Lease of koop

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Lease of koop

Bericht door DanielW » ma 17 feb 2020 14:30

RE.gif

Zonder te weten wat er in het Business pack van de Kodiaq zit lijkt mij die Focus een bomvolle auto. Zoals ik al zei over de mondeo die ik zag; 65K, maar dan wel voller dan een basis andere auto met misschien dezelfde katalogus prijs. En dan rij je gewoon een prima "rijders" auto.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » ma 17 feb 2020 14:39

RE.gif
De Focus is met recht full options. Mijn vrouw heeft de voorkeur voor de Kodiaq. Ik voor de Focus. Zij moet er mee rijden maar ik wil van het weekend even gaan rijden.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Lease of koop

Bericht door Daphne » ma 17 feb 2020 14:57

RE.gif

De opties van de Kodiaq komen, op het geluidssysteem na, overeen met de Focus. Er zit in de pakketten meer dan je denkt en de Sportline heeft standaard al veel opties, zag ik.

Ik weet wel dat na een proefrit de Focus als winnaar uit de bus komt. néh néh.gif cool.gif Het is eigenlijk een appels met perenvergelijking mrgreen.gif Ik sprak vandaag m'n collega die sinds een paar weken de Kodiaq (Style) heeft. Ze vond de auto rumoerig en windgevoelig maar desondanks wel tevreden want de ruimte is heerlijk.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » ma 17 feb 2020 15:25

RE.gif
Ik denk ook dat ik voor de Focus zou kiezen maar mijn vrouw rijdt er het meeste mee en dan kan ik met de Kodiaq ook leven.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Lease of koop

Bericht door Rembrandt » ma 17 feb 2020 16:49

Daphne schreef:
zo 16 feb 2020 13:00
Volkswagen Tiguan gezien (voel ik me helemaal in thuis) Allspace is voor ons niet nodig, ik besteed de meerprijs liever aan opties. Volgende week afgesproken om een proefrit te maken in een Highline Business R. blij.gif
Allspace is niet nodig, maar de meerprijs heb je er wel zo uit, hoor. Want je moet goed naar de uitrusting kijken:
Uitgaande van de 1.5TSI DSG Highline Business R
-Tiguan: € 43.270
-Tiguan Allspace (5-zits): € 46.380

Verschil: € 3.110

Wat heeft de Allspace standaard wat de "gewone" Tiguan niet heeft (met de extra prijs bij de 'gewone":
- LED Plus (veel mooiere LED koplampen, met de "wenkbrauw"): € 771
- Park Assist (incl. achteruitrijcamera, ideaal met de caravan knipoog.gif ): € 630
- Sensor gestuurde achterklep: € 365
- Verwarmbare voorruit: € 335
Totaal: € 2101

En als je Trailer Assist wil, kun je dat op de Allspace via VCDS aanzetten. Bij de "gewone" moet je dus eerst het Park Assist aanschaffen (of Trailer Assist natuurlijk).

Verschil is dus kleiner dan het lijkt. En subjectief is de Allspace ook mooier en beter in verhouding. En ruimer. whistle.gif
Laatst gewijzigd door Rembrandt op ma 17 feb 2020 17:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Lease of koop

Bericht door Rembrandt » ma 17 feb 2020 17:03

Focus of Kodiaq. Ach, beide zie je op elke straathoek. mrgreen.gif

Zou zelf denk ik voor de Focus gaan dan. Dat ik nu een SUF rij is meer een "moetje" dan dat ik het aantrekkelijke auto's vind. En je hond hoeft ook wat minder hoog te springen. knipoog.gif




(Wel handig, dat copy/paste tussen twee fora)
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » ma 17 feb 2020 21:13

Rembrandt schreef:
ma 17 feb 2020 16:49
Daphne schreef:
zo 16 feb 2020 13:00
Volkswagen Tiguan gezien (voel ik me helemaal in thuis) Allspace is voor ons niet nodig, ik besteed de meerprijs liever aan opties. Volgende week afgesproken om een proefrit te maken in een Highline Business R. blij.gif
Allspace is niet nodig, maar de meerprijs heb je er wel zo uit, hoor. Want je moet goed naar de uitrusting kijken:
Uitgaande van de 1.5TSI DSG Highline Business R
-Tiguan: € 43.270
-Tiguan Allspace (5-zits): € 46.380

