Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Hoi,
Omdat we eerder dan gepland een andere auto moeten kopen vallen om financiele redenen mijn beoogde auto's helaas af (BMW 330i xDrive bj 2015, VW Tiguan 2.0 tsi 4-motion bj 2016 en Audi A4 Avant 2.0 quattro bj 2015).
We hebben ons oog nu verplaatst naar een Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177 pk benzine Premium met 4WD en Automaat van bouwjaar 2015.
Helaas zal ik dus kwa koppel zo'n 80nM moeten inleveren t.o.v mijn huidige 2.0t diesel Mondeo uit 2008 . Is dat erg merkbaar?
Heeft iemand ervaring met deze auto in combinatie met een caravan van 1500kg (Knaus Südwind 500fu) wat betreft trekkracht, comfort en stabiliteit?
Zijn er andere min- en pluspunten?
Groeten Roger
Omdat we eerder dan gepland een andere auto moeten kopen vallen om financiele redenen mijn beoogde auto's helaas af (BMW 330i xDrive bj 2015, VW Tiguan 2.0 tsi 4-motion bj 2016 en Audi A4 Avant 2.0 quattro bj 2015).
We hebben ons oog nu verplaatst naar een Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177 pk benzine Premium met 4WD en Automaat van bouwjaar 2015.
Helaas zal ik dus kwa koppel zo'n 80nM moeten inleveren t.o.v mijn huidige 2.0t diesel Mondeo uit 2008 . Is dat erg merkbaar?
Heeft iemand ervaring met deze auto in combinatie met een caravan van 1500kg (Knaus Südwind 500fu) wat betreft trekkracht, comfort en stabiliteit?
Zijn er andere min- en pluspunten?
Groeten Roger
- dieseltijger
- Berichten: 11142
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Maximum koppel (of draaimoment) is een te beperkt begrip *). Uiteindelijk gaat het om het vermogen bij een bepaald toerental. Om de luchtweerstand te overwinnen, om te kunnen versnellen, of om tegen een helling op te kunnen rijden met een leuke snelheid heb je vermogen nodig. Punt.Helaas zal ik dus kwa koppel zo'n 80nM moeten inleveren t.o.v mijn huidige 2.0t diesel Mondeo uit 2008 . Is dat erg merkbaar?
Plat geformuleerd: Vermogen = toerental x koppel (bij dat toerental).
Dus je moet gewoon kijken bij een proefrit of het ding al lekker trekt bij een laag toerental. Verder: alles went - in de financiële shit zitten vanwege een te dure auto aanschaffen omdat je 2..4 keer per jaar een caravan er mee trekt went niet.
*) Een balkon met een gewicht van 2 ton en van 2 meter diep, hangt met een moment van 20000Nm aan een flat - een enorme waarde, maar het vermogen wat die balkon opwekt is nul.)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Wij hebben voor de huidige trekker 2x een ix35 gehad...beide een 2.0 L CVVT Benzine met 163 pk en 194 Mm en een MTM aanhangergewicht van 1900 kg.
Waren beiden niet vooruit te branden in de bergen en de eerste was een dweil op de weg met de caravan erachter.
Bij de 2e gelijk van nieuw af aan verzwaarde achterveren
Eronder laten leggen .....een wereld van verschil vwb het niet meer dweilen op de weg maar in de bergen bleef het een drama.
Nu heb jij je oog laten op een diesel 4WD Automaat daar heb ik geen ervaring mee dus misschien gaat dat beter in de bergen.
En onze caravans waren/ zijn ook een stuk zwaarder dan die van jou......suc6 met het uitzoeken/aankopen van een nieuwe trekker...
Ooh nee, je schreef in de openingszin dat het ook om een benzineuitvoering gaat
Waren beiden niet vooruit te branden in de bergen en de eerste was een dweil op de weg met de caravan erachter.
Bij de 2e gelijk van nieuw af aan verzwaarde achterveren
Eronder laten leggen .....een wereld van verschil vwb het niet meer dweilen op de weg maar in de bergen bleef het een drama.
Nu heb jij je oog laten op een diesel 4WD Automaat daar heb ik geen ervaring mee dus misschien gaat dat beter in de bergen.
En onze caravans waren/ zijn ook een stuk zwaarder dan die van jou......suc6 met het uitzoeken/aankopen van een nieuwe trekker...
Ooh nee, je schreef in de openingszin dat het ook om een benzineuitvoering gaat
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Merkbaar, tuurlijk en vooral solo en het zal een slok benzine lusten, maar je leverd niet in op naar 4wd gaan, denk een modernere automaat, een zwaardere auto etc. Een automotor is van af en toe een beetje toeren draaien met een warme motor echt niet slechter geworden. Caravantrekker beoordeeld de combi met volle caraven en 300 kilo in de auto als gewoon goed...
