Toyota rav4
Re: Toyota rav4
Re.gif Re.gif
Er zitten wel twee elektromotoren in de transmissie op de vooras. MG1 en MG2.
Bij de Prius plugin worden beide gebruikt om de auto voort te bewegen. Bij de niet plugin versies drijft alleen MG2 de auto aan.
Voor zover ik weet werkt het bij de transmissie bij de RAV4 hetzelfde.
Voor de nerds onder ons een mooie uitleg hoe het systeem van Toyota, in dit geval de aandrijving op de achteras werkt.
https://youtu.be/KuR0cihFAvQ
Toyota heeft eindelijk ook een update uitgebracht voor het stabiliteitssysteem zodat de elandtest gehaald wordt.
https://youtu.be/xSRCJFCmvTk
Er zitten wel twee elektromotoren in de transmissie op de vooras. MG1 en MG2.
Bij de Prius plugin worden beide gebruikt om de auto voort te bewegen. Bij de niet plugin versies drijft alleen MG2 de auto aan.
Voor zover ik weet werkt het bij de transmissie bij de RAV4 hetzelfde.
Voor de nerds onder ons een mooie uitleg hoe het systeem van Toyota, in dit geval de aandrijving op de achteras werkt.
https://youtu.be/KuR0cihFAvQ
Toyota heeft eindelijk ook een update uitgebracht voor het stabiliteitssysteem zodat de elandtest gehaald wordt.
https://youtu.be/xSRCJFCmvTk
Re: Toyota rav4
Sinds twee maanden overgestapt van 10 jaar Subaru Forester naar Toyota Rav-4 (2014 Benzine) helaas de caravan erachter, heb ik nog niet uit kunnen proberen. Ben benieuwd of de all-wheel net zo goed is als van Subaru, om een sleurhut uit het natte gras te trekken.
Nu maar wachten tot de campings open gaan.
Nu maar wachten tot de campings open gaan.
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBL
Re: Toyota rav4
RE.gif
Nee, die is niet net zo goed, Subaru is de absolute 4x4 koning wat dat betreft
Nee, die is niet net zo goed, Subaru is de absolute 4x4 koning wat dat betreft
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Toyota rav4
RE.gif
Maar of je dat merkt bij het wegrijden van een nat grasland, da’s nog maar de vraag.
Maar of je dat merkt bij het wegrijden van een nat grasland, da’s nog maar de vraag.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: Toyota rav4
RE.gif
Dat lijkt me niet
Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Dat lijkt me niet
Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Toyota rav4
Een leuke (maar misschien wel wat extreem) test van het AWD systeem van de RAV4 hybride.
https://youtu.be/Vdjb8CrAA6w
https://youtu.be/Vdjb8CrAA6w
Re: Toyota rav4
Als je er vaak mee gras wil opzoeken zou ik er gewoon terrein banden onder gooien :P. Buiten een goed awd/4x4 systeem zijn je banden echt wel cruciaal.
Ik denk dat ik met mijn auto + banden niet zo'n groot issue gaat hebben met beetje gras en de Hobby
Ik denk dat ik met mijn auto + banden niet zo'n groot issue gaat hebben met beetje gras en de Hobby
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
Re: Toyota rav4
Ik vind dit zeker niet extreem voor een fabrikant die een SUV als AWD op de markt zet, in de eerste minuten was ik onder de indruk, maar dat zakte snel weg, kansloos hoe het systeem omgaat met de verdeling van de aandrijvingmeeder schreef: ↑di 19 mei 2020 17:25Een leuke (maar misschien wel wat extreem) test van het AWD systeem van de RAV4 hybride.
https://youtu.be/Vdjb8CrAA6w
Maar! voor waar wij gemiddeld de auto gebruiken is dit een top systeem, ik ben er van overtuigd dat je op een camping nooit vast komt te staan, ook niet bij een heel steil weggetje of knik in de weg bij het verlaten van het terrein
deze auto koop je natuurlijk niet om te gaan terrein rijden, dat wordt een teleurstelling, je koopt hem wel om hybride te rijden en daardoor gebruik te maken van de aandrijving op alle 4 de wielen, dus als caravantrekker lijkt met dit een dikke prima
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Toyota rav4
Dat bedoelde ik eigenlijk ook met extreem. Voor normaal gebruik prima maar met een Haldex aandrijving kom je al een stuk verder.
