Nieuwe trekauto uitkiezen

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » di 24 mar 2020 22:26

Ik rijd nu een Toyota Yaris Hybride, helaas mag daar geen caravan achter.
Ik denk dat een kleintje geen enkel probleem zou zijn voor het kleine Yarisje.
Onze Lander van max 750 kg zou zeker lukken, maar ja het mag niet.

Gelukkig is de Yaris een auto van het werk en mag ik toevallig ook nog iets nieuws uitzoeken.
Budget is vrij, echter loopt de eigen bijdrage bij privé gebruik behoorlijk snel op als die cataloguswaarde oploopt.
De Yaris kost me nu ongeveer € 190 in de maand, daar komen alleen parkeer en tol kosten bij.
De rest is bij de lease inbegrepen, inclusief een Europa tankpas.

Nu met de Corona crisis ligt helaas niet alleen het sociale leven stil.
Ook zo goed als alle auto fabrieken zijn gesloten, een nieuwe auto bestellen is dus wachten, heel lang wachten.

Automaat is eigenlijk een vereiste en bij benzine zijn we aan een aantal merken gebonden.
Ford, VW, Skoda, Peugeot, Opel, Kia, Toyota, Renault, BMW, Mercedes
Bij hybride zijn we (nog) vrij in de keuze van het merk.

Zo kwam ik onder andere bij Hyundai terecht.
De Kona hybride.
Voor een kleine 30.000 euro heb je de Comfort uitvoering met een trekhaak en het krell audio systeem met navigatie.
Verder geen extra opties aangevinkt, ook de kleur blijft saai donker grijs. :(
Dit wil voor mijn bijtelling + de eigen bijdrage zeggen dat die Kona ongeveer € 290 per maand gaat kosten.

Echter twijfel ik of dit de juist keuze gaat zijn.
Ik wil onder de € 300 per maand bijtelling + bijdrage blijven.
Dit komt dit neer op ongeveer 26.000 euro cataloguswaarde maximaal bij een benzine auto.
En een krappe € 30.000 bij Hybride

Andere opties die we bekeken hebben zijn:
De Opel Corsa 1.2 automaat 100 pk
Een Renault Clio initiale, automaat met 130 pk in dat geval.
De Peugeot 208 valt af vanwege het kleine stuur waarbij mijn vriendin geen fatsoenlijke zithouding kan vinden.
Skoda levert in de Fabia geen automaat helaas, anders was dat wel een optie.
BMW en Mercedes leveren niets voor deze prijzen.. scratch.gif
Toyota's hybride mogen slechts 725kg trekken (RAV4 uitgezonderd) die vallen dus af.
De nieuwe Corolla valt af vanwege lelijkheid.. :twisted:
De huidige Yaris benzine mag 830kg trekken en is er ook in automaat dus dat zou kunnen.
Maar dat model vind ik echt te gedateerd ondertussen, ik rijd er nu in, het is dus ook niets "nieuws"

De reden dat ik twijfel bij de Kona is dat ik hem van binnen niet echt modern vind, en bovendien is de auto vrij zwaar.
Onder de streep denk ik dat de Opel Corsa beter overweg kan met de caravan dan de Kona.
De Renault al helemaal met zijn 130 pk 4 cilinder.
De enige reden om nu voor de Kona te kiezen is dat die nieuw leverbaar is uit voorraad.
Bij Opel en Renault zijn alle voorraad auto's niet in de uitvoering die gewenst is te krijgen.

Luxe problemen, ik weet het.. :oops:
Ons Peugeotje 206 uit 2005 met zijn 1.4 benzine motortje met 75 pk heeft de Lander ook veilig thuis gebracht.
Dat is nog een alternatief voor de aankomende zomer.
Dan moeten we wel de brandstof zelf betalen, maar daar is ook wel over heen te komen.
Dat geeft wel de mogelijkheid om een nieuwe Corsa of Renault compleet naar wens te bestellen.

Lange lap tekst erg lang zie ik nu.. :oops: :oops:
Is er iemand ie mee wil denken/bomen over een oplossing.
Of me kan overtuigen dat zo een Hyundai Kona echt de juiste keuze is mrgreen.gif
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Micky » di 24 mar 2020 22:55

RE.gif

Parkeer en tolkosten mag je aftrekken van je bijtelling, dus bonnen inleveren op de zaak, zijn namelijk privé gemaakte kosten voor een zakelijke auto waar je bijtelling voor betaald. check maar even, heb ik jaren gedaan thumbup.gif

de bijdrage voor privé gebruik is overigens ook direct aftrekbaar, dus ga maar eens rekenen knipoog.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » di 24 mar 2020 23:25

Geloof me ik heb me al suf gerekend..

