Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Afgelopen week voor het eerst op vakantie geweest met mijn nieuwe (2e hands) Peugeot 3008 automaat. Ik heb daarbij 360 km afgelegd en moet zeggen dat de combinatie perfect rijd.
Na thuiskomst de caravan schoon gemaakt en daarna wilde ik hem naar de stalling brengen. De auto gaf echter al snel problemen (na nog geen kilometer). Hij schakelde niet meer, zowel automatisch als handmatig, en in de display verscheen de melding: "defecte versnellingsbak"....... Ook kwam ik plank gas moeizaam boven de 20 km/u. Daar ik door een tunnel moet om bij de stalling te komen durfde ik dat niet aan en heb meteen de caravan weer terug voor de deur gezet. Caravan afgekoppeld en daarna ging het rijden zonder caravan weer perfect. Ook de storingsmelding was weg. Weer de caravan aangekoppeld en een nieuwe poging om hem naar de stalling te brengen. Helaas begonnen de problemen weer opnieuw.
Gisteren de auto naar de garage gebracht maar die belde later dat ze niets bijzonders hebben kunnen vinden. Dit wordt nu echt een lastig kwestie. Wat kan de oorzaak zijn? Eerst 360 km gereden zonder problemen en dan ineens niet meer kunnen schakelen.
Ter informatie: Bij aankoppelen werkt alle verlichting van zowel de auto als caravan goed. De foutmelding in de display van de auto verschijnt pas na een stukje rijden.
Iemand enig idee? Ik kan de caravan nu dus niet naar de stalling brengen..... Het moet m.i. in de combinatie van auto met caravan zitten want afgekoppeld ontstaat het probleem niet. Zou b.v. vocht in de stekker het gedrag van de versnellingsbak kunnen dwarsbomen oid (ben ook maar aan het brainstormen)? Ik loop er eigenlijk een beetje in vast.
Hopelijk zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij verder helpen.
Alvast bedankt,
Fer
Na thuiskomst de caravan schoon gemaakt en daarna wilde ik hem naar de stalling brengen. De auto gaf echter al snel problemen (na nog geen kilometer). Hij schakelde niet meer, zowel automatisch als handmatig, en in de display verscheen de melding: "defecte versnellingsbak"....... Ook kwam ik plank gas moeizaam boven de 20 km/u. Daar ik door een tunnel moet om bij de stalling te komen durfde ik dat niet aan en heb meteen de caravan weer terug voor de deur gezet. Caravan afgekoppeld en daarna ging het rijden zonder caravan weer perfect. Ook de storingsmelding was weg. Weer de caravan aangekoppeld en een nieuwe poging om hem naar de stalling te brengen. Helaas begonnen de problemen weer opnieuw.
Gisteren de auto naar de garage gebracht maar die belde later dat ze niets bijzonders hebben kunnen vinden. Dit wordt nu echt een lastig kwestie. Wat kan de oorzaak zijn? Eerst 360 km gereden zonder problemen en dan ineens niet meer kunnen schakelen.
Ter informatie: Bij aankoppelen werkt alle verlichting van zowel de auto als caravan goed. De foutmelding in de display van de auto verschijnt pas na een stukje rijden.
Iemand enig idee? Ik kan de caravan nu dus niet naar de stalling brengen..... Het moet m.i. in de combinatie van auto met caravan zitten want afgekoppeld ontstaat het probleem niet. Zou b.v. vocht in de stekker het gedrag van de versnellingsbak kunnen dwarsbomen oid (ben ook maar aan het brainstormen)? Ik loop er eigenlijk een beetje in vast.
Hopelijk zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij verder helpen.
Alvast bedankt,
Fer
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16295
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Begin aan de basis,
Sleur eens een stukkie zonder de stekker aan te sluiten.
Indien dan geen problemen, schroef stekker en stopcontact uit elkaar en controleer de verbindingen, check ook de kabels op beschadigingen.
Daarna wordt het moeilijk, de computer ziet duidelijk een storing...neem je caravan mee naar de dealer en laat deze de boel uitlezen terwijl de storing zich voordoet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sleur eens een stukkie zonder de stekker aan te sluiten.
Indien dan geen problemen, schroef stekker en stopcontact uit elkaar en controleer de verbindingen, check ook de kabels op beschadigingen.
Daarna wordt het moeilijk, de computer ziet duidelijk een storing...neem je caravan mee naar de dealer en laat deze de boel uitlezen terwijl de storing zich voordoet.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Dank voor je zeer snelle antwoord. Morgen ben ik vrij. Dan ga ik dat eens op mn gemak uit proberen. Ik had ook al met de garage besproken om met de combinatie in storing langs te rijden maar die zagen daar niet zo veel in.
