Lease of koop

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Lease of koop

Bericht door Daphne » zo 16 feb 2020 13:00

Michel1975 schreef:
di 28 jan 2020 12:30
Vooralsnog is de shortlist als volgt in willekeurige volgorde:
Volkswagen Tiguan Allspace
Skoda Kodiaq
Ford Focus station ST line 182pk
Opel Insignia Sportstourer

Probleem is alleen de levertijden. Huidige contract loopt tot 3 juli en de meeste levertijden varieren van 2 tot 5 maanden. Dus er moet zo langzamerhand een keus gemaakt worden. De Opel staat echter nog niet bij de dealers dus dan moet ik hem uit de folder bestellen. Qua binnenruimte wel een klasse hoger dan zijn prijs doet vermoeden. Enige vraagteken is wellicht of die niet te laag is achterin. Heb geen zin in een smerige hemel van die hond. Keuzes, keuzes, keuzes
Ben je al wat verder in het proces?

Als ik even je draadje mag kapen, wij zijn afgelopen dagen bij wat dealers geweest. Eerst bij Skoda (Kodiaq sportline, ik was verkocht love.gif maar ook een Superb combi, echt prachtig ) daarna Seat (Tarracco valt definief af, ik vind ‘m echt niet mooi :oops: ) daarna naar Ford (om erachter te komen dat een Mondeo niet meer dan 700 kg mag trekken en de Kuga is niet echt opgeknapt en mag maar 1200 kg trekken)
Volkswagen Tiguan gezien (voel ik me helemaal in thuis) Allspace is voor ons niet nodig, ik besteed de meerprijs liever aan opties. Volgende week afgesproken om een proefrit te maken in een Highline Business R. blij.gif
Volgende bezoekjes worden gebracht aan Volvo (maar ik verwacht niet voor een kale V60 te gaan) en BMW (hiervoor geldt hetzelfde) en Audi. Peugeot en Toyota mogen ook nog maar daar heb ik niks mee en er zit ook geen caravantrekker bij die onze caravan mag trekken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Lease of koop

Bericht door deusjevo » zo 16 feb 2020 13:41

Maar Daphne, als mod een draadje kapen, het moet niet gekker worden.... mrgreen.gif

Kan het even kwijt zijn maar jullie hadden toch een prive auto gekocht voor de hut?

De Kodiaq staat ook op m’n shortlist, die sportline is wel erg lekker.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

henry12
Berichten: 1273
Lid geworden op: zo 19 jan 2014 14:12
Locatie: Westervoort

Re: Lease of koop

Bericht door henry12 » zo 16 feb 2020 13:50

RE.gif

Daphne heeft nu idd een privé auto om de caravan te trekken .
Maar Daphne heeft eerder aangegeven dat haar volgende lease auto weer een caravan trekker ging worden , omdat de lease regels zijn aangepast.
BMW X5 3.0 I , met aan de haak een Hobby 560 Kmfe

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Lease of koop

Bericht door Daphne » zo 16 feb 2020 14:02

RE.gif

De leaseregeling is inderdaad weer aangepast maar dat was al weer voordat ik m’n huidige leaseauto koos. Nu is er privé ook een en ander veranderd dus tijd om een en ander eens te herzien.

@Deusjevo Een nieuw draadje openen terwijl er al een gelijksoortig draadje loopt is ook niet modwaardig :oops: mrgreen.gif

Die privéauto is ruim 7 jaar geleden gekocht en inmiddels 9 jaar oud, 3 ton op de teller en de opvolger komt er wel aan maar we zijn er nog niet uit wat we gaan doen. We wonen inmiddels maar 10 km van het werk van DD dus diesel niet meer nodig en wat de toekomst brengt daar kunnen veel over filosoferen in andere draadjes, maar we weten dat er iets gaat veranderen.
Ik mag nog steeds in het buitenland brandstof tanken en daar maar ik al 7 jaar geen gebruik meer van, best jammer eigenlijk. De kans is dus groot dat we straks 2 caravantrekkers voor de deur hebben maar zo hebben we de tijd om te kijken wat we met de privé auto gaan doen.
En die Sportline smoelt echt heel lekker. Ik ben alleen wat huiverig voor het dagelijks gebruik met zo’n grote bak. De parkeerplaatsen in parkeergarages en bij de winkels zijn hier van het formaat voor een Aygo of ander klein boodschappenautootje [aschrik.gif]
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Lease of koop