Verschil: € 3.110

Wat heeft de Allspace standaard wat de "gewone" Tiguan niet heeft (met de extra prijs bij de 'gewone":
- LED Plus (veel mooiere LED koplampen, met de "wenkbrauw"): € 771
- Park Assist (incl. achteruitrijcamera, ideaal met de caravan knipoog.gif ): € 630
- Sensor gestuurde achterklep: € 365
- Verwarmbare voorruit: € 335
Totaal: € 2101

En als je Trailer Assist wil, kun je dat op de Allspace via VCDS aanzetten. Bij de "gewone" moet je dus eerst het Park Assist aanschaffen (of Trailer Assist natuurlijk).

Verschil is dus kleiner dan het lijkt. En subjectief is de Allspace ook mooier en beter in verhouding. En ruimer. whistle.gif
Ik vind de Tiguan ook mooier maar de meerprijs ten opzichte van de Kodiaq is het me niet waard. Ik ben ook geen uitgesproken SUV liefhebber of het moet een oude Cherokee zijn. Als ik de Tiguan nog aankleed zoals de Kodiaq ga ik ruim over de 50 mille heen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Lease of koop

Bericht door Daphne » ma 17 feb 2020 21:29

Rembrandt schreef:
ma 17 feb 2020 16:49
Daphne schreef:
zo 16 feb 2020 13:00
Volkswagen Tiguan gezien (voel ik me helemaal in thuis) Allspace is voor ons niet nodig, ik besteed de meerprijs liever aan opties. Volgende week afgesproken om een proefrit te maken in een Highline Business R. blij.gif
Allspace is niet nodig, maar de meerprijs heb je er wel zo uit, hoor. Want je moet goed naar de uitrusting kijken:
Uitgaande van de 1.5TSI DSG Highline Business R
-Tiguan: € 43.270
-Tiguan Allspace (5-zits): € 46.380

Verschil: € 3.110

Wat heeft de Allspace standaard wat de "gewone" Tiguan niet heeft (met de extra prijs bij de 'gewone":
- LED Plus (veel mooiere LED koplampen, met de "wenkbrauw"): € 771
- Park Assist (incl. achteruitrijcamera, ideaal met de caravan knipoog.gif ): € 630
- Sensor gestuurde achterklep: € 365
- Verwarmbare voorruit: € 335
Totaal: € 2101

En als je Trailer Assist wil, kun je dat op de Allspace via VCDS aanzetten. Bij de "gewone" moet je dus eerst het Park Assist aanschaffen (of Trailer Assist natuurlijk).

Verschil is dus kleiner dan het lijkt. En subjectief is de Allspace ook mooier en beter in verhouding. En ruimer. whistle.gif
Bedankt voor het meedenken thumbup.gif
Toch nog even beide geconfigureerd. Mijn eisen (overgenomen van mijn huidige auto, op het R-line pakket na):
DSG
Panoramadak
Spiegelpakket
Buitenspiegels elektrisch
Lichtpakket
Voorruit verwarming
Stoelverwarming
keyless entry en start
Achteruitrijcamera
ACC
Blindspot sensor
File assistent
R- line interieur
Sportonderstel
Digitaal instrumentenpaneel
Trekhaak
Reservewiel
Wens: 20 inch velgen
Max € 50.000,- minder is gewenst.

Verschil Tiguan (€ 50.038) en Tiguan Allspace (€ 52.040) Wat uiterlijk betreft ben ik neutraal, ik vind de Allspace niet mooier maar ook niet minder mooi dan de Tiguan.
In hoeverre er in de configurator rekening is gehouden met de DSG actie voor 500€ weet ik niet want bij de modellen waarbij je kon kiezen tussen handgeschakeld en DSG was het verschil geen 500€ maar 3.500€.
Ipv de Allspace zou ik ivm de prijs liever de Kodiaq Sportline (€ 46.760) nemen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:44

