Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Je word aangekoppeld gewogen. Dus rust de kogeldruk op dat moment niet op je assen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Voortent naar de auto (in dakkoffer doen?) en de kogeldruk behoort ook tot de belading van de auto en je hebt zo weer een paar kilootjes extra om in de caravan te doen.Raymond1985 schreef: ↑za 20 jul 2019 01:58Hallo mede forummers,
Naar alle tevredenheid nog steeds op pad met mijn Knaus Sudwind. Echter, na een bezoek aan de weegbrug is het gewicht van de caravan op dit moment 1180kg. MTM is 1200kg...beetje veel dus.
Om het te verduidelijken: op dit moment liggen er de hoognodige spullen in zoals een stalen gasfles een voortent en 2x 20 meter kabel. Om maar even een kleine greep te nemen. Zo ben ik ook naar de weegbrug gegaan. Theoretisch hoeven er alleen nog maar wat kleding in en misschien wat spelletjes voor ons en mijn stiefdochter. Alleen haar fiets zou bijvoorbeeld niet mee kunnen. Uit noodzaak heb ik dus een dakkoffer gekocht en deze van een veel spullen voorzien. Probleem is daarmee ook wel opgelost maar ik vraag me toch af wat ik verkeerd doe. Heb ik teveel mee? Ben ik te beperkt met laden? Volgens de gegevens mag ik tot 1200 laden maar geldt dat dan ook voor elke Sudwind uit dat bouwjaar? Graag hoor ik jullie meningen en input. Al gok ik dat ik domweg te veel mee sjouw..maar maak vrouwen eens wijs dat ze teveel meenemen
Groeten Raymond
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Lees dit verslag eens Raymond...Raymond1985 schreef: ↑za 20 jul 2019 15:53Caravan was afgekoppeld. Dus toen woog hij 1180. Dat verhaal van afgekoppeld dus +/- 70 kg klinkt vooralsnog niet logisch. Hij weegt toch gewoon wat ie weegt? Dus max 1200 is toch ook gewoon 1200kg? Ik snap wel wat je er mee bedoelt. Aangezien die 70kg op de auto leunt. Maar dan nog..ik denk niet dat daar mee weg kom als ik bijvoorbeeld aangehouden wordt. Of denk jij daar anders over?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vandaag "Life" meegemaakt.... Maakt vast e.e.a. duidelijk.
viewtopic.php?f=13&t=38762&start=425#p699287
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Leuk beschreven.
Als ik het zo lees zou ik aan de goeie kant moeten zitten. Zou bijna met opzet zoon fuik in rijden om het zeker te weten :-P
Dus de kogeldruk mag ik dus van de 1180 die ik gewogen heb AF mogen halen. Dan zou ik op 1110 uitkomen. Daarnaast heb ik nu ook dekbedden een kleine bbq en een tas met handdoeken in de dakkoffer gedaan.
Worden er wel eens momenten georganiseerd dat je dit soort dingen kan wegen of iets? Heb er wel een ritje voor over. En nog leerzaam ook.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Leuk beschreven.
Als ik het zo lees zou ik aan de goeie kant moeten zitten. Zou bijna met opzet zoon fuik in rijden om het zeker te weten :-P
Dus de kogeldruk mag ik dus van de 1180 die ik gewogen heb AF mogen halen. Dan zou ik op 1110 uitkomen. Daarnaast heb ik nu ook dekbedden een kleine bbq en een tas met handdoeken in de dakkoffer gedaan.
Worden er wel eens momenten georganiseerd dat je dit soort dingen kan wegen of iets? Heb er wel een ritje voor over. En nog leerzaam ook.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op ma 22 jul 2019 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Maar... kijk uit he..
Je auto kan je dan wel helemaal vol douwen, maar die mag niet over het TMM komen.
Veel mensen denken dat alle bagage er wel in kan, maar vergeten de passagiers en de kogeldruk er bij te tellen.
Dan is het bij een weging wel feest hoor...kijk uit..
Maar... kijk uit he..
Je auto kan je dan wel helemaal vol douwen, maar die mag niet over het TMM komen.
Veel mensen denken dat alle bagage er wel in kan, maar vergeten de passagiers en de kogeldruk er bij te tellen.
Dan is het bij een weging wel feest hoor...kijk uit..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Nee dat klopt. Moet natuurlijk wel de MTM van zowel de auto als de caravan in de gaten houden. Je gaat al gauw schuiven met alles.
