Toyota rav4
Toyota rav4
Hallo
Ik zoek voor onze lmc musica 490e een trekauto nu viel mijn hoog op een toyota rav4 heeft iemand hier ervaring mee ? Zoek wel een hoge instap zijn vandaar een SUV
Alvast bedankt
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik zoek voor onze lmc musica 490e een trekauto nu viel mijn hoog op een toyota rav4 heeft iemand hier ervaring mee ? Zoek wel een hoge instap zijn vandaar een SUV
Alvast bedankt
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Toyota rav4
Ja, ik rij er nu 4 jaar mee. Bevalt prima. Wat wil je weten?
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Toyota rav4
Of de rav goed bevalt met trekken van caravan de caravan weegt 1600 kg en het is geen kattenpis wat je aan geld uitgeeft vandaar mijn vraag hoe rijdt hij met een caravan erachter
Alvast bedankt
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Alvast bedankt
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Toyota rav4
Om een voor jou goede reactie te geven zou het niet gek zijn om iets meer te zeggen over wat voor RAV4. Benzine/Diesel/Hybride en welk model cq bouwjaar, dat kan nog aardig wat verschillen in advies.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: Toyota rav4
Of de rav goed bevalt met trekken van caravan de caravan weegt 1600 kg en het is geen kattenpis wat je aan geld uitgeeft vandaar mijn vraag hoe rijdt hij met een caravan erachterNimma schreef:Ja, ik rij er nu 4 jaar mee. Bevalt prima. Wat wil je weten?
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Toyota rav4
Gaat om een hybride benzineJan Br schreef:Om een voor jou goede reactie te geven zou het niet gek zijn om iets meer te zeggen over wat voor RAV4. Benzine/Diesel/Hybride en welk model cq bouwjaar, dat kan nog aardig wat verschillen in advies.
Bouwjaar 2018 ongeveer
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Re: Toyota rav4
Met hybride heb je niet veel meer keus dan de Hybride 4WD.
Dat is de enige uitvoering die 1650kg mag trekken.
En die bevalt mij uitstekend met 1400kg aan de haak.
https://caravantrekker.nl/trekautotest/ ... hybrid.php
Dat is de enige uitvoering die 1650kg mag trekken.
En die bevalt mij uitstekend met 1400kg aan de haak.
https://caravantrekker.nl/trekautotest/ ... hybrid.php
Laatst gewijzigd door nitro68 op di 9 apr 2019 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: Toyota rav4
Dan ben ik (onder andere, zie reactie hierboven) degene die je wat meer info kan verschaffen, want zoals je onder dit bericht kunt lezen is dat de versie van de RAV4 waarin ikzelf rijdt. (Ik ga er wel van uit dat je de RAV4 Hybrid 4WD bedoelt, want de 2WD kan geen caravan trekken) Zelfs de caravan komt nagenoeg overeen, want wij rijden met een LMC Passion 470E. Let wel op bij het gewicht van de caravan, want onze LMC is met een 200kg gewichtsverhoging geleverd en toen ik hem een keer weg, toen woog hij dat ook exact, maar de Toyota mag maar 1650kg trekken.
Het trekken van een caravan met dit gewicht gaat de RAV4 uitstekend af, ligt heel stabiel op de weg, heeft nauwelijks last van zuiging van langsrijdende bussen. Ook stevige hellingen zijn goed te doen met de RAV4, het enige waar ik als verstokt dieselrijder echt aan heb moeten wennen zijn de wat hogere toerentallen van de motor bij flinke hellingen. Alhoewel het ook enige gewenning vergt en nu na anderhalf jaar heb ik er veel minder last van. Door gebruik van je rechtervoet is dat ook zeker te beïnvloeden.
Bij wegrijden op natte grasvelden en dergelijke is de 4WD geweldig en ik heb mensen met een zwaardere dieselmotor al kunnen helpen om weg te komen.