Bericht door r.obbink » zo 16 feb 2020 16:05

RE.gif

huh? ik weet niet naar welke Kuga je gekeken hebt, maar de 150 PK versie mag 2000 Kilo trekken!
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Lease of koop

Bericht door DanielW » zo 16 feb 2020 16:12

Nee René, die mag 1800 trekken. Ik denk dat Daphne doelt op de phev die wel "maar" 1200 mag trekken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19762
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Lease of koop

Bericht door Daphne » zo 16 feb 2020 16:29

r.obbink schreef:
zo 16 feb 2020 16:05
RE.gif

huh? ik weet niet naar welke Kuga je gekeken hebt, maar de 150 PK versie mag 2000 Kilo trekken!
Die mag inderdaad 1800 kg trekken maar is een handgeschakelde versie en ik rij automaat op medische indicatie en omdat ik dat veel fijner vind :wink:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
r.obbink
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
Locatie: dorp met het laagste punt van NL
Contacteer:

Re: Lease of koop

Bericht door r.obbink » zo 16 feb 2020 16:31

RE.gif

Ah op die manier, helemaal duidelijk thumbup.gif
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Lease of koop

Bericht door Paul » zo 16 feb 2020 16:43

Grappig hoe smaken verschillen, ik vindt de tarraco juist de mooiste van de VAG drieling.

Het viel mij 2 jaar geleden op bij het zoeken naar een nieuwe lease dat de trekgewichten van de nieuwe modellen soms fors lager zijn dan het voorgaande model.
Ook bij de Mondeo gekeken en de insignia, beiden minder dan hun voorgangers.

Kunnen tanken in het buitenland scheelt best een hoop, bij zo een 600 euro netto in de zomervakantie in ons geval.

Veel plezier met de zoektocht, ik vindt het altijd heel leuk om een nieuwe uit te mogen zoeken.
Hoewel ik al even overweeg om privé een potente trekker aan te schaffen en de lease niet meer bij te tellen.
Mijn wens auto past namelijk helaas niet bij mijn lease budget :)

BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Lease of koop

Bericht door ahoonhout » zo 16 feb 2020 18:18

@Daphne,
Sinds vorige week zijn in het bezit van een Ford Mondeo Wagon TDCI 2.0 die mag 2000kg trekken.
We kwamen voor de 3e keer bij de Mondeo uit. Deze is van mei 2018 met 18km op de teller, dus nieuw. Lang bij de importeur gestaan.
Onze criteria waren, trekkracht 2000kg, automaat en diesel.
Hij heeft veel extra's o.a. een elektrisch bedienbare trekhaak. Wij hadden er nog niet van gehoord. Zie op you-tube filmpje bij een ander merk.

https://youtu.be/4vFY0bCwkTs
Succes met jullie zoektocht!!

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Lease of koop

Bericht door Paul » zo 16 feb 2020 19:05

RE.gif

Dat is geen echt elektrische bediende trekhaak, alleen de ontkoppeling is elektrisch.
In de nieuwere bmw's is hij volledig elektrisch.
Hoef je helemaal geen handmatige actie meer uit te voeren.

Ik blijf een zwak houden voor Mondeo's na ruim 2 ton een mk4 te hebben gehad.
Heerlijk sturende auto's.
Jammer dat ik met mijn 2m+ niet lekker meer in de MK5 zit anders had er nu een 2.0 ecoboost st line wagon voor de deur gestaan ;)
Hoop auto voor wat ze kosten die Mondeo's, 2e hands zeker een goede optie als caravantrekker.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Lease of koop

Bericht door Micky » zo 16 feb 2020 19:27

RE.gif

Ze zien er ook echt dik uit in de juiste uitvoering thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Lease of koop

Bericht door ahoonhout » zo 16 feb 2020 19:28

RE.gif
Dan heb ik het verkeerde filmpje geplaatst, want onze versie is wel volledig elektrisch en gaat ook een stuk sneller.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Lease of koop