Misschien een keer de auto en de caravan apart wegen. Dan zou ik wel alles weten...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee dat klopt. Moet natuurlijk wel de MTM van zowel de auto als de caravan in de gaten houden. Je gaat al gauw schuiven met alles.
Misschien een keer de auto en de caravan apart wegen. Dan zou ik wel alles weten...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op ma 22 jul 2019 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Je kan ook dit gebruiken RE.gif als je op een vorig topic wilt reageren.
Blijft het topic makkelijker leesbaar.
Je kan ook dit gebruiken RE.gif als je op een vorig topic wilt reageren.
Blijft het topic makkelijker leesbaar.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Euh ja maar in de app werkt die niet bij mij...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
In Tapatalk kun je de smiley uitschrijven of je zet er @persoon of niks want reageren doe je altijd op voorgaand bericht of het openingsbericht. Quote of citeren gebruiken we hier alleen wanneer je op een aantal berichten geleden reageert, en het niet duidelijk is waar je op reageert. Zo houden we het forum leesbaar zonder lappen quotes in quotes etc....
In Tapatalk kun je de smiley uitschrijven of je zet er @persoon of niks want reageren doe je altijd op voorgaand bericht of het openingsbericht. Quote of citeren gebruiken we hier alleen wanneer je op een aantal berichten geleden reageert, en het niet duidelijk is waar je op reageert. Zo houden we het forum leesbaar zonder lappen quotes in quotes etc....
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Op zich heb je wel wat laad ruimte in de auto toch? Ik heb ook een megane uit 2011 en volgens mij is die rijklaar 1315 en max 1790. Kun je voor bijna 500 kilo ik doen. Ik probeer altijd zo dicht mogelijk bij die max te komen, auto is dan een stuk zwaarder dan mijn caravan (1100kg max).
Hier een Reich weegschaal gekocht, zodat ik beide Assen kan wegen. Heb daar het liefst zo weinig mogelijk verschil in.
Hier een Reich weegschaal gekocht, zodat ik beide Assen kan wegen. Heb daar het liefst zo weinig mogelijk verschil in.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Het is toch veel handiger om dit soort lichte spullen in de caravan te doen. Bed opgemaakt is ook prettig. Zeker als je de reis in etappes doet. Je gaat toch niet telkens een dekbed uit de dakkoffer halen.Raymond1985 schreef: ↑za 20 jul 2019 21:02Daarnaast heb ik nu ook dekbedden een kleine bbq en een tas met handdoeken in de dakkoffer gedaan.
Een voortent in de auto doen heeft veel meer nut en het geeft direct laadvermogen van de caravan terug. Als je die in de dakkoffer kunt doen is het helemaal handig. Hoeft ie er pas uit als je op bestemming bent.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
@vadervan3 ja heb in principe hetzelfde als jij. Getallen zijn niet 1 op 1 maar wel ongeveer 500 kg aan laadruimte dus ik kan nog wel even.
@ Daphne de reden dat ik de voortent in de caravan heb liggen is omdat ik anders niet aan een goeie kogeldruk kom. Zou misschien nog de tafel en stoelen voorin kunnen leggen en de tent in de dakkoffer..dan draai k het als het ware om. Wij blijven in Nederland en hebben dus niet de situatie van het doorreizen wat jij wel hebt.
Zal tevens letten op het quoten. Thanks!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@ Daphne de reden dat ik de voortent in de caravan heb liggen is omdat ik anders niet aan een goeie kogeldruk kom. Zou misschien nog de tafel en stoelen voorin kunnen leggen en de tent in de dakkoffer..dan draai k het als het ware om. Wij blijven in Nederland en hebben dus niet de situatie van het doorreizen wat jij wel hebt.
Zal tevens letten op het quoten. Thanks!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Wij hebben ook een dakkoffer, dus in dat opzicht vergelijkbare situatie. Het leuke is: je hoeft het maar 1 keer goed te doen. Wij hebben gewooon de tijd genomen km de belading goed te krijgen: auto en caravan leeg wegen, inladen en weer wegen. Schuiven met wat spullen en zo kom je tot de ideale verdeling.
Ik heb altijd alles op dezelfde plek liggen dus weet vrijwel elk jaar waar ik mee op vakantie ga. Het enige wat ik dan nog doe is de linker en rechter kant van de caravan wegen ( vrijwel altijd 530/550) en de kogeldruk. Zaken die dan de auto in gaan zijn: BBQ, voorten incl stangen, luifel incl stangen en de krik van de caravan. Kogeldruk heb ik eigenlijk nooit problemen mee, ik moest er juist meer uit halen om niet te veel kogeldruk te hebben, maar dat zal per caravan verschillen.
