Caravan-auto combinaties
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan:
Merk: Kip
Type: 390 de luxe
Bouwjaar: 1977
Leeggewicht: 670 kilo
Maximaal gewicht: 750 kilo
Auto: Saab
Type: 96 V4
Motor: 1500 cc 65 pk
Bouwjaar: 1971
Transmissie: 4 hand
Gewicht: 910 kilo
Trekgewicht: 850 kilo
Merk: Kip
Type: 390 de luxe
Bouwjaar: 1977
Leeggewicht: 670 kilo
Maximaal gewicht: 750 kilo
Auto: Saab
Type: 96 V4
Motor: 1500 cc 65 pk
Bouwjaar: 1971
Transmissie: 4 hand
Gewicht: 910 kilo
Trekgewicht: 850 kilo
Saab 90 met Kip 37 kompact hefdak uit 2000 of Saab 96 v4 met Kip 390 uit 1977 of Saab 95 v4 met .....??
Re: Caravan-auto combinaties
Gaaf hoor
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Caravan-auto combinaties
Echt heerlijk om naar te kijken zo'n Saab-Kip combi...
Lekker retro..
Lekker retro..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan
Merk: Elddis
Type: Crusader Hurricane
Bouwjaar: 2004
Leeggewicht: 1135 kg,
Totaal gewicht: 1500 kg, laadvermogen 365 kg
Auto
Merk: Volvo
Type: V70 D5 Summum (incl. niveauregeling) Geartronic aut.
Bouwjaar: 10-2007
Gewicht: leeg 1615 kg, rijklaar 1715 kg, maximaal 2310 kg
Max. trekgewicht: 2000 kg, max kogeldruk 90 kg
Vermogen: 136 KW/185 pk met 400 Nm
Deze zomer zullen we deze combinatie in gebruik nemen. De eerste korte ritten verliepen aangenaam, het is vrijwel niet merkbaar dat de caravan achter de auto hangt. De combinatie lijkt opvallend weinig windgevoelig te zijn bij passerend verkeer.
Merk: Elddis
Type: Crusader Hurricane
Bouwjaar: 2004
Leeggewicht: 1135 kg,
Totaal gewicht: 1500 kg, laadvermogen 365 kg
Auto
Merk: Volvo
Type: V70 D5 Summum (incl. niveauregeling) Geartronic aut.
Bouwjaar: 10-2007
Gewicht: leeg 1615 kg, rijklaar 1715 kg, maximaal 2310 kg
Max. trekgewicht: 2000 kg, max kogeldruk 90 kg
Vermogen: 136 KW/185 pk met 400 Nm
Deze zomer zullen we deze combinatie in gebruik nemen. De eerste korte ritten verliepen aangenaam, het is vrijwel niet merkbaar dat de caravan achter de auto hangt. De combinatie lijkt opvallend weinig windgevoelig te zijn bij passerend verkeer.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus
- r.obbink
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: Caravan-auto combinaties
Trekauto:
Ford C-Max Titanium 1.6 Ecoboost (182PK)
Max trekgewicht 1500 KG
Micastone
wegklapbare trekhaak
Caravan:
Burstner Ventana 510 TS
1165 KG leeggewicht
1600 KG maximum gewicht (teruggekeurd naar 1500 KG)
REICH mover
(foto's volgen)
Ford C-Max Titanium 1.6 Ecoboost (182PK)
Max trekgewicht 1500 KG
Micastone
wegklapbare trekhaak
Caravan:
Burstner Ventana 510 TS
1165 KG leeggewicht
1600 KG maximum gewicht (teruggekeurd naar 1500 KG)
REICH mover
(foto's volgen)
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
Re: Caravan-auto combinaties
Eerder in dit topic onze combinatie laten zien met een Renault Grand Scenic 1.5 dci 110pk.
Na teveel tijd in de donkere dagen om na te denken en te loeren naar leuke alternatieven voor de trekker...
Sinds vrijdag blij als een klein kind met onze 'nieuwe' Volvo V70 2.4D met 175pk en 420 NM koppel
MY2010 in Limited edition uitvoering, geartronic.
Deze mag de Fendt Saphir 490TF van 1360 kg max meer dan zat trekken. Auto mag max 1800kg geremd trekken.
