Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
TS heeft een jonge BMW met de 8 traps ZF.
Die schakelt prima in de standaard stand en schakelt zeker tijdig terug, ook met een caravan erachter.
Geen behoefte gevoeld in mijn vorige 430D GC om zelf in te grijpen. En ja: de 8 wordt op een vlakke weg zeker gebruikt, maar met 560 Mm bij 1300 tpm was dat bepaald geen probleem met een Eriba Feeling 430 aan de haak.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Die schakelt prima in de standaard stand en schakelt zeker tijdig terug, ook met een caravan erachter.
Geen behoefte gevoeld in mijn vorige 430D GC om zelf in te grijpen. En ja: de 8 wordt op een vlakke weg zeker gebruikt, maar met 560 Mm bij 1300 tpm was dat bepaald geen probleem met een Eriba Feeling 430 aan de haak.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Terugschakelen doet ie zeker, ik vind ook naar nette toerentallen om weer door te trekken, maar om nou "door te janken" tot het rode gebied om op te (laten) schakelen..
Hoor es... tís een prive auto hoor...nope
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Grappig is dat het koppel bij de Volvo automaat juist het probleem is, ik heb 500nm en de bak word gewoon niet genoeg gekoeld onder de 2000tpm.RDDR schreef:TS heeft een jonge BMW met de 8 traps ZF.
Die schakelt prima in de standaard stand en schakelt zeker tijdig terug, ook met een caravan erachter.
Geen behoefte gevoeld in mijn vorige 430D GC om zelf in te grijpen. En ja: de 8 wordt op een vlakke weg zeker gebruikt, maar met 560 Mm bij 1300 tpm was dat bepaald geen probleem met een Eriba Feeling 430 aan de haak.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Over de stabiliteit van de combi kan ik alleen maar zeggen dat ik met mijn vorige auto maar 56kg mocht hebben dit heb ik een keer gedaan en doe ik nooit meer, net als het advies van mijn schoonvader, als de caravan recht ligt is het goed, ik meet alles na en dat maakt echt een mega groot verschil.
Erwin
Laatst gewijzigd door Erwin1987 op wo 1 jan 2020 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Home-car racer 48
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
RE.gif
De Lock-up zit ook pas ergens bij 1500-1600 RPM toch?
De Lock-up zit ook pas ergens bij 1500-1600 RPM toch?
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Re:
Jup, daarom word de automaat heet.
Erwin
Jup, daarom word de automaat heet.
Erwin
Home-car racer 48
- mrbullmastiff
- Berichten: 1947
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Ik heb in mijn 3GT ook een 8 trap automaat van ZF, ik kan de pook naar links tikken om in sport stand te zetten. Als ik dat doe veranderd alleen het schakelpatroon. Ik kan hem ook via een knop wisselen tussen eco, comfort en sport. Als ik die sportstand gebruik dan veranderd het hele gedrag van de auto.
Ik rij vrijwel altijd in comfort stand, de auto herkend zelf een aanhanger en schakelt dan anders dan bij normaal gebruik. Ook mijn Diesel draait weinig toeren bij normaal gebruik met de caravan loopt hij een versnelling lager maar blijf ik nog steeds onder de 2000 toeren bij 100 km/h
Ik rij vrijwel altijd in comfort stand, de auto herkend zelf een aanhanger en schakelt dan anders dan bij normaal gebruik. Ook mijn Diesel draait weinig toeren bij normaal gebruik met de caravan loopt hij een versnelling lager maar blijf ik nog steeds onder de 2000 toeren bij 100 km/h
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Volgens mij rijden alle caravanrijders met een automaat 1 versnelling lager dan solo. Doordat ik de sportstand gebruik, schakelt de bak niet door en blijf ik rond de 2.000 rpm bij 100-110 km/h met de hut. Wanneer ik de Sportstand niet zou gebruiken en op cruisecontrol rijd, schakelt de bak door en draait de motor 14-1500 rpm en dat vind ik onvoldoende voor de koeling.... Met een koppel van 660 Nm bij 1.600 rpm zou het best moeten kunnen maar is gevoelsmatig niet gezond voor de auto.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Ik kan niet meer vinden waar ik het gelezen heb, maar als ik het me goed herinner wordt de lock out gebruikt bij alle toeren boven de 40km/u en vanaf de 3de versnellingen.