Re: Toyota rav4
Ik rij de 2019 RAV4 AWD Hybrid nu op een 3 weken na een heel jaar.
Kan niet anders zeggen, een superfijne wagen, probleemloos, genoeg power, goede trekauto!
Daarbij is het een relaxte wagen.
Kan niet anders zeggen, een superfijne wagen, probleemloos, genoeg power, goede trekauto!
Daarbij is het een relaxte wagen.
A travel adventure has no substitute.
Re: Toyota rav4
idd, met een A6 Allroad met vering omhoog, tokkel je hier stationair omhoog, bij die uitstekende rotsjes een beetje gas en klaar
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Toyota rav4
Waar ik met de Verso D-Cat op de zeiknatte camping in Normandië hulp moest zoeken van een RAV4 lukt het mij nu goed zonder die hulpKooiton schreef: ↑di 19 mei 2020 00:33Sinds twee maanden overgestapt van 10 jaar Subaru Forester naar Toyota Rav-4 (2014 Benzine) helaas de caravan erachter, heb ik nog niet uit kunnen proberen. Ben benieuwd of de all-wheel net zo goed is als van Subaru, om een sleurhut uit het natte gras te trekken.
Nu maar wachten tot de campings open gaan.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
Re: Toyota rav4
Dank voor alle nuttige informatie zover. Ik ben nieuw op dit forum, rij sinds een paar maanden met een RAV4 2WD uit 2016. De Kip Shelter erachter is lekker licht, en mag met wit kenteken dus met z’n max. 750 kg achter de 2WD.
Ik was op zoek naar het technische verschil tussen de AWD en de 2WD en dat is, vooral met dank aan meeder, een stuk duidelijker geworden. Ik vond ook al wat op Wikipedia ( https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive ) en dat vult elkaar mooi aan.
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb tot nu toe nog niet met de Shelter achter de RAV gereden en vroeg me af in welke selectiestand het beste kan worden gereden: gewoon in D of beter in S, en welke stand dan. En welke mode? Ik rij normaal in de Eco mode, maar kan me voorstellen dat dat niet optimaal is met dat gewicht erachter. In de manual kan ik hier niet veel over vinden, en jullie hebben praktijkervaring, dat is nog belangrijker. Alvast dank!
Ik was op zoek naar het technische verschil tussen de AWD en de 2WD en dat is, vooral met dank aan meeder, een stuk duidelijker geworden. Ik vond ook al wat op Wikipedia ( https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive ) en dat vult elkaar mooi aan.
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb tot nu toe nog niet met de Shelter achter de RAV gereden en vroeg me af in welke selectiestand het beste kan worden gereden: gewoon in D of beter in S, en welke stand dan. En welke mode? Ik rij normaal in de Eco mode, maar kan me voorstellen dat dat niet optimaal is met dat gewicht erachter. In de manual kan ik hier niet veel over vinden, en jullie hebben praktijkervaring, dat is nog belangrijker. Alvast dank!
Re: Toyota rav4
Dag, ik rij gewoon in de Eco stand!
De auto doet alles voor je, bij een Toyota Hybrid moet je er niet te veel bij nadenken. In de Eco werken de airco en het gas response iets rustiger. Maar... moet de auto meer leveren dan heeft deze de mogelijkheid om dit ook te doen in Eco!!!
Gewoon in D!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De auto doet alles voor je, bij een Toyota Hybrid moet je er niet te veel bij nadenken. In de Eco werken de airco en het gas response iets rustiger. Maar... moet de auto meer leveren dan heeft deze de mogelijkheid om dit ook te doen in Eco!!!
Gewoon in D!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
A travel adventure has no substitute.
