen Miko Mk140

Bericht door Jeroent83 » do 13 jun 2019 22:28

Vandaag was het tijd om de omvormer te vervangen, het moest wel mijn ouders willen zaterdag weg met de caravan en we kwamen er dus vandaag achter dat hij nu vaker begon te storen. Gelukkig had de kampeer winkel op de hoek nog de omvormer liggen die ik graag wilde hebben.

Eerst mijn dank aan Chris voor het meedenken en aanbod om de huidige te repareren thumbup.gif

De reden dat ik heb gekozen om niet te repareren maar om hem te vervangen was het vermogen. De nieuwe heeft 300Wat en de oude 140, mijn nieuwe water pomp gebruikt al 75 Watt, ik merkte dat deze ook niet op vol vermogen kon draaien met de oude omvormer. Ik heb een kleine foto reportage gemaakt misschien hebben andere hier ook iets aan.

Nieuwe Omvormer: Schaudt CSV 300
https://www.schaudt.gmbh/de/produkte/ha ... orgung.php
Kosten: 134 Euro, bij onze lokale camping winkel.

De oude omvormer: Miko MK140
20190515_172011235_iOS.jpg
MK140
Nu de nieuwe unit, Schaudt CSV 300
IMG_1648.jpg
IMG_1648.jpg (101.38 KiB) 393 keer bekeken
IMG_1646.jpg
IMG_1646.jpg (110.94 KiB) 393 keer bekeken
Eerst ben ik begonnen met het testen welke kabel wat bediend, op basis daarvan ben ik de kabels gaan labelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nieuwe Unit inbouwen:
Afbeelding
12v Klipjes passen gewoon van de oude op de nieuwe, Voor de 230 heb ik nieuwe klemmetjes moeten halen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alles aangesloten, even testen of alles werkt, de Auto aansluiting zit trouwens helemaal rechts, plus en min.
Geen problemen gehad, eindelijk een pomp die naar behoren werkt op vol vermogen dus alles even netjes wegwerken en klaar.

Het was een leuk klusje, belangrijkste is alles goed markeren en foto's maken. Mochten er nog vragen zijn laat maar weten ook heb ik nog wat meer detail foto's als iemand ze nodig heeft.
Afbeelding
Lexus IS250 2.5L V6 (208 Pk) + Fendt Platin 510 TF

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”