Bericht door Paul » zo 16 feb 2020 19:33

Het filmpje is van een BMW E91 touring i.p.v. een mondeo ;)
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Lease of koop

Bericht door ahoonhout » zo 16 feb 2020 19:36

RE.gif was ook gemeld knipoog.gif

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Lease of koop

Bericht door Paul » zo 16 feb 2020 19:46

Excuses je hebt gelijk, even overheen gelezen ;)
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Lease of koop

Bericht door DanielW » zo 16 feb 2020 19:51

@Mickey; Zeker het vorige model in station, stond op de Autorai toen mijn schoonvader voor een andere auto aan het kijken was, was full option rond de 65k. Das duur voor een Ford totdat je de prijslijsten van de concurrentie erbij gaat pakken.

Maar om terug te gaan naar de vraag van Michel, van de vier op de shortlist de Focus en niet omdat ik een Ford fanboy ben; bijtellings vriendelijk, ik denk het meeste "bang for bucks" op de shortlist. Opel heb ik nooit wat mee gehad, 1 jaar een Astra gereden, kon er niet aan wennen. Tijdje later een Insignia sedan voor een korte rit, stug zonder sportief te zijn. De Kodiaq zou een goede 2de zijn voor mij, de Allspace vind ik echt veelste duur voor een extra zitrijtje. 1 grote maar, kalf in de kofferbak van de focus?
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Aad1
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 18:30

Re: Lease of koop

Bericht door Aad1 » zo 16 feb 2020 20:01

Waarom lees ik zo weinig over Subaru?? Outback of Forrester mogen 2 ton trekken, betrouwbaar en degelijk l

Verstuurd vanaf mijn E1060X met Tapatalk



workel

Re: Lease of koop

Bericht door workel » zo 16 feb 2020 21:00

Dat klopt zeker maar als lease auto komt die op geen enkele lijst voor en privé aanschaffen zijn ze aardig aan de prijs kijkende naar alternatieven. Qua waarde vast is het ook wel een dingetje.

Vandaar dat ze hier op dit forum weinig als lease/privé auto langskomen. Ze zijner wel maar mondjes maat.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » zo 16 feb 2020 21:59

Daphne schreef:
zo 16 feb 2020 14:02
RE.gif

De leaseregeling is inderdaad weer aangepast maar dat was al weer voordat ik m’n huidige leaseauto koos. Nu is er privé ook een en ander veranderd dus tijd om een en ander eens te herzien.

@Deusjevo Een nieuw draadje openen terwijl er al een gelijksoortig draadje loopt is ook niet modwaardig :oops: mrgreen.gif

Die privéauto is ruim 7 jaar geleden gekocht en inmiddels 9 jaar oud, 3 ton op de teller en de opvolger komt er wel aan maar we zijn er nog niet uit wat we gaan doen. We wonen inmiddels maar 10 km van het werk van DD dus diesel niet meer nodig en wat de toekomst brengt daar kunnen veel over filosoferen in andere draadjes, maar we weten dat er iets gaat veranderen.
Ik mag nog steeds in het buitenland brandstof tanken en daar maar ik al 7 jaar geen gebruik meer van, best jammer eigenlijk. De kans is dus groot dat we straks 2 caravantrekkers voor de deur hebben maar zo hebben we de tijd om te kijken wat we met de privé auto gaan doen.
En die Sportline smoelt echt heel lekker. Ik ben alleen wat huiverig voor het dagelijks gebruik met zo’n grote bak. De parkeerplaatsen in parkeergarages en bij de winkels zijn hier van het formaat voor een Aygo of ander klein boodschappenautootje [aschrik.gif]
Mijn zegen heb je Daphne thumbup.gif
We zijn vorige week gaan rijden met de Kodiaq. Ik word er niet warm of koud van. Het rijdt als een SUV. Hij doet weinig verkeerd. Ik wil komende week nog even gaan rijden met de Focus. Die mag overigens 1700 kg trekken in de 182pk versie. enige nadeel vind ik dat die niet met automaat te krijgen is en leren kleding moet achteraf aangebracht worden. Ook hier krijgt de Seat niet de handen op elkaar. Dus we zijn nog steeds op zoek. Houdt me maar op de hoogte van jouw ervaringen. Wellicht kan ik er mijn voordeel mee doen.

