zonnepaneel aansluiting kip

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Plaats reactie
kruter
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 6 mei 2019 22:22

zonnepaneel aansluiting kip

Bericht door kruter » wo 15 mei 2019 23:51

Hallo allemaal,

Ik heb een oude Kip met zonnepaneel. Kip is voorzien van een CERS 12D. Alles werkt behalve het zonnepaneel. De Cers 12D bestaat uit 2 delen. Een paneel op de kledingkast en het tweede deel vermoedelijk bij de accu. Mijn vraag is vooral waar het zonnepaneel aangesloten is op de CERS of accu. Dan kan ik met een spanningsmeter eens gaan zoeken wat er loos is. Iemand ervaring?
KIP Greyline Solar KG42T ,Mitsubishi Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 422
Lid geworden op: di 15 jul 2014 16:53
Locatie: Nabij Maastricht

Re: zonnepaneel aansluiting kip

Bericht door Luud » do 16 mei 2019 09:19

Onze Kip met zonnepaneel: bedrading zonnepaneel naar omvormer, omvormer rechtstreeks op accu. Accu is aangesloten op de Cers type 20A. Hebben nu met led verlichting, ruim voldoende aan het zonnepaneel en gebruiken Cers niet.
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??

Gebruikersavatar
VAM
Berichten: 172
Lid geworden op: do 28 jun 2018 09:29

Re: zonnepaneel aansluiting kip

Bericht door VAM » vr 24 mei 2019 09:19

Ik heb een nieuwe Kip Kompakt van 2019 en mijn zonnepaneel is van fabriekswege op dezelfde manier aangesloten. Dus van zonnepaneel naar omvormer en die staat dan weer rechtstreeks op de accu.
Mazda CX5 met Kip Kompakt Travel 2019

Kipke98
Berichten: 554
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: zonnepaneel aansluiting kip

Bericht door Kipke98 » vr 24 mei 2019 18:50

kruter schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een oude Kip met zonnepaneel. Kip is voorzien van een CERS 12D. Alles werkt behalve het zonnepaneel. De Cers 12D bestaat uit 2 delen. Een paneel op de kledingkast en het tweede deel vermoedelijk bij de accu. Mijn vraag is vooral waar het zonnepaneel aangesloten is op de CERS of accu. Dan kan ik met een spanningsmeter eens gaan zoeken wat er loos is. Iemand ervaring?
Achter het paneel zit de CERS. Oftewel het paneel is de voorkant van de CERS. Bij mijn Kip 37 kan je hem zien zitten als je je plafond van de hankast eruit schroeft.Afbeelding

kruter
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 6 mei 2019 22:22

Re: zonnepaneel aansluiting kip

Bericht door kruter » wo 29 mei 2019 12:55

Dank jullie wel voor de tips. Sorry voor de late reactie, ik moet nog even wennen aan het gebruik van dit forum.

Vorige week heb ik een klein tuimelschakelaartje in de buitenverlichting gevonden (binnenkant). Buiten zit er een klein rood knipperend ledje dat aan gaat wanneer ik het schakelaartje omzet. Is dit voor het zonnepaneel? Is dit standaard DOOR kip gedaan? Ik heb het aan laten staan en zal komend weekend kijken of de accu bijgeladen is.

Nu even kijken of ik de meldingen voor het forum ingesteld krijg ;-)
KIP Greyline Solar KG42T ,Mitsubishi Outlander PHEV

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”