Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Sinds kort trotse eigenaar van deze combinatie.
Hebben deze Knaus Sudwind 450 TU uit 1997 overgenomen van twee mensen die bijzonder netjes en trots met ''hun'' caravan zijn omgegaan: alle lof voor hun!
We gaan aankomend voorjaar eerst eens proefkamperen en willen vooralsnog in Nederland blijven, al weet je nooit wat de toekomst brengt.
Ook de (relatie)test tent opzetten komt hier dus aan bod
Deze Knaus komt achter een Renault Megane station TCE 130 pk te hangen.
Nou lees ik hier en daar toch wat minder positieve reacties over de Renault, al ben ik van mening dat het een beetje een haat-liefde verhouding betreft.
De een vindt het niks, de ander rijdt er al jaren zonder problemen mee.
Door het veelvuldig zoeken en lezen op dit forum rijzen er toch wat vragen op.
Ten eerste over de combinatie.
Volgens caravantrekker.nl zou ik deze combinatie makkelijk moeten kunnen trekken.
Ook de reviews op diezelfde site klinken over het algemeen positief.
In vervolg daarvan zou ik graag eens de hele combinatie goed willen wegen omdat de gewichten in de papieren nogal eens af zouden wijken
Ook het beladen is toch een ding waar je goed over na moet denken.
Al met al wil ik graag goed beslagen ten ijs komen en veilig met mijn gezin op pad kunnen.
Vandaar dat ik jullie om feedback vraag, ik hoor het graag.
Ook alle positieve verhalen zijn natuurlijk welkom.
Groeten Raymond
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Welkom op het forum
En heel veel plezier gewenst.
P.s. je post staat niet in het voorstelonderwerp, ff de mods vragen om dit te verplaatsen.
En heel veel plezier gewenst.
P.s. je post staat niet in het voorstelonderwerp, ff de mods vragen om dit te verplaatsen.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014 15:08
- Locatie: Amersfoort
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Welkom en veel plezier met deze combi.
Ik heb jaren met een Renault Megane 2012 gereden, wel de diesel variant, en een Fendt Saphir 490TKM er achter. Is altijd prima gegaan. Stabiliteit is goed te noemen . Altijd rond de 110 km/h op de franse snelwegen met uitschieters naar 120. Geen enkel probleem.
Groet,
Mike
Verstuurd vanaf mijn COL-L29 met Tapatalk
Ik heb jaren met een Renault Megane 2012 gereden, wel de diesel variant, en een Fendt Saphir 490TKM er achter. Is altijd prima gegaan. Stabiliteit is goed te noemen . Altijd rond de 110 km/h op de franse snelwegen met uitschieters naar 120. Geen enkel probleem.
Groet,
Mike
Verstuurd vanaf mijn COL-L29 met Tapatalk
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Raymond heeft zich al eerder voorgesteld, dus het staat hier prima viewtopic.php?f=23&t=37433
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Wij hebben dezelfde trekker met daarachter een home car racer van max beladen 1100 kg. Ik weet niet precies de gewichten van je caravan, maar ons bevalt dit uitstekend. Wel hebben we de veren van de Renault laten vervangen door nieuwe veren van MAD. Dit omdat de combinatie erg doorhing. Na plaatsen van de nieuwe veren was dit opgelost. Qua kracht is het een prima trekker, alleen het brandstofverbruik is wel erg stevig te noemen.Raymond1985 schreef: ↑zo 3 mar 2019 10:53IMG_1895_LI aangepast pixel.jpg
Hallo allemaal,
Sinds kort trotse eigenaar van deze combinatie.
Hebben deze Knaus Sudwind 450 TU uit 1997 overgenomen van twee mensen die bijzonder netjes en trots met ''hun'' caravan zijn omgegaan: alle lof voor hun!
We gaan aankomend voorjaar eerst eens proefkamperen en willen vooralsnog in Nederland blijven, al weet je nooit wat de toekomst brengt.
Ook de (relatie)test tent opzetten komt hier dus aan bod
Deze Knaus komt achter een Renault Megane station TCE 130 pk te hangen.
Nou lees ik hier en daar toch wat minder positieve reacties over de Renault, al ben ik van mening dat het een beetje een haat-liefde verhouding betreft.
De een vindt het niks, de ander rijdt er al jaren zonder problemen mee.
Door het veelvuldig zoeken en lezen op dit forum rijzen er toch wat vragen op.
Ten eerste over de combinatie.
Volgens caravantrekker.nl zou ik deze combinatie makkelijk moeten kunnen trekken.