Ik zal na morgen mn bevindingen laten weten.
Ik zal na morgen mn bevindingen laten weten.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16295
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Als die daar niet veel inzien zou ik een andere dealer zoeken, natuurlijk moeten zij uit die melding iets kunnen constateren!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Misschien heel slecht gedacht dit, maar de garage waar je heen wil met de combinatie is dat dezelfde als waar je de auto gekocht hebt? En zit er nog garantie op de auto? (Mocht dit zo zijn zou ik meer aandringen) Ze kunnen natuurlijk iets aan die melding zien met de uitleesaparatuur.Robijntje schreef:Dank voor je zeer snelle antwoord. Morgen ben ik vrij. Dan ga ik dat eens op mn gemak uit proberen. Ik had ook al met de garage besproken om met de combinatie in storing langs te rijden maar die zagen daar niet zo veel in.
Ik zal na morgen mn bevindingen laten weten.
Erwin
Home-car racer 48
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Nee, geen garantie meer. Overigens heeft mn garage wel bij het uitlezen een communicatie storing gezien maar die is zo algemeen dat het moeilijk te traceren is. Bovendien blijft deze weg nu ik zonder caravan rijd dus lijkt het echt in de caravan of combinatie te moeten zitten. Ik vind het alleen wel verbazend dat dat de versnellingsbak kan beïnvloeden, maarja computers zijn soms ondoorgrondelijk.....
Overigens is mn garage echt niet onbereidwillig hoor maar een caravan is voor hun toch wel wat anders dan een auto denk ik. Ik heb dus wel afgesproken morgen langs te rijden als hij weer in storing staat.
Overigens is mn garage echt niet onbereidwillig hoor maar een caravan is voor hun toch wel wat anders dan een auto denk ik. Ik heb dus wel afgesproken morgen langs te rijden als hij weer in storing staat.
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Na deze storingsmelding gaat de automatsche bak in noodloop. Heb je de automaat 4 of 6 bak?
Er zijn twee dingen, je bak is stuk, of het canbus systeem wordt getrickerd om deze storing te geven. De automatische bak van psa heeft een aantal sensoren waardoor hij in noodloop gaat. Voor sommige storingsmeldingen is er geen geheugen opslag. Inderdaad goed laten uitlezen door een monteur en niet door iemand die alleen met de uitlees computer kan werken.
Bij onze Citroën kreeg ik rare storingen,juist met de caravan, omdat een micro switch in de stekkerdoos vast zat. EN omdat er bij onder plaatsen van de trekhaak en bekabeling de zgn blauwe blokjes waren gebruikt. Deze zaten niet goed, gaven extra weerstand. En dus storingsmeldingen over verlichting, automatische bak, etc.
Kijk of de aansluitingen in stekker en stekkerdoos niet geoxideerd zijn.
Als het mogelijk is een andere aanhanger erachter en testen. Vocht en de stekkerdoos, slecht contact, of slechte aansluitingen kabelset caravan aan de auto zouden bij mij de verdachte punten zijn.
Bij een C5 wil de remlichtschakelaar ook wel eens blijven plakken en deze problemen geven. Geen idee of dat bij je peugeot ook zo is.
Ps. Uitlezen van dergelijke storingen is soms een kunst en vraag gerichte vakmanschap.
Ik ging voor moeilijke dingen wel naar een garage omgeving Haarlem. Heeft me tijd gekost maar veel geld bespaard.
Er zijn twee dingen, je bak is stuk, of het canbus systeem wordt getrickerd om deze storing te geven. De automatische bak van psa heeft een aantal sensoren waardoor hij in noodloop gaat. Voor sommige storingsmeldingen is er geen geheugen opslag. Inderdaad goed laten uitlezen door een monteur en niet door iemand die alleen met de uitlees computer kan werken.
Bij onze Citroën kreeg ik rare storingen,juist met de caravan, omdat een micro switch in de stekkerdoos vast zat. EN omdat er bij onder plaatsen van de trekhaak en bekabeling de zgn blauwe blokjes waren gebruikt. Deze zaten niet goed, gaven extra weerstand. En dus storingsmeldingen over verlichting, automatische bak, etc.
Kijk of de aansluitingen in stekker en stekkerdoos niet geoxideerd zijn.
Als het mogelijk is een andere aanhanger erachter en testen. Vocht en de stekkerdoos, slecht contact, of slechte aansluitingen kabelset caravan aan de auto zouden bij mij de verdachte punten zijn.