Ik heb wel de auto meteen bij aflevering laten voorzien van MAD hulpveren, omdat ik had gelezen dat de auto last zou hebben van sterk inzakken van de achteras bij hoge belading. Dit rijdt perfect, maar heb de RAV4 dus nooit bereden zonder deze hulpveren.
Met de caravan kan het gebruik nog wel eens stevig verschillen. er zijn momenten dat kin Frankrijk op een rustige zonnige dag haast de 1 op 10 aantikte, maar in maart bij terugreis vanuit Spanje met stevige noordenwind kwam ik uit op 1 op 7. Gemiddeld kom ik uit tussen de 1 op 8/ 1 op 9.
Het trekken van een caravan met dit gewicht gaat de RAV4 uitstekend af, ligt heel stabiel op de weg, heeft nauwelijks last van zuiging van langsrijdende bussen. Ook stevige hellingen zijn goed te doen met de RAV4, het enige waar ik als verstokt dieselrijder echt aan heb moeten wennen zijn de wat hogere toerentallen van de motor bij flinke hellingen. Alhoewel het ook enige gewenning vergt en nu na anderhalf jaar heb ik er veel minder last van. Door gebruik van je rechtervoet is dat ook zeker te beïnvloeden.
Bij wegrijden op natte grasvelden en dergelijke is de 4WD geweldig en ik heb mensen met een zwaardere dieselmotor al kunnen helpen om weg te komen.
Ik heb wel de auto meteen bij aflevering laten voorzien van MAD hulpveren, omdat ik had gelezen dat de auto last zou hebben van sterk inzakken van de achteras bij hoge belading. Dit rijdt perfect, maar heb de RAV4 dus nooit bereden zonder deze hulpveren.
Met de caravan kan het gebruik nog wel eens stevig verschillen. er zijn momenten dat kin Frankrijk op een rustige zonnige dag haast de 1 op 10 aantikte, maar in maart bij terugreis vanuit Spanje met stevige noordenwind kwam ik uit op 1 op 7. Gemiddeld kom ik uit tussen de 1 op 8/ 1 op 9.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: Toyota rav4
RE.gif
Jan bedankt voor de info geweldig geholpen met de informatie
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Jan bedankt voor de info geweldig geholpen met de informatie
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Daphne op di 9 apr 2019 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
Re: Toyota rav4
Het is wel zo dat deze auto de Eland proef niet echt goed doorstaat.
https://youtu.be/j3qrCNR4U9A
https://youtu.be/j3qrCNR4U9A
Volvo XC40 T5 recharge, Knaus 550FSK Südwind 60Y
Re: Toyota rav4
Ik maak dit elke dag mee, is best te doen hoor
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Toyota rav4
Wil de elandproef met caravan erachter wel zien!
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: Toyota rav4
RE.gif
Ik kom zelden elanden tegen
Ik kom zelden elanden tegen
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: Toyota rav4
RE.gif
Werkt ook voor Giraffen
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Werkt ook voor Giraffen
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Toyota rav4
Mijn oog viel ook op de nieuwe RAV4... tot dit filmpje van km77.com voorbij kwam....
Voorlopig maar doorrijden in de V60... wat een straf
Voorlopig maar doorrijden in de V60... wat een straf
Re: Toyota rav4
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: Toyota rav4
Goedendag,
Ik ben op zoek naar de waarheid betreft de Hybride RAV4 2wd als trekauto.
Op papier mag deze auto maar 800 kg trekken terwijl er ook nog een 2,5 l motor onder de motorkap zit.
In vergelijk met andere hybride merken zoals bijvoorbeeld de Hyundai Kona (ook 2wd) waar slechts een motor van 1,6 l onder de kap zit maar toch 1300 kg mag trekken zou de RAV 2wd hybride dit toch ook makkelijk moeten kunnen.
Ik heb er al eens bij Toyota navraag over gedaan maar daar krijg ik eigenlijk geen helder antwoord.
Iets met milieu enzo.