Wij hebben ook een dakkoffer, dus in dat opzicht vergelijkbare situatie. Het leuke is: je hoeft het maar 1 keer goed te doen. Wij hebben gewooon de tijd genomen km de belading goed te krijgen: auto en caravan leeg wegen, inladen en weer wegen. Schuiven met wat spullen en zo kom je tot de ideale verdeling.
Ik heb altijd alles op dezelfde plek liggen dus weet vrijwel elk jaar waar ik mee op vakantie ga. Het enige wat ik dan nog doe is de linker en rechter kant van de caravan wegen ( vrijwel altijd 530/550) en de kogeldruk. Zaken die dan de auto in gaan zijn: BBQ, voorten incl stangen, luifel incl stangen en de krik van de caravan. Kogeldruk heb ik eigenlijk nooit problemen mee, ik moest er juist meer uit halen om niet te veel kogeldruk te hebben, maar dat zal per caravan verschillen.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Ik probeer altijd rond de 70-75kg kogeldruk te zitten. Door er nu een paar keer mee gereden te hebben heb ik gemerkt dat de caravan voor mij dan het lekkerste achter de auto ligt. Ook heb ik, net als jij, bijgehouden wat in de dakkoffer gaat en wat ik waar in de caravan heb liggen. Doordat ik nu de dakkoffer erop heb met inhoud lijkt het wel of het hele spul wat meer doorhangt. Heb jij ook die ervaring?
Kom verder tot de conclusie dat het dus schijnbaar in mijn geval nodig is om altijd met een gevulde dakkoffer te rijden. Had eigenlijk gehoopt m’n spulletjes netjes in de caravan en achterbak van de auto kwijt te kunnen. Omdat dat voor mij persoonlijk “mooier staat”.
Vind zoon dakkoffer ook weer echt zo een........dakkoffer snapt u?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik probeer altijd rond de 70-75kg kogeldruk te zitten. Door er nu een paar keer mee gereden te hebben heb ik gemerkt dat de caravan voor mij dan het lekkerste achter de auto ligt. Ook heb ik, net als jij, bijgehouden wat in de dakkoffer gaat en wat ik waar in de caravan heb liggen. Doordat ik nu de dakkoffer erop heb met inhoud lijkt het wel of het hele spul wat meer doorhangt. Heb jij ook die ervaring?
Kom verder tot de conclusie dat het dus schijnbaar in mijn geval nodig is om altijd met een gevulde dakkoffer te rijden. Had eigenlijk gehoopt m’n spulletjes netjes in de caravan en achterbak van de auto kwijt te kunnen. Omdat dat voor mij persoonlijk “mooier staat”.
Vind zoon dakkoffer ook weer echt zo een........dakkoffer snapt u?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Zou wel op je kenteken kijken wat auto en caravan totaal mogen wegen.
Bij sommige merken mag er minder getrokken worden bij volgeladen auto
dan wat op je kenteken staat.
Eric
Bij sommige merken mag er minder getrokken worden bij volgeladen auto
dan wat op je kenteken staat.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Dat was inderdaad wel zo bij mijn Renault Megane 1.5 DCi estate van 2011, op papier mag je 1500kg trekken maar als je goed de gewichten nakijk mag je er maar 1300kg achter hangen bij een maximaal beladen auto vanwege de totale terrein gewicht beperking.þ
Dit waren mijn gegevens:
G
Massa rijklaar 1383 kg
Massa ledig voertuig 1283 kg
F.1
Technische max. massa voertuig 1864 kg
F.2
Toegestane max. massa voertuig 1864 kg
F.3
Maximum massa samenstel 3164 kg
O.1
Aanhangwagen geremd 1500 kg
O.2
Aanhangwagen ongeremd 690 kg
Je ziet dus dat als je er 1500kg aan caravan aanhangt en de auto belaad tot de max van 1864kg laad dat je dan op een totale massa samenstel komt van 3364kg en je dus in overtreding bent. ik zou persoonlijk overigens nooit 1500kg hangen achter een Megane met deze gegevens (dan is de auto ook maar 1664kg)
Dat was inderdaad wel zo bij mijn Renault Megane 1.5 DCi estate van 2011, op papier mag je 1500kg trekken maar als je goed de gewichten nakijk mag je er maar 1300kg achter hangen bij een maximaal beladen auto vanwege de totale terrein gewicht beperking.þ
Dit waren mijn gegevens:
G
Massa rijklaar 1383 kg
Massa ledig voertuig 1283 kg
F.1
Technische max. massa voertuig 1864 kg
F.2
Toegestane max. massa voertuig 1864 kg
F.3
Maximum massa samenstel 3164 kg
O.1
Aanhangwagen geremd 1500 kg
O.2
Aanhangwagen ongeremd 690 kg
Je ziet dus dat als je er 1500kg aan caravan aanhangt en de auto belaad tot de max van 1864kg laad dat je dan op een totale massa samenstel komt van 3364kg en je dus in overtreding bent. ik zou persoonlijk overigens nooit 1500kg hangen achter een Megane met deze gegevens (dan is de auto ook maar 1664kg)
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Dat is bij mijn Renault ook. Op papier met minimale belading mag ik er 1200 kg achter hangen.
Volle belading maar 800 kg.
Ben ik even blij dat mijn caravan maar 750 kilo weegt.
Volle belading maar 800 kg.
Ben ik even blij dat mijn caravan maar 750 kilo weegt.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Dat doorhangen zou kunnen, had ik heel erg last van. Zo erg dat ik niet normaal de oprit op kwam. Toen MAD veren laten monteren, omdat de veren die er onder zaten te soepel waren. Bekend probleem. Nu na de nieuwe veren ligt die strak op de wegRaymond1985 schreef: ↑ma 22 jul 2019 19:41RE.gif
Ik probeer altijd rond de 70-75kg kogeldruk te zitten. Door er nu een paar keer mee gereden te hebben heb ik gemerkt dat de caravan voor mij dan het lekkerste achter de auto ligt. Ook heb ik, net als jij, bijgehouden wat in de dakkoffer gaat en wat ik waar in de caravan heb liggen. Doordat ik nu de dakkoffer erop heb met inhoud lijkt het wel of het hele spul wat meer doorhangt. Heb jij ook die ervaring?
Kom verder tot de conclusie dat het dus schijnbaar in mijn geval nodig is om altijd met een gevulde dakkoffer te rijden. Had eigenlijk gehoopt m’n spulletjes netjes in de caravan en achterbak van de auto kwijt te kunnen. Omdat dat voor mij persoonlijk “mooier staat”.
Vind zoon dakkoffer ook weer echt zo een........dakkoffer snapt u?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Je kunt dat beperkte treingewicht op de positieve manier uitleggen en op de negatieve manier. Hierboven staat voor mijn gevoel de negatieve manier. Ik zie het iets anders; Mijn Megane mag in principe gewoon 1300kg trekken. Maar als ik de auto niet volledig belaad geeft de fabrikant me de mogelijkheid om nog wat van die ruimte te benutten om een wat zwaardere aanhanger tot max 1500kg te trekken. Je zou je kunnen voorstellen dat overige trekgewichten van andere auto's wat meer "worst case" zijn bedacht; die gaan er direct van uit dat de auto waarschijnlijk ook maximaal beladen is, terwijl dat natuurlijk niet per se hoeft.
Dus als je in de auto gaat zitten met 5 volwassenen, een volle kofferbak en twee fietsen op het dak, dan kun je 1300kg trekken. Zit je in plaats daarvan met twee kleine kinderen op de achterbank, dan geeft dat je wat extra ruimte voor de aanhanger. Het vereist dan wel wat van de bestuurder om daar met verstand naar te kijken.
In onze praktijksituatie van de caravan (max 1400kg) dan weegt deze in zomervakantie toestand nu bijna 1300kg. Dat is dan zonder voortent en fietsen, maar inclusief wat boodschappen, kleding en camping gerei. Voor een rit richting zuid europa vind ik dat met deze auto mooi zat. Maar ik vind het wel prettig dat zowel de caravan als ook de auto meer kg eventueel toelaat voor een rit in voor- of najaar in nederland. Dan neem ik immers ook voortent en twee fietsen mee. Dat de caravan dan relatief wat zwaarder is t.o.v. de auto vind ik dan minder erg.
Ik vind het wel prettig dat Renault zijn kopers deze mogelijkheid biedt.
Dus als je in de auto gaat zitten met 5 volwassenen, een volle kofferbak en twee fietsen op het dak, dan kun je 1300kg trekken. Zit je in plaats daarvan met twee kleine kinderen op de achterbank, dan geeft dat je wat extra ruimte voor de aanhanger. Het vereist dan wel wat van de bestuurder om daar met verstand naar te kijken.