Nu hopen dat de wereld ons nog een paar jaar rijden gunt door de milieuzones (andere discussie en ja een bewuste keuze)
Na teveel tijd in de donkere dagen om na te denken en te loeren naar leuke alternatieven voor de trekker...
Sinds vrijdag blij als een klein kind met onze 'nieuwe' Volvo V70 2.4D met 175pk en 420 NM koppel
MY2010 in Limited edition uitvoering, geartronic.
Deze mag de Fendt Saphir 490TF van 1360 kg max meer dan zat trekken. Auto mag max 1800kg geremd trekken.
Nu hopen dat de wereld ons nog een paar jaar rijden gunt door de milieuzones (andere discussie en ja een bewuste keuze)
Laatst gewijzigd door NWOtukker op wo 20 feb 2019 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Saphir 490 TF 2004 met nu een Toyota Rav4 2.0 vvti uit 2011.
Daarvoor:
-Volvo V70 2.4D 175pk Limited edition uit 2010
-Renault Grand Scenic 1.5dci uit 2011
Daarvoor:
-Volvo V70 2.4D 175pk Limited edition uit 2010
-Renault Grand Scenic 1.5dci uit 2011
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif
Nou... ik kan je vertellen dat het een fijne trekker is hoor..
Ik heb wel een andere motor maar dezelfde serie auto.
Nou... ik kan je vertellen dat het een fijne trekker is hoor..
Ik heb wel een andere motor maar dezelfde serie auto.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif RE.gif
Gefeliciteerd, mooi ding hoor
Gefeliciteerd, mooi ding hoor
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Caravan-auto combinaties
Gefeliciteerd,
Ik heb overigens zelfde auto ook een diesel, alleen 225pk en 480nm. Geartronic tf80sc word door Volvo overigens aangegeven de automaatbak olie om de 60.000 te verversen als er met aanhangers etc word gereden. Bij de mijne is dit netjes gedaan maar voor de zeker een powerflush gedaan en schakelt alles veel soepeler.
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb overigens zelfde auto ook een diesel, alleen 225pk en 480nm. Geartronic tf80sc word door Volvo overigens aangegeven de automaatbak olie om de 60.000 te verversen als er met aanhangers etc word gereden. Bij de mijne is dit netjes gedaan maar voor de zeker een powerflush gedaan en schakelt alles veel soepeler.
Erwin
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif & RE.gif & RE.gif
Dank u dank u.
Vandaag 600km aangetikt in bijna een week. Tot nu toe bevalt hij uitermate goed.
Ik ben ook wel van plan hem binnenkort een powerflush te laten ondergaan. Heb er al veel over gelezen dus die pik ik ff mee.
Hij heeft nog maar 290.000 gelopen dus moet zich nog wel ff bewijzen
We gaan het beleven.
Dank u dank u.
Vandaag 600km aangetikt in bijna een week. Tot nu toe bevalt hij uitermate goed.
Ik ben ook wel van plan hem binnenkort een powerflush te laten ondergaan. Heb er al veel over gelezen dus die pik ik ff mee.
Hij heeft nog maar 290.000 gelopen dus moet zich nog wel ff bewijzen
We gaan het beleven.
Fendt Saphir 490 TF 2004 met nu een Toyota Rav4 2.0 vvti uit 2011.
Daarvoor:
-Volvo V70 2.4D 175pk Limited edition uit 2010
-Renault Grand Scenic 1.5dci uit 2011
Daarvoor:
-Volvo V70 2.4D 175pk Limited edition uit 2010
-Renault Grand Scenic 1.5dci uit 2011
Re: Caravan-auto combinaties
Ik rijd +- 1000 per week en moet zeggen rijdt super hoor.
Erwin
Erwin
Home-car racer 48
Re: Caravan-auto combinaties
Deze auto hoort probleemloos de 5 ton te halen. Die kan dus nog tonnen mee bij goed onderhoud.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus
Re: Caravan-auto combinaties
Tsja hij heeft weinig keus hij moet eerder gaat hij jiet weg de vorige had 485000.
Erwin
Erwin
Erwin
Erwin
Home-car racer 48
Re: Caravan-auto combinaties
Keurig! De onze zit nu rond de 250.000km, dus ook nog heel wat km'ers voor de boeg.
