Caravan-auto combinaties
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: ma 8 feb 2016 15:31
- Locatie: Oudenaarde
Re: Caravan-auto combinaties
Ik denk dat de 2.0 diesel een 300 nm heeft. Ik zit na 40000 km op een gemiddeld van 8.9 liter (40% met aanhanger/caravan). Ja ik denk dat je vorige auto net iets meer taks zal geweest zijn, in België zou dit zeker het geval zijn.
Voor mij is dit een super auto, goede trekker, hoge zitpositie, weinig kosten, slechts om de 30000 km op onderhoud, relatief goedkoop in aankoop,... Kortom een topwagen (voor mij)
Bij het trekken van een grote caravan is de kracht van de motor van belang, maar ook eveneens de grote van de wagen een lange wielbasis vindt ik eveneens van groot belang en dot voor de stabiliteit van de combo en dit merk je in een afdaling in heuvelachtig gebied. Als je naar het zuiden rijdt merk je dit genoeg, veel combo rijden je voorbij op een beklimming, maar in de afdaling rijdt je ze meestal terug voorbij.
Voor mij is dit een super auto, goede trekker, hoge zitpositie, weinig kosten, slechts om de 30000 km op onderhoud, relatief goedkoop in aankoop,... Kortom een topwagen (voor mij)
Bij het trekken van een grote caravan is de kracht van de motor van belang, maar ook eveneens de grote van de wagen een lange wielbasis vindt ik eveneens van groot belang en dot voor de stabiliteit van de combo en dit merk je in een afdaling in heuvelachtig gebied. Als je naar het zuiden rijdt merk je dit genoeg, veel combo rijden je voorbij op een beklimming, maar in de afdaling rijdt je ze meestal terug voorbij.
Opel vivaro l2h1 2014, hobby prestige 650 kfu (2016)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16222
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Caravan-auto combinaties
Kristof,
Wat weegt jou trekker als je op vakantie gaat?
Juist bij afdalingen heb ik zo m'n twijfels bij sommige combi's die mij voorbijkomen.
Wat weegt jou trekker als je op vakantie gaat?
Juist bij afdalingen heb ik zo m'n twijfels bij sommige combi's die mij voorbijkomen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan
Merk: Detlefs BEDUIN vip met alle opties and more .
Type: 560 RFT
Bouwjaar: 2014
Leeggewicht: 1600
Totaal gewicht: 2000
Stabilisator: Ja
Auto
Merk: Mercedes
Type: Sprinter
Bouwjaar: 2012
Gewicht: 2400
Max. aanhangergewicht: 3500
Vermogen: 190 pk
Stabiliteit combinatie:
Prestaties: Erg goed
Opmerkingen: Goede combi zijn er veel mee onderweg
Merk: Detlefs BEDUIN vip met alle opties and more .
Type: 560 RFT
Bouwjaar: 2014
Leeggewicht: 1600
Totaal gewicht: 2000
Stabilisator: Ja
Auto
Merk: Mercedes
Type: Sprinter
Bouwjaar: 2012
Gewicht: 2400
Max. aanhangergewicht: 3500
Vermogen: 190 pk
Stabiliteit combinatie:
Prestaties: Erg goed
Opmerkingen: Goede combi zijn er veel mee onderweg
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.
Re: Caravan-auto combinaties
Hier nog eens mijn caravan geschiedenis ( oude beelden zijn verdwenen )
1e caravan maar (te) klein voor 2 volwassenen met een klein kind. Iedere avond moet je dan je rondzit ombouwen tot bed en met zijn 3en daarin liggen. We dachten slim te zijn met een dik luchtbed in de voortent, maar dat hebben we maar 1 nacht volgehouden van de kou.
De motor was sterk genoeg maar de auto bleek toch niet ideaal voor een veel grotere caravan. Iedere passerende autobus of bestelbus zoog mij naar zich toe, vanaf windkracht 6 was ie al heel onrustig en af en toe wilde de caravan beginnen met kwispelen aan 90 km/u terwijl ik serieus werk had gemaakt van belading en ( 80 kg ) koppeldruk. Destijds was de MTM zelfs teruggekeurd naar 1400 kg ( voor B rijbewijs vrouw ) en dat woog ie ook. De verhoudingen zien er ook niet uit, terwijl dat een van de grootste maat stationcars is die er zijn. ( gelijkwaardig aan de Mondeo in ieder geval ) Inmiddels zijn er 2 kinderen en een caravan met stapelbed/afsluitbare kinderkamer is ideaal.
