Renault ipv Dacia Lodgy

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Paul » vr 28 feb 2020 20:00

Haha, hebben jullie wat te bespreken over 7 weken :)
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Chris » vr 28 feb 2020 20:07

awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Da's pech zeg Micky !!

Jee Paul... 7 weken al... t'schiet op... ik krijg al trek in p.........n knipoog.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Micky » vr 28 feb 2020 22:42

RE.gif

hij werkt heel goed als baseball-bat knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Fam de Goeij » za 29 feb 2020 10:25

We krijgen voor onze Lodgy 10000 terug op een Renault Grand Scenic TCE 140 Bose van april 2019 met alles er op en er aan oa automatisch in parkeren (was extra in een pakket ) .Bij betalen 19935 en krijgt de eerste 30 000 km beurt en mag dan een jaar of 30000 km wegblijven .

Op Een Diesel krijgen we 8000 euro terug ,maar daar moet nog een trekhaak op en constante plus . Diesel is van Februari 2019 en heeft 30000km gelopen .Is Grand Scenic 1.5 DCi Intence .

Twijfel nog steeds zeker nu ik zie hoe onze diesel in waarde naar beneden duvelt ! Maar De diesel rijdt wel zuiniger maar kost 412 Euro wegenbelasting de benzine 188 in kwartaal . Moet wel om de 25000 km een beurt . De eerste beurt nu nodig nu moet ik zelf betalen Totaal bij betalen (inc trekhaak ) 21267 Euro .

Wat is wijsheid in dit verhaal ?
Lodgy Rijdt goed maar vind combi als er wat gebeurt ,plotselinge uitwijking , ribbel in weg dek ,zuiging touringcar etc , erg licht in gewicht tov de Fendt!

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11150
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door dieseltijger » za 29 feb 2020 10:41

Samengevat: je hebt meer dan 19000 Euro over voor het idee dat je wat minder risico loopt.
Kan terecht zijn. De marges houden niet over, toch? Hoewel ik van het rekenen, analyseren, uitzoeken ben - heb ik ook goede ervaringen met het maken van "de compromisloze keuze".

En ik bedoel dit: Ga je voor het geld - ga dan ook volledig voor de optimale financiele keuze. En dat houdt in jouw geval in: jouw huidige auto houden. Je houdt bakken met geld over. Je gaat toch niet meer dan tienduizend Euri investeren om wellicht wat minder variabele kosten over te houden en waar je (ik heb het niet uitgerekend) meer dan tig jaar over doet om het MISSCHIEN terig te verdienen? Je weet toch niet wat het fiscale beleid wordt.

Ga je voor de veiligheid en rijcomfort: Dan even niet in de "kniep en schraap" modus. Nee, je moet ook geen Porsche Cayenne kopen, waar jouw Fendt 445 bij het accelerreren heel even een Fendt 460 wordt vanwege het enorme vermogen, maar neem nou een lekkere auto die qua massa, ruimte en vermogen ruim in z'n jasje zit en niet idioot veel kost. Die zijn er zat.

In beide scenario's ga je genieten: In het eerste geval ben je lekker goedkoop uit - ook als de inruilprijzen van Diesels dalen. En dan rij je maar wat rustiger. Financieel genieten. In het tweede geval heb je een heerlijke auto, en het is rijdend genieten. Niet vanuit onzekerheid en vrees acteren.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Herman&Saskia » za 29 feb 2020 11:07

Ik zou de dealer confronteren met dat de diesel nog een beurt moet hebben die hij al gehad had moeten hebben. Kosten dealer.
Plus; als hij zo anti diesel is...waarom €2000 minder inruil? Hij zou juist blij zijn van die diesel af te komen. Denk als je 15 bijbetalen biedt....
Als ik de reden lees om andere auto voor Fendt te zetten, lijkt de Lodgy er voor houden me niet de veiligste keuze.

