Kia Niro hybrid of plugin hybrid

Saartje71
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 mei 2018 00:13

Kia Niro hybrid of plugin hybrid

Bericht door Saartje71 » zo 26 jan 2020 08:55

Wij overwegen de aanschaf van een Kia Niro dynamicline. Gisteren bij de dealer geweest met in ons achterhoofd de plugin-hybrid. Maar door de verkoper vrijwel direct naar de hybrid geloodst. De plugin hybrid werd nauwelijks nog verkocht.

Nou is ons dagelijks gebruik ritjes van 12 km woon-werkverkeer op 80 km wegen. Dus wij dachten... met de plugin hybrid lekker bijna volledig (lees voordelig) elektrisch rijden. Maar deze versie is ook 5000 euro duurder in aanschaf. En de hybrid laadt zichzelf op én is zuinig. Wat is wijsheid...

Een andere hele belangrijke overweging -vandaar mijn post hier-. Is er verschil tussen beide versies bij het trekken van een caravan van 1000 kg? Of maakt het niks uit? We gaan doorgaans naar het zonnige zuiden en moeten de Alpen doorkruisen.

Ik heb vrijwel geen verstand van auto's, dus hopelijk hier kundige mensen met Jip en Janneke advies. Alvast bedankt!!

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Kia Niro hybrid of plugin hybrid

Bericht door erichendri » zo 26 jan 2020 12:17

Thuis laden en op stroom rijden is goedkoper dan op benzine rijden, zeker in jullie situatie.
Plug in hybrid is meen ik (systeem vermogen) sterker dan de hybrid uitvoering.
Beide zijn onderweg op te laden tijdens het rijden.
Bij de plug in hybrid is het elektrische gedeelte wel zwaarder dan de bij de gewone hybrid.
Beide kunnen de 1000 kg prima trekken.
Zwaardere caravan zou ook nog wel kunnen in de toekomst.
Ga met beide uitvoeringen rijden is mijn advies, en dan geen klein stukje.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer: