Andere trekauto
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Andere trekauto
Mijn huidige auto is een diesel, alleen maar omdat ik dat een toffe auto vind. Voor mij is een auto meer dan alleen maar een vervoersmiddel, of dat financieel altijd slim is?? Maar wel leuk :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Andere trekauto
Een auto is in zeker opzicht financieel niet slim.
Ik denk maar zo: of je gooit geld in een rivier en dan stroomt het weg. Of je koopt een auto en dan stroomt je geld ook weg. Alleen is dat veel comfortabeler, prettiger, dan in de rivier gooien.
Ik denk maar zo: of je gooit geld in een rivier en dan stroomt het weg. Of je koopt een auto en dan stroomt je geld ook weg. Alleen is dat veel comfortabeler, prettiger, dan in de rivier gooien.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Andere trekauto
Je kunt ook voor relatief weinig een diesel terugkopen van een jaar of 4-5 oud. Ook die zijn meestal niet zo duur meer tegenwoordig.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
Re: Andere trekauto
Ok ik rij in een diesel, omdat ik een diesel fijner vind rijden en al helemaal i.c.m. aanhangers en caravans.
Met mijn jaarkilometrage zal een benzineauto waarschijnlijk ook aantrekkelijker zijn maar het fijne koppel van een diesel wil ik niet missen, al helemaal niet voor mijn sleurhut.
En dan hebben we slechts een lichtgewicht polyester caravan van max. 930kg.
Met mijn jaarkilometrage zal een benzineauto waarschijnlijk ook aantrekkelijker zijn maar het fijne koppel van een diesel wil ik niet missen, al helemaal niet voor mijn sleurhut.
En dan hebben we slechts een lichtgewicht polyester caravan van max. 930kg.
Re: Andere trekauto
Beste mede forumleden,
Ik dank jullie hartelijk voor alle adviezen.
Ik blijf voorlopig in mijn Mondeo diesel rijden omdat het een geweldige auto is.Daarnaast vind ik een dieselmotor veel mooier qua geluid en (inderdaad) koppel.
Mvrgr.Kees
Ik dank jullie hartelijk voor alle adviezen.
Ik blijf voorlopig in mijn Mondeo diesel rijden omdat het een geweldige auto is.Daarnaast vind ik een dieselmotor veel mooier qua geluid en (inderdaad) koppel.
Mvrgr.Kees
Re: Andere trekauto
Grappig hoe de diesels altijd geroemd worden om hun koppel. Rij nu mijn derde (lease) Skoda Superb en verkies de 2 x 1.4 TSI’s boven de diesel uitvoering juist vanwege het koppel!
Oke, ik geef toe, de 1.6 Diesel was een sjoemel diesel die er na kastratie (ik bedoel ontsjoemeling) er onderin niet beter op werd ( en bovenin gek genoeg wel).
TSI trekken vanaf 1400 toeren. De 1.6 diesel vanaf 2000.
Anyway, off topic.
Oke, ik geef toe, de 1.6 Diesel was een sjoemel diesel die er na kastratie (ik bedoel ontsjoemeling) er onderin niet beter op werd ( en bovenin gek genoeg wel).
TSI trekken vanaf 1400 toeren. De 1.6 diesel vanaf 2000.
Anyway, off topic.
Re: Andere trekauto
Sjoemel TSI dan misschien?Tafkah schreef: ↑zo 14 jun 2020 09:27Grappig hoe de diesels altijd geroemd worden om hun koppel. Rij nu mijn derde (lease) Skoda Superb en verkies de 2 x 1.4 TSI’s boven de diesel uitvoering juist vanwege het koppel!
Oke, ik geef toe, de 1.6 Diesel was een sjoemel diesel die er na kastratie (ik bedoel ontsjoemeling) er onderin niet beter op werd ( en bovenin gek genoeg wel).
TSI trekken vanaf 1400 toeren. De 1.6 diesel vanaf 2000.
Anyway, off topic.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm
Re: Andere trekauto
Dit klopt natuurlijk. Alleen vergeet je nu wel dat er na een paar jaar nog veel meer bij moet om een andere te kopen. De dieselauto kan nog wel veel meer in waarde dalen, terwijl de kosten voor MRB (en misschien ook brandstof) nog wel eens veel verder kunnen oplopen. Niemand die dat nu weet. Als je nu beslist om nog een paar jaar door te rijden heb je kans dat je later de keuze moet maken om hem dan ook helemaal tot de graag op te rijden. Wij maakten deze beslissing een jaar of 10 geleden voor onze Peugeot 306. Inmiddels is hij 21 jaar oud en rijdt nog steeds als een zonnetje. Je moet dus een lange adem hebbenMicky schreef: ↑zo 3 mei 2020 11:37Stel dat je 100 euro per maand duurder uit bent met diesel, das 1200 per jaar, ondertussen betaal je meer aan brandstofkosten en heb je ook nog een hoger verbruik.
Wil je een knappe auto week kopen moet er minimaal 5-10k bijgelegd worden, reken maar uit hoe lang je met de diesel door kunt rijden voordat je het omslagpunt bereikt hebt.
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Andere trekauto
RE.gif
Nee, dat vergeet ik niet
Nee, dat vergeet ik niet
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- bertgolf116
- Berichten: 143
- Lid geworden op: do 26 mar 2015 14:45
Re: Andere trekauto
Ik heb sinds kort een Mazda CX5 met automaat, awd, en 2.5 liter motor benzine, niets mis mee, zakelijk altijd diesel ivm 40.000km per jaar. Voor beide valt iets te zeggen , reed vroeger met een 2 liter sierra zonder turbo maar met aanhangwagen ook door heel europa heen. Het heeft allemaal te maken met waar voel je je het beste mee en hoeveel centen wil je erin stoppen. De jeugd hier rijden allebei een 2.5 turbo ,die zuipen als grote, trekken als een lier en is kompleet anders auto rijden, maar zolang ze het er voor over hebben vindt ik het goed.
Ieder gewoon zonder oordeel over elkaars speelgoed lekker laten genieten..
Ieder gewoon zonder oordeel over elkaars speelgoed lekker laten genieten..
Mazda CX5 2.5l aut. 4wheel met Knaus Südwind 450 FU 60 years edition 2021