Bij een C5 wil de remlichtschakelaar ook wel eens blijven plakken en deze problemen geven. Geen idee of dat bij je peugeot ook zo is.
Ps. Uitlezen van dergelijke storingen is soms een kunst en vraag gerichte vakmanschap.
Ik ging voor moeilijke dingen wel naar een garage omgeving Haarlem. Heeft me tijd gekost maar veel geld bespaard.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Je geeft aan dat hij perfect heeft gereden met caravan en dat hij nu ook zonder caravan perfect rijdt.
Het lijkt er dan ook op dat er een elektrische storing is ontstaan die de automaat in noodloop zet.
De trekhaak zat er waarschijnlijk al onder bij aanschaf en dus is het maar hopen dat dit goed gedaan is.
Ik zou in eerste instantie eens goed kijken hoe de bedrading is aangesloten en eventueel ook de contactdoos eens goed inspecteren op schade / losse draden.
Het lijkt er dan ook op dat er een elektrische storing is ontstaan die de automaat in noodloop zet.
De trekhaak zat er waarschijnlijk al onder bij aanschaf en dus is het maar hopen dat dit goed gedaan is.
Ik zou in eerste instantie eens goed kijken hoe de bedrading is aangesloten en eventueel ook de contactdoos eens goed inspecteren op schade / losse draden.
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Ik heb dit ooit heel lang geleden gehad bij een Duits merk.
Diagnose: bak kapot, Dealer wilde hem graag vervangen, toen naar een automatenspecialist die kwam met dezelfde oplossing vervangen.
Toen ik thuis kwam en zat te piekeren hoe ik doit kon oplossen (omdat het probleem ineens kwam opzetten) kwam ik op het idee om de bak te resetten, dat doe je door de MASSA kabel 1-2 minuten lang van de accu te halen en daarna weer vast te zetten en de automatenbak heeft daarna nog jaren gefunctioneerd met zware aanhangers en caravans, en ik heb een groot bedrag in de pocket gehouden.
Probeer het eens, niet geschoten is altijd mis......
Diagnose: bak kapot, Dealer wilde hem graag vervangen, toen naar een automatenspecialist die kwam met dezelfde oplossing vervangen.
Toen ik thuis kwam en zat te piekeren hoe ik doit kon oplossen (omdat het probleem ineens kwam opzetten) kwam ik op het idee om de bak te resetten, dat doe je door de MASSA kabel 1-2 minuten lang van de accu te halen en daarna weer vast te zetten en de automatenbak heeft daarna nog jaren gefunctioneerd met zware aanhangers en caravans, en ik heb een groot bedrag in de pocket gehouden.
Probeer het eens, niet geschoten is altijd mis......
Porsche + Tabbert
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Probeer eens hoe de auto op een andere caravan reageert. Gebeurt hetzelfde dan ligt het aan de auto. Gaat dat wel goed dan ligt het logischer wijze aan je caravan.
Dan weet je precies wat je de garage moet vertellen of met je caravan aan de slag moet.
Dan weet je precies wat je de garage moet vertellen of met je caravan aan de slag moet.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16295
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Die tip van VIP met die massa kabel zou ik als eerste doen, achteraf bezien hebben ze (in een grijs verleden) bij mij ook eens zoiets gedaan....was ik helemaal vergeten, het betrof een heel andere storing vandaar dat ik daar even niet aan dacht.
Volgens mij zijn er ook situaties bekend waar de plus van de accu gehaald wordt en die even tegen de massa gehouden wordt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij zijn er ook situaties bekend waar de plus van de accu gehaald wordt en die even tegen de massa gehouden wordt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Ts heeft nog geen antwoord gegeven op Jan van Vijven's vraag om eens een stuk te rijden zonder ingestoken stekken.
Daar kun je mee uitsluiten dat de autocomputer iets anders veronderstelt dan hetgeen de automaat ervaart.
Best mogelijk dat bij een ingestoken stekker (aanhanger aanwezig), de computer zorgt voor andere schakelmomenten van de automaat.
Als dat niet wordt waargenomen, zal de automaat zich gedragen als bij een losse auto en wellicht te hoge momentkrachten ervaren als hij (te vroeg) opschakelt.
Het is maar een gedachte want zoveel weet ik er ook niet van. Wel weet ik dat mijn Volvo rekening houdt met een al of niet ingestoken stekker maar of dat ook direct effect heeft op de bak is mij nog niet opgevallen, ook nooit op gelet eigenlijk.
Daar kun je mee uitsluiten dat de autocomputer iets anders veronderstelt dan hetgeen de automaat ervaart.