Ook de reviews op diezelfde site klinken over het algemeen positief.
In vervolg daarvan zou ik graag eens de hele combinatie goed willen wegen omdat de gewichten in de papieren nogal eens af zouden wijken
Ook het beladen is toch een ding waar je goed over na moet denken.
Al met al wil ik graag goed beslagen ten ijs komen en veilig met mijn gezin op pad kunnen.
Vandaar dat ik jullie om feedback vraag, ik hoor het graag.
Ook alle positieve verhalen zijn natuurlijk welkom.
Groeten Raymond
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Klopt, ik heb inderdaad gelezen dat Renault de sterke neiging heeft om door te hangen. Ik weet dat nog uit het verleden toen mijn vader nog met de caravan reed. Die had ook hulpveren nodig. Mijn caravan weegt 915kg en mag max tot 1200 beladen worden. Dit is echter wel volgens de papieren. Vandaar dat ik de hele combinatie eens wil wegen.
Bedankt voor jullie tips tot zover!
Bedankt voor jullie tips tot zover!
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Uit de manier van vraag stellen maak ik op dat dit je eerste caravan ervaring is.
Wat betreft merken van auto en caravan ga ik geen uitspraken doen dat is vaak toch een persoonlijk iets.
Als caravantrekker zegt dat het kan zullen in elk geval de gewichten mogen, dat is al iets.
De pk’s zijn genoeg, wellicht een beetje terug schakelen maar dat mag de pret niet drukken. (Let op je toeren)
Je blijft voorlopig in Nederland, vergis je niet in de afdalingen bij bruggen en tunnels, andersom zijn dit ook serieuze beklimmingen, dus tijdig terug schakelen in beide gevallen!
Lees je in over beladen, vooral over hoe de auto zwaar en caravan ligt te houden.
Conclusie: het lijkt me een goede combi, begin rustig op de rechter baan en laat je niet gek maken. Lees vooral de opbouwende tips, zoals over die hulpveren, die Fransen zijn vaak op comfort gebouwd dus daar zou wel iets van waarheid in kunnen zitten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat betreft merken van auto en caravan ga ik geen uitspraken doen dat is vaak toch een persoonlijk iets.
Als caravantrekker zegt dat het kan zullen in elk geval de gewichten mogen, dat is al iets.
De pk’s zijn genoeg, wellicht een beetje terug schakelen maar dat mag de pret niet drukken. (Let op je toeren)
Je blijft voorlopig in Nederland, vergis je niet in de afdalingen bij bruggen en tunnels, andersom zijn dit ook serieuze beklimmingen, dus tijdig terug schakelen in beide gevallen!
Lees je in over beladen, vooral over hoe de auto zwaar en caravan ligt te houden.
Conclusie: het lijkt me een goede combi, begin rustig op de rechter baan en laat je niet gek maken. Lees vooral de opbouwende tips, zoals over die hulpveren, die Fransen zijn vaak op comfort gebouwd dus daar zou wel iets van waarheid in kunnen zitten.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Mooie combinatie.
Ben afgelopen week zelf bezig geweest met het zoeken naar een Megane van die generatie. (Nog niet gekocht)
Vind het nog altijd een mooie wagen.
Ik heb wel naar een diesel gekeken, maar jouw benzine zal het ook prima kunnen.
Wat ik weet is dat er veel klachten zijn over doorzakken van de estate met een caravan, maar daar zijn hulpveren voor.
Verder is dit volgens diverse Renault monteurs de beste auto die Renault gebouwd heeft de laatste jaren.
Ben afgelopen week zelf bezig geweest met het zoeken naar een Megane van die generatie. (Nog niet gekocht)
Vind het nog altijd een mooie wagen.
Ik heb wel naar een diesel gekeken, maar jouw benzine zal het ook prima kunnen.
Wat ik weet is dat er veel klachten zijn over doorzakken van de estate met een caravan, maar daar zijn hulpveren voor.
Verder is dit volgens diverse Renault monteurs de beste auto die Renault gebouwd heeft de laatste jaren.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
mooie combi!, ik heb soort gelijke gehad (alleen dan de diesel), de ervaringen van door hangen heb ik geen last van gehad. Wij hebben altijd rond de 80kg kogeldruk aangehouden en de kofferbak nooit verder gevuld dan de afdekrollo (wel met redelijk zware spullen).
Trekhaak die ik er zelf onder gesleuteld had, was er een van Bosal, deze had al een hogere kogel als wat er door de dealer standaard onder gehangen wordt.
hier een foto met volle vakantie uitzet, geen last van door hangen dus. Voor meer info vraag maar raak.