Advies van de dealer (en ik rij altijd jonge auto's, dus in fabrieksgarantie) was om gewoon in D te laten staan.
Nu rij ik (en ook de ts) met wat lichtere caravans dan bijvoorbeeld PD.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Advies van de dealer (en ik rij altijd jonge auto's, dus in fabrieksgarantie) was om gewoon in D te laten staan.
Nu rij ik (en ook de ts) met wat lichtere caravans dan bijvoorbeeld PD.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Ook handgeschakeld rijd een versnelling lager, net ietsje beter in het toerenbereik.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
We dwalen wel erg van de stabiliteit met de Elddis af..
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het eindresultaat van de Anti Slingeractie van TS gaat worden..
Nieuwe frictiecups, schokbrekers zijn de technische aanpassingen.
Belading is de praktische...
Benieuwd.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het eindresultaat van de Anti Slingeractie van TS gaat worden..
Nieuwe frictiecups, schokbrekers zijn de technische aanpassingen.
Belading is de praktische...
Benieuwd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Deze BMW heeft een elektrische waterpomp.PremiumDiscovery schreef: ↑wo 1 jan 2020 22:25Volgens mij rijden alle caravanrijders met een automaat 1 versnelling lager dan solo. Doordat ik de sportstand gebruik, schakelt de bak niet door en blijf ik rond de 2.000 rpm bij 100-110 km/h met de hut. Wanneer ik de Sportstand niet zou gebruiken en op cruisecontrol rijd, schakelt de bak door en draait de motor 14-1500 rpm en dat vind ik onvoldoende voor de koeling.... Met een koppel van 660 Nm bij 1.600 rpm zou het best moeten kunnen maar is gevoelsmatig niet gezond voor de auto.
De koeling staat dan ook volledig los van het toerental van de motor.
Bij oudere ontwerpen gaat dit via een distributieriem en moet je toeren maken om de koeling beter te laten werken.
Nu past de elektronica dit automatisch aan, aan de koelbehoefte van de motor.
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
RE.gif
De automaat bak koeling is ook in de race bij hoge temperaturen hoor.
Ik heb de eerste keer dat ik met mijn auto ( mijn 1e automaat) de caravan sleurde de bakolie ook goed geroken.
Onwetend dat de ook de bak-koeling in de hoogste versnelling onvoldoende was...omdat je niet in de z.g Lock-up komt en dus slip in de bak houd.
Dat hebben ze me snel geleerd echter.
( De automaat is daarna ook geflushed...)
De automaat bak koeling is ook in de race bij hoge temperaturen hoor.
Ik heb de eerste keer dat ik met mijn auto ( mijn 1e automaat) de caravan sleurde de bakolie ook goed geroken.
Onwetend dat de ook de bak-koeling in de hoogste versnelling onvoldoende was...omdat je niet in de z.g Lock-up komt en dus slip in de bak houd.
Dat hebben ze me snel geleerd echter.
( De automaat is daarna ook geflushed...)
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
RE.gif
Je heb ze nog wel maar de meeste zijn tegenwoordig volledig elektronisch geregeld en blijven niet slippen op de koppelomvormer als ze die al hebben.
Tegenwoordig heb je heel veel bakken met dubbele koppeling en veel daarvan locken ook gelijk na wisselen van de versnelling.
De reden hiervoor is dat deze bakken heel veel minder verliezen hebben op de transmissie en daardoor zelfs zuiniger kunnen rijden dan een handbak.
Je heb ze nog wel maar de meeste zijn tegenwoordig volledig elektronisch geregeld en blijven niet slippen op de koppelomvormer als ze die al hebben.
Tegenwoordig heb je heel veel bakken met dubbele koppeling en veel daarvan locken ook gelijk na wisselen van de versnelling.
De reden hiervoor is dat deze bakken heel veel minder verliezen hebben op de transmissie en daardoor zelfs zuiniger kunnen rijden dan een handbak.