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Zijn er hier Tucson bezitters die kunnen bevestigen dat de Tucson de problemen van de ix35 welke Karel aangeeft niet heeft?
Dat van de ix35 heb ik vaker gehoord, ik heb ook al in tests gelezen dat de Tucson op dit gebied sterk is verbeterd. Maar die tests zijn gebaseert op solo. Niet met caravan. Kan mij daar iemand iets uit eigen ervaring over vertellen?
Dat van de ix35 heb ik vaker gehoord, ik heb ook al in tests gelezen dat de Tucson op dit gebied sterk is verbeterd. Maar die tests zijn gebaseert op solo. Niet met caravan. Kan mij daar iemand iets uit eigen ervaring over vertellen?
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Volgens mij is de ix35 ook een stuk zwaarder meen ik.
En geef niet altijd de auto de schuld want met een caravan erachter
moet de knop (het nieuwe rijden) om en toeren (durven) te maken.
Ik kom met mijn subaru (125pk, totaal gewicht met caravan 3300kg) ook
overal op maar moet daarvoor soms over de 4000 rpm draaien.
Eric
En geef niet altijd de auto de schuld want met een caravan erachter
moet de knop (het nieuwe rijden) om en toeren (durven) te maken.
Ik kom met mijn subaru (125pk, totaal gewicht met caravan 3300kg) ook
overal op maar moet daarvoor soms over de 4000 rpm draaien.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
De 'problemen' die KarelV omschrijft met de IX35 zijn deels te wijten aan een heel ander type motor.
De T-GDI is een turbo benzine, de 2.0L CVVT is een atmosferische benzine. Een atmosferische (zonder turbo) motor heeft nagenoeg altijd een lager koppel dan een motor met een turbo. In dit geval scheelt dat al 70NM in het voordeel van de T-GDI. Een ander voordeel van een turbo motor is dat het koppel bij een veel lager toerental vrijkomt. Verschil bedraagt 3.000 toeren in het voordeel van de T-GDI. De T-GDI zal daarom veel minder last hebben van het 'niet vooruit te branden'. Daarnaast heeft de Tucson 7 verzetten tegenover 6 in de IX35.
Dat dweilen lijkt mij, geen ervaring met dit type auto, bij een Tucson ook een stuk minder dan bij de IX35. De Tucson is een stuk sportiever in de markt gezet dan de IX35 waarbij ik vind dat de Tucson een stuk sportiever oogt. Ik denk daarom dat dweilen bij een Tucson uit 2015 een stuk minder is dan bij een IX35. Daarnaast is met een setje hulpveren dit probleem 'eenvoudig' op te lossen.
De Tucson in de door u geschetste uitvoering lijkt mij uitstekend om een caravan te trekken van 1.500kg.
De T-GDI is een turbo benzine, de 2.0L CVVT is een atmosferische benzine. Een atmosferische (zonder turbo) motor heeft nagenoeg altijd een lager koppel dan een motor met een turbo. In dit geval scheelt dat al 70NM in het voordeel van de T-GDI. Een ander voordeel van een turbo motor is dat het koppel bij een veel lager toerental vrijkomt. Verschil bedraagt 3.000 toeren in het voordeel van de T-GDI. De T-GDI zal daarom veel minder last hebben van het 'niet vooruit te branden'. Daarnaast heeft de Tucson 7 verzetten tegenover 6 in de IX35.
Dat dweilen lijkt mij, geen ervaring met dit type auto, bij een Tucson ook een stuk minder dan bij de IX35. De Tucson is een stuk sportiever in de markt gezet dan de IX35 waarbij ik vind dat de Tucson een stuk sportiever oogt. Ik denk daarom dat dweilen bij een Tucson uit 2015 een stuk minder is dan bij een IX35. Daarnaast is met een setje hulpveren dit probleem 'eenvoudig' op te lossen.
De Tucson in de door u geschetste uitvoering lijkt mij uitstekend om een caravan te trekken van 1.500kg.
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Ik heb het oude model Tucson met 2.0 CVVT motor met 141pk en 184Nm koppel uit 2010. De Tucson die jij voorstelt heeft 80Nm meer en 40pk meer. Niet met elkaar te vergelijken dus. Maar als ik zie hoe de mijne rijdt met caravan, dan moet de jouwe helemaal geen probleem zijn.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Hallo,
de Tucson Turbo is niet te vergelijken met zijn voorganger de ix35, een aantal S voor je op een rijtje, ik rijdt met een Hobby van 1500 kg. nu achter een Tucson voor het 3e seizoen, na 6 jaar een ix35 2l.Benzine gereden te hebben.