Trekhaak die ik er zelf onder gesleuteld had, was er een van Bosal, deze had al een hogere kogel als wat er door de dealer standaard onder gehangen wordt.
hier een foto met volle vakantie uitzet, geen last van door hangen dus. Voor meer info vraag maar raak.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Hier ook een megane, wel een diesel variant. Een van de latere van dit model. Ik begreep hier van de dealer ook dat dit een van de betere producten van Renault is van de afgelopen tijd. 1200kg lukt deze auto prima hoor. Onze caravan weegt max 1400kg, dan moet je bij dit type wel opletten met het toegestane treingewicht.
Mbt doorhangen of de lage trekhaak; schijnt een ding te zijn. Ik heb hier met deze auto bij onze vorige caravan niets van gemerkt, ik merkte dat onze nieuwe caravan wel de neiging heeft om zachtjes aan te lopen bij drempels. Ben er nog niet uit of dat aan caravan of auto ligt, of combi daarvan.
Mbt doorhangen of de lage trekhaak; schijnt een ding te zijn. Ik heb hier met deze auto bij onze vorige caravan niets van gemerkt, ik merkte dat onze nieuwe caravan wel de neiging heeft om zachtjes aan te lopen bij drempels. Ben er nog niet uit of dat aan caravan of auto ligt, of combi daarvan.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Wellicht heeft het ook te maken met het type trekhaak of bouwjaar. De onze komt uit 2011, er hing een caravan van 1100 kilo achter met de juiste kogeldruk en gewichtsverdeling en dat was echt niet te doen. Liep er zelfs mee vast op de oprit, die wat steil
Omhoog loopt.
Wellicht heeft het ook te maken met het type trekhaak of bouwjaar. De onze komt uit 2011, er hing een caravan van 1100 kilo achter met de juiste kogeldruk en gewichtsverdeling en dat was echt niet te doen. Liep er zelfs mee vast op de oprit, die wat steil
Omhoog loopt.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
de onze was ook van 2011 (zonder hulp veren), denk dat het idd aan het type trekhaak ligt.
niet helemaal dezelfde hoek van de foto's maar je ziet duidelijk dat de bosaltrekhaak al een stuk hoger is. De bosal komt tot aan bovenkant bumper, de thule ergens halve wegen
de onze was ook van 2011 (zonder hulp veren), denk dat het idd aan het type trekhaak ligt.
niet helemaal dezelfde hoek van de foto's maar je ziet duidelijk dat de bosaltrekhaak al een stuk hoger is. De bosal komt tot aan bovenkant bumper, de thule ergens halve wegen
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Brink trekhaak. Ook wat lager dan de bosal
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
bedankt voor jullie reacties!!
Wij hebben ook een Brink trekhaak. Ga later zien hoe het zich verhoudt!
Heb me voorgenomen om te zien hoe het doorhangen gaat. Kan er dan eventueel later nog hulpveren onder zette
Hebben jullie nog tips wat beladen betreft?
Of is dit echt proefondervindelijk?
Ik wil qua kogeldruk rond de 75kg zitten.
Groeten
Wij hebben ook een Brink trekhaak. Ga later zien hoe het zich verhoudt!
Heb me voorgenomen om te zien hoe het doorhangen gaat. Kan er dan eventueel later nog hulpveren onder zette
Hebben jullie nog tips wat beladen betreft?
Of is dit echt proefondervindelijk?
Ik wil qua kogeldruk rond de 75kg zitten.
Groeten
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Hebben jullie ook nog tips qua beladen? Heb er veel over gelezen maar zou denk ik eerst op zoek moeten naar een weegbrug :-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Ik zou echt eerst naar een weegbrug gaan met een helemaal lege caravan, dus gasflessen, kabels, tent, borden bestek en alles eruit, simpelweg omdat je dan een basis hebt waar je altijd op terug kunt vallen.
dan kun je alles wegen wat je erin stopt, ik zelf heb niet alles gewogen bij de huidige caravan omdat ik al wat langer kampeer (wel de caravan leeg gewogen), ik weeg na beladen voor vertrek wel altijd de caravan met de digitale Reichweger, die werkt goed genoeg is gebleken nadat we zijn aangehouden voor controle in Duitsland.
kogeldruk echt zo hoog mogelijk, belading zo laag mogelijk bij de vloer en zware dingen liefst in de auto of direct boven de as (of zo dicht bij mogelijk).
als je geen weger koopt, pak hem dan het best helemaal in en ga dan nog eens naar de weegbrug (els je niet elk ding hebt gewogen wat naar binnen gaat).