Best mogelijk dat bij een ingestoken stekker (aanhanger aanwezig), de computer zorgt voor andere schakelmomenten van de automaat.
Als dat niet wordt waargenomen, zal de automaat zich gedragen als bij een losse auto en wellicht te hoge momentkrachten ervaren als hij (te vroeg) opschakelt.
Het is maar een gedachte want zoveel weet ik er ook niet van. Wel weet ik dat mijn Volvo rekening houdt met een al of niet ingestoken stekker maar of dat ook direct effect heeft op de bak is mij nog niet opgevallen, ook nooit op gelet eigenlijk.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Bij veel automaten wordt het remlichtcircuit gebruikt om vast te stellen of je de rem hebt ingetrapt bij het in "drive" zetten. Mogelijk verstoren de "extra"remlichten van de caravan deze functie. Daarnaast wil Led-verlichting ook nog wel eens tot storingen leiden. Is de caravan daarmee voorzien?
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16295
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
RE.gif
Die caravan heeft er al enkele honderden kilometers (zonder problemen) achter gehangen, ik acht de kans klein dat de verlichting de oorzaak is...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die caravan heeft er al enkele honderden kilometers (zonder problemen) achter gehangen, ik acht de kans klein dat de verlichting de oorzaak is...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Ts schrijft caravan schoon gemaakt, valt de buitenkant wassen daar ook onder ? Dan maar eens beginnen met de stekker te controleren op water vooral aan de aansluitkant in de stekker zelf
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Geweldig wat een reacties en adviezen. Ik had zojuist nog even tijd en heb de stekker eens open gemaakt. Er zat geen water in maar ik kwam wel wat oxydatie tegen. Ik heb alle schroefjes een opnieuw aangedraaid en het geheel met contactspray ingespoten. Ook de contactdoos bij de trekhaak heb ik nog even bekeken. Die ziet er goed uit. Ik vond alleen het schakelaar-palletje wat fragile maar wellicht hoort dat zo.
Overigens heeft de caravan de afgelopen dagen wel wat buien over zich heen gehad dus misschien heeft dat er wel aan bij gedragen....
Zoals eerder vermeld heb ik morgen meer tijd en dan ga ik weer rijden. Hopelijk gaat het nu goed maar anders ga ik de test doen zonder stekker.
Ik laat het resultaat weten.
Overigens heeft de caravan de afgelopen dagen wel wat buien over zich heen gehad dus misschien heeft dat er wel aan bij gedragen....
Zoals eerder vermeld heb ik morgen meer tijd en dan ga ik weer rijden. Hopelijk gaat het nu goed maar anders ga ik de test doen zonder stekker.
Ik laat het resultaat weten.
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Dat schakelaar-palletje, micro-switch, oogt inderdaad wat fragiel. Blijft dus ook wel eens hangen.
Het remlicht schakelaar boven het rempedaal bij oa een C5, geeft dus ook melding fout versnellings bak.
Maar lijkt me nu niet direct van toepassing.
Tja, als je Citroen (psa) hebt gereden, na BX, Xantia en twee keer C5,
weet je de truc van ; "oh een melding, kijken of het de volgende keer nog zo is".
Of even opnieuw starten, of stroomkabel los om een storing te wissen.
Onze opel van nu kan dat ook
Het canbus systeem is een mooi principe, maar soms ook lastig. Zeker als er met verbindingen gepruts is.
De kabel aansluitingen van de trekhaak is zo'n punt, maar ook zelf aansluiten radio, telefoonaansluiting, extra 12 V, etc,
kunnen dan problemen geven die moeilijk herleidbaar zijn.
Het remlicht schakelaar boven het rempedaal bij oa een C5, geeft dus ook melding fout versnellings bak.
Maar lijkt me nu niet direct van toepassing.
Tja, als je Citroen (psa) hebt gereden, na BX, Xantia en twee keer C5,
weet je de truc van ; "oh een melding, kijken of het de volgende keer nog zo is".
Of even opnieuw starten, of stroomkabel los om een storing te wissen.
Onze opel van nu kan dat ook
Het canbus systeem is een mooi principe, maar soms ook lastig. Zeker als er met verbindingen gepruts is.
De kabel aansluitingen van de trekhaak is zo'n punt, maar ook zelf aansluiten radio, telefoonaansluiting, extra 12 V, etc,
kunnen dan problemen geven die moeilijk herleidbaar zijn.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Zal een knap oude Opel zijn, in het verleden een Vectra gereden uit 99 en die bewaarde al alle foutcodes.
