Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door Conradi » di 2 jun 2020 00:03

Wowww, mooi man
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door RogerB » di 2 jun 2020 07:27

Sow, die Kabes zijn van buiten moderner geworden zeg! Mooi!

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door ArnoM » di 2 jun 2020 07:27

Heel benieuwd hoe die GLC gaat zijn met luchtvering Thule 6300 luifel!
whistle.gif blij.gif awhoea.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door RDDR » di 2 jun 2020 08:02

Mooie hut! Benieuwd naar de GLC
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door Avontuur » di 2 jun 2020 08:06

Cdebruin schreef:
ma 1 jun 2020 22:55
De caravan is woensdag binnen gekomen , de auto verwacht ik binnen 14 dagen
Wat mooi, degelijkheid ten top.
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door RichTrip » di 2 jun 2020 10:36

Mooie caravan thumbup.gif

Maar zie ik het nu goed, zit er ook een Kabe standaard geen stabilisatorkoppeling gemonteerd?? Er lijkt een doodnormale koppeling op te zitten scratch.gif

Edit: volgens mij zie je het topje van het handvat van de ALKO stabilisator toch wel zitten, staat helemaal omhoog.........
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
CoralOne77
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 2 sep 2019 13:26
Locatie: BE

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door CoralOne77 » di 2 jun 2020 11:50

Prachtige combi. Geniet!

4x4 : toen ik vorige zomer laconiek vanuit mijn zetel kon observeren - het was een komen en gaan die week - hoe er wat verderop weer eentje helemaal vertrekkensklaar was - of dat dacht te zijn - en vanuit een idyllisch doodlopend hoekje van de nogal steile terrassencamping een héééle dikke sleurhut achterwaarts bergop wou disselen, met een vééél te lichte trekker/duwer, zo eentje die m.i. ooit nog es garant kon staan voor een gevalletje "de staart kwispelt met de hond", dito smalle zomerbandjes, niet al te veel profiel, 2 wieltjes tractie en amper koppel met zo'n licht tufje... En bzzzzzz, glijden maar, alles behalve bergop, lekker ingraven in 't nochtans droge gazonnetje - hebben de volgende gasten straks ook weer wat om hun poten te breken...

Geen sprake van dat ie z'n compleet disproportionele combi ooit nog in de goeie richting gemanoeuvreerd zou krijgen... Ik had nog even getwijfeld om spontaan hulp te bieden, hoewel je nooit weet hoe dat dan over komt wanneer je voorstelt om het ietwat bijdehand "even met een echte trekker" voor te gaan tonen - zo sarcastisch ben ik nu ook weer niet en en meneer klonk al ietwat gechambreerd en had aan z'n gele nummerplaat te zien nog aardig wat asfalt te knabbelen... - maar nog voor ik uit m'n half ingezakte stoel geraakte, schakelde ie 'm terug in z'n 1, voorwaarts! Aarzelend, vooral niet opkijkend, van het schuin aflopende talud af, een terrasje zakken dan maar, half over de achterburen hun perceel. Ik hield zelfs een momentje m'n adem, zo hoe schuin hing het hele gevaarte... Met de achterkant van z'n caravan even het gras geploegd, hopelijk geen chassis schade, en dan met huilende motor en slepende koppeling bergop langs het parallelle baantje, ik hoop voor hen rechtstreeks naar huis... De moraal? Nooit rij ik zonder 4x4 met een caravan.

blij.gif
Constructam Coral I (1977) scandi-boho strandhut + Custom boogluifel Reda Lucca I met front- en zijwanden
Nissan Navara 4x4 + BFG KO2 + Garmin 780DT + Gaia GPS + Victron MPPT + Overland build
Weber WGA & JJP + Petromax + Foker & wadjan

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door RonvA » di 2 jun 2020 14:28

Buiten dat ie 4x4 wel kon gebruiken, als je er een Suzuki Jimny voor had gezet (ook 4x4 :P) had ie toch hetzelfde resultaat gehad denk ik. Het gewicht moet, zoals je al zei, ook wel in verhouding zijn.

Overigens is er, zoals ergens in het topic al genoemd, wel echt een verschil tussen 4x4 (of 4wd) en een AWD auto.. een AWD schakelt vaak pas alle wielen in als het systeem dat nodig vind, soms kan het ook met een knop. Een echte 4x4 heeft permanent aandrijving op alle wielen.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

MercedesSwift
Berichten: 162
Lid geworden op: za 8 aug 2015 16:23
Locatie: Gelderland

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door MercedesSwift » di 2 jun 2020 15:40

Prachtige caravan!
Lexus RX 450h president, Elddis Affinity 554.

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Overweeg een 4 wieldrive als trekker maar is dat merkbaar

Bericht door Jan Krukas » di 2 jun 2020 16:39

De bruin wat een mooie combi wij hopen dat jullie er heel veel plezier en geluk mee hebben Gr Jan en Doreen aflower.gif aflower.gif ]wij rijden een Subaru
Outback2.5 automaat 4wd met sneeuw trekt hij als leeuw maar remmen doet hij als een 2wd hou daar wel rekening mee thumbup.gif caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”