AGM Optima Yt mogelijkheid met omvormer /lader zig x7?
- HenkR
- Berichten: 761
- Lid geworden op: do 17 jul 2008 23:23
- Locatie: Amersfoort (Vathorst) ps foto vorige woning
Re: AGM Optima Yt mogelijkheid met omvormer /lader zig x7?
Ik ben tot op heden zeer tevreden over mijn LBC 512 lader op de Optima accu. Is ook goedkoper
Mazda CX5 2.0 en Knaus 500 FVU 2014 en zelf geïnstalleerd: ATC, EVO plus + Optima Yellow 55 + LBC 512, Satenne R3, truma ultraheat, V/A/W meter, waternivo meter, ventilator achter kk en veel extra contactdozen en nog wat gadgets.
Re: AGM Optima Yt mogelijkheid met omvormer /lader zig x7?
RE.gif
Ja, klopt... scheelt idd. € 10,-
Maar ondertussen is de LBC wat ondergesneeuwd door Ctek.
Beide 10 Ampere laders...en,
Ik denk dat beide goede laders zijn...
Ja, klopt... scheelt idd. € 10,-
Maar ondertussen is de LBC wat ondergesneeuwd door Ctek.
Beide 10 Ampere laders...en,
Ik denk dat beide goede laders zijn...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: AGM Optima Yt mogelijkheid met omvormer /lader zig x7?
even alle reclame uitingen en goedbedoeld adviezen en discussies daargelaten
een antwoord op de vraag van ts
trek gewoon de stekker uit het stopcontact van de x7 lader . dan is de lader uit en alle schakelingen die origineel zijn blijven
en koop een lader die een agm stand heeft minimaal 5 ah is . en klaar is kees . zet die op de accu en je bent klaar . Heb je een agm accu dan zet je hem op agm stand is het een gel accu op gel stand en is het een calcium dan gebruik je die stand
Een vraag beantwoorden is een kunst op zich zelf . Houd het bij de vraag en het antwoord Laten we nou niet al onze producten aanprijzen van wat die heeft of wat die heeft . dan daarvoor ellenlange discussies gaan voeren die minimaal al 10 keer gevoerd zijn over wat beter is wat slechter is .Uiteindelijk ziet men de vraag niet meer maar is men verwikkeld in een discussie .
gr ralf
een antwoord op de vraag van ts
trek gewoon de stekker uit het stopcontact van de x7 lader . dan is de lader uit en alle schakelingen die origineel zijn blijven
en koop een lader die een agm stand heeft minimaal 5 ah is . en klaar is kees . zet die op de accu en je bent klaar . Heb je een agm accu dan zet je hem op agm stand is het een gel accu op gel stand en is het een calcium dan gebruik je die stand
Een vraag beantwoorden is een kunst op zich zelf . Houd het bij de vraag en het antwoord Laten we nou niet al onze producten aanprijzen van wat die heeft of wat die heeft . dan daarvoor ellenlange discussies gaan voeren die minimaal al 10 keer gevoerd zijn over wat beter is wat slechter is .Uiteindelijk ziet men de vraag niet meer maar is men verwikkeld in een discussie .
gr ralf
Toch maar een gebruiker geworden i.p.v Leverancier
Re: AGM Optima Yt mogelijkheid met omvormer /lader zig x7?
RE.gif +1
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: AGM Optima Yt mogelijkheid met omvormer /lader zig x7?
RE.gif RE.gif
+1
Zo simpel is het
+1
Zo simpel is het
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen
Re: AGM Optima Yt mogelijkheid met omvormer /lader zig x7?
Het kan nog simpeler.
Maar ik ga dat niet herhalen.
Maar ik ga dat niet herhalen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: AGM Optima Yt mogelijkheid met omvormer /lader zig x7?
Dat is een prima tip van Henk. De LBC 512 kan alles, zelfs LifePO4 lithium laden!
En dit is voor mij absoluut een grote meerwaarde.
Ik mis een populaire inverter/ lader zoals deze op de markt die alles kan en die als toevoeging dezelfde aansluitingen heeft als de Zig X7 e.a.
Dit zou mooi zijn voor een makkelijke renovatie. Alleen uitwisselen en klaar (zijn voor de toekomst).
Dit geld niet voor mij. De Zigx7 is bij mij verkeerd aangesloten en de draad van pin10 (13p. Stekker) ligt los id caravan. En de aan/uit 12 volt schakelaar is ontkoppeld. Deze laatste kabels zou ik eigenlijk willen gebruik in combinatie met een relais/magneetschakelaar om de 12v spanning te kunnen onderbreken (bij buiten gebruik) om lekspanning tegen te gaan.
Opsomming:
Eenvoudig en goedkoop is de semi tractie.
Nadeel is veel gewicht en verliest relatief snel capaciteit.
AGM (beaut) kan ook met zigx7 aan maar word snel lui en moet door een externe lader in AGM stand worden onderhouden.
(Situatie nu een AGM YT 55ah en de x7 uit en een C-tek mxs 5 aangekoppeld).
Als ik 230v aangesloten sta en de x7 heb uitschakeld, heb ik een hoge irritante frequentie toon uit de x7. Bij afwezigheid niet erg maar voor de nacht een ramp. En bijna onvermijdelijk als een lader 12u bezig is.
Conclusie: de situatie vraagt om renovatie en de LBC is tot nu toe de beste opplossing.
En dit is voor mij absoluut een grote meerwaarde.
Ik mis een populaire inverter/ lader zoals deze op de markt die alles kan en die als toevoeging dezelfde aansluitingen heeft als de Zig X7 e.a.
Dit zou mooi zijn voor een makkelijke renovatie. Alleen uitwisselen en klaar (zijn voor de toekomst).
Dit geld niet voor mij. De Zigx7 is bij mij verkeerd aangesloten en de draad van pin10 (13p. Stekker) ligt los id caravan. En de aan/uit 12 volt schakelaar is ontkoppeld. Deze laatste kabels zou ik eigenlijk willen gebruik in combinatie met een relais/magneetschakelaar om de 12v spanning te kunnen onderbreken (bij buiten gebruik) om lekspanning tegen te gaan.
Opsomming:
Eenvoudig en goedkoop is de semi tractie.
Nadeel is veel gewicht en verliest relatief snel capaciteit.
AGM (beaut) kan ook met zigx7 aan maar word snel lui en moet door een externe lader in AGM stand worden onderhouden.
(Situatie nu een AGM YT 55ah en de x7 uit en een C-tek mxs 5 aangekoppeld).
Als ik 230v aangesloten sta en de x7 heb uitschakeld, heb ik een hoge irritante frequentie toon uit de x7. Bij afwezigheid niet erg maar voor de nacht een ramp. En bijna onvermijdelijk als een lader 12u bezig is.
Conclusie: de situatie vraagt om renovatie en de LBC is tot nu toe de beste opplossing.