Owjeej Passat (straks) te klein

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door rutgerg » za 15 dec 2018 11:15

Goedemorgen allemaal, als alles goed gaat mogen wij komend jaar ons derde kindje verwelkomen. Erg leuk natuurlijk maar nu staan we wel voor een probleem. Ik dacht dat de 2 stoelen van onze twee jongens van 3 en 5 (Romer Kid II) en de maxicosi vd baby in mijn 2016 Passat Variant makkelijk zouden passen maar niets is minder waar. Dit komt wellicht door de vorm van de achterbank. De buitenste zitplaatsen liggen wat dieper voor meer zitcomfort, maar hierdoor kan ik dus niet de stoelen/maxicosi wat verder naar buitenschuiven.
Voordeel is dat de auto geen leaseauto is en ik dus geen contract uit hoef te zitten. Ik kan de auto op zich dus inruilen tegen een MPV achtige auto. Ik heb al even snel gekeken naar een VW Touran 1.8TSI 180 PK of een BMW 220i Gran Tourer, beide jong gebruikt met de kop eraf. Qua ruimte ideaal en het bijkomend voordeel van de mpv's is wel dat ze 7 stoelen hebben dus voor de kinderfeestjes / uitwedstrijden straks ook ideaal. Alleen ben ik nooit zo'n fan geweest van MPV's wegens hun uiterlijk....

Mijn vraag is eigenlijk of er hier meer mensen zijn met 3 kinderen en of een MPV dan de enige oplossing is om zonder studie logistiek makkelijk ergens te komen... Als het zou passen in de Passat zou dat natuurlijk helemaal top zijn. Ik heb al gekeken maar ik voel eigenlijk weinig voor gordelverlengers, zitverhogers zonder rugleuning, bankjes met drie stoeltjes op de achterbank etc. Uiteraard vind ik de veiligheid van de kindjes iets waar ik geen compromis op wil doen. Mocht het een andere auto worden moet het een nieuwe/jong gebruikte worden en het moet wel een auto ergens zijn tussen de 40 en 55k originele nieuwwaarde, ook ivm bijtelling. O en uiteraard moet hij onze caravan van max 1500kg kunnen/mogen trekken :-). Tips zijn uiteraard meer dan welkom.
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door DanielW » za 15 dec 2018 11:53

Allereerst van harte gefeliciteerd.

Ik ben kieskeurig als het gaat om kinderen vervoeren, alles moet isofix, dus groot gelijk dat je niet te veel noodgrepen wilt nemen. Ik heb er nu 2, een derde op de achterbank past echt niet in mijn Ford Focus. Vraag is natuurlijk hoe lang het oudste kind gebruik maakt van stoeltjes etc, dat staat er niet bij.

Andere suggesties voor auto's die voor mij kanidaat zouden zijn, zijn de MPV's van Ford (Galaxy en de [kerstlove.gif] S-MAX [kerstlove.gif] ) . Ik vind de turbomotoren van Ford erg soepel rijden, zeker de 2 liters zullen het goed doen. Trekgewicht is gek genoeg ook gewoon 1500kg, net als mijn Ford Focus, maar deze hebben wel het eigen gewicht om 1500kg te handelen. En de achterbank van een S-Max heeft drie eigen plekken.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
SaPH
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 16 apr 2018 11:18

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door SaPH » za 15 dec 2018 13:24

Van harte gefeliciteerd.

Qua vervoer hebben wij hetzelfde probleem ook gehad. Inmiddels zijn ze gegroeid, dus sinds een paar maanden hebben wij een ruime SUV met minder binnenruimte.

Hiervoor hadden wij een Seat Alhambra. Fijne auto's. Hij mocht 1900 kg trekken en had enorm veel ruimte voor alle extra kinderbagage.

Voor ons was en is belangrijk dat de achterste stoelen (3e rij) alleen in nood (lees ook sporadisch) gebruikt wordt. Ook bij onze huidige auto hebben wij zo'n 3e rij. In het geval van een aanrijding in de achterzijde blijven die plekken bij alle auto's enorm kwetsbaar.

Bij Alhambra /Sharan /Galaxy etc achtige auto's passen 3 volledige kinderzitjes naast elkaar (beetje afhankelijk van het model zitje).

Advies: probeer eerst de stoelen uit op de achterbank, voordat de koop wordt gesloten (Touran is kleiner en bij ons pastte het niet).