Tol en parkeerkosten zijn enkel aftrekbaar als je een bijdrage voor prive gebruik betaald.

De Yaris zit ongeveer 7 duizend onder het norm bedrag voor een zakelijke auto bij ons.
Daarmee ben ik vrijgesteld voor de eigen bijdrage, en kan ik dus ook geen tol en parkeer kosten declareren.

De bijdrage voor prive gebruik die bij duurde Auris werk van toepassing is, is een netto inhouding op ons salaris.
Welke met je bruto bijtelling wordt verrekend.
Hoe dan ook, de regeling is zoals die is.
Een hybride auto van ongeveer 30 duizend kost bij ons netto 300 in de maand.
Een benzine van ongeveer 26 duizend kost ook ongeveer die 300 euro netto.

Maar dat was eigenlijk mijn vraag niet .. :oops:
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Micky » di 24 mar 2020 23:47

RE.gif dit schrijf je:
Bommes schreef:
di 24 mar 2020 22:26

Budget is vrij, echter loopt de eigen bijdrage bij privé gebruik behoorlijk snel op als die cataloguswaarde oploopt.
Eigen bijdrage is heel wat anders dan bijtelling....

je praat over een nieuwe auto, niet over de huidige Yaris toch?

je wilt de auto gaan gebruiken voor de caravan, zo lang je een goedkope privé auto hebt die dat nu doet, ben je met de lease ALTIJD duurder uit

je kunt niet verwachten dat je gratis op de eerste rij zit, het kost wat het kost thumbup.gif

Echter wil je ook maar iets meer en kun je je privé auto wegdoen, dan wordt een lease heel snel voordelig.

Wij hebben momenteel een privé auto waar we de caravan mee kunnen trekken als we willen, de zakelijke auto gaat dit doen, wij willen 2 auto's privé gebruiken, omdat ik vaak langer weg ben en er dan geen auto thuis staat.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » wo 25 mar 2020 07:01

RE.gif
Ik weet dat de eigen bijdrage iets anders is dan de bijtelling.. thumbup.gif

En volgens mij wil ik niet gratis op de eerste rij zitten.
Ik probeer voor het die mij gestelde maximale budget het beste/leukste uit te kiezen.

Wat nu lastiger is geworden omdat alle fabrieken zijn gesloten. :oops:

Mijn hele bericht kan ik ook korter samenvatten:
De keuze is tussen:
De Hyundai Kona Kona hybride (1.6 104pk +40pk elek.)
De Renault Clio 1.2 Initiale (130pk 4cil.)
Opel Corsa 1.2 GS Line (100pk 3cil)

De eerste uit voorraad, de andere 2 moeten besteld en dan is de levertijd onbekend.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Niels83 » wo 25 mar 2020 07:55

De corsa zou voor mij op uiterlijk afvallen.

Heb je ook gekeken naar de polo, de Businessline is vanaf 25.000 met dsg leverbaar. Ik heb daar te weinig mee gereden om daar heel veel over te zeggen, maar lees daar veel positieve dingen over.

De Seat ibiza is iets goedkoper, en De FR Businessline met dsg7 is iets duurder.

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » wo 25 mar 2020 08:24

Goedemorgen Niels,

Dat op het uiterlijk afvallen heb ik met de Polo :oops: maar thanks voor de tip.
Ik zal eens een VW configurator kijken of het lukt om iets samen te stellen.
Seat valt helaas buiten het merken beleid, ik vind de Ibiza er wel tof uitzien namelijk.

Ik heb gisteren avond nog zitten klikken op de Renault site.
De Clio is de enige in dit budget die een 4 cilinder heeft met 130 pk en een automaat.
Nou zal hoef ik me niet blind te staren op vermogens, onze caravan is maar maximaal 750 kg.
Maar een beetje extra vermogen is altijd leuk toch.
En ik denk dat die zelfs met normaal gebruik zuiniger is dan een 1500 kg wegende Kona hybride.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door dieseltijger » wo 25 mar 2020 08:34

Ik heb - in tegenstelling tot anderen - geen ervaring met de auto's die jij in het vizier hebt. Wel heb ik twee jaar geleden gedurende drie dagen een corsa leenauto gebruikt. Een driecilinder.