Gerrie
Berichten: 1395
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Gerrie » za 29 feb 2020 15:58

In meerdere berichten lees ik dat het financieel verstandiger is om de auto niet te ruilen. Het is nooit verstandig om geld in een auto te steken. Of het moet voor je brood zijn. Maar op zijn tijd weer een nieuwe auto is zo fijn en ja dat mag iets kosten. Wij doen het helemaal verkeerd en ruilen elke twee jaar. Ik zit al weer te wachten. en als je dan een wat betere combinatie hebt is het helemaal mooi. Ik zeg doen.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Ad Fendt
Berichten: 98
Lid geworden op: za 17 aug 2013 20:05

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Ad Fendt » zo 1 mar 2020 08:14

Ik zou de lodgy houden. Een paar honderd investeren in verzwaarde achterveren. Vervolgens alle zware spullen uit caravan voortaan in de auto meenemen. Dat werkt aan twee kanten gunstig voor de gewichtsverhouding. Ook flessen water, boodschappen, aardappelen etc in de Lodgy laden. Gaat echt schelen..
Rij zelf Megane 5 drs met dezelfde caravan als jij, dus ik heb er ervaring mee.
Momenteel ook een Tce (160), maar daarvoor een Dci (130). Ik zou zelf het liefst weer terug willen naar de diesel. Rijdt veel fijner met de caravan. (Baas wil niet)
Ik denk dus dat je hetzelfde kan zeggen voor de Tce 140 tov de Dci 110.

Verstuurd vanaf mijn SM-T290 met Tapatalk


workel

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door workel » zo 1 mar 2020 15:47

RE.gif
Net zoals hier geschreven is, gewoon doorrijden, je schrijft op de Lodgy echt niet zoveel meer af de komende jaren en er komt een keer een moment dat de waarde van de auto en inruilprijs wel in verhouding zijn, koop je dan mooi wat anders.

Rij zelf ook een diesel Euro6, mei 2016 is hij 4 jaar oud en € 28.000 afschrijving tov nieuwprijs, ik rij voorlopig een jaar verder. Wie zegt mij dat over 3,4 jaar onze regering dezelfde hetze gaat voeren tegen de benzine auto, ben je mooi 2 keer een oor aan gen...

Je bent sneller van je geld af dan je het bij elkaar hebt gespaard.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Morgoth » ma 2 mar 2020 10:22

Als ik in Nederland zou wonen zou ik met deze kilometerstand geen diesel nemen. Je bent namelijk overgeleverd aan de grillen en grollen van ons nogal wispelturige kabinet. De houderschapsbelasting zal flink omhoog (kunnen) gaan en dan zit je met wel erg hoge kosten per maand.
Ik zou kiezen voor een turbo benzine. Die trekken ook prima en je hebt niets van doen met alle onzekerheden, roettax en milieuzones.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Erwin1987 » ma 2 mar 2020 10:56

Re:

Nog niet benzine komt ook aan de beurt kwestie van tijd, ik heb nu ook een diesel en de volgende word weer een diesel alleen waarschijnlijk een kleine nieuwe of een vrijgestelde van milieuzones oude.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18309
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door deusjevo » ma 2 mar 2020 13:31

Aan welke van milieuzone vrijgestelde diesel denk je dan?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Erwin1987 » ma 2 mar 2020 13:35

Oldtimer ouder als 40 jaar. Of een oldtimer op gas.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Fam de Goeij » wo 4 mar 2020 09:41

Zag gisteren op internet dat een nieuwe Renault Megane Estate met excact dezelfde opties en de zelfde motor 1000 euro goedkoper is . Dan rijden we wel weer nieuw ! Kwa stabiliteit auto -----( met 2 personen , fietsen op dak en goed beladen reken ik 350 kg boven het leeg gewicht ,wat mij reeel lijkt .) ---- zit ik met de beladen caravan volgens caravan trekker tussen de Lodgy en de Grand Scenic in . Caravan heeft alko stabiliteits systeem onder gebouwd .Maar de Scenic scoort een stuk hoger !
Wie heeft ervaringen met Fendt en Megane Estate ervoor ? Ik dacht dat er een paar mensen hier deze combi hebben of gehad hebben .
Graag hoor ik jullie ervaring !