Caravan trekker vond de combinatie ook problematisch licht. Uitvoering Knaus 550 klopt niet maar gewicht wel. Wat ze ook goed hebben is het verbuik wat even hoog - en vaak nog hoger - is met caravan als mijn huidige auto die een veel grotere motor heeft.
900 kg meer trekkend voertuig maakt al een wereld van verschil. Je voelt amper nog bewegingen van de caravan. Langere ritten zonder de vermoeidheid van continue het stuur corrigeren omdat je ergens naartoe wordt gerukt of gezogen zijn nu mogelijk geworden. De auto is nu echt de baas over de caravan, die braaf volgt.
Dure zaak* zo'n zware trekker en dat voor 1-2 vakanties per jaar maar in mijn ogen nodig om veilig zo'n massa en oppervlak te slepen. We hebben het even overwogen om voor de vakanties een busje te huren ipv een zware auto te kopen. Maar ik had ook de wens dat ik mijn caravan zelf uit nat gras kon slepen dus het is een AWD/4x4 geworden. Grappig detail is dat het verbuik met caravan ( ~1:7) naar Oostenrijk lager is dan met de vorige auto (1:6) terwijl al die extra assen,tussenbak en differentieels heel wat parasitaire weerstand veroorzaken die de Peugeot niet had. Ik trek de conclusie dat een auto met sterkere motor relatief zuiniger is als er zwaar getrokken moet worden.
*De wegenbelasting is 30 euro pm hoger, verzekering een tientje meer en verbuik als losse auto is 1:8 tegen 1:12 van de Peugeot. Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf. En de 2e auto, een Panda II maakt de alledaagse kilometers want als solo auto is de Kia met 1:8 l/km erg oneconomisch in gebruik. Ja je leest het goed, die rare auto heeft amper last van de caravan qua verbruik.
1e caravan maar (te) klein voor 2 volwassenen met een klein kind. Iedere avond moet je dan je rondzit ombouwen tot bed en met zijn 3en daarin liggen. We dachten slim te zijn met een dik luchtbed in de voortent, maar dat hebben we maar 1 nacht volgehouden van de kou.
De motor was sterk genoeg maar de auto bleek toch niet ideaal voor een veel grotere caravan. Iedere passerende autobus of bestelbus zoog mij naar zich toe, vanaf windkracht 6 was ie al heel onrustig en af en toe wilde de caravan beginnen met kwispelen aan 90 km/u terwijl ik serieus werk had gemaakt van belading en ( 80 kg ) koppeldruk. Destijds was de MTM zelfs teruggekeurd naar 1400 kg ( voor B rijbewijs vrouw ) en dat woog ie ook. De verhoudingen zien er ook niet uit, terwijl dat een van de grootste maat stationcars is die er zijn. ( gelijkwaardig aan de Mondeo in ieder geval ) Inmiddels zijn er 2 kinderen en een caravan met stapelbed/afsluitbare kinderkamer is ideaal.
Caravan trekker vond de combinatie ook problematisch licht. Uitvoering Knaus 550 klopt niet maar gewicht wel. Wat ze ook goed hebben is het verbuik wat even hoog - en vaak nog hoger - is met caravan als mijn huidige auto die een veel grotere motor heeft.
900 kg meer trekkend voertuig maakt al een wereld van verschil. Je voelt amper nog bewegingen van de caravan. Langere ritten zonder de vermoeidheid van continue het stuur corrigeren omdat je ergens naartoe wordt gerukt of gezogen zijn nu mogelijk geworden. De auto is nu echt de baas over de caravan, die braaf volgt.
Dure zaak* zo'n zware trekker en dat voor 1-2 vakanties per jaar maar in mijn ogen nodig om veilig zo'n massa en oppervlak te slepen. We hebben het even overwogen om voor de vakanties een busje te huren ipv een zware auto te kopen. Maar ik had ook de wens dat ik mijn caravan zelf uit nat gras kon slepen dus het is een AWD/4x4 geworden. Grappig detail is dat het verbuik met caravan ( ~1:7) naar Oostenrijk lager is dan met de vorige auto (1:6) terwijl al die extra assen,tussenbak en differentieels heel wat parasitaire weerstand veroorzaken die de Peugeot niet had. Ik trek de conclusie dat een auto met sterkere motor relatief zuiniger is als er zwaar getrokken moet worden.