Wellicht weet hier iemand het verschil uit te leggen.
Ik ben benieuwd
Ik ben op zoek naar de waarheid betreft de Hybride RAV4 2wd als trekauto.
Op papier mag deze auto maar 800 kg trekken terwijl er ook nog een 2,5 l motor onder de motorkap zit.
In vergelijk met andere hybride merken zoals bijvoorbeeld de Hyundai Kona (ook 2wd) waar slechts een motor van 1,6 l onder de kap zit maar toch 1300 kg mag trekken zou de RAV 2wd hybride dit toch ook makkelijk moeten kunnen.
Ik heb er al eens bij Toyota navraag over gedaan maar daar krijg ik eigenlijk geen helder antwoord.
Iets met milieu enzo.
Wellicht weet hier iemand het verschil uit te leggen.
Ik ben benieuwd
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16329
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Toyota rav4
Welke waarheid?
De constructeur maakt uit hoeveel je mag trekken, als hij dat dan ook kan waarmaken tijdens bepaalde testen gaan de instanties daar in mee.
Als een constructeur voorzichtig is zet deze daar dus een laag trekgewicht op!
Inhoud van motoren zijn in deze helemaal niet belangrijk, het vermogen wel.
Het milieu kan een een argument zijn, minder sleuren is minder verbruik/uitstoot, dus minder belasting, veel mensen en bedrijven zijn daar gevoelig voor.
Vergeet niet: de meeste klanten zijn geen sleurders maar willen een goedkope auto en dat lukt soms door geen, of weinig, trekgewicht op papier te zetten.
Welke waarheid zoek je? Het is wat het is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De constructeur maakt uit hoeveel je mag trekken, als hij dat dan ook kan waarmaken tijdens bepaalde testen gaan de instanties daar in mee.
Als een constructeur voorzichtig is zet deze daar dus een laag trekgewicht op!
Inhoud van motoren zijn in deze helemaal niet belangrijk, het vermogen wel.
Het milieu kan een een argument zijn, minder sleuren is minder verbruik/uitstoot, dus minder belasting, veel mensen en bedrijven zijn daar gevoelig voor.
Vergeet niet: de meeste klanten zijn geen sleurders maar willen een goedkope auto en dat lukt soms door geen, of weinig, trekgewicht op papier te zetten.
Welke waarheid zoek je? Het is wat het is.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46
Re: Toyota rav4
Vaak is het zo dat om een betere milieu classificering te krijgen de koeling aangepast wordt.
Bijv. Ford Focus diesel Econetic mocht maar 300 km trekken met een 1.6 diesel motor. Reden: om de boel zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te krijgen (=schoner) zit er een dichte plaat onder de auto, extra schotten voor de radiateur zodat het niet te snel afkoelt etc.
Dit zorgt dan voor een A label waardoor er minder BPM geheven wordt.
Sommige merken voeren de onderdelen van koppeling/versnellingsbak lichter uit om gewicht te sparen en milieu classificatie.
Ik heb bij de Focus toen geinformeerd of ik het trekgewicht omhoog kon krijgen maar kreeg van alle kanten te horen hier vooral niet aan te beginnen.
Kortweg kan hetwel, maar meestal niet zo lang
Bijv. Ford Focus diesel Econetic mocht maar 300 km trekken met een 1.6 diesel motor. Reden: om de boel zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te krijgen (=schoner) zit er een dichte plaat onder de auto, extra schotten voor de radiateur zodat het niet te snel afkoelt etc.
Dit zorgt dan voor een A label waardoor er minder BPM geheven wordt.
Sommige merken voeren de onderdelen van koppeling/versnellingsbak lichter uit om gewicht te sparen en milieu classificatie.
Ik heb bij de Focus toen geinformeerd of ik het trekgewicht omhoog kon krijgen maar kreeg van alle kanten te horen hier vooral niet aan te beginnen.