Uiterst complete, en gerieflijke wagen - en een plezierig motorkarakter. Een proefrit waard.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Vadervan3 » wo 25 mar 2020 08:36

RE.gif

Een megane dan? Ik weet zo niet wat die tegenwoordig doen, maar mijn megane uit 2011 had een fiscale waarde van een kleine 26k en heeft best wel de meeste opties( navigatie, Climate control, cruise control etc.

Ad Fendt
Berichten: 98
Lid geworden op: za 17 aug 2013 20:05

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Ad Fendt » wo 25 mar 2020 08:43

Ik werk bij Renault dealer in Zuid Holland en weet dat we meerdere clio's met 130 pk EDC op voorraad hebben. Zou dus geen probleem hoeven zijn? En wat betreft bonnetjes tol en parkeren : Dat je eigen bijdrage moet hebben om deze in mindering te brengen op bijtelling is niet juist. Deze kosten (in mijn geval ook brandstof buitenland) wordt door werkgever aangeduid als eigen bijdrage (middels aanvulling op arbeidsovereenkomst) en mag dus gewoon van de bijtelling afgetrokken worden, wat bij ons dus gewoon gebeurt. Misschien handig om eens aan te kaarten bij jullie werkgever?

Verstuurd vanaf mijn SM-T290 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » wo 25 mar 2020 08:54

dieseltijger schreef:
wo 25 mar 2020 08:34
Ik heb - in tegenstelling tot anderen - geen ervaring met de auto's die jij in het vizier hebt. Wel heb ik twee jaar geleden gedurende drie dagen een corsa leenauto gebruikt. Een driecilinder.

Uiterst complete, en gerieflijke wagen - en een plezierig motorkarakter. Een proefrit waard.
Ik heb er al mee gereden, een Elegance uitvoering. Daarin vond ik de stoelen tegenvallen.
Maar het reed super, erg fijne automaat en om eerlijk te zijn is het wel een tof interieur.
Mooie donker allemaal, gewoon normale wijzers en klokken.
De GS line heb ik ook ingezetten, erg fijne stoelen, en met de rode lijn over het dashboard ziet het er erg tof uit.
Ik heb vroeger een Kadett GSI gehad.. en op een of andere manier heeft Opel nog een beetje die sfeer die om de GSItjes hing vroeger.
Dat is niet meer zo, maar ik heb die associatie nog steeds. :oops: mrgreen.gif
Vadervan3 schreef:
wo 25 mar 2020 08:36
RE.gif

Een megane dan? Ik weet zo niet wat die tegenwoordig doen, maar mijn megane uit 2011 had een fiscale waarde van een kleine 26k en heeft best wel de meeste opties( navigatie, Climate control, cruise control etc.
De Megane is een stuk duurder geworden en valt daarmee (als ik een automaat wil) buiten mijn gestelde budget.
Ad Fendt schreef:
wo 25 mar 2020 08:43
Ik werk bij Renault dealer in Zuid Holland en weet dat we meerdere clio's met 130 pk EDC op voorraad hebben. Zou dus geen probleem hoeven zijn? En wat betreft bonnetjes tol en parkeren : Dat je eigen bijdrage moet hebben om deze in mindering te brengen op bijtelling is niet juist. Deze kosten (in mijn geval ook brandstof buitenland) wordt door werkgever aangeduid als eigen bijdrage (middels aanvulling op arbeidsovereenkomst) en mag dus gewoon van de bijtelling afgetrokken worden, wat bij ons dus gewoon gebeurt. Misschien handig om eens aan te kaarten bij jullie werkgever? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T290 met Tapatalk
Thanks voor je reactie.. thumbup.gif
Ik heb bij mijn vorige werkgever een Clio Estate gehad, de 110 pk DCI in een bose uitvoering.
Erg fijne auto waarin alleen een automaat ontbrak.
Standaard meer dan compleet en ik had ook alleen de verwarmde voorstoelen aangevinkt.