*De wegenbelasting is 30 euro pm hoger, verzekering een tientje meer en verbuik als losse auto is 1:8 tegen 1:12 van de Peugeot. Onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf. En de 2e auto, een Panda II maakt de alledaagse kilometers want als solo auto is de Kia met 1:8 l/km erg oneconomisch in gebruik. Ja je leest het goed, die rare auto heeft amper last van de caravan qua verbruik.
- hoboken
- Berichten: 702
- Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
- Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan
Merk: Adria
Type: Unica b+ 502
Bouwjaar: 1997
Leeggewicht: 1030
Totaal gewicht: 1300
Stabilisator: wintrhoff
Auto
Merk: Renault
Type: Koleos
Bouwjaar: 2014
Gewicht: 1750
Max. aanhangergewicht: 2000
Vermogen: 180 pk 380 nm
Stabiliteit combinatie: prima
Prestaties: meer dan voldoende
Opmerkingen:
Merk: Adria
Type: Unica b+ 502
Bouwjaar: 1997
Leeggewicht: 1030
Totaal gewicht: 1300
Stabilisator: wintrhoff
Auto
Merk: Renault
Type: Koleos
Bouwjaar: 2014
Gewicht: 1750
Max. aanhangergewicht: 2000
Vermogen: 180 pk 380 nm
Stabiliteit combinatie: prima
Prestaties: meer dan voldoende
Opmerkingen:
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
- Locatie: Ekeren-Antwerpen
Re: Caravan-auto combinaties
Nieuwe trekauto, dus eventjes opnieuw invullen nu de eerste rit gereden is.
Merk: Dethleffs
Type: Family
Bouwjaar: 2000
Leeggewicht: 800kg
Totaal gewicht: 1000kg
Stabilisator: ja
Auto
Merk: Renault
Type: Clio4
Bouwjaar: 2015
Gewicht: ?
Max. aanhangergewicht: 1300kg
Vermogen: 90pk
Stabiliteit combinatie: perfect
Prestaties: Voldoende, kan goed met het verkeer meekomen.
Opmerkingen: Geen strepentrekker, maar als je het niet extreem gaat zoeken gaat het prima. Goede achtervering, zakt niets door, caravan hangt waterpas achter de auto.
Merk: Dethleffs
Type: Family
Bouwjaar: 2000
Leeggewicht: 800kg
Totaal gewicht: 1000kg
Stabilisator: ja
Auto
Merk: Renault
Type: Clio4
Bouwjaar: 2015
Gewicht: ?
Max. aanhangergewicht: 1300kg
Vermogen: 90pk
Stabiliteit combinatie: perfect
Prestaties: Voldoende, kan goed met het verkeer meekomen.
Opmerkingen: Geen strepentrekker, maar als je het niet extreem gaat zoeken gaat het prima. Goede achtervering, zakt niets door, caravan hangt waterpas achter de auto.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family
- Zonnecell76
- Berichten: 34
- Lid geworden op: wo 16 mar 2016 18:42
- Locatie: Zwolle
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan
Merk: Knaus
Type: Sudwind 450TU
Bouwjaar: 1994
Leeggewicht: 866KG
Totaal gewicht: 1100KG
Stabilisator: Ja, Alko
Auto
Merk: Ford
Type: Galaxy 2.0 TDCI Titanium automaat
Bouwjaar: januari 2009
Gewicht: Rijklaar 1835 KG, Max 2400 KG (na terugkeuring)
Max. aanhangergewicht: 1735KG
Vermogen: 140 PK (103KW)
Stabiliteit combinatie: Men zegt heel goed, dat moeten we nog gaan ervaren.