Volvo V70 2007, 136KW/185pk, automaat
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus
Elddis Crusader Hurricane, 2004 i.c.m. Fortex Aronde Combi Plus
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 16 feb 2019 14:52
Re: Caravan-auto combinaties
Hoi Pascal_nathalie , mooie combi!Pascal_nathalie schreef: ↑wo 13 feb 2019 23:01Caravan
Merk: Hobby
Type: 650 umfe
Bouwjaar: 2003
Leeggewicht: 1390KG
Totaal gewicht: 1900KG
Stabilisator: Ja
Auto
Merk: BMW 525i
Type: E61
Bouwjaar: 2007
Gewicht: 1540 KG
Max. aanhangergewicht: 1800 KG
Vermogen: 218 PK 250 koppel
Stabiliteit combinatie: strakke combinatie mede ook doordat het een tandemasser is 120km/u haalbaar en goed bestuurbaar maar het is zeker niet voor beginners ook omdat dit een B+E combinatie is en ook 13.5mtr X 2.5mtr breed is.
Prestaties: genoeg pk maar je merkt wel dat er wat achter hangt.
Opmerkingen: door de luchtvering heerlijk stabiel en altijd op juiste hoogte.
Hoe houdt de combinatie zich op wat steilere wegen? Als je de caravan maximaal zou beladen, is de combi dan nog onder controle te houden?
Vraag het omdat wij ook een caravan gekocht hebben (komt in april) die best zwaar is en we dus de belading auto/caravan zorgvuldig zullen moeten verdelen.
Groeten Sander
Fendt Diamant 515 SG bj 2015 | Volvo XC70, 220 pk, 480nM
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 16 feb 2019 14:52
Re: Caravan-auto combinaties
Dat is geen misselijke combinatie zeg! CoolkarelV schreef: ↑wo 13 feb 2019 23:19Caravan
Merk; Hobby
Type; 620 CL Prestige
Bouwjaar; 2019
MTM; 2200 kg.
Mover; Truma XT 4
Airco; Truma Aventa Comfort
Stab; Ja
Auto
Merk; Dodge
Type; Ram SLT
Bouwjaar; 2013
Motorinh; 3,6L
Transm; Automaat 8 traps
Vermogen; 309 PK 520 Nm
Gewicht; 2340 kg.
MTM; 3500 kg.
Maximaal trekgewicht; 3500 kg.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Fendt Diamant 515 SG bj 2015 | Volvo XC70, 220 pk, 480nM
-
- Berichten: 192
- Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
- Locatie: Omgeving Schagen
- Contacteer:
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan
Merk: Fendt
Type: Bianco Selection 465 TGE
Bouwjaar: 2016
Leeggewicht: 1210/rijklaar 1284
Totaal gewicht: 1500
Stabilisator: Alko AKS 3004
Kachel/Airco: Coolmac
Voortent: Unico Verona met voorwand
Mover: Enduro EM303A volautomaat
Auto
Merk: Ford
Type: Kuga St-Line
Bouwjaar: 2017
Gewicht: 1479
Max. aanhangergewicht: 2000
Vermogen: 150pk/240 nm
Stabiliteit combinatie: Prima. Voelt heel stabiel. De St-Line kent iets stuggere vering dan standaard Kuga.
Prestaties: Ruim voldoende. Verbruik iets meer dan met vorige caravan (Hobby Premium 460 UFE; lage luchtweerstand) door minder afgeronde voorkant.
Opmerkingen: Probleemloze combi.
Merk: Fendt
Type: Bianco Selection 465 TGE
Bouwjaar: 2016
Leeggewicht: 1210/rijklaar 1284
Totaal gewicht: 1500
Stabilisator: Alko AKS 3004
Kachel/Airco: Coolmac
Voortent: Unico Verona met voorwand
Mover: Enduro EM303A volautomaat
Auto
Merk: Ford
Type: Kuga St-Line
Bouwjaar: 2017
Gewicht: 1479
Max. aanhangergewicht: 2000
Vermogen: 150pk/240 nm
Stabiliteit combinatie: Prima. Voelt heel stabiel. De St-Line kent iets stuggere vering dan standaard Kuga.
Prestaties: Ruim voldoende. Verbruik iets meer dan met vorige caravan (Hobby Premium 460 UFE; lage luchtweerstand) door minder afgeronde voorkant.
Opmerkingen: Probleemloze combi.
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.