Erwin
Erwin
Home-car racer 48
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
RE.gif nee joh dat kan echt niet in die tijd werden een aantal dingen uitgelezen, voor echt alle foutcodes moet je ver voorbij 2010 zijn ;)
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Een aantal dingen? , ik had zon zelfde stekker als ik nu voor de Volvo heb alleen werkte dat met op-com en daar kon je echt heel veel mee uitlezen. Zeker niet veel minder als ik nu bij de Volvo kan.
Erwin
Erwin
Home-car racer 48
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
RE.gif
Kun jij nu in de module van 1 van de deuren komen om uit te lezen of bijv. Je spiegelverwarming nog werkt? Want dat soort info bedoel ik, dat was met mijn V50 uit 2012 niet mogelijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Kun jij nu in de module van 1 van de deuren komen om uit te lezen of bijv. Je spiegelverwarming nog werkt? Want dat soort info bedoel ik, dat was met mijn V50 uit 2012 niet mogelijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Jup, maar ik kon bij de Vectra ook in de deuren kijken naar de ramen en spiegels en automatisch openen van bijv de ramen aanzetten. Je kan nu meer maar dat komt ook omdat de auto’s veel meer opties hebben. Maar met opcom van Opel en tis2000 kon je in 99 echt al heel veel, (waar het om ging) storingen bleven bewaard in de ecu ook na het loskoppelen van de accu. Overigens moet ik wel zeggen dat Volvo’s extreem lastig kunnen doen bij niet orginele uitlees apparatuur en heel veel afschermen.
Overigens ben ik het met vip eens als het werkt heeft het je niks gekost.
Erwin
Overigens ben ik het met vip eens als het werkt heeft het je niks gekost.
Erwin
Home-car racer 48
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Bij deze de beloofde terugkoppeling.
Ik had vanochtend totaal geen problemen meer! Zou het dan toch in de stekker gezeten hebben. Zoals vermeld leek deze droog van binnen maar wel enigszins geoxideerd.
Schroefjes goed aandraaien en inspuiten met contactspray zou dan gewerkt hebben. Wat mij wel opviel was dat er na het aankoppelen binnenverlichting aan stond en sommige daarvan zijn inderdaad met led. Als dat, zoals door Musso53 werd aangestipt, van invloed kan zijn dan zou dat ook nog een rol gespeeld kunnen hebben.
In elk geval ben ik blij dat alles het weer normaal functioneert. Hoewel het nog wel even beladen zal blijven als ik de volgende keer weer aankoppelt.......
Iedereen bedankt voor alle adviezen.
Fer
Ik had vanochtend totaal geen problemen meer! Zou het dan toch in de stekker gezeten hebben. Zoals vermeld leek deze droog van binnen maar wel enigszins geoxideerd.
Schroefjes goed aandraaien en inspuiten met contactspray zou dan gewerkt hebben. Wat mij wel opviel was dat er na het aankoppelen binnenverlichting aan stond en sommige daarvan zijn inderdaad met led. Als dat, zoals door Musso53 werd aangestipt, van invloed kan zijn dan zou dat ook nog een rol gespeeld kunnen hebben.
In elk geval ben ik blij dat alles het weer normaal functioneert. Hoewel het nog wel even beladen zal blijven als ik de volgende keer weer aankoppelt.......
Iedereen bedankt voor alle adviezen.
Fer
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Led binnenverlichting in caravan zou geen effect mogen hebben.
Die zit op de constante plus en wordt normaal gesproken niet door de canbus gecontroleerd.
Led in de straatverlichting zou wel storingen kunnen geven maar dan had je dat al lang geweten.
Oxidatie in de stekker in combinatie met vocht zou wel sluiting kunnen veroorzaken in de stekker welke voldoende is om de canbus te irriteren.
Afwachten of het nog terug komt en dan eerst weer in de stekker kijken lijkt me de beste optie
Die zit op de constante plus en wordt normaal gesproken niet door de canbus gecontroleerd.
Led in de straatverlichting zou wel storingen kunnen geven maar dan had je dat al lang geweten.
Oxidatie in de stekker in combinatie met vocht zou wel sluiting kunnen veroorzaken in de stekker welke voldoende is om de canbus te irriteren.
Afwachten of het nog terug komt en dan eerst weer in de stekker kijken lijkt me de beste optie
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007
Re: Versnellingsbakproblemen na aankoppeling caravan
Mooi dat je al zover bent, echter zou ik toch maar beginnen met het monteren van een nieuwe stekker van een degelijk fabricaat, want als tijdens de volgende reis het probleem weer komt blijf je weer aan die stekker twijfelen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB