Inbouwen van een Stroom-, Ampere- en Watt-meter

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
JosD

Re: Inbouwen van een Stroom-, Ampere- en Watt-meter

Bericht door JosD » za 5 mei 2018 21:33

RE.gif
https://nl.aliexpress.com/item/1-PCS-5- ... TdCxgV&s=p

Wel even opletten dat je de juiste besteld, 50HZ, 230V
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI R-Line 150pk - Knaus 420 qd Sport

JosD

Re: Inbouwen van een Stroom-, Ampere- en Watt-meter

Bericht door JosD » za 5 mei 2018 21:35

Chris schreef:
za 5 mei 2018 21:07
RE.gif.
Handig he mrgreen.gif

Super handig knipoog.gif
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI R-Line 150pk - Knaus 420 qd Sport

thmeyer

Inbouwen van een Stroom-, Ampere- en Watt-meter

Bericht door thmeyer » ma 11 jun 2018 17:08

Beste Forumleden,

“Ali” heeft zins enige tijd 2 nieuwe KWh-meters. 1 heeft een heel mooi gekleurde display met vermogenspoel.
En de andere heeft een mooiere form en een duidelijker uitlezing gekregen en is leverbaar met of zonder vermogenspoel.
Zelf heb ik zins enige jaren het oudere model met tevredenheid (met de 4 knoppen en zonder shuntspoel) in de caravan ingebouwd.
Als ik opnieuw een KWh-meter zou inbouwen, zou ik niet voor de mooie kleurde display kiezen, daarvan is de verlichting namelijk niet uit schakelbaar.
Deze geeft net zoveel licht (zo kon bijna je krant bij lezen) als dat mijn groene 230 volt schakelaar van de koelkast die mijn vroegere caravan had.
Die schakelaar had ik toen deels afgeplakt, want iedere avond een handdoek voorhangen vond ik iedere keer een beetje onhandig.
Deze mooie Kwh-meter kan je wel inbouwen als je geen last heb van dit vele licht.
Zoals ik eerder gezegd heb, kan het licht niet uitschakelen worden, wel kan je met het knopje het aantal KWh-aantal resetten.
Het andere model heeft een 6 in 1 uitlezing, Je ziet alles tegelijkertijd op de display en met de schakelaar kan je de verlichting direct aan- en uitschakelen.
Druk je langer de schakelaar in, dan wordt ook deze KWh-aantallen gereset.
De voordelen van de vermogenspoel.
Deze heeft als voordeel, dat je maar 1 dun 2-aarderige kabeltje hoeft te trekken naar je CEE- 230 volt aansluitpunt van je caravan en de 230 volt (ook een dun kabeltje) van je KWh-meter kan je op willekeurig op de 230 volt aansluiten.
De vermogenspoel heeft ook als voordeel, als je KWh-meter onderweg tijdens de vakantie de geest (kan) geeft, dat hoef je ook geen kabels meer om te zetten !!

Zie bijlages + linken

https://www.aliexpress.com/item/Color-S ... 0000000000

https://www.aliexpress.com/item/6-IN-1- ... 4c4dKhEANQ

Al het bovenstaande is puur persoonlijk en deels in de praktijk getoetst.
Groeten Theo
Bijlagen
KWh-meter met gekleurde display.JPG
KWh-meter met gekleurde display
KWh-meter met Backlight.JPG
KWh-meter met Backlight
Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma UltraHeat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”