Klopt, je kunt al die dingen die je noemt wel uitvinken in het auto menu.
Ik denk dat als ik dat doe ik gelijk ergens een aanrijding krijg die het systeem had kunnen voorkomen.
Het klinkt eigenlijk alsof bij jou Allspace het systeem ook eens goed gecalibreerd zou moeten worden.
De allereerste keer dat de dealer met mijn auto bezig was werd ik al aangevallen op het feit dat de winterbanden een iets andere maat hebben dan de originele zomerbanden en dat ik achter 15 mm spoorverbreders heb gemonteerd.
Dat zou het hele systeem in de war brengen.
Dat bleek niet waar toen ik dit voorjaar weer wisselde naar de originele zomerbanden (die ik op after market velgen heb gemonteerd) en het systeem gewoon goed bleef werken.
Zelf ingrijpen doe ik eigenlijk alleen op de snelweg als er een auto tussenin kruipt, het systeem ziet de auto pas als hij 100% op dezelfde baan zit als jij, terwijl ik al zie dat de auto naar links komt als hij zijn knipperlicht aan doet.
En gasgeven als hij weer naar rechts gaat doe ik ook zelf, als je wacht tot de ACC dat doet gebeurt dat ook pas als de auto 100% op de rechts baan is.
Ik heb ook proef gereden met de 1.5 TSI, is sterk zat idd.
Maar omdat ik altijd de mogelijkheid voor een grote caravan open heb willen houden toch de 2.0 genomen.
Ook serieus naar de Tiguan Allspace gekeken maar die moet je echt als Highline R nemen en dan kun je volgens de configurator alleen kiezen uit wit grijs of zwart wat ik dus niet wilde.
Al met al rijd de Tarraco geweldig, is met 20" nog zeer comfortabel over de talrijke drempels in onze wijk maar gaat ondanks het formaat, hoge koets en het hoge gewicht ook nog goed de bocht om.
En is zeeeer stil eenmaal op snelheid!
Mijn vrouw vervloekt de systemen helemaal!
Die rijd alleen in uiterste noodzaak met mijn auto.
Nu hebben we nog 2 auto's voor de deur dus vaak is het niet nodig maar toch komen we nog wel eens een auto tekort met 2 oudste dochters die beide niet in onze woonplaats werken.
Oh ja nog een tip:
De systemen werken beter als je de actieve lane assist aanvinkt in het menu, actieve spoor begeleiding staat er volgens mij.
Als je dat niet doet voorkomt het systeem alleen dat je over een lijn gaat, met active lane assist aan houd het systeem je zoveel mogelijk in het midden van de rijbaan.
Ik heb het idee dat ik dan ook minder de waarschuwing krijg dat ik het stuur moet overnemen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.