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Herman&Saskia » wo 4 mar 2020 10:48

De Renault Megane (station) was de 2e optie op mijn lijstje. Niet zelf ervaring mee, maar een kennis met de diesel is er erg te spreken over Hobby van 1600 kilo max.), andere vage bekende heeft de 205 pk benzine versie en heeft ook vermogen zat.
Ik heb alleen de Peugeot gekozen omdat hij 200 kilo zwaarder is, hoewel de Megane tot 1700 kilo mag trekken en de 508 maar 1375 (wat voor mij dan mooi uitkwam).
Bewust gekozen voor iets meer gewicht in de auto dus...maar hoor nooit iemand negatief over de Megane. Vanwege dat extra gewicht komt de Scenic op caravantrekker dan ook beter uit. Maar met beleid beladen is denk ik zwaarwegender.
En persoonlijk...in de goeie kleur nog een mooie auto ook

Ad Fendt
Berichten: 98
Lid geworden op: za 17 aug 2013 20:05

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Ad Fendt » wo 4 mar 2020 21:39

Zoals hierboven al gemeld heb ik idd ervaring met de Megane. Zowel estate als hatchback, zowel diesel als benzine. Diesel rijdt echt stukken beter, en is ook nog eens zwaarder dan de Tce. Hatchback heeft kortere wielbasis, wat je goed merkt aan beenruimte achterin. Maar welke versie je ook kiest, zet er lekker hulpveren onder, zodat je lekker kan laden om de gewichtsverhouding te verbeteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-T290 met Tapatalk


Richard1307
Berichten: 57
Lid geworden op: za 28 jul 2018 15:59

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Richard1307 » za 7 mar 2020 13:17

Wat ik denk: Waarom niet een andere (lichtere) caravan?

Want die optie is er ook nog en stukken goedkoper dan de auto's in jouw voorbeeld. Met daarbij de kanttekening dat de 2e hands caravanmarkt naar mijn weten nog steeds goed loopt (dus goede inruil).

Daarbij kun je het bedrag wat je bij moet betalen over een langere eigendomsperiode uitsmeren dan met een auto, indien je daar voor zou kiezen.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2415
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Paul Vingerhoets » za 7 mar 2020 13:52

Mijn Penny kies wat je zelf wil hier krijg je nooit en te nimmer een eenduidig antwoord, dat zul je echt zelf moeten bedenken

RE.gif
Waarom nu aankomen om een andere caravan te adviseren ? weenie.gif

Keuzes keuzes keuzestress, je wordt er weinig wijzer door.
Een batch heeft een kortere oversteek waardoor de trekhaak wat dichter bij de achteras zit hierdoor zal de auto wat rustiger aan kunnen voelen maar ietsje minder laadruimte
Een hoog koppel is prettig voor wegrijden en heuvels hoog vermogen doe je weinig mee is voor topsnelheid voeld het wat minder stabiel kijk eens naar de belading en je snelheid.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Chris » za 7 mar 2020 16:33

Richard1307 schreef:
za 7 mar 2020 13:17
Wat ik denk: Waarom niet een andere (lichtere) caravan?

Want die optie is er ook nog en stukken goedkoper dan de auto's in jouw voorbeeld. Met daarbij de kanttekening dat de 2e hands caravanmarkt naar mijn weten nog steeds goed loopt (dus goede inruil).

Daarbij kun je het bedrag wat je bij moet betalen over een langere eigendomsperiode uitsmeren dan met een auto, indien je daar voor zou kiezen.
Je hebt de voorgeschiedenis van de Fendt niet meegemaakt of gelezen snap ik.
Drama met hagel.... 2x...
Begin aub niet bij Fam de Goeij over een andere caravan....

@ Fam de Goeij..
Ik weet het niet zeker, maar kijk goed bij Renault naar trekgewichten.
Ergens staat mij bij dat er iets is daarmee.... spelletje met max gewichten van auto en caravan of treingewicht.. ik weet het niet exact helaas.
Ik wil echt geen paniek zaaien... zeker niet, lees gewoon goed...
Een collega heeft ook een Renault... weet niet welke... die mag minder laden als de caravan erachter hangt...
Of zoiets..vreemd verhaal maar het lijkt te kloppen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door primera » za 7 mar 2020 20:33

Wat Chris zegt klopt inderdaad. Kijk naar je treingewicht.

Want als ik mijn auto vol belaad mag ik maar 800 kilo trekken.
Lege auto dan mag ik 1200 kilo trekken.

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Fam de Goeij » do 12 mar 2020 01:10

RE.gif
Bedankt Chris en voorgaande schrijver !
Voor een andere /kleinere caravan hebben we zoals Chris al aan haalde te veel mee gemaakt ………..