En ja... MPV's zijn meestal niet qua uiterlijk de meest aantrekkelijke auto's, maar in deze fase gingen wij voor veiligheid boven uiterlijk.
Nu trouwens binnen ons budget ook gegaan voor veiligheid en kracht.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Knaus Azur 640 Tandemasser / Chevrolet Captiva 3.2 v6 230pk

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door deusjevo » za 15 dec 2018 13:27

Gefelit met de nieuwe aanwinst [kersthaphop.gif]

Wat betreft autokeuze, het blad Autoweek heeft wel eens testen met 3 zitjes achterin.
Verder bestaat er voor zover ik weet een Engels bedrijfs dat 3 speciale 3 op een rij zitjes maakt voor op de achterbank.
Moet ik even voor Googlen.

EDIT:

Ja kan hier eens buurten, zelf helemaal geen ervaring mee trouwens.

https://multimac.co.uk/p/minimac
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

arnovariante

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door arnovariante » za 15 dec 2018 18:55

Gefeliciteerd!
Wij hebben voor hetzelfde probleem gestaan 15 jaar geleden.
Het is toen een 307 SW geworden, toch echt een flinke maat kleiner dan een Passat maar het paste best goed, 2 grote stoelen en een kleine maxicosi.
Het is dan ook volledig afhankelijk van de vorm van je auto - en kinderstoelen.
Wat betreft de 7 persoon mogelijkheden van de zogenaamde MPV's....., beschouw dat alleen als noodoplossing aub.
Zelf neem ik 7 zits auto's niet series als ze korter zijn dan 480 cm oid.
Uiteraard is dat compleet afhankelijk van het model, een MPV heeft meestal een korte neus ipv een grote lange motorkap waardoor er extra lengte is voor de zitrijen.
Van de auto's die je noemt is de 3e zitrij echt nauwelijks bruikbaar, in die klasse levert de Zafira nog het meeste ruimte op de 3e zitrij.

Ook moet je misschien even bedenken of je oudsten al uit die stoelen zijn als de 3e in een grotere stoel moet....
3 van die grote stoelen is helemaal een uitdaging.
Laatst gewijzigd door arnovariante op za 15 dec 2018 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door Morgoth » za 15 dec 2018 19:04

Gefeliciteerd!
Ga vooral een kijken in de breedte. Een Passat is niet zo vreselijk breed. Wellicht is en cross over ook wel mogelijk. Ford Edge ofzo
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door rutgerg » za 15 dec 2018 19:06

Bedankt voor de felicitaties allemaal! De Multimac oplossing die Deusjevo noemt had ik inderdaad gezien, toch niet echt een fan van.

Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling als het in een Passat niet past, waar dan wel in. Helaas... ligt inderdaad aan meer factoren dan het formaat auto. De eventuele 3e zitrij is inderdaad meer een leuke extra. Doel is wel om alle drie de kids gewoon op de tweede zitrij te hebben. Ik heb eigenlijk geen idee tot wanneer ze in een stoel zitten... jaar of 7 a 8?
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
SaPH
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 16 apr 2018 11:18

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door SaPH » za 15 dec 2018 19:26

rutgerg schreef:Bedankt voor de felicitaties allemaal! De Multimac oplossing die Deusjevo noemt had ik inderdaad gezien, toch niet echt een fan van.

Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling als het in een Passat niet past, waar dan wel in. Helaas... ligt inderdaad aan meer factoren dan het formaat auto. De eventuele 3e zitrij is inderdaad meer een leuke extra. Doel is wel om alle drie de kids gewoon op de tweede zitrij te hebben. Ik heb eigenlijk geen idee tot wanneer ze in een stoel zitten... jaar of 7 a 8?
Kinderen mogen pas vanaf 22 kilo en 1,25 meter in een zitverhoger vervoerd worden. Dat geldt voor zowel zitverhogers mét als zonder rugleuning. Kinderen die kleiner zijn moeten nog in een passend autostoeltjezitten. Een zitverhoger is verplicht voor kinderen tot 1,35 meter.

In een Alhambra en dat soort auto's zitten 7 pilotenstoelen. Dus losse volwaardige stoelen. In onze Alhambra 1.8-20VT uit 2001 kon je achterin (3e rij) zitten tot 1,90m

In onze huidige auto tot 1,80m. Maar dan zit je niet meer ruim.

Breedte is dus idd erg belangrijk.