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Ik ben van mening dat ze bij de dealer er maar weinig verstand van hebben, al helemaal als de verkoper je deze info geeft...RDDR schreef:Ik kan niet meer vinden waar ik het gelezen heb, maar als ik het me goed herinner wordt de lock out gebruikt bij alle toeren boven de 40km/u en vanaf de 3de versnellingen.
Advies van de dealer (en ik rij altijd jonge auto's, dus in fabrieksgarantie) was om gewoon in D te laten staan.
Nu rij ik (en ook de ts) met wat lichtere caravans dan bijvoorbeeld PD.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Ze roepen maar wat en worden er beter van als er wat gerepareerd moet worden.
Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Tja, dat mag je mening zijn. Reparatie gedurende garantie verdient een dealer weinig aan.
Ik heb aan de 430D een probleemloze auto gehad en oververhitting van de ZF bak bij BMW zijn vrijwel niet te vinden.
Electronica is intelligent genoeg dat ik zelf merk dat schakel momenten anders gekozen worden als er iets achter hangt.
Ook bij mijn huidige 120i automaat hetzelfde advies. S stand mag, maar hoeft zeker niet.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
Ik heb aan de 430D een probleemloze auto gehad en oververhitting van de ZF bak bij BMW zijn vrijwel niet te vinden.
Electronica is intelligent genoeg dat ik zelf merk dat schakel momenten anders gekozen worden als er iets achter hangt.
Ook bij mijn huidige 120i automaat hetzelfde advies. S stand mag, maar hoeft zeker niet.
Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
RE.gif
Precies ik heb een 320d met ZF6-bak gehad en had geen enkele moeite om met 1500kg aan de haak te rijden.
De haak was wel affabriek dus met extra oliekoeler maar zelfs in een stevige klim bij +35C gaf de temperatuur nog geen krimp.
De enige reden om af te willen wijken van het schakelpatroon van de automaat is wanneer je in een afdaling zit en veel wilt remmen op de motor.
Om hoog en op de vlakke weg pakt hij zelf altijd de juist versnelling.
Op de autoroute reed ik meestal 105 op de teller en dan blijft hij zelf op de milde hellingen gewoon in zijn 6.
Wanneer je 95 op de teller reed dan schakelde hij terug naar zijn 5 op de hellingen.
7% hellingen gingen omhoog in zijn 4 met nog steeds 105 op de teller.
De 330d lacht hier natuurlijk helemaal om zeker omdat de toerentallen niet extreem afwijken met die van een blok dat 1/3 kleiner is.
Ja, dit anders dan veel oudere automaten. Het advies hoe te rijden met een automaat is echter sterk afhankelijk van de automaat die je hebt.
Precies ik heb een 320d met ZF6-bak gehad en had geen enkele moeite om met 1500kg aan de haak te rijden.
De haak was wel affabriek dus met extra oliekoeler maar zelfs in een stevige klim bij +35C gaf de temperatuur nog geen krimp.
De enige reden om af te willen wijken van het schakelpatroon van de automaat is wanneer je in een afdaling zit en veel wilt remmen op de motor.
Om hoog en op de vlakke weg pakt hij zelf altijd de juist versnelling.
Op de autoroute reed ik meestal 105 op de teller en dan blijft hij zelf op de milde hellingen gewoon in zijn 6.
Wanneer je 95 op de teller reed dan schakelde hij terug naar zijn 5 op de hellingen.
7% hellingen gingen omhoog in zijn 4 met nog steeds 105 op de teller.
De 330d lacht hier natuurlijk helemaal om zeker omdat de toerentallen niet extreem afwijken met die van een blok dat 1/3 kleiner is.
Ja, dit anders dan veel oudere automaten. Het advies hoe te rijden met een automaat is echter sterk afhankelijk van de automaat die je hebt.
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Wij hebben een ZF8 bak en de dealer adviseert om met de hut erachter op vlakke weg in z’n 7 te rijden en niet in z’n 8.
Porsche + Tabbert
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Jij trekt alleen 1,5x het gewicht met vrijwel dezelfde bak en een motor met slecht een een beetje meer koppel dan de de 330d.
Wanneer je een hut van 1500-1600kg achter jouw auto zou hangen dan welke nauwelijks dat er iets achter hangt.