Prestaties:
Opmerkingen:
Merk: Knaus
Type: Sudwind 450TU
Bouwjaar: 1994
Leeggewicht: 866KG
Totaal gewicht: 1100KG
Stabilisator: Ja, Alko
Auto
Merk: Ford
Type: Galaxy 2.0 TDCI Titanium automaat
Bouwjaar: januari 2009
Gewicht: Rijklaar 1835 KG, Max 2400 KG (na terugkeuring)
Max. aanhangergewicht: 1735KG
Vermogen: 140 PK (103KW)
Stabiliteit combinatie: Men zegt heel goed, dat moeten we nog gaan ervaren.
Prestaties:
Opmerkingen:
Niets mooiers dan kamperen, fijn met hard dak op wielen en veren...;-)
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan.
Merk: Kip
Type: Sunline ( 41 ttz ? )
Bj 28-8-1997
Leeg gewicht:880 kg
Max gewicht: 1150 kg
Stabilisator: Ja ( alko )
Auto.
Merk: Ford
Type: Mondeo S-edition
BJ: 2010
Gewicht: 1469kg Max 2200kg
Max trekgewicht. 1800kg
Vermogen. 240 PK 340 NM.
Heb de auto zins begin dit jaar in mei gaan we eens kijken hoe het rijd met de kip.
Merk: Kip
Type: Sunline ( 41 ttz ? )
Bj 28-8-1997
Leeg gewicht:880 kg
Max gewicht: 1150 kg
Stabilisator: Ja ( alko )
Auto.
Merk: Ford
Type: Mondeo S-edition
BJ: 2010
Gewicht: 1469kg Max 2200kg
Max trekgewicht. 1800kg
Vermogen. 240 PK 340 NM.
Heb de auto zins begin dit jaar in mei gaan we eens kijken hoe het rijd met de kip.
Geen Caravan.
- RaymondTammy
- Berichten: 19
- Lid geworden op: ma 24 aug 2015 21:31
- Locatie: Papendrecht
Re: Caravan-auto combinaties
Caravan
Merk: Adria
Type: Linea 400TD
Bouwjaar: 1994
Leeggewicht: 710 kg
Totaal gewicht: 1000 kg
Stabilisator: Nu Westfalia SSK, in bestelling Al-ko AKS 1300
Auto
Merk: Renault
Type: Clio IV Estate Night&Day 1.5 Dci
Bouwjaar: 2014
Gewicht: 1196kg, max 1711kg
Max. aanhangergewicht: 1200 kg
Vermogen: 90 PK, 220nm
Stabiliteit combinatie: Goed
Prestaties: Goed, 90/100km in 4 geen probleem.
Opmerkingen: Door max. toegestane kogeldruk van 75kg zeer stabiel. Ook dankzij relatief lichte caravan.
Merk: Adria
Type: Linea 400TD
Bouwjaar: 1994
Leeggewicht: 710 kg
Totaal gewicht: 1000 kg
Stabilisator: Nu Westfalia SSK, in bestelling Al-ko AKS 1300
Auto
Merk: Renault
Type: Clio IV Estate Night&Day 1.5 Dci
Bouwjaar: 2014
Gewicht: 1196kg, max 1711kg
Max. aanhangergewicht: 1200 kg
Vermogen: 90 PK, 220nm
Stabiliteit combinatie: Goed
Prestaties: Goed, 90/100km in 4 geen probleem.
Opmerkingen: Door max. toegestane kogeldruk van 75kg zeer stabiel. Ook dankzij relatief lichte caravan.
Fiat 500X 1.4 MultiAir Turbo Mirror + Beyerland Sprinter 420 TSF + Al-Ko AKS1300
Re: Caravan-auto combinaties
Voor het eerst echt op stap met de nieuwe auto:
Merk: Adria
Type: Adora 613UT
Bouwjaar: 2015
Leeggewicht: 1545 kg
Totaal gewicht: 2000 kg
Stabilisator: AL-KO AKS 3004 + AL-KO ATC
Auto
Merk: Volvo
Type: XC90 T8 Twin Engine
Bouwjaar: 2015
Gewicht: 2310 kg
Max. aanhangergewicht: 2400 kg
Vermogen: Hybride. Benzine 320 pk (400 nm) plus 87 pk elektro. Totaal 407 pk (640 nm)
Stabiliteit combinatie: Perfect, zoals een TGV op rails. Rijdt zeer soepel 100 km/u.