Hij is stiller, sterker, stabieler en s(z)uiniger.
Verbruik 1 op 9 heb ik met mijn huidige Tucson 2wd. met Caravan, in vergelijking met 1 op 7,5 met de ix35.
met de Tucson rijdt ik zonder hulpvering, in tegenstelling met de ix35 uit 2011 die ze absoluut nodig had.
Bergop geen instorten, over het hele bereik blijft hij trekken. Dus geen turbogat.
Stiller omdat de motor minder toeren maakt met de Caravan erachter.
Oh ja 1 nadeel, remmen op de Motor doet de Turbo nauwelijks, en laat de 1,6 zonder Turbo links liggen, deze trekt voor geen meter.
met vriendelijke groet,
Walter
de Tucson Turbo is niet te vergelijken met zijn voorganger de ix35, een aantal S voor je op een rijtje, ik rijdt met een Hobby van 1500 kg. nu achter een Tucson voor het 3e seizoen, na 6 jaar een ix35 2l.Benzine gereden te hebben.
Hij is stiller, sterker, stabieler en s(z)uiniger.
Verbruik 1 op 9 heb ik met mijn huidige Tucson 2wd. met Caravan, in vergelijking met 1 op 7,5 met de ix35.
met de Tucson rijdt ik zonder hulpvering, in tegenstelling met de ix35 uit 2011 die ze absoluut nodig had.
Bergop geen instorten, over het hele bereik blijft hij trekken. Dus geen turbogat.
Stiller omdat de motor minder toeren maakt met de Caravan erachter.
Oh ja 1 nadeel, remmen op de Motor doet de Turbo nauwelijks, en laat de 1,6 zonder Turbo links liggen, deze trekt voor geen meter.
met vriendelijke groet,
Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Voor afremmen op de motor is het handiger om met wat meer toeren
rond te rijden en dat is vaak bij turbomotoren volgens velen niet noodzakelijk.
Tevens hebben turbomotoren een lagere compressie wat ook niet helpt.
Overigens kan je op het internet diverse testen vinden van deze auto.
Eric
rond te rijden en dat is vaak bij turbomotoren volgens velen niet noodzakelijk.
Tevens hebben turbomotoren een lagere compressie wat ook niet helpt.
Overigens kan je op het internet diverse testen vinden van deze auto.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
De tekst van @Wissels Walter is mooi positief. Kunnen andere Tucson rijders dit bevestigen?
@erichendri Eric, kan de Hill Descent Control dit oplossen ? Deze is volgens mij standaard op deze Tucson uitvoering. Klopt dat Walter?
@erichendri Eric, kan de Hill Descent Control dit oplossen ? Deze is volgens mij standaard op deze Tucson uitvoering. Klopt dat Walter?
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Hummm waarom werken de tags niet ???
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Het "nieuwe rijden" doe ik niet echt aan. Anders had ik ook niet gepland staan om eigenlijk bv een BMW 330 te rijden. Ook niet echt milieubewusterichendri schreef: ↑do 25 jul 2019 14:36Volgens mij is de ix35 ook een stuk zwaarder meen ik.
En geef niet altijd de auto de schuld want met een caravan erachter
moet de knop (het nieuwe rijden) om en toeren (durven) te maken.
Ik kom met mijn subaru (125pk, totaal gewicht met caravan 3300kg) ook
overal op maar moet daarvoor soms over de 4000 rpm draaien.
Eric
Toeren maken moest ik mijn mijn vroegere auto ( Laguna 1.8i) ook. Afgelopen jaren ben ik natuurlijk met mijn Mondeo diesel wat verwend geworden en hoefde ik geen toeren te maken.
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Hallo,
de Hill control zit erop, 1 keer gebruikt om uit te proberen, leek de boel onregelmatig af te remmen, onlangs bij oa, de Gotthard niet gebruikt. Bij de ix35 werkte deze beter, maar slechts tot bepaalde snelheid waarboven deze automatisch uitgeschakeld werd. Dus in praktijk alleen op een camping met steile toegang funktioneel gebruikt. Mijn mening over de Tucson als Caravantrekker is op meerdere plaatsen op internet waaronder www.Caravantrekker.nl te vinden, samen met die van een aantal anderen. De Kia Sportage met 1.6T motor staat overigens op hetzelfde onderstel, en zijn de ervaringen zonder meer uitwisselbaar.
met vriendelijke groet,
walter
Hyundai Tucson met Hobby 540
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Acsi Feelife heeft een rijtest gedaan met deze auto. Op Facebook staat het filmpje en misschien ook wel op YouTube.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Freelife heb ik deze week gelezen en het filmpje heb ik vanmiddag op Facebook gezien. Inderdaad ook positief.Caravanner12 schreef: ↑za 27 jul 2019 20:42Acsi Feelife heeft een rijtest gedaan met deze auto. Op Facebook staat het filmpje en misschien ook wel op YouTube.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Werkt deze awd goed icm de caravan? Ik heb totaal geen ervaring met awd.
Ik zag dat er ook een "50-5" knopje is. Is dat een zgn 'diff-lock"?
Ik zag dat er ook een "50-5" knopje is. Is dat een zgn 'diff-lock"?
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Sorry, ik kan je niet helpen met praktijkervaring 4wd, want mijn Tucson 1.6 Turbo is een 2wd. met Handgeschakelde bak, ik kan mij voorstellen dat de automaat met 4wd. voordelen heeft ten opzichte van mijn auto, uitgezonderd het trekgewicht van 1900 kg. echter ik had de keuze niet toen ik de enige demo van de garage kocht, echter op www.caravantrekker.nl zijn de ervaringen wel te vinden. Overigens zou ik zo een Tucson 1,6 Turbo N Style automaat terugkopen als mijn auto ter plekke aan vervanging toe zou zijn, maar dat moet ik afkloppen.
met vriendelijke groet,
Walter
met vriendelijke groet,
Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Is alleen AWD als de voorwielen doorslippen en als je dat knopje indrukt.
Weet niet wat daarvoor de voorwaarden zijn.
Oh ja, hill descent control werkt alleen maar tot max 10-20 km/h.
Is meer voor afdaling in het terrein bedoelt.
Remmen worden continu aangestuurd.
Eric
Weet niet wat daarvoor de voorwaarden zijn.
Oh ja, hill descent control werkt alleen maar tot max 10-20 km/h.
Is meer voor afdaling in het terrein bedoelt.
Remmen worden continu aangestuurd.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Toch ben ik weer aan het twijfelen. Ik heb de trekauto van het jaar verslag gelezen, zie link, en die is niet zo positief
https://www.anwb.nl/auto/trekauto/treka ... v-2-klasse
https://www.anwb.nl/auto/trekauto/treka ... v-2-klasse
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Tjah... Het bijzondere vindt ik is het verschil in de testresultaten tussen Kia en de Hyundai. Het onderstel is gelijk, op wat afstelling na. Vind het verschil daarom fors. Heb je al eens proefgereden in een Tucson?
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Nog geen proefrit gedaan. Staat voor vrijdag op het programma.
Wat mij in die kck trekauto van het jaar test opvalt is de instabiliteit van de Tucson en de waarschijnlijk toch wel zwakkere automaat......
Maw hoofdbrekens op dit moment, want dat ervaar je ook niet in een proefrit, maar pas na de koop met de caravan aan de haak.
Wat mij in die kck trekauto van het jaar test opvalt is de instabiliteit van de Tucson en de waarschijnlijk toch wel zwakkere automaat......
Maw hoofdbrekens op dit moment, want dat ervaar je ook niet in een proefrit, maar pas na de koop met de caravan aan de haak.
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Je kan toch een proefrit met caravan doen? Zal je geen bergervaring hebben, maar wel hoe het verder rijdt...
Chateau Caratt 430TMF achter Renault Kadjar Techno TCe 140
Re: Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 177pk Premium | 2015 | 4WD | Automaat | benzine
Hallo,
het verschil tussen de Tucson en Sportage kan eenvoudig verklaard worden betreft de uitvoering, want de vering en onderstel is hetzelfde. Het verschil zit in de banden, zelf een negatieve ervaring gehad met de ix35 met Hankook banden. Er worden heel veel verschillende velgmaten en dus ook banden geleverd aan de hand van de uitvoering. Mijn auto heeft niet de standaard velgen maar grotere 18 inch met Michelin banden.
met vriendelijke groet,
Walter
het verschil tussen de Tucson en Sportage kan eenvoudig verklaard worden betreft de uitvoering, want de vering en onderstel is hetzelfde. Het verschil zit in de banden, zelf een negatieve ervaring gehad met de ix35 met Hankook banden. Er worden heel veel verschillende velgmaten en dus ook banden geleverd aan de hand van de uitvoering. Mijn auto heeft niet de standaard velgen maar grotere 18 inch met Michelin banden.
met vriendelijke groet,
Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540