- Frank Volvo
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo 17 nov 2013 10:16
- Locatie: Bij Nijmegen
Re: Toyota rav4
Ik rij met de Lexus gewoon in Eco mode. Zo wie so geweldig, die traploze versnellingsbak. Hij regelt alles zelf, nooit een versnelling te hoog zoals met de V70’s ( zowel D5 als 2,5 T) wel gebeurde. Dan was het handmatig een tikkie terug, naar een lagere versnelling, om het “wurgen” van de motor te voorkomen.PeeCee schreef: ↑ma 1 jun 2020 17:36
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb tot nu toe nog niet met de Shelter achter de RAV gereden en vroeg me af in welke selectiestand het beste kan worden gereden: gewoon in D of beter in S, en welke stand dan. En welke mode? Ik rij normaal in de Eco mode, maar kan me voorstellen dat dat niet optimaal is met dat gewicht erachter. In de manual kan ik hier niet veel over vinden, en jullie hebben praktijkervaring, dat is nog belangrijker. Alvast dank!
Kabe Safir Tdl, Lexus RX 450h
Re: Toyota rav4
Dank Adventure en Frank, ga ik meteen komende week proberen! Lang weekend kamperen, was ik wel weer aan toe....
Re: Toyota rav4
Onthoud één ding, in een Toyota is het nooit ver weg.
“in my new Toyota it's not so far away.”
Gruppo Sportivo - Tokyo
Volgens het liedje dan..
Heel veel plezier, hou ons op de hoogte hoe je gegaan bent!!
“in my new Toyota it's not so far away.”
Gruppo Sportivo - Tokyo
Volgens het liedje dan..
Heel veel plezier, hou ons op de hoogte hoe je gegaan bent!!
A travel adventure has no substitute.
Re: Toyota rav4
Ja die ken ik :-) gave band!
Zo ver ga ik niet, ik blijf in NL, zal het laten weten!
Zo ver ga ik niet, ik blijf in NL, zal het laten weten!
-
- Berichten: 482
- Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46
Re: Toyota rav4
Vergeet niet....bij de RAV de twee vingers uit de neus te halen. Die paar kilo gaat em echt geen zeer doen.PeeCee schreef: ↑ma 1 jun 2020 17:36
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb tot nu toe nog niet met de Shelter achter de RAV gereden en vroeg me af in welke selectiestand het beste kan worden gereden: gewoon in D of beter in S, en welke stand dan. En welke mode? Ik rij normaal in de Eco mode, maar kan me voorstellen dat dat niet optimaal is met dat gewicht erachter. In de manual kan ik hier niet veel over vinden, en jullie hebben praktijkervaring, dat is nog belangrijker. Alvast dank!
Re: Toyota rav4
Neuh, daar ben ik ook niet bang voor hoor :-) maar wilde graag wat ervaringen horen.Herman&Saskia schreef: ↑ma 1 jun 2020 20:33Vergeet niet....bij de RAV de twee vingers uit de neus te halen. Die paar kilo gaat em echt geen zeer doen.
Nog een vraagje: Ik neem aan dat cruise control (alleen snelheid, geen radar) geen probleem is, zeker niet op vlakke wegen t/m beetje helling? Ervaring met de Avensis diesel was dat je de toerenteller in de gaten moest houden: bij dalend toerental zelf gas doseren. Wat is de ervaring met een RAV hiermee?
- Frank Volvo
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo 17 nov 2013 10:16
- Locatie: Bij Nijmegen
Re: Toyota rav4
Ervaring met de Lexus had ik hierboven al geschreven; systeem werkt hetzelfde als een RAV; probleemloos, het regelt zichzelf traploos. Natuurlijk heeft alles z’n beperkingen. Een stevige helling op helling op met 110 en een zware caravan geeft hoge toerentallen. Met andere woorden: dan snelheid tot een verstandige snelheid terugbrengen. Met verstandig bedoel ik in dit geval: de boel heelhouden.PeeCee schreef: ↑ma 1 jun 2020 21:11Neuh, daar ben ik ook niet bang voor hoor :-) maar wilde graag wat ervaringen horen.Herman&Saskia schreef: ↑ma 1 jun 2020 20:33Vergeet niet....bij de RAV de twee vingers uit de neus te halen. Die paar kilo gaat em echt geen zeer doen.