Wanneer je een hut van 1500-1600kg achter jouw auto zou hangen dan welke nauwelijks dat er iets achter hangt.
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Het gaat er ook niet om of hij moeite heeft, dan schakelt hij wel terug, het gaat erom dat de software zo geregeld is dat de auto gewoon te laag in toeren rijdt en dit geeft een onprettig grommend gevoelCitrorob schreef: ↑do 2 jan 2020 17:01RE.gif
Precies ik heb een 320d met ZF6-bak gehad en had geen enkele moeite om met 1500kg aan de haak te rijden.
De haak was wel affabriek dus met extra oliekoeler maar zelfs in een stevige klim bij +35C gaf de temperatuur nog geen krimp.
De enige reden om af te willen wijken van het schakelpatroon van de automaat is wanneer je in een afdaling zit en veel wilt remmen op de motor.
Om hoog en op de vlakke weg pakt hij zelf altijd de juist versnelling.
Op de autoroute reed ik meestal 105 op de teller en dan blijft hij zelf op de milde hellingen gewoon in zijn 6.
Wanneer je 95 op de teller reed dan schakelde hij terug naar zijn 5 op de hellingen.
7% hellingen gingen omhoog in zijn 4 met nog steeds 105 op de teller.
De 330d lacht hier natuurlijk helemaal om zeker omdat de toerentallen niet extreem afwijken met die van een blok dat 1/3 kleiner is.
Ja, dit anders dan veel oudere automaten. Het advies hoe te rijden met een automaat is echter sterk afhankelijk van de automaat die je hebt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Ik heb nog maar een klein stukje gereden met de 530d met 8 traps ZF bak met de caravan erachter, ik zal er eens op letten als de hut in het voorjaar weer gebruikt gaat worden..
Waar ik mijn SMax met 6 traps automaat altijd in de S stand had staan voor het rijden met de caravan heb ik er met de bmw niet eens over nagedacht.
Nu was de caravan ook wel behoorlijk leeg, maar het leek net alsof er niets achter hing...
Waar ik mijn SMax met 6 traps automaat altijd in de S stand had staan voor het rijden met de caravan heb ik er met de bmw niet eens over nagedacht.
Nu was de caravan ook wel behoorlijk leeg, maar het leek net alsof er niets achter hing...
Momenteel weer caravan- en camperloos….
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Ondanks dat mijn trekker met 600 Nm de hut van 1.500kg met gemak kan trekken in zijn hoogste versnelling, hou ik hem altijd op 2.000 rpm. Welke versnelling dat is, is, is afhankelijk van de gereden snelheid. Slecht advies van die dealer, maar daar hecht ik tegenwoordig sowieso al helemaal geen waarde meer aan. Doe mij maar een specialist die echt verstand heeft van techniek. Of bijvoorbeeld de transmissiespecialist die ik vandaag nog sprak voor het preventief vervangen van de olie van de automaatbak wat volgens de dealer ook niet nodig is
Als je een beetje verstand van techniek en de werking van een automatische versnellingsbak hebt, dat weet je dat de temperatuur van de versnellingsbakolie oploopt als je met 1.400/1.500 tr een hut vooruit gaat sleuren. Kortom: better safe then sorry en preventief een tikje terug.
Maar ben uiteindelijk wel benieuwd of de topic-starter de stabiliteit van zijn combinatie nog verbeterd krijgt want die combi zou op zich toch wel stabiel moeten zijn.
Als je een beetje verstand van techniek en de werking van een automatische versnellingsbak hebt, dat weet je dat de temperatuur van de versnellingsbakolie oploopt als je met 1.400/1.500 tr een hut vooruit gaat sleuren. Kortom: better safe then sorry en preventief een tikje terug.
Maar ben uiteindelijk wel benieuwd of de topic-starter de stabiliteit van zijn combinatie nog verbeterd krijgt want die combi zou op zich toch wel stabiel moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Pakkie op do 2 jan 2020 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Mooi om te zien hoe dit topic zich ontwikkeld.
Vandaag nog even gechecked, maar mijn auto rijd 90kmu bij 1400rpm in de 7e versnelling, en niet in de 8e zoals ik eerder heb beweerd. 90kmu in 8 zou 1200rpm betekenen, en dus schakelt de bak naar de 7e.
Qua hoogte van het toerental, dit is inderdaad laag, maar op een vlakke weg met 90kmu geeft ook geen grote belasting op de versnellingsbak.
Ik heb de onderdelen in bestelling staan (schokdempers en frictiepads) zodra ze gemonteerd zijn zal ik uiteraard terugkoppelen. Denk echter ook dat een goede belading veel verschil gaat maken want dat was absoluut niet op orde.
Ik ben ook aan het kijken naar een BPW IDC systeem, lijkt me ook leuk om te monteren. Is echter nog een beetje duur, maar op Ebay komen ze af en toe ook langs.
Vandaag nog even gechecked, maar mijn auto rijd 90kmu bij 1400rpm in de 7e versnelling, en niet in de 8e zoals ik eerder heb beweerd. 90kmu in 8 zou 1200rpm betekenen, en dus schakelt de bak naar de 7e.
Qua hoogte van het toerental, dit is inderdaad laag, maar op een vlakke weg met 90kmu geeft ook geen grote belasting op de versnellingsbak.
Ik heb de onderdelen in bestelling staan (schokdempers en frictiepads) zodra ze gemonteerd zijn zal ik uiteraard terugkoppelen. Denk echter ook dat een goede belading veel verschil gaat maken want dat was absoluut niet op orde.
Ik ben ook aan het kijken naar een BPW IDC systeem, lijkt me ook leuk om te monteren. Is echter nog een beetje duur, maar op Ebay komen ze af en toe ook langs.
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Wacht het nu eerst eens af..
Gewoon goed beladen is het enige wat echt helpt en is ook het allerbelangrijkste.
Frictiecups en schokbrekers of wat dan ook, zijn alleen symptoombestrijders.
De stabiliteit van een caravan wordt daar totaal niks beter van als de belading niet aangepast wordt.
Hooguit wordt de grens waarbij het echt fout gaat verlegd naar een hogere snelheid.
Daarin schuilt ook meteen het gevaar..gaat het dan fout dan is het ook meteen veel heftiger.
Stabilisator en schokbrekers op een caravan zijn alleen wat comfortverhogend.
Voor slingerneigingen bestrijden doet dat in feite helemaal niks.
Gewoon goed beladen is het enige wat echt helpt en is ook het allerbelangrijkste.
Frictiecups en schokbrekers of wat dan ook, zijn alleen symptoombestrijders.
De stabiliteit van een caravan wordt daar totaal niks beter van als de belading niet aangepast wordt.
Hooguit wordt de grens waarbij het echt fout gaat verlegd naar een hogere snelheid.
Daarin schuilt ook meteen het gevaar..gaat het dan fout dan is het ook meteen veel heftiger.
Stabilisator en schokbrekers op een caravan zijn alleen wat comfortverhogend.
Voor slingerneigingen bestrijden doet dat in feite helemaal niks.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
- dieseltijger
- Berichten: 11144
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Goed voor de feelgood factor, en ook voor de veiligheid - maar niet voor de stabiliteit. Laat jeniet in slaap sussen door het idee dat een IDC of schokbrekers stabiliteitsverhogend zouden werken. Naast de adviezen over kogeldruk en belading kan ook nog eens de toespoor worden gecontroleerd: jouw caravan is gebruikt, het kan zomaar zijn dat deze na gesteld moet worden. Toespoorzorgt voor minder zoekerig rijgedrag, precies wat jij nodig lijkt te hebben.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Stabiliteit met onze combinatie BMW 330D - Elddis Avante 505
Moet eigenlijk ook niet eens nodig zijn.
Praktisch elke caravan ( mits goed beladen)rijdt prima achter een voldoende zware auto. ( max 70 % caravangewicht, liever minder)
Toespoor geeft ook extra slijtage.
Praktisch elke caravan ( mits goed beladen)rijdt prima achter een voldoende zware auto. ( max 70 % caravangewicht, liever minder)
Toespoor geeft ook extra slijtage.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.