Dus ons leek toch voor de optie veiligheid te gaan ,dus voor een zwaardere auto voor de caravan thumbup.gif (en mag ik na jaren Dacia gereden te hebben in mijn 62 ste levensjaar eens een auto gaan besturen met ook meer luxe en comfort aan boord )

Dus het is een demo Zwarte Renault Grand Scenic 140 TCe Bose geworden ! :wink:
Voor een heel nieuwe was geen geld en hier is flink de kop van af .
Het is een auto met alle full opties en een electronisch weg klapbare trekhaak .
We rijden vaak in Duitsland dus in oktober krijgt hij zijn 4 seizoenen sloffen . Om dat nu al te doen is zonde op de banden (michelin) zit nog 5 cm profiel voor.

Vrijdag 20 maart staat hij in de wax oil van binnen en buiten gepoets glimmend voor ons klaar !
Jammer is alleen dat deze auto net als veel nieuwere auto,s geen plek heeft voor een volwaardig reserve wiel ,maar een thuiskomer heeft .
Anders zo nodig maar een reserve wiel kopen op de sloop en dat onder de caravan hangen ,in die alko beugel - over van de vorige caravan - hangt niets ,want het caravan reservewiel zit in de disselbak ivm de standaard al erg lage kogeldruk van dit model Fendt! Dat rijdt voor mijn gevoel wat safer . Al hoewel ik al jaren geen lekke band meer gehad heb scratch.gif

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 4013
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Gemineye » do 12 mar 2020 07:53

Gefeliciteerd met de aankoop! Mooie auto.

Dat reservewiel zou ik me persoonlijk geen moment aan storen, die thuisbrenger doet in geval van nood precies wat het omschrijft en meer is ook eigenlijk nooit nodig. (Of je moet het al voor je eigen gevoel doen)
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11150
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door dieseltijger » do 12 mar 2020 08:06

Een thuisbrenger voldoet prima. Het is een ander verhaal als je moet vertrouwen op een setje bestaande uit een flacon met dichtingsmiddel, een ventielschroevendraaier en een compressor.

Het is nat, donker, en het verkeer raast langs jou heen terwijl je het gevallen onderdeeltje van jouw ventiel probeert te vinden. Dat werk.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Erwin1987 » do 12 mar 2020 08:36

Fam de Goeij schreef:RE.gif
Bedankt Chris en voorgaande schrijver !
Voor een andere /kleinere caravan hebben we zoals Chris al aan haalde te veel mee gemaakt ………..

Dus ons leek toch voor de optie veiligheid te gaan ,dus voor een zwaardere auto voor de caravan thumbup.gif (en mag ik na jaren Dacia gereden te hebben in mijn 62 ste levensjaar eens een auto gaan besturen met ook meer luxe en comfort aan boord )

Dus het is een demo Zwarte Renault Grand Scenic 140 TCe Bose geworden ! :wink:
Voor een heel nieuwe was geen geld en hier is flink de kop van af .
Het is een auto met alle full opties en een electronisch weg klapbare trekhaak .
We rijden vaak in Duitsland dus in oktober krijgt hij zijn 4 seizoenen sloffen . Om dat nu al te doen is zonde op de banden (michelin) zit nog 5 cm profiel voor.

Vrijdag 20 maart staat hij in de wax oil van binnen en buiten gepoets glimmend voor ons klaar !
Jammer is alleen dat deze auto net als veel nieuwere auto,s geen plek heeft voor een volwaardig reserve wiel ,maar een thuiskomer heeft .
Anders zo nodig maar een reserve wiel kopen op de sloop en dat onder de caravan hangen ,in die alko beugel - over van de vorige caravan - hangt niets ,want het caravan reservewiel zit in de disselbak ivm de standaard al erg lage kogeldruk van dit model Fendt! Dat rijdt voor mijn gevoel wat safer . Al hoewel ik al jaren geen lekke band meer gehad heb scratch.gif
Soms zit er alleen wat schuim of schuimblokken in de weg tussen je thuiskomer en een volwaardig wiel.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Home-car racer 48

Fam de Goeij
Berichten: 424
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Renault ipv Dacia Lodgy

Bericht door Fam de Goeij » vr 20 mar 2020 22:23

Hallo Allemaal ,
We hebben vandaag onze nieuwe Renault Grand Scenic TCE 140 bose opgehaald .
Een heel mooie auto …………..,maar door het corona gebeuren in ons land en nu ook een op mijn werk en in de familie hebben we gemengde gevoelens …
Het is immers maar een auto .

Blijf allemaal gezond en geniet van iedere dag ! aflower.gif

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”