De Kuga hier is te klein achterin en komend jaar wordt die vervangen. Dus geen optie voor ons. Een hele foute outsider hier is de Duster [aschrik.gif]
Voordeel is dat die hoog zit en erg goedkoop is en 1500 kg mag trekken. Contract is dan maar 3 jaar en tegen die tijd kan ik dan kijken voor een fatsoenlijk exemplaar. Dat wil zeggen ik denk een bus voor mijn vrouw en dan zoek ik een leuke leaser uit of een dikke youngtimer.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18305
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Lease of koop

Bericht door deusjevo » zo 16 feb 2020 22:23

De Focus is echt een goede klasse kleiner dan de Kodiaq Michel.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » zo 16 feb 2020 22:29

RE.gif
Niet qua achterbak. En dat is eigenlijk het belangrijkste. Van de Kodiaq werd ik niet echt warm. Het rijdt als een SUV. Op de bok en erg week in de veren. Voordeel van de Outlander zijn die accu's. Door de gewichtsverdeling met de accu's op de bodem en de vering rijdt die heel strak voor een SUV. Komt nog eens bij dat ik verplicht de 7 zitter moet bestellen anders moet de hond over een rand heen springen. Er is geen dubbele bodem verkrijgbaar in tegenstelling tot bij de Allspace.

Ik heb de Golf variant overigens ook op de shortlist gezet. Lekker aangekleed met een leren R line interieur is die van binnen best te pruimen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

erichendri
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Lease of koop

Bericht door erichendri » zo 16 feb 2020 22:37

Lees hier niks over de RAV4 HYBRID4.
Is een mooie dikke auto geworden en mag 1650kg trekken.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » zo 16 feb 2020 22:47

RE.gif
Zijn we ook wezen kijken. eerlijk is eerlijk een mooie auto maar ik vind hem nogal aan de prijs. Dat wil zeggen hij is boven het budget dat ik mezelf gesteld heb. Hij is er echt op vooruit gegaan en zeker een alternatief voor de Outlander.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Lease of koop

Bericht door Michel1975 » ma 17 feb 2020 13:48

Omdat wij niet btw plichtig zijn werd ik er op gewezen dat er een aparte regeling hiervoor bestaat die Leaseplan in ieder geval hanteert. Dit scheelt weer €50 in de maand die ik anders gewoon had moeten betalen. Een offerte voor zowel de Kodiaq als de Focus opgevraagd. Komend weekend maar even met beiden op pad en dan de knoop doorhakken. De Dacia was wel weer erg basic. Zelfs full options en de stoelen zijn wel heel vlak en hellen licht naar voren zoals ik vanmorgen ondervond.

De volgende offertes heb ik nu liggen:

Kodiaq Sportsline Bussiness DSG stemmig zwart laten maken. Extra's:
Wegklapbare trekhaak,
Panormadak,
derde zitrij(moest omdat er anders een drempel is in de achterbak),
comfort, navigatie en functiepakket

Ford Focus 1.5 EcoBoost 182pk ST-Line Bus. Wagon desert Island Blue met de volgende extra's:
Head-up display
Blind Spot Information System inclusief Cross Traffic alert
Bang & Olufsen Play audiosysteem met 9 speakers, 1 subwoofer en DAB+ digitale radio ontvangst
Handsfree elektrisch bedienbare achterklep
Panoramadak incl. elektrisch bedienbaar zonnescherm
Draadloos opladen mobiele telefoon
Wegklapbare trekhaak (elektrisch bedienbaar) inclusief Trailer Sway Assist
0500N Black, lederen bekleding LeasePlan zwart
Trendy metaallak 6
CD-speler in handschoenenkastje
Parking Pack
Technology Pack
Family Pack
Comfort Pack
Style Pack ST-Line
Winter Pack
Design Pack 2

Ik heb eigenlijk alles maar aangekruist bij de Focus mrgreen.gif

Het scheelt in beide gevallen ruim €50 per maand aan BTW.

Ik wil nog wel even een fatsoenlijke proefrit maken in de Duster voor ik beslis maar de stoelen wisten me niet te overtuigen (hellen licht naar voren)
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”