Wat betreft die bijtelling en eigen bijdrage.
Bij ons wordt door de mensen die de regelingen maken en de salaris administratie uitvoeren een lease auto als een luxe voorrecht gezien.
Bij hun functies horen ze niet, en de gene die ze wel mogen bestellen zouden op hun blote knietjes moeten bedanken dat ze dat mogen.
Vragen hier over, moeilijke regelingen, bonnetjes, declaraties leveren steevast ellenlange mail conversaties op.
Dat heb ik (en met mij de meeste collega's) op gegeven.
Die paar honderd euro tol van het afgelopen jaar (retourtje zuid Spanje) neem ik voor lief,
ik ben al blij dat ik de brandstof in het buitenland op de tankpas kan tanken.

Wat betreft de voorraad clio's die jullie hebben staan:
Thanks voor de tip.
Ik heb de vraag uitstaan bij de inkoop afdeling bij welke dealers er ingekocht wordt (auto's zijn allemaal eigendom van het bedrijf).
Dat maakt de zoektocht wat makkelijker.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Morgoth » wo 25 mar 2020 09:05

Tsja, lastige keuze. Aan de andere kant is de caravan niet zo zwaar dus het hoeft geen kanon van een auto te zijn.

Ik heb er voor gekozen om zakelijk goedkoop te rijden en de caravan (en tandemasser en paardentrailer) te trekken met de privé auto. Daarom rijd ik zakelijk een Hyundai Kona Electric met 4% bijtelling (regeling 2019) en heb ik privé een Mercedes C220 CDI Estate automaat. Met de Kona mag ik niks trekken, de Benz trekt maximaal 1800kg. Dit was voor mij de meest aantrekkelijke oplossing. Daarbij spaar ik met mijn elektrisch gereden 60.000 zakelijke kilometers per jaar ook nog eens het milieu. Met de Benz rijden we hooguit 15.000 per jaar.

On topic. Nog niet genoemd:

Citroen C3
Kia Ceed
Kia Stonic
Mini
Nissan Juke
Renault Capur
Skoda Kamiq
Suzuki S-Cross
Suzuki Vitara
Toyota Corolla (Touring)
VW T-Cross
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Niels83 » wo 25 mar 2020 09:05

Bommes schreef:
wo 25 mar 2020 08:24
Goedemorgen Niels,

Dat op het uiterlijk afvallen heb ik met de Polo :oops: maar thanks voor de tip.
Ik zal eens een VW configurator kijken of het lukt om iets samen te stellen.
Seat valt helaas buiten het merken beleid, ik vind de Ibiza er wel tof uitzien namelijk.

Ik heb gisteren avond nog zitten klikken op de Renault site.
De Clio is de enige in dit budget die een 4 cilinder heeft met 130 pk en een automaat.
Nou zal hoef ik me niet blind te staren op vermogens, onze caravan is maar maximaal 750 kg.
Maar een beetje extra vermogen is altijd leuk toch.
En ik denk dat die zelfs met normaal gebruik zuiniger is dan een 1500 kg wegende Kona hybride.
mijn vorige auto had 80pk daar trok ik 850 kilo mee zonder problemen. nu heb ik 75 dat is echt te weinig. maar het vermogen zegt niet zo veel. belangrijker is de koppel.

overigens kun je vrij makkelijk meer vermogen en koppel toevoegen, maar dat mag niet bij elke lease maatschappij.

jammer dat seat niet te meer omdat het gewoon een polo is in een ander jasje.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door RDDR » wo 25 mar 2020 09:11

@Bommes: De Kia Niro is technisch identiek aan de Kon, maar een in mijn ogen mooier design, vooral van binnen. Dan wellicht een oplossing om wel de zuinige hybrid te hebben en een mooier interieur. En ik begrijp dat mooier heel persoonlijk is en jij dat wellicht anders ziet. Slechts een idee.
Laatst gewijzigd door RDDR op wo 25 mar 2020 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door RDDR » wo 25 mar 2020 09:15

Bommes schreef:
wo 25 mar 2020 08:24
Dat op het uiterlijk afvallen heb ik met de Polo :oops: maar thanks voor de tip.
Ik zal eens een VW configurator kijken of het lukt om iets samen te stellen.
Niet doen => je zit er lang aan vast en als de auto je nu al niet aan staat...... ga je spijt van krijgen.
Voor mij ook een (van de) redenen om VW over te slaan -> ik vind ze gewoonweg niet mooi.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » wo 25 mar 2020 09:21

Morgoth schreef:
wo 25 mar 2020 09:05
Tsja, lastige keuze. Aan de andere kant is de caravan niet zo zwaar dus het hoeft geen kanon van een auto te zijn.