Succes met de zoektocht!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Knaus Azur 640 Tandemasser / Chevrolet Captiva 3.2 v6 230pk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door Micky » za 15 dec 2018 21:44

rutgerg schreef:
za 15 dec 2018 11:15
Goedemorgen allemaal, als alles goed gaat mogen wij komend jaar ons derde kindje verwelkomen. Erg leuk natuurlijk maar nu staan we wel voor een probleem. Ik dacht dat de 2 stoelen van onze twee jongens van 3 en 5 (Romer Kid II) en de maxicosi vd baby in mijn 2016 Passat Variant makkelijk zouden passen maar niets is minder waar. Dit komt wellicht door de vorm van de achterbank. De buitenste zitplaatsen liggen wat dieper voor meer zitcomfort, maar hierdoor kan ik dus niet de stoelen/maxicosi wat verder naar buitenschuiven.
Voordeel is dat de auto geen leaseauto is en ik dus geen contract uit hoef te zitten. Ik kan de auto op zich dus inruilen tegen een MPV achtige auto. Ik heb al even snel gekeken naar een VW Touran 1.8TSI 180 PK of een BMW 220i Gran Tourer, beide jong gebruikt met de kop eraf. Qua ruimte ideaal en het bijkomend voordeel van de mpv's is wel dat ze 7 stoelen hebben dus voor de kinderfeestjes / uitwedstrijden straks ook ideaal. Alleen ben ik nooit zo'n fan geweest van MPV's wegens hun uiterlijk....

Mijn vraag is eigenlijk of er hier meer mensen zijn met 3 kinderen en of een MPV dan de enige oplossing is om zonder studie logistiek makkelijk ergens te komen... Als het zou passen in de Passat zou dat natuurlijk helemaal top zijn. Ik heb al gekeken maar ik voel eigenlijk weinig voor gordelverlengers, zitverhogers zonder rugleuning, bankjes met drie stoeltjes op de achterbank etc. Uiteraard vind ik de veiligheid van de kindjes iets waar ik geen compromis op wil doen. Mocht het een andere auto worden moet het een nieuwe/jong gebruikte worden en het moet wel een auto ergens zijn tussen de 40 en 55k originele nieuwwaarde, ook ivm bijtelling. O en uiteraard moet hij onze caravan van max 1500kg kunnen/mogen trekken :-). Tips zijn uiteraard meer dan welkom.
Rutger, deze is al vaker voorbij gekomen en goedkoper dan een nieuwe wagen, wellicht is dit iets voor je Passat:

https://multimac.co.uk/p/multimac_1000_3_seater



multimac13405_1-0071_large.jpg
multimac13405_1-0071_large.jpg (22.71 KiB) 2296 keer bekeken
multimac-03-10-0033_orig_large.jpg
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

erichendri
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door erichendri » za 15 dec 2018 23:01

Mooie oplossing en hier wist ik ook niet het bestaan van.
En is zeker goedkoper als een nieuwe auto en zodadelijk
ook vrij gemakkelijk te verkopen op mp.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

arnovariante

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door arnovariante » zo 16 dec 2018 00:01

Dat Multimac gebeuren is hier al veel vaker ter sprake gekomen hoor.
TS heeft ook al aangegeven hier niet zo'n fan van te zijn.
Voor sommige auto's leveren ze zelfs 4 plaatsen naast elkaar.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door Micky » zo 16 dec 2018 01:02

RE.gif

waar heeft hij aangegeven van dit merk geen voorstander te zijn dan scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

arnovariante

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door arnovariante » zo 16 dec 2018 01:03

TS schrijft het hier toch letterlijk dat hij er geen fan van is?
rutgerg schreef:
za 15 dec 2018 19:06
Bedankt voor de felicitaties allemaal! De Multimac oplossing die Deusjevo noemt had ik inderdaad gezien, toch niet echt een fan van.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door Micky » zo 16 dec 2018 01:10

RE.gif

Hmm, helemaal over het hoofd gezien en al voordat ik de link plaatste scratch.gif

duidelijk dus, al hoewel ik echt niet begrijp waarom, zou voor mij een super oplossing zijn, alleen al om te voorkomen om niet in dat niet gewenste busje te moeten gaan rijden (of is het stiekem toch leuk om een extra achterbankje te hebben mrgreen.gif )
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door Micky » zo 16 dec 2018 01:13

rutgerg schreef:
za 15 dec 2018 19:06
Bedankt voor de felicitaties allemaal! De Multimac oplossing die Deusjevo noemt had ik inderdaad gezien, toch niet echt een fan van.