Dan heb je een super uitgangspunt waar je jaren mee vooruit kunt en weet je zeker dat je veilig en binnen de regels op pad gaat
Ik zou echt eerst naar een weegbrug gaan met een helemaal lege caravan, dus gasflessen, kabels, tent, borden bestek en alles eruit, simpelweg omdat je dan een basis hebt waar je altijd op terug kunt vallen.
dan kun je alles wegen wat je erin stopt, ik zelf heb niet alles gewogen bij de huidige caravan omdat ik al wat langer kampeer (wel de caravan leeg gewogen), ik weeg na beladen voor vertrek wel altijd de caravan met de digitale Reichweger, die werkt goed genoeg is gebleken nadat we zijn aangehouden voor controle in Duitsland.
kogeldruk echt zo hoog mogelijk, belading zo laag mogelijk bij de vloer en zware dingen liefst in de auto of direct boven de as (of zo dicht bij mogelijk).
als je geen weger koopt, pak hem dan het best helemaal in en ga dan nog eens naar de weegbrug (els je niet elk ding hebt gewogen wat naar binnen gaat).
Dan heb je een super uitgangspunt waar je jaren mee vooruit kunt en weet je zeker dat je veilig en binnen de regels op pad gaat
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Het rijden naar de camping ging eigenlijk best goed. Geen rare dingen en wat voor mij echt een wereld van verschil maakte was hoe ik de caravan spiegels moest afstellen. Verder is het goed verlopen. Qua beladen heb ik me op dit forum goed ingelezen en geprobeerd niet te moeilijk te denken. Dit resulteerde in een kogeldruk van 70kg. Dit was echter wel zonder gasfles. Die moesten we nog kopen.
Er stond wel veel wind die dag waardoor ik wel af en toe heel iets ging slingeren. Niet noemenswaardig maar omdat het de eerste keer ben je toch alert.
Ook het tent opzetten ging eigenlijk verbazingwekkend goed. De stokken constructie stond eigenlijk heel snel. Het goed spannen van het dak was eigenlijk een grotere uitdaging. En dit alles zonder ruzie! :-D
Al met al een super geslaagd weekend. Op naar de volgende trip!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Nou... gefielseteert he... alles valt best mee.
Al je met beleid te werk gaat kom je ver hoor.
Maar... je schrijft TENT..
Ik zie een Luifel...klopt dat dan??
Of heb je een verkeerde caravan gefotografeerd ....
Al je met beleid te werk gaat kom je ver hoor.
Maar... je schrijft TENT..
Ik zie een Luifel...klopt dat dan??
Of heb je een verkeerde caravan gefotografeerd ....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- r.obbink
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: wo 20 feb 2019 09:01
- Locatie: dorp met het laagste punt van NL
- Contacteer:
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Raymond1985 schreef: ↑za 20 apr 2019 14:56IMG_2470.jpg
Nou mensen de eerste keer kamperen is een feit! We hebben een kleine boeren camping uitgezocht in Winterswijk. Hele aardige mensen en super schoon sanitair. Een aanrader voor wie van boeren campings houdt. Ikzelf ben alleen niet zo kapot van de vele honden die hier lopen maar dat is persoonlijk.
Het rijden naar de camping ging eigenlijk best goed. Geen rare dingen en wat voor mij echt een wereld van verschil maakte was hoe ik de caravan spiegels moest afstellen. Verder is het goed verlopen. Qua beladen heb ik me op dit forum goed ingelezen en geprobeerd niet te moeilijk te denken. Dit resulteerde in een kogeldruk van 70kg. Dit was echter wel zonder gasfles. Die moesten we nog kopen.
Er stond wel veel wind die dag waardoor ik wel af en toe heel iets ging slingeren. Niet noemenswaardig maar omdat het de eerste keer ben je toch alert.
Ook het tent opzetten ging eigenlijk verbazingwekkend goed. De stokken constructie stond eigenlijk heel snel. Het goed spannen van het dak was eigenlijk een grotere uitdaging. En dit alles zonder ruzie! :-D
Al met al een super geslaagd weekend. Op naar de volgende trip!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
leuk, het rijden met de hut wen je vanzelf aan.... en ja je bent meer alert op een windvlaag maar als de combi stabiel is..... dan komt het goed
Geniet er van!