Ik heb er voor gekozen om zakelijk goedkoop te rijden en de caravan (en tandemasser en paardentrailer) te trekken met de privé auto. Daarom rijd ik zakelijk een Hyundai Kona Electric met 4% bijtelling (regeling 2019) en heb ik privé een Mercedes C220 CDI Estate automaat. Met de Kona mag ik niks trekken, de Benz trekt maximaal 1800kg. Dit was voor mij de meest aantrekkelijke oplossing. Daarbij spaar ik met mijn elektrisch gereden 60.000 zakelijke kilometers per jaar ook nog eens het milieu. Met de Benz rijden we hooguit 15.000 per jaar.

On topic. Nog niet genoemd:

Citroen C3
Kia Ceed
Kia Stonic
Mini
Nissan Juke
Renault Capur
Skoda Kamiq
Suzuki S-Cross
Suzuki Vitara
Toyota Corolla (Touring)
VW T-Cross
Thanks Morgoth (?) voor je reactie.
Prive hebben we nog een Peugeot 206 uit 2005, een 3 deurs versie op benzine met 75 pk.
Die mag iets van 1100 kg trekken (echt waar) wat veel te veel is voor het beetje maar hier in NL de Lander op halen ging er goed mee.
Ik denk niet dat ik mee de bergen in wil tijdens de vakantie.
Jammere is dat het ding meer stil staat dan rijd,
en enkel er is om indien nodig een 2de auto te hebben voor het geval mijn vriendin ergens naar toe wil als ik met mijn auto weg ben.

Kia stonic hebben we bekeken, best een toffe auto die ook binnen budget mogelijk is.
Maar die worden in dit model niet meer gemaakt heb ik begrepen omdat de opvolger er aan komt.
Dus enkel nog wat er is aan voorraad wordt er verkocht en toen hield de verkoper op met zijn verhaal want er waren geen automaten meer te krijgen volgens hem. :(
Van de rest van je rijtje vallen de meeste buiten ons merken beleid of zijn simpel weg te duur zodra je een automaat wilt. (Captur, Tcros, Corolla, Kamiq)

Je zet me wel aan het denken.
Privé rijden we Denk ik iets van 10 duizend in een jaar, okay laat het maximaal 15 duizend zijn.
Dat doen we nu met mijn leaseauto, de Yaris. (nogmaals die uitstekend bevalt maar niets mag trekken)
Stel we kiezen iets nieuws in de lease wat ons 300 in de maand kost, dan is dat 3600 op jaarbasis.
Daar kan ik niets privé van rijden, echter hebben we al een privé auto, die ook geld kost.
Misschien eens door rekenen wat het kost om de privé auto te upgraden naar iets wat iets beter met de caravan overweg kan.
En dan de lease auto uit de bijtelling te halen en er dus niet meer privé mee te rijden.
Bij ons krijg je dan een logo auto met een blakcbox en hoef ik dus ook geen ritten registratie bij te houden.
Niels83 schreef:
wo 25 mar 2020 09:05
mijn vorige auto had 80pk daar trok ik 850 kilo mee zonder problemen. nu heb ik 75 dat is echt te weinig. maar het vermogen zegt niet zo veel. belangrijker is de koppel.

overigens kun je vrij makkelijk meer vermogen en koppel toevoegen, maar dat mag niet bij elke lease maatschappij.

jammer dat seat niet te meer omdat het gewoon een polo is in een ander jasje.
Niels ik heb net even de VW configurator bekeken.
Een Polo in een kek kleurtje in de Business comfortline uitvoering met een paar opties komt op 27.400 euro wat voor mij een netto bijtelling betekend van 295 euro.
Dat valt dus nog binnen de grenzen.
Misschien eens gaan proefrijden/kijken bij de dealer.