In onze praktijksituatie van de caravan (max 1400kg) dan weegt deze in zomervakantie toestand nu bijna 1300kg. Dat is dan zonder voortent en fietsen, maar inclusief wat boodschappen, kleding en camping gerei. Voor een rit richting zuid europa vind ik dat met deze auto mooi zat. Maar ik vind het wel prettig dat zowel de caravan als ook de auto meer kg eventueel toelaat voor een rit in voor- of najaar in nederland. Dan neem ik immers ook voortent en twee fietsen mee. Dat de caravan dan relatief wat zwaarder is t.o.v. de auto vind ik dan minder erg.
Ik vind het wel prettig dat Renault zijn kopers deze mogelijkheid biedt.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
@megano
Dat is interessant!
Ik heb mijn gewichten er even bijgeplakt.
Nu blijkt dat mijn max massa van de auto 1837kg is.
De toegestane max massa combi wordt bij mij niet genoemd. Als ik vervolgens de combinatie bij caravantrekker bekijk dan zou mijn max treingewicht 3137kg zijn. Als ik alles dan max belaadt dan zou ik 200 kilo boven het treingewicht komen. Dus dat betekent eigk dat als ik de auto max vol duw met spullen dat ik dan zou mijn caravan max 1300 kg mogen wegen.
Waarom staat er op mijn rijbewijs niet ingevuld wat het max gewicht van de combi mag zijn? Ik heb wel BE rijbewijs maar dat zou voor de gewichten toch niks uit moeten maken lijkt me??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is interessant!
Ik heb mijn gewichten er even bijgeplakt.
Nu blijkt dat mijn max massa van de auto 1837kg is.
De toegestane max massa combi wordt bij mij niet genoemd. Als ik vervolgens de combinatie bij caravantrekker bekijk dan zou mijn max treingewicht 3137kg zijn. Als ik alles dan max belaadt dan zou ik 200 kilo boven het treingewicht komen. Dus dat betekent eigk dat als ik de auto max vol duw met spullen dat ik dan zou mijn caravan max 1300 kg mogen wegen.
Waarom staat er op mijn rijbewijs niet ingevuld wat het max gewicht van de combi mag zijn? Ik heb wel BE rijbewijs maar dat zou voor de gewichten toch niks uit moeten maken lijkt me??
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Correctie. Heb een foutje gemaakt. Ik had in mijn hoofd dat mijn caravan max 1500kg mag wegen. Dit klopt echter niet. De max massa van de caravan is namelijk 1200kg. Dus als ik de auto max belaad tot de genoemde 1837kg en de caravan max 1200 dan kom ik tot een treingewicht van 3037. Dit is 100kg onder het treingewicht.
Excuses voor de verwarring
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Excuses voor de verwarring
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Rujbewijs heeft niks te maken met het max treingewicht van de auto. Dat vind je op het typeplaatje van je auto en tegenwoordig ook bij RDW OVI als je je kenteken invult.Raymond1985 schreef:
Waarom staat er op mijn rijbewijs niet ingevuld wat het max gewicht van de combi mag zijn? Ik heb wel BE rijbewijs maar dat zou voor de gewichten toch niks uit moeten maken lijkt me??
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- Raymond1985
- Berichten: 80
- Lid geworden op: vr 28 dec 2018 17:09
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Nee dat idee had ik al. Als ik de gegevens op RDW OVI bekijk staat er ook niks over. Ik ga er van uit dat het dan goed is.
Zal voor de vorm nog eens de auto wegen en de gehele combinatie om te zien waar ik uitkom.
Allemaal bedankt voor jullie input!
Groeten Raymond
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zal voor de vorm nog eens de auto wegen en de gehele combinatie om te zien waar ik uitkom.
Allemaal bedankt voor jullie input!
Groeten Raymond
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
Normaal gezien kennen deze auto’s wel degelijk een beperkt treingewicht; onderstaande is van mijn auto. In principe is het trekgewicht gewoon 1500kg, maar als je bij het maximum gewicht vd auto 1500 kg optelt, dan kom je 200kg hoger uit dan het max treingewicht.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Renault, Knaus en nieuw in Caravanland
RE.gif
Dit zie je vaker bij specifiek franse auto's...……. helaas
Bij volle bepakking van de auto mag er dus slechts een lichtere caravan/aanhanger achter.
Dit zie je vaker bij specifiek franse auto's...……. helaas
Bij volle bepakking van de auto mag er dus slechts een lichtere caravan/aanhanger achter.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)