- Pascal_nathalie
- Berichten: 55
- Lid geworden op: zo 4 nov 2018 20:31
Re: Caravan-auto combinaties
Tot zover nog heel veel info over omdat we hem vorig jaar aangeschaft hebben en dit jaar er mee weg gaan +/- over een maand.Saaaanders schreef:Hoi Pascal_nathalie , mooie combi!Pascal_nathalie schreef: ↑wo 13 feb 2019 23:01Caravan
Merk: Hobby
Type: 650 umfe
Bouwjaar: 2003
Leeggewicht: 1390KG
Totaal gewicht: 1900KG
Stabilisator: Ja
Auto
Merk: BMW 525i
Type: E61
Bouwjaar: 2007
Gewicht: 1540 KG
Max. aanhangergewicht: 1800 KG
Vermogen: 218 PK 250 koppel
Stabiliteit combinatie: strakke combinatie mede ook doordat het een tandemasser is 120km/u haalbaar en goed bestuurbaar maar het is zeker niet voor beginners ook omdat dit een B+E combinatie is en ook 13.5mtr X 2.5mtr breed is.
Prestaties: genoeg pk maar je merkt wel dat er wat achter hangt.
Opmerkingen: door de luchtvering heerlijk stabiel en altijd op juiste hoogte.
Hoe houdt de combinatie zich op wat steilere wegen? Als je de caravan maximaal zou beladen, is de combi dan nog onder controle te houden?
Vraag het omdat wij ook een caravan gekocht hebben (komt in april) die best zwaar is en we dus de belading auto/caravan zorgvuldig zullen moeten verdelen.
Groeten Sander
Maar wat voor steile hellingen bedoel je ongeveer, dit omdat sommige bruggen ook nog redelijk zijn ;)
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: za 16 feb 2019 14:52
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif
Ik bedoel inderdaad geen bruggen of tunnels. Heb het meer over bergwegen of lange wegen met flinke hellingsgraad.
Veel plezier in ieder geval op vakantie, vernemen de bevindingen daarna wel weer.
Ik bedoel inderdaad geen bruggen of tunnels. Heb het meer over bergwegen of lange wegen met flinke hellingsgraad.
Veel plezier in ieder geval op vakantie, vernemen de bevindingen daarna wel weer.
Fendt Diamant 515 SG bj 2015 | Volvo XC70, 220 pk, 480nM
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Caravan-auto combinaties
Super trots op onze hagelnieuwe combinatie!
Caravan
Merk: Knaus
Type: Sudwind 450 TU
Bouwjaar: 1997
Leeggewicht: 915kg/rijklaar
Totaal gewicht: 1200kg
Stabilisator: Alko 1300
Kachel/Airco: Truma ringkachel
Voortent: Dorema
Mover: Reich ECO easy mover
Auto
Merk: Renault
Type: Megane
Bouwjaar: 2012
Gewicht: 1351 kg
Max. aanhangergewicht: 1837kg Treingewicht: 3137kg
Vermogen: 130pk/
Stabiliteit combinatie: Moet ik nog ervaren!
Prestaties: Moet ik nog ervaren!
Opmerkingen: Moet ik nog ervaren!
Caravan
Merk: Knaus
Type: Sudwind 450 TU
Bouwjaar: 1997
Leeggewicht: 915kg/rijklaar
Totaal gewicht: 1200kg
Stabilisator: Alko 1300
Kachel/Airco: Truma ringkachel
Voortent: Dorema
Mover: Reich ECO easy mover
Auto
Merk: Renault
Type: Megane
Bouwjaar: 2012
Gewicht: 1351 kg
Max. aanhangergewicht: 1837kg Treingewicht: 3137kg
Vermogen: 130pk/
Stabiliteit combinatie: Moet ik nog ervaren!
Prestaties: Moet ik nog ervaren!
Opmerkingen: Moet ik nog ervaren!
Laatst gewijzigd door Raymond1985 op zo 3 mar 2019 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Caravan-auto combinaties
@Saaaanders
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif RE.gif
Nieuwe Sudwind erbij, blijven gaan die Knauzen
Welkom!
Denk trouwens dat het een 450 Sudwind is?
Type 6404 heet hij alleen bij de RDW.
Nieuwe Sudwind erbij, blijven gaan die Knauzen
Welkom!
Denk trouwens dat het een 450 Sudwind is?