Re: Lease of koop

Bericht door Danny » ma 17 feb 2020 21:48

Ik heb onlangs ook vele avonden doorgebracht in de configurators van de diverse automerken. Urenlang optie aan, optie uit, kleurtje aanpassen etc. En aan het einde van elke avond was ik nog minder zeker van de keuze dan aan het begin van de sessie. Gek werd ik ervan scratch.gif . Mij hielpen de proefritten het meeste. Bij sommige dealers is het zelfs mogelijk om een proefrit van een hele week te regelen. Dan kan je echt gevoel bij de auto krijgen. Succes met de keuze!
Dethleffs 495 qsk c'go / Rangerover Sport P400e HSE Dynamic

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » ma 17 feb 2020 21:55

RE.gif
Leuk he? keuzes mrgreen.gif

Op dit moment heeft de Kodiaq een lichte voorkeur. Ik kan het interieur van de Sportline wel waarderen. Waar de Focus de leukere auto zal zijn. Mijn vrouw vindt de desert Island blue niet mooi. Dan krijg ik Race Blue voor de Kodiaq er ook niet doorheen gok ik. Moet zeggen dat ik Crystal black hoe langer hoe meer ga waarderen.
Kodiaq.jpg
skoda 1.jpg
Skosa 2.jpg
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 19 jul 2017 16:44

Re: Lease of koop

Bericht door Danny » ma 17 feb 2020 22:04

RE.gif
Racing Blue: staat ‘m wel heel goed!
Dethleffs 495 qsk c'go / Rangerover Sport P400e HSE Dynamic

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Lease of koop

Bericht door Daphne » ma 17 feb 2020 22:06

RE.gif RE.gif
De blauwe is gaaf. Heb ‘m bij een Superb Sportline gezien. Rood zou ik ook nog wel willen, mooi met de zwarte afwerking van de Sportline. Maar voor m’n werk heb ik toch liever een iets meer ingetogen kleur, dus antraciet of zwart met een voorkeur voor zwart.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Lease of koop

Bericht door Rembrandt » ma 17 feb 2020 23:26

Chrystal Black. Absoluut.
Dat Racing Blue vind ik m niet staan. Zie je al meer rijden, maar past mijns inziens gewoon niet bij de Kodiaq.

Ik begrijp dat Trailer Assist bij een Kodiaq Sportline standaard is bij een af-fabriek trekhaak. Sowieso heeft een Kodiaq een mooie uitrusting.

@Daphne: bijna alles van het rijtje staat er bij mij op. Catalogusprijs € 52.812,-
Dan heb je een "standaard" Business R met Advance pakket, zevenzitter en trekhaak.
Sport onderstel heeft ie niet echt nodig. Driving Profile in "Sport" maakt m al een stuk stugger. Maar de mogelijkheid om er een supercomfortabele auto van te maken in "Normal" is ook wel lekker.
20" is niet veel meerprijs op catalogusprijs, maar ben benieuwd wat dat op een lease-prijs doet. Wel mooier. Al vind ik zelf dan de "Kaapstad" eigenlijk het mooist.

Mis eigenlijk alleen de blindspot en de file-assistent. Die laatste is mijns inziens het geld niet echt waard. Bij de "normale" ACC is het na volledige stilstand een kwestie van even de resetknop aantikken en de boel komt weer in beweging. Om nou voor die ene handeling een paar honderd euro uit te geven.....

In bepaald opzicht mag ik blij zijn dat ik maar beperkte keus heb (al is de huidige wel een hele mooie keus knipoog.gif ), want ik kan erg veel tijd besteden aan het configureren van auto's. Kennelijk ook als ik net een nieuwe heb..... mrgreen.gif
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » ma 17 feb 2020 23:36

RE.gif
Dat scheelt inderdaad best een hoop hier is de fiscale waarde €46.793. Hier ook de zevenzitter. Niet vanwege de 2 extra zitplaatsen maar omdat anders de achterbak te diep is en er voor de Kodiaq in tegenstelling tot de Allspace geen dubbele bodem verkrijgbaar is.

Hier ook de voorkeur voor crystal black. Bij de Focus daarentegen wel het desert Island blue.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Lease of koop

Bericht door PD » ma 17 feb 2020 23:41

Kodiaq en Tiguan zijn beiden fraaie auto's waar ik inmiddels ook naar kijk. De Passat moet er na de zomervakantie uit (5 jaar lease) en dan zijn dit prima alternatieven. De fiscale prijs is voor mij geen issue omdat ik deze auto toch niet prive rijd, waarschijnlijk wordt het dan ook een Tiguan die ik net wat mooier vind.