Chippen zal inderdaad niet mogen, maar wat niet weet wat niet deert toch mrgreen.gif
De meeste merken hebben een ongeveer 100 pk uitvoering die motorisch gelijk is aan de 120 of 130 pk uitvoeringen.
Ze zijn enkel op de software begrenst, welke makkelijk te verwijderen is middels chippen.
Dit kost meestal iets van 350 tot 400 euro, en is zeker een optie thumbup.gif

Tof jullie reacties, mijn vriendin werd er al helemaal simpel van dat ik avond aan avond met de diverse configurators en folders bezig ben.. :oops: scratch.gif
Altijd leuk om over auto's te bomen toch awhoea.gif
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Morgoth » wo 25 mar 2020 09:27

Bommes schreef:
wo 25 mar 2020 08:54
Bij ons wordt door de mensen die de regelingen maken en de salaris administratie uitvoeren een lease auto als een luxe voorrecht gezien.
Bij hun functies horen ze niet, en de gene die ze wel mogen bestellen zouden op hun blote knietjes moeten bedanken dat ze dat mogen.
Kleinzielige bekrompenheid.
Ik kan blijkbaar een kunstje wat niet zo heel veel mensen kunnen. Waarschijnlijk om die reden wordt ik wekelijks gevraagd om voor andere bedrijven te gaan werken. Meestal zeg ik dan: "Als jij mij één goede reden kunt geven om mijn huidige baan te verruilen voor de jouwe, kom ik een kop koffie bij je drinken".
Die bedrijven die me heel trots in een mail een telefoon, laptop en leaseauto als secundaire arbeidsvoorwaarden aanbieden serveer ik, zonder verder te lezen, af. Kom op zeg; dat zijn gereedschappen. Een timmerman lok je ook niet naar je bouwbedrijf door hem een hamer en een zaag aan te bieden.
In mijn ogen zegt bovenstaande een heleboel over de bedrijfscultuur. Ik ben er ooit één keer ingetuind. De directeur liep altijd eerst een rondje om je auto om te kijken of je geen stoeprandschade aan de velgen had gemaakt. Wat een eikel. Binnen 10 maanden was ik er weer weg.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door EricS » wo 25 mar 2020 09:41

Goedemorgen

Je begint je eerste verhaal met "Skoda levert in de Fabia geen automaat helaas, anders was dat wel een optie"...

Ik mis dan in alle reacties wellicht een betere optie, de Skoda Scala.
Mijn zoon loopt stage bij een VAG dealer, neemt div auto's mee naar huis (Skoda, Seat, VW, Audi, zelfs Porche mrgreen.gif )

Afgelopen week een Scala...ik was werkelijk verrast,nieuwste model Skoda, fraaie, ruime auto, groter dan Fabia en...betaalbaar !
Een 115pk benzine met DSG heb je voor 26 duizend...

Als bekend..veel auto voor (relatief) weinig geld. En oh ja, vrijwel alles is zelfde als een VW van binnen
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door deusjevo » wo 25 mar 2020 09:43

Ad Fendt schreef:
wo 25 mar 2020 08:43
Ik werk bij Renault dealer in Zuid Holland en weet dat we meerdere clio's met 130 pk EDC op voorraad hebben. Zou dus geen probleem hoeven zijn? En wat betreft bonnetjes tol en parkeren : Dat je eigen bijdrage moet hebben om deze in mindering te brengen op bijtelling is niet juist. Deze kosten (in mijn geval ook brandstof buitenland) wordt door werkgever aangeduid als eigen bijdrage (middels aanvulling op arbeidsovereenkomst) en mag dus gewoon van de bijtelling afgetrokken worden, wat bij ons dus gewoon gebeurt. Misschien handig om eens aan te kaarten bij jullie werkgever? Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T290 met Tapatalk
Mijn werkgever werkt daar al jaren niet meer aan mee, volgens mij omdat belastingtechnisch niet meer mag en het te veel rompslomp opleverde.
Tot en jaar of 15 geleden kon je allerlei bonnetjes indienen, van tolkosten, wasstraat tot parkeerkosten.

Brandstof buitenland heb ik altijd kunnen tanken op kosten van de baas en dat kan nu nog steeds.
Nog gezeur over gehad/geweest.

EDIT: Vind net een stukje op RTLZ waarin een aardige toelichting staat.

https://www.rtlz.nl/life/personal-finan ... elling-tol
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Ad Fendt
Berichten: 98
Lid geworden op: za 17 aug 2013 20:05

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Ad Fendt » wo 25 mar 2020 10:57

In het stukje op RTL Z staat idd ook gewoon dat het mag. Je bent uiteraard afhankelijk van de werkgever. Als salarisadministratie niet meewerkt zou ik het toch via directie vragen. Scheelt toch serieus geld op jaarbasis.
Tuurlijk is het meer werk. Ben zelf salarisadministrateur, maar heb het zo ingesteld dat mensen zelf maandelijks declaratieformulier invullen met de originele bonnen erbij. Dan valt het werk best mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-T290 met Tapatalk


Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door deusjevo » wo 25 mar 2020 11:03

deusjevo schreef:
wo 25 mar 2020 09:43


Brandstof buitenland heb ik altijd kunnen tanken op kosten van de baas en dat kan nu nog steeds.
Nog gezeur over gehad/geweest.
Ik bedoelde ”nooit” in plaats van ”nog”
Autocorrectie...
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Gerrie » wo 25 mar 2020 21:13

Vergeer bij je keuze niet om het eigen gewicht mee te nemen. (helaas is het zo maar als trekker is hoe zwaarder hoe beter). Kijk ook goed naar het trekgewicht op kenteken. Je hebt nu een hele lichte caravan. Kies je nu voor een auto die hem qua gewicht net mag trekken, dan zit je de komende tijd aan je auto maar ook aan je caravan vast.
De kona hybride mag 1300 kg trekken (is een 4 cilinder). De benzine uitvoering van de kona mag 1200 kg trekken. Een heel aardig trekkertje kan ik zeggen uit ervaring. En ook een hele fijne auto om in te rijden.
De nieuwe corsa mag 1200 kg. trekken. Deze heeft nu helaas een PSA motor . Wij hebben de vorige gehad en was een prima trekkertje voor onze caravan van een 1000 kg. De kona is door zijn gewicht fijner.
De polo mag minder trekken en de clio ook (volgens mij 900 kg). De clio heeft pas in de kampeerkampioen gestaan met een test met caravan. Van de skoda scala ook. Deze komt erg goed uit de test met de 115 pk driecilinder.
Veel succes met jullie keuze.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » vr 27 mar 2020 16:23

Mijn zoektocht beperkt zich nu even tot voorraad auto's
Vandaag nog even bij Renault geweest, inkoop vanuit ons bedrijf geeft me 1 Renault dealer op waarbij ik "mag gaan winkelen".
Die heeft vestigingen door heel Brabant en hier in de buurt stond een toffe Clio RS line automaat in een mooie donker grijze kleur.
Door de verkoper een kloppende offerte laten maken, (omdat voorraad wordt er geadverteerd met kortingsprijzen en daar heb ik met bijtelling niets mee te maken).

Helaas komt die door de extra opties/pakketten op 330 euro per maand bijtelling met eigen bijdrage.
Toch weer die centjes he. :oops: :wink:

Door naar de Hyundai, om toch die Kona hybride eens in het echt te bekijken.
Best wel een toffe auto, duurder dan de Clio maar omdat het hybride is komt voor mij het maand bedrag lager uit.
Vreemde is dan wel dat de uitstoot Co2 per kilometer hoger is dan die van de Clio.. scratch.gif
Maar goed niet te veel vragen stellen thumbup.gif

Die Kona hebben ze alle te krijgen kleuren op voorraad in een uitvoering die me wel aanspreekt, enige optie is dan een navigatie + audio pakket.
Komt me op 295 euro netto bijtelling + bijdrage in de maand dat is super netjes voor zo een "grote" auto die toch 1300kg mag trekken, automaat, enz.
Van de week even een proefrit inplannen want ik wel wel weten hoe het rijd.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door nitro68 » vr 27 mar 2020 16:46

Corolla hybrid Touring sport: 750kg geremd
Corrola Touring sport 1.2 turbo: 1300kg geremd

Allebij onder de 30k en een bak ruimte en kwaliteit.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Morgoth » vr 27 mar 2020 17:25

Bommes schreef:
vr 27 mar 2020 16:23
Van de week even een proefrit inplannen want ik wel wel weten hoe het rijd.
Mijn Kona electric rijdt prima dus ik neem aan dat je dat niet tegen gaat vallen. Nadeel vind ik de vele onbeklede opbergvakken. Alles rammelt erin. Ik heb dus in China een matten setje voor alle bakjes besteld voor een tientje ofzo. Hele goede investering geweest.
Omdat ik een electric heb met alle mogelijke opties en een paar cosmetische aanpassingen kostte mijne €48.800. Ik vind persoonlijk dat je voor zo'n prijs best een beetje betere materialen voor de afwerking mag verwachten. De hier eerder genoemde Kia Niro is van binnen inderdaad mooier, heeft dezelfde specificaties en kost het zelfde.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”