Prestaties: Lijkt ook op een TGV. Met 4300 kg vakantieplezier onderweg en dan een verbluffende acceleratie hebben om van 85 - 100 te accelereren. Opletten om niet met het verkeer mee (120) te gaan rijden.
Opmerkingen: De vorige XC90 (D5, 2,5l Diesel 185 pk / 400 Nm) was al een zeer comfortabele caravantrekker, maar de nieuwe doet daar in alles in schep bovenop.
Merk: Adria
Type: Adora 613UT
Bouwjaar: 2015
Leeggewicht: 1545 kg
Totaal gewicht: 2000 kg
Stabilisator: AL-KO AKS 3004 + AL-KO ATC
Auto
Merk: Volvo
Type: XC90 T8 Twin Engine
Bouwjaar: 2015
Gewicht: 2310 kg
Max. aanhangergewicht: 2400 kg
Vermogen: Hybride. Benzine 320 pk (400 nm) plus 87 pk elektro. Totaal 407 pk (640 nm)
Stabiliteit combinatie: Perfect, zoals een TGV op rails. Rijdt zeer soepel 100 km/u.
Prestaties: Lijkt ook op een TGV. Met 4300 kg vakantieplezier onderweg en dan een verbluffende acceleratie hebben om van 85 - 100 te accelereren. Opletten om niet met het verkeer mee (120) te gaan rijden.
Opmerkingen: De vorige XC90 (D5, 2,5l Diesel 185 pk / 400 Nm) was al een zeer comfortabele caravantrekker, maar de nieuwe doet daar in alles in schep bovenop.
Laatst gewijzigd door Conradi op zo 27 mar 2016 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Caravan-auto combinaties
--- weghalen svp - Dubbelpost ---
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Caravan-auto combinaties
fijn vele veilige km met je nieuwe combinatie
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.
Re: Caravan-auto combinaties
Gruwelijke kleur Conradi, wat een mooie bak die XC90
(gruwelijk= positief )
(gruwelijk= positief )
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan-auto combinaties
Wauw
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.
Re: Caravan-auto combinaties
Prachtige combi Conradi.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Caravan-auto combinaties
Inderdaad een erg mooie combi, mooie kleur XC90!!!
Re: Caravan-auto combinaties
Prachtige combi Conradi en zeer sterke trekker. Jammer van de kleur maar dat is persoonlijk.
Caravan die getrokken wordt door een auto
- Aluboer
- Berichten: 81
- Lid geworden op: ma 3 sep 2012 19:20
- Locatie: Moderne tieden,tied veur 't nije........
Re: Caravan-auto combinaties
Supermooie combi Conradi. Inderdaad persoonlijk die kleur, ik vind hem wel heel mooi. Denk je er wel om dat je niet je chassis en dissel aan gruzelementen trekt met die knappe 400 PK!
Ennuh, welkom bij de club van plug-in-hybride-rijders!
Ennuh, welkom bij de club van plug-in-hybride-rijders!
Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront!
1995 Kip Sunline 44T(verkocht, momenteel even niks) 2014 Volvo V60 D6 PIH.
1995 Kip Sunline 44T(verkocht, momenteel even niks) 2014 Volvo V60 D6 PIH.
- Dutchdrummer
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
- Locatie: NBr NL
Re: Caravan-auto combinaties
Update:
Stabiliteit: perfect......
Hulde voor onze dealer!
Met de fietsdrager en 2 fietsen werd het helaas niet beter. Met deze klacht zijn we naar de dealer gegaan. Dealer heeft er zelf ook mee gereden (met eigen auto) en was het eens met onze bevindingen. Gister zijn er nieuwe (merk) banden onder gezet. Vandaag een proefrit gemaakt vanuit de dealer en wij zijn verheugd u te kunnen mededelen:Dutchdrummer schreef: Caravan
Merk: Knaus
Type: Südwind 500 FVU Silver Selection
Bouwjaar: 2016
Leeggewicht: 1245 kg (op papier)
Werkelijk gewicht (deels beladen): 1460 kg (Li 740 / Re 720)
Max totaal gewicht: 1700 kg
Stabilisator: ja, Al-Ko AKS 3004
Auto
Merk: Ford
Type: Mondeo 2.0 TDCI Titanium Wagon
Bouwjaar: 2011
Gewicht: 1475 kg (leeg)
Max. aanhangergewicht: 1800 kg
Vermogen: 140 pk
Koppel: 320 Nm
Stabiliteit combinatie: bedroevend.