Type 6404 heet hij alleen bij de RDW.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Caravan-auto combinaties
Volgens mij heb ik dezelfde Geartronic.NWOtukker schreef: ↑wo 20 feb 2019 23:09RE.gif & RE.gif & RE.gif
Dank u dank u.
Vandaag 600km aangetikt in bijna een week. Tot nu toe bevalt hij uitermate goed.
Ik ben ook wel van plan hem binnenkort een powerflush te laten ondergaan. Heb er al veel over gelezen dus die pik ik ff mee.
Hij heeft nog maar 290.000 gelopen dus moet zich nog wel ff bewijzen
We gaan het beleven.
En, ik heb iets moeten leren met die automaat en de hut erachter.
Wat blijkt, de motor is zo sterk dat de automaat, ondanks de caravan die erachter hangt, vrolijk doorschakelt naar 6 als je 90 rijd.
En dan draait hij te weinig toeren om in de Lock-up te komen, en draait de GT6 dus met een slip in de bak.
Dan wordt ie gierend heet, en de olie verbrand, dat stinkt enorm, je schrikt je rot.
Is mij gebeurt, puur omdat ik dat niet wist.
Via Mees en een Volvo techneut en het Volvo forum geleerd om de GT6 toch met de hand te schakelen en niet verder dan de 5 te gaan.
Op manual gaat de bak WEL in die lock-up, en dus ook in de Lock- Down... afremmen op de motor.
Even wennen, maar ideaal.
Gewoon de automaatfunctie bij een stoplicht, en het terugschakelen wat de bak wel automatisch doet dan.
Maar geen slip meer, geen verbrande olie dus.
Mijn bak is bij GS in Uden geflushed, na deze stinkende ervaring.
Met de originele Volvo bakolie, ik wilde geen synthetische olie, gebruikt Volvo niet.
Hij schakelt weer als een zonnetje nu, heb ook maar pas 110.000 op de klok staan, moeten nog wat tonnen bij.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Caravan-auto combinaties
Hey deusjevo,
Als je reageerde op m’n bericht, ja klopt het is een 6404. Alleen klonk Sudwind 450 mij bekender in de oren
Als je reageerde op m’n bericht, ja klopt het is een 6404. Alleen klonk Sudwind 450 mij bekender in de oren
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Caravan-auto combinaties
Tegen mij werd gezegd alleen harder als 120 met caravan in de 6, dus dan word het de 5 inderdaad. Spoelen is altijd goed idee.Chris schreef:Volgens mij heb ik dezelfde Geartronic.NWOtukker schreef: ↑wo 20 feb 2019 23:09RE.gif & RE.gif & RE.gif
Dank u dank u.
Vandaag 600km aangetikt in bijna een week. Tot nu toe bevalt hij uitermate goed.
Ik ben ook wel van plan hem binnenkort een powerflush te laten ondergaan. Heb er al veel over gelezen dus die pik ik ff mee.
Hij heeft nog maar 290.000 gelopen dus moet zich nog wel ff bewijzen
We gaan het beleven.
En, ik heb iets moeten leren met die automaat en de hut erachter.
Wat blijkt, de motor is zo sterk dat de automaat, ondanks de caravan die erachter hangt, vrolijk doorschakelt naar 6 als je 90 rijd.
En dan draait hij te weinig toeren om in de Lock-up te komen, en draait de GT6 dus met een slip in de bak.
Dan wordt ie gierend heet, en de olie verbrand, dat stinkt enorm, je schrikt je rot.
Is mij gebeurt, puur omdat ik dat niet wist.
Via Mees en een Volvo techneut en het Volvo forum geleerd om de GT6 toch met de hand te schakelen en niet verder dan de 5 te gaan.
Op manual gaat de bak WEL in die lock-up, en dus ook in de Lock- Down... afremmen op de motor.
Even wennen, maar ideaal.
Gewoon de automaatfunctie bij een stoplicht, en het terugschakelen wat de bak wel automatisch doet dan.
Maar geen slip meer, geen verbrande olie dus.
Mijn bak is bij GS in Uden geflushed, na deze stinkende ervaring.
Met de originele Volvo bakolie, ik wilde geen synthetische olie, gebruikt Volvo niet.
Hij schakelt weer als een zonnetje nu, heb ook maar pas 110.000 op de klok staan, moeten nog wat tonnen bij.
Erwin
Home-car racer 48