Kortweg kan hetwel, maar meestal niet zo lang
- dieseltijger
- Berichten: 11216
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Toyota rav4
Goede informatieve reactie Jan! Ik zit ook met een schuin oog te kijken naar de RAV, vooral vanwege het feit dat wegrijden in de prut/op hellingen zo goed gaat.
Omdat ik de auto voor 90% zonder caravan gebruik: wat is het verbruik in de praktijk van alledag? Zijn er aandachtspunten? Ik las elders op dit forum dat de hoogte van de originele trekhaak te hoog zou zijn (ik kan mij voorstellen dat dit bij langere caravans een issue kan zijn) heb jij dit ook gemerkt? Gebruik jij de door Toyota geleverde trekhaak of is er sprake van een ander type haak?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Toyota rav4
Eerlijk gezegd heb ik het vermoeden dat Toyota hier een verkooptruc uithaalt. Door te roepen dat je een AWD nodig hebt als je een caravan wilt trekken. Deze auto’s kosten weer minimaal 2000 euro meer.
Als de rav vermogen nodig heeft dan schakelt deze automatisch over naar de motor. Dus lijkt het mij sterk dat een 2,5 l motor geen 1300 kg zou kunnen trekken.
Als een hybride 1,6 l het Kan waarom de Hybride 2,5 l dat niet?
Overigens rijd ikzelf ook een RAV4 hybride met tevredenheid.
Als de rav vermogen nodig heeft dan schakelt deze automatisch over naar de motor. Dus lijkt het mij sterk dat een 2,5 l motor geen 1300 kg zou kunnen trekken.
Als een hybride 1,6 l het Kan waarom de Hybride 2,5 l dat niet?
Overigens rijd ikzelf ook een RAV4 hybride met tevredenheid.
Laatst gewijzigd door Pavlos op ma 13 apr 2020 08:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Toyota rav4
RE.gif RE.gif
Ik heb nog wel het voorlaatste model van de RAV4. Ik heb er een gewone vaste trekhaak onder laten zetten en heb geen last van een te hoge plaatsing.
Mijn verbruik in het normale verkeer met hoofdzakelijk toch wat korte ritjes, verbruikt hij gemiddeld 1 op 15. Maar de nieuwste RAV4 schijnt toch nog flink zuiniger te rijden.
Ik heb nog wel het voorlaatste model van de RAV4. Ik heb er een gewone vaste trekhaak onder laten zetten en heb geen last van een te hoge plaatsing.
Mijn verbruik in het normale verkeer met hoofdzakelijk toch wat korte ritjes, verbruikt hij gemiddeld 1 op 15. Maar de nieuwste RAV4 schijnt toch nog flink zuiniger te rijden.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
- dieseltijger
- Berichten: 11216
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Toyota rav4
Kijk.... Dankjewel!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16329
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Toyota rav4
@Pavlos,
Zoals al eerder gemeld, de inhoud van de motor is helemaal niet belangrijk.
De strategie van Toyota ken ik niet, zij staan blijkbaar op deze manier achter hun product, helaas past dat niet in jou plaatje, je mag het gerust een verkooptruc noemen, maar die verander jij toch niet.
Dan toch maar naar een ander model of merk gaan kijken wat wel bij jou past?
Edit:
De auto die ik graag zou willen zit iets van een vijf liter motor in, variërend van 525 tot 575 pk, de motor met de meeste pk’s mag het minst trekken, waarom? Geen idee!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zoals al eerder gemeld, de inhoud van de motor is helemaal niet belangrijk.
De strategie van Toyota ken ik niet, zij staan blijkbaar op deze manier achter hun product, helaas past dat niet in jou plaatje, je mag het gerust een verkooptruc noemen, maar die verander jij toch niet.
Dan toch maar naar een ander model of merk gaan kijken wat wel bij jou past?
Edit:
De auto die ik graag zou willen zit iets van een vijf liter motor in, variërend van 525 tot 575 pk, de motor met de meeste pk’s mag het minst trekken, waarom? Geen idee!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)