Trekauto vraag

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Trekauto vraag

Bericht door TwanFendt » di 21 aug 2018