Motorstoring Peugeot 308 blueHDI

Volvodriver

Re: Motorstoring Peugeot 308 blueHDI

Bericht door Volvodriver » vr 24 aug 2018 07:54

RE.gif RE.gif
Echt wel. Vida en dice zijn voor de die hards wel aan te komen.

Isard
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 jul 2016 20:59

Re: Motorstoring Peugeot 308 blueHDI

Bericht door Isard » vr 24 aug 2018 17:48

RE.gif RE.gif

Ja, leuk bedacht. Alleen niet voor de nieuwste auto's en je kan er nog geen 10% mee van wat je met VAGcom kunt. zucht.gif
Ik ben een tijdje aan het zoeken geweest om ook bij mijn Volvo het gordelalarm uit te kunnen zetten, als ook de start-stop uit te kunnen zetten. Helaas, gaat niet. :(

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Motorstoring Peugeot 308 blueHDI

Bericht door Micky » vr 24 aug 2018 17:55

RE.gif

we hebben het hier over resetten van fouten, daar zijn de wereld aan producten voor, het kost geld idd en bij VAG kun je voor zo'n 400 euro enorm veel doen, veel meer dan bij andere merken, maar ook daar is het resetten en uitlezen gewoon mogelijk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Isard
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 jul 2016 20:59

Re: Motorstoring Peugeot 308 blueHDI

Bericht door Isard » vr 24 aug 2018 19:43

Het aangeven van foutcodes wel ja, maar wat dit inhoudt en wat je ermee kan is bij die OBD systemen vaak niet gebruikelijk om ook aan te geven. Vagcom is daar een uitzondering op.
Met een Peugeot ben je dus als "leek" al snel aan de hulp van derden overgeleverd.

martijn v o

Re: Motorstoring Peugeot 308 blueHDI

Bericht door martijn v o » vr 24 aug 2018 21:13

Vagcom tegenwoordig vcds geeft wel de foutcodes maar niet de fix.

Voor Citroën en Peugeot heet zoiets lexa.

Isard
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 24 jul 2016 20:59

Re: Motorstoring Peugeot 308 blueHDI

Bericht door Isard » vr 24 aug 2018 22:01

Anyway, TS heeft (zoals de meesten) geen zin om met een laptop te gaan pielen onderweg naar zijn vakantieadres.
Dan ben je op de hulp van pechhulp of dealer aangewezen.

Met Vagcom heb ik ook op vakantie wel eens een storing gereset, toen de dealer deze voor mijn vakantie niet kon vinden in de foutenlijst. De ADAC in de UK had toen net een paar weken daarvoor ook mijn storing gereset nadat ik een motorstoring had op de snelweg. Dan ga je met een rotgevoel op vakantie en daarom had ik toen wél de kabel en software meegenomen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38551
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Motorstoring Peugeot 308 blueHDI

Bericht door Micky » vr 24 aug 2018 23:02

RE.gif

tja, dan blijft het gewoon een rijdende tijdbom, totdat hij vervangen is, hopelijk niet weer door een Peus, want dit is al TS zijn 2de met dergelijke problemen :(



overigens, tis maar net hoe je het bekijkt, op het moment dat je de stekker erin steekt, heb je al pech en moet je al uren wachten om afgesleept te worden, en zoals te lezen met alle ellende en gevolgen van dien, dus "geen zin" tis maar net waar je voor kiest dan ik hang de kabel er wel even aan als het zover komt mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”