De huidige ACC mag me overigens gestolen worden; daar is nauwelijks mee te rijden... DSG is wel heerlijk.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Lease of koop

Bericht door Rembrandt » ma 17 feb 2020 23:48

RE.gif

Zit je voor zowel de Kodiaq als de Tiguan wel in de facelifts. En dan verliest de "verwijfde" Tiguan het van de Kodiaq. stom.gif
Afbeelding
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Lease of koop

Bericht door PD » di 18 feb 2020 00:04

RE.gif
Bij ons op de zaak neemt het aantal Kodiaq's rap toe maar ik weet niet of ik al wel toe ben aan een Skoda knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » di 18 feb 2020 09:34

RE.gif
Ach het kan nog erger. Ik neem zelfs een Dacia in overweging mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Lease of koop

Bericht door Daphne » di 18 feb 2020 09:42

Rembrandt schreef:
ma 17 feb 2020 23:26
...........Mis eigenlijk alleen de blindspot en de file-assistent. Die laatste is mijns inziens het geld niet echt waard. Bij de "normale" ACC is het na volledige stilstand een kwestie van even de resetknop aantikken en de boel komt weer in beweging. Om nou voor die ene handeling een paar honderd euro uit te geven.....
Weer dank voor deze overdenkingen thumbup.gif
File-assistent hoef je niet extra voor te betalen, dat scheelt weer knipoog.gif en werkt beter dan hiervoor de ACC te gebruiken. Blindspot sensor (Side-assist) wil ik per se, en daar zit File-assist en Emergency assist bij. Het geld geef ik er dus toch voor uit.
Rembrandt schreef:
ma 17 feb 2020 23:48
En dan verliest de "verwijfde" Tiguan het van de Kodiaq. stom.gif
Haha duidelijk, ik moet dus voor de Tiguan gaan awhoea.gif
Ik hoef pas in juli te bestellen, dus heb nog even de tijd om alles te overwegen, proefritten te maken en de lease-kosten naast elkaar te leggen. Ik weet alleen al wel dat het de Allspace niet gaat worden.
sorry.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Lease of koop

Bericht door Daphne » di 18 feb 2020 09:53

Michel1975 schreef:
ma 17 feb 2020 23:36
RE.gif
Dat scheelt inderdaad best een hoop hier is de fiscale waarde €46.793. Hier ook de zevenzitter. Niet vanwege de 2 extra zitplaatsen maar omdat anders de achterbak te diep is en er voor de Kodiaq in tegenstelling tot de Allspace geen dubbele bodem verkrijgbaar is.

Hier ook de voorkeur voor crystal black. Bij de Focus daarentegen wel het desert Island blue.
Geen dubbele bodem bij de Kodiaq begrijp ik echt niet. Zou deze optie heel graag hebben en niet alleen vanwege de tildrempel, maar ook om al m'n spullen eronder op te bergen en een nette, lege kofferbak te hebben. Ik heb in de Golf nu ook alles onder de dubbele bodem gepropt.De 3e zitrij bestellen is voor mij geen optie als ik het als opbergruimte wil gebruiken, of kun je de stoelen eruit laten?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Lease of koop

Bericht door PD » di 18 feb 2020 09:54

Michel1975 schreef:
di 18 feb 2020 09:34
Ach het kan nog erger. Ik neem zelfs een Dacia in overweging mrgreen.gif
Ik begrijp dat na de Foutlander alle remmen los zijn knipoog.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

workel

Re: Lease of koop

Bericht door workel » di 18 feb 2020 10:12

Hier ook gekeken naar een nieuwe Kodiaq Sportline steel grey. Maar vond de levertijd van 5 mnd wel heel erg lang. Dealer kan niet garanderen of de auto voor 1 juli binnen is. Kan dan niet met vakantie ivm eerder inleveren huidige auto. Langer doorrijden geen optie inruilprijs word dan fors lager.