Oorzaak: te weinig kogeldruk.
Eerste rit met kogeldruk 50 kg: heel onstabiel, bij 95-100 km/h (en redelijk wat wind)
Tweede rit kogeldruk 70 kg: iets stabieler bij dezelfde snelheden, maar het houdt nog niet over
Prestaties: ruim voldoende
Opmerkingen: kogeldruk is alles..... Met de nu gemonteerde Thule Superb fietsendrager en 2 fietsen op de dissel zal het ongetwijfeld stabieler zijn
Stabiliteit: perfect......
Hulde voor onze dealer!
Don't count the days.
Make the days count.
Make the days count.
Re: Caravan-auto combinaties
Supermooie combi! Geloof meteen dat de PK's erg goed hun werk doen om de boel op snelheid te krijgen! HeerlijkConradi schreef:Voor het eerst echt op stap met de nieuwe auto:
Wat goed zeg! Zo zie je maar dat zelfs merk banden veel invloed kan hebben, dat terwijl daar zo vaak op bezuinigd wordt bij de caravan (en auto ook)Dutchdrummer schreef:Update:
...... Vandaag een proefrit gemaakt vanuit de dealer en wij zijn verheugd u te kunnen mededelen:
Stabiliteit: perfect......
Hulde voor onze dealer!
Fijn dat jullie weer veilig op pad kunnen
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif RE.gif
Ik wist niet dat banden zo'n invloed konden hebben. Maar gelukkig goed opgelost zo
Wij hebben gisteren onze caravan bij de dealer opgehaald en stabiliteit was ook niet optimaal. Kogeldruk was wel veel te laag moet ik erbij zeggen, we hadden geen gasflessen en fietsen bij ons.
Vorige week was de stabiliteit veel beter en toen hadden we niet eens fietsen mee. Zelfs tweede paasdagen terug ging het best goed ondanks de harde wind.
Ik wist niet dat banden zo'n invloed konden hebben. Maar gelukkig goed opgelost zo
Wij hebben gisteren onze caravan bij de dealer opgehaald en stabiliteit was ook niet optimaal. Kogeldruk was wel veel te laag moet ik erbij zeggen, we hadden geen gasflessen en fietsen bij ons.
Vorige week was de stabiliteit veel beter en toen hadden we niet eens fietsen mee. Zelfs tweede paasdagen terug ging het best goed ondanks de harde wind.
Laatst gewijzigd door AadB op za 2 apr 2016 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Caravan-auto combinaties
Wat voor merk/type/maat banden zitten er nu op?
Greetz, Q
Greetz, Q
Subaru Outback 2.5 CVT G3 2010 AWD(was Legacy Station 2.0R G3 2007)
Of VW EOS 1.4TSI 2010 (160pk)
Fendt 510TG Diamant 2002 (1500kg); Reich mover; Isabella Ambassador voortent; Omnistor 6200 4m50
Of VW EOS 1.4TSI 2010 (160pk)
Fendt 510TG Diamant 2002 (1500kg); Reich mover; Isabella Ambassador voortent; Omnistor 6200 4m50
- Dutchdrummer
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
- Locatie: NBr NL
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif
Heb niet precies naar de coderingen gekeken, maar nu zitten er 15" Continental VanContact onder van 5 weken oud.....
Precieze specificatie volgt als de caravan weer voor de deur staat (is nu nog bij de dealer wegens mover besturingskast probleempje).
Heb niet precies naar de coderingen gekeken, maar nu zitten er 15" Continental VanContact onder van 5 weken oud.....
Precieze specificatie volgt als de caravan weer voor de deur staat (is nu nog bij de dealer wegens mover besturingskast probleempje).
Don't count the days.
Make the days count.
Make the days count.
Re: Caravan-auto combinaties
RE.gif
Fijn dat het opgelost is maar toch een vreemd verhaal, hoeveel Knaus eigenaren zullen hetzelfde probleem hebben
Fijn dat het opgelost is maar toch een vreemd verhaal, hoeveel Knaus eigenaren zullen hetzelfde probleem hebben
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)