Nog een vraagje: Ik neem aan dat cruise control (alleen snelheid, geen radar) geen probleem is, zeker niet op vlakke wegen t/m beetje helling? Ervaring met de Avensis diesel was dat je de toerenteller in de gaten moest houden: bij dalend toerental zelf gas doseren. Wat is de ervaring met een RAV hiermee?
Kabe Safir Tdl, Lexus RX 450h
Re: Toyota rav4
Een hybride regelt dat allemaal zelf die schakelt echt veel anders dan een conventionele bak. Gewoon de auto zijn werk laten doen dan komt dat wel goed ;).
En idd gewoon in Eco rijden, alle andere standen vind ik veel te zenuwachtig op het gas reageren als je Eco gewend bent. En heb je toch even power nodig trap je het gas gewoon wat dieper in en dan gaat hij ook wel. Ik heb nooit anders gereden in alle Hybrids die ik heb gehad.
En idd gewoon in Eco rijden, alle andere standen vind ik veel te zenuwachtig op het gas reageren als je Eco gewend bent. En heb je toch even power nodig trap je het gas gewoon wat dieper in en dan gaat hij ook wel. Ik heb nooit anders gereden in alle Hybrids die ik heb gehad.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition
Re: Toyota rav4
Heelhouden is altijd het belangrijkst. Dit is m’n eerste automaat en dan ook nog hybride, vandaar al die “beginners”vragen..... JFrank Volvo schreef: ↑ma 1 jun 2020 22:11Ervaring met de Lexus had ik hierboven al geschreven; systeem werkt hetzelfde als een RAV; probleemloos, het regelt zichzelf traploos. Natuurlijk heeft alles z’n beperkingen. Een stevige helling op helling op met 110 en een zware caravan geeft hoge toerentallen. Met andere woorden: dan snelheid tot een verstandige snelheid terugbrengen. Met verstandig bedoel ik in dit geval: de boel heelhouden.
Hiervoor allerlei handgeschakelde diesels gehad, dan voel je goed aan wat er gebeurt, volgens mij veel meer dan een hybride automaat. Maar ik ga de ervaring opdoen, komt goed! Bedankt voor alle tips en ervaringen!
Toyota rav4
Een RAV4 Hybrid moet je een beetje leren rijden, het vloeren van het gaspedaal is werkelijk onzin.
De electro-motoren hebben altijd kracht op elk moment, in het vooronder ligt een 2.5 Atkinson benzinemotor, ook deze werkt anders.
Na 7 jaar Hybrid rijden vind ik het nog steeds een fijn principe, maar je moet er even mee leren omgaan, met name je rechtervoet kan allemaal veel relaxter! De electro-motoren leveren bij invoegen voldoende kracht, en ook direct, maar ook dan hoef je niet te vloeren
De 'automaat' zoekt altijd de beste stand bij versnellen, op gegeven moment weet je dat de auto naar jouw gewenste snelheid gaat zonder dat je teveel rommelt met je gaspedaal. Het op snelheid brengen van je auto werkt wat anders, maar super relaxt ben je het eenmaal gewoon!
Gewoon genieten van je zorgeloze aanschaf
De electro-motoren hebben altijd kracht op elk moment, in het vooronder ligt een 2.5 Atkinson benzinemotor, ook deze werkt anders.
Na 7 jaar Hybrid rijden vind ik het nog steeds een fijn principe, maar je moet er even mee leren omgaan, met name je rechtervoet kan allemaal veel relaxter! De electro-motoren leveren bij invoegen voldoende kracht, en ook direct, maar ook dan hoef je niet te vloeren
De 'automaat' zoekt altijd de beste stand bij versnellen, op gegeven moment weet je dat de auto naar jouw gewenste snelheid gaat zonder dat je teveel rommelt met je gaspedaal. Het op snelheid brengen van je auto werkt wat anders, maar super relaxt ben je het eenmaal gewoon!
Gewoon genieten van je zorgeloze aanschaf
A travel adventure has no substitute.
Re: Toyota rav4
Prima ervaring gehad, het reed werkelijk geweldig! Gelukkig kon ik in de spiegels zien dat de Shelter erachter hing, je voelt het nauwelijks. En inderdaad in D en Eco-mode rijdt soepel en relaxed.