Ook gekeken naar een Tiguan maar dan de blackline versie. Qua prijs fors duurder dan Skoda.

Wij kijken verder.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » di 18 feb 2020 10:28

RE.gif
Mijn contract loopt er op 5 juli af dus ik moet dit weekend wel spijkers met koppen gaan slaan als ik voor de Kodiaq ga. Dan maar eens informeren of ik wat langer door kan rijden en anders bij Leaseplan een voorloper leasen.
Daphne schreef:
di 18 feb 2020 09:53
Michel1975 schreef:
ma 17 feb 2020 23:36
RE.gif
Dat scheelt inderdaad best een hoop hier is de fiscale waarde €46.793. Hier ook de zevenzitter. Niet vanwege de 2 extra zitplaatsen maar omdat anders de achterbak te diep is en er voor de Kodiaq in tegenstelling tot de Allspace geen dubbele bodem verkrijgbaar is.

Hier ook de voorkeur voor crystal black. Bij de Focus daarentegen wel het desert Island blue.
Geen dubbele bodem bij de Kodiaq begrijp ik echt niet. Zou deze optie heel graag hebben en niet alleen vanwege de tildrempel, maar ook om al m'n spullen eronder op te bergen en een nette, lege kofferbak te hebben. Ik heb in de Golf nu ook alles onder de dubbele bodem gepropt.De 3e zitrij bestellen is voor mij geen optie als ik het als opbergruimte wil gebruiken, of kun je de stoelen eruit laten?
Dan moet je gewoon de 5 zits configuratie bestellen. Alleen dan zit je met die tildrempel. Dat is voor ons nog niet het probleem maar wel dat de hond er dan wel erg lastig in komt.
PremiumDiscovery schreef:
di 18 feb 2020 09:54
Michel1975 schreef:
di 18 feb 2020 09:34
Ach het kan nog erger. Ik neem zelfs een Dacia in overweging mrgreen.gif
Ik begrijp dat na de Foutlander alle remmen los zijn knipoog.gif awhoea.gif
mrgreen.gif Hoe langer ik er over nadenk des te minder enthousiast word ik. Om nu alles omwille van de kosten te doen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Rembrandt
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 29 aug 2014 21:48

Re: Lease of koop

Bericht door Rembrandt » di 18 feb 2020 10:39

Daphne schreef:
di 18 feb 2020 09:42
Ik weet alleen al wel dat het de Allspace niet gaat worden.
sorry.gif
Geen verontschuldigingen nodig. Liever wat minder Allspaces R-line. Mijn vorige (Octavia) zag je echt op elke straathoek. Beetje exclusief mag van mij wel. knipoog.gif

Vijf maanden levertijd voor de Sportline lijkt me nog aan de positieve kant. Kijk anders eens op het Skoda Forum: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-g ... ost-862607
Dacia vind ik best leuk, eigenlijk.
Volkswagen Tiguan Allspace 1.5 TSI 150pk DSG Highline Business R (2020) + Knaus Südwind 500 TK (2003)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Lease of koop

Bericht door deusjevo » di 18 feb 2020 10:58

Daphne schreef:
di 18 feb 2020 09:53
Michel1975 schreef:
ma 17 feb 2020 23:36
RE.gif
Dat scheelt inderdaad best een hoop hier is de fiscale waarde €46.793. Hier ook de zevenzitter. Niet vanwege de 2 extra zitplaatsen maar omdat anders de achterbak te diep is en er voor de Kodiaq in tegenstelling tot de Allspace geen dubbele bodem verkrijgbaar is.

Hier ook de voorkeur voor crystal black. Bij de Focus daarentegen wel het desert Island blue.
Geen dubbele bodem bij de Kodiaq begrijp ik echt niet. Zou deze optie heel graag hebben en niet alleen vanwege de tildrempel, maar ook om al m'n spullen eronder op te bergen en een nette, lege kofferbak te hebben. Ik heb in de Golf nu ook alles onder de dubbele bodem gepropt.De 3e zitrij bestellen is voor mij geen optie als ik het als opbergruimte wil gebruiken, of kun je de stoelen eruit laten?
Die dubbele bodem kun je vast ergens netjes op maat laten maken, is vaak niet meer dan wat MDF bekleed met tapijt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”