Ik was eerlijk gezegd in de veronderstelling als het in een Passat niet past, waar dan wel in. Helaas... ligt inderdaad aan meer factoren dan het formaat auto. De eventuele 3e zitrij is inderdaad meer een leuke extra. Doel is wel om alle drie de kids gewoon op de tweede zitrij te hebben. Ik heb eigenlijk geen idee tot wanneer ze in een stoel zitten... jaar of 7 a 8?
Onze oudste is 9 en moet nog steeds in een stoel/verhoger met leuning, tot 1,35 meter, dit is de nieuwe eis.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

arnovariante

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door arnovariante » zo 16 dec 2018 01:26

Idd, al voordat je de link plaatste, maar daar wilde ik nu eens niet over zeiken...
[kerstknipoog.gif]
Ik zou deze oplossing alleen als een noodoplossing zien als je geen andere auto kunt of wilt kopen.
Ze zijn trouwens best prijzig ook, ik heb er ook wel eens naar gekeken maar omdat onze kids altijd groot voor hun leeftijd waren/zijn heb ik er vanaf gezien.
Een andere auto kopen is ook fun toch?
Maar als wij geen 4 lange kids hadden gehad had ik ook nooit die super-sized MPV's gehad hoor.
Voor een eventuele zaterdag rit met een voetbalteam neem ik geen 3e zitrij.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door Micky » zo 16 dec 2018 01:44

RE.gif

een andere auto kopen is zeker fun, maar niet als je van een Passat B8 naar een Touran gaat :( veiligheid staat voorop, maar ik heb niet het idee dat deze oplossing niet veilig genoeg is, om eerlijk te zijn heb ik daar niet heel veel energie in gestoken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door deusjevo » zo 16 dec 2018 02:38

Micky schreef:
zo 16 dec 2018 01:10
RE.gif

Hmm, helemaal over het hoofd gezien en al voordat ik de link plaatste scratch.gif

duidelijk dus, al hoewel ik echt niet begrijp waarom, zou voor mij een super oplossing zijn, alleen al om te voorkomen om niet in dat niet gewenste busje te moeten gaan rijden (of is het stiekem toch leuk om een extra achterbankje te hebben mrgreen.gif )
He, sta ik op je “vijand” lijstje of zo? [kersthaphop.gif]
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

arnovariante

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door arnovariante » zo 16 dec 2018 06:20

RE.gif
Das weer een andere discussie.
[kerstwhoehoehahaha.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door Micky » zo 16 dec 2018 09:42

deusjevo schreef:
zo 16 dec 2018 02:38
Micky schreef:
zo 16 dec 2018 01:10
RE.gif

Hmm, helemaal over het hoofd gezien en al voordat ik de link plaatste scratch.gif

duidelijk dus, al hoewel ik echt niet begrijp waarom, zou voor mij een super oplossing zijn, alleen al om te voorkomen om niet in dat niet gewenste busje te moeten gaan rijden (of is het stiekem toch leuk om een extra achterbankje te hebben mrgreen.gif )
He, sta ik op je “vijand” lijstje of zo? [kersthaphop.gif]
Jij niet, zelfs niet op FB mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door rutgerg » zo 16 dec 2018 11:59

arnovariante schreef:
zo 16 dec 2018 01:26
Ik zou deze oplossing alleen als een noodoplossing zien als je geen andere auto kunt of wilt kopen.
Ze zijn trouwens best prijzig ook
Precies dit. Buiten dat het geheel al snel richting de €2000 gaat als ik het goed zie, wil ik de achterbank ook gewoon normaal kunnen gebruiken zonder verbouwing. Er stappen namelijk nog wel eens collega’s of klanten bij mij in de auto. Dan is een kinderstoel toch wat sneller in de kofferbak gelegd dan zo’n hele installatie.
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door Micky » zo 16 dec 2018 13:02

RE.gif

Dat is idd een belangrijk punt, je haalt het er niet 123 uit..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door rutgerg » ma 17 dec 2018 10:30

Zijn er hier ervaringsdeskundigen die kunnen vertellen of een BMW 5 Touring (F11) of Audi A6 Avant (C7) op de achterbank ruimer zijn dan mijn huidige Passat (B8) en wellicht breed genoeg voor 3 stoeltjes? Jong gebruikt zijn die best leuk geprijsd. Ga ik in bijtelling wel wat meer betalen maar dan rij ik naar mijn mening ook wel wat leukers dan een MPV.
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door Micky » ma 17 dec 2018 10:43

Ik heb de vorige A6 gehad, ik denk niet dat het genoeg uitmaakt, maar ik zou het uitproberen want de absolute breedte zegt lang niet altijd alles


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Owjeej Passat (straks) te klein

Bericht door rutgerg » ma 17 dec 2018 10:54

RE.gif Nee inderdaad, vorm van de achterbank is het belangrijkste. En die is in de Passat gewoon niet heel handig. Ik denk dat het binnenkort gewoon eens een rondje langs wat dealers wordt met 2 stoelen en een maxicosi [kerstduim.gif]
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”