Ford C-Max 1.6 ecoboost Ford Kuga 1.5 Vignale, Burstner Ventana 510 TS inclusief Reich 1.8 mover, Dorema Contea XL300 voortent, Garda de luxe uitbouw, Dometic Freshjet 1700 dakairco. Xsarius Apollo 85 cm volautomaat Autoskew schotel
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Hahaha ja eigenlijk is het de luifel die staat! Dat was al een mooie uitdaging. Maar samen hebben we het gefixt. We hebben er erg veel plezier van dit weekend.Chris schreef:Nou... gefielseteert he... alles valt best mee.
Al je met beleid te werk gaat kom je ver hoor.
Maar... je schrijft TENT..
Ik zie een Luifel...klopt dat dan??
Of heb je een verkeerde caravan gefotografeerd ....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Een fijn paasweekend gewenst!
Skoda Octavia Combi 1.6 uit 2013 en een Hobby 460 deLuxe UFE uit 2006.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Jullie ook allemaal! :-DMarkR schreef:Een fijn paasweekend gewenst!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Hallo mede forummers,
Naar alle tevredenheid nog steeds op pad met mijn Knaus Sudwind. Echter, na een bezoek aan de weegbrug is het gewicht van de caravan op dit moment 1180kg. MTM is 1200kg...beetje veel dus.
Om het te verduidelijken: op dit moment liggen er de hoognodige spullen in zoals een stalen gasfles een voortent en 2x 20 meter kabel. Om maar even een kleine greep te nemen. Zo ben ik ook naar de weegbrug gegaan. Theoretisch hoeven er alleen nog maar wat kleding in en misschien wat spelletjes voor ons en mijn stiefdochter. Alleen haar fiets zou bijvoorbeeld niet mee kunnen. Uit noodzaak heb ik dus een dakkoffer gekocht en deze van een veel spullen voorzien. Probleem is daarmee ook wel opgelost maar ik vraag me toch af wat ik verkeerd doe. Heb ik teveel mee? Ben ik te beperkt met laden? Volgens de gegevens mag ik tot 1200 laden maar geldt dat dan ook voor elke Sudwind uit dat bouwjaar? Graag hoor ik jullie meningen en input. Al gok ik dat ik domweg te veel mee sjouw..maar maak vrouwen eens wijs dat ze teveel meenemen
Groeten Raymond
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Naar alle tevredenheid nog steeds op pad met mijn Knaus Sudwind. Echter, na een bezoek aan de weegbrug is het gewicht van de caravan op dit moment 1180kg. MTM is 1200kg...beetje veel dus.
Om het te verduidelijken: op dit moment liggen er de hoognodige spullen in zoals een stalen gasfles een voortent en 2x 20 meter kabel. Om maar even een kleine greep te nemen. Zo ben ik ook naar de weegbrug gegaan. Theoretisch hoeven er alleen nog maar wat kleding in en misschien wat spelletjes voor ons en mijn stiefdochter. Alleen haar fiets zou bijvoorbeeld niet mee kunnen. Uit noodzaak heb ik dus een dakkoffer gekocht en deze van een veel spullen voorzien. Probleem is daarmee ook wel opgelost maar ik vraag me toch af wat ik verkeerd doe. Heb ik teveel mee? Ben ik te beperkt met laden? Volgens de gegevens mag ik tot 1200 laden maar geldt dat dan ook voor elke Sudwind uit dat bouwjaar? Graag hoor ik jullie meningen en input. Al gok ik dat ik domweg te veel mee sjouw..maar maak vrouwen eens wijs dat ze teveel meenemen
Groeten Raymond
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Stond de caravan aangekoppeld dus alleen met de as op de weegbrug of helemaal losgekoppeld?
Als hij helemaal losgekoppeld stond dus op drie wielen eigenlijk kun je de kogeldruk nog bij de auto tellen, scheelt je weer een kilo of 70 wellicht.
Als hij helemaal losgekoppeld stond dus op drie wielen eigenlijk kun je de kogeldruk nog bij de auto tellen, scheelt je weer een kilo of 70 wellicht.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Caravan was afgekoppeld. Dus toen woog hij 1180. Dat verhaal van afgekoppeld dus +/- 70 kg klinkt vooralsnog niet logisch. Hij weegt toch gewoon wat ie weegt? Dus max 1200 is toch ook gewoon 1200kg? Ik snap wel wat je er mee bedoelt. Aangezien die 70kg op de auto leunt. Maar dan nog..ik denk niet dat daar mee weg kom als ik bijvoorbeeld aangehouden wordt. Of denk jij daar anders over?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.