Hoelang gaat een benzinemotor mee bij normaal onderhoud?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hoelang gaat een benzinemotor mee bij normaal onderhoud?

Bericht door dieseltijger » wo 11 dec 2019 14:47

Balen. Ik ken iemand wiens zoon bij een Toyota dealer werkt - ik had begrepen dat er ontwerpfouten waren in het onderblok van de motor - maar pin mij er niet op vast. Een keer een motor uitbouwen en uit elkaar halen is leuk, twee keer ook nog wel, maar na tientallen keren waren ze het wel een beetje zat.

Wat was er precies aan de hand met dat beruchte blok (wat je moet mijden als de pest)?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Hoelang gaat een benzinemotor mee bij normaal onderhoud?

Bericht door dieseltijger » wo 11 dec 2019 14:54

Ik heb twee diesels en twee benzine motoren gehad van Toyota. De benzinemotor van de Carina: bere-betrouwbaar. Mijn huidige motor (benzine 1.8 - 147 pk Valvematic) verkeert met 257.000 km nog in de inrij fase.

Geen problemen, geen olieverbruik...ja toch wel iets: Als het buiten 40 graden is dan reageert de motor wat stoterig op gasgeven en -loslaten. Flow sensor is gereinigd evenals het gasklephuis - geen verbetering, maar zodra het weer wat normaler werd qua temperatuur: geen problemen. Ook niet met de distributieketting.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Hoelang gaat een benzinemotor mee bij normaal onderhoud?

Bericht door Nimma » wo 11 dec 2019 15:01

Ik begreep ook dat het onderblok niet de juiste was. Destijds konToyota in mijn woonplaats 2 van die blokken per week vervangen met naar hun zeggen gemodificeerde onderdelen.
Best jammer, want met destijds een Troll erachter ging ie vlot met 120 als je dat wilde bij Luik omhoog [kerstduim.gif]
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Hoelang gaat een benzinemotor mee bij normaal onderhoud?

Bericht door Morgoth » wo 11 dec 2019 15:31

Onderhoud en netjes rijden is alles. Ik had 20 jaar geleden een Fiat Tipo 1.4 op LPG met 3 ton op de teller en een motor zonder olieverbruik. Daar stonden ze toch niet echt om bekend.
Ik zou persoonlijk liever een jongere auto kopen meet meer kilometers dan een oudere met minder. Lange stukken rijden is vaak minder slijtage.
Ja, Duitsland kan goedkoper zijn maar pas daarmee op. Van veel Duitse exportauto's wordt de teller terug gedraaid. Koop bij voorkeur een auto bij een dealer die niet staat aangemerkt als exportauto met een volledige sluitende onderhoudshistorie. Let goed op de staat van de auto. Een interieur/exterieur wat een onverzorgde indruk geeft, geeft ook aanleiding om een onverzorgd onderhoud te vermoeden.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Peutje
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Hoelang gaat een benzinemotor mee bij normaal onderhoud?

Bericht door Peutje » wo 11 dec 2019 19:54

Mijn 1.6hdi 120pk heeft nu na 4.5 jaar een 195k op de teller. Probleemloos, nooit olie tussen de beurten (om 25k) erbij, loopt als een zonnetje en rijdt altijd tussen 1.19 en 1:22. Alleen injector adblue deze zomer bij 180k defect maar was al langer lek achteraf maar de lokale garage had het niet opgemerkt.
Met caravan overigens rond de 1:12. Ik zou hem zo overkopen.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Hoelang gaat een benzinemotor mee bij normaal onderhoud?

Bericht door Gerrie » wo 11 dec 2019 20:04

In Ootmarsum is een bedrijf die vele auto's uit de VAG groep heeft staan met zeer lage kilometerstanden. Misschien het kijken eens waard. Vele met bouwjaar 2018 en 2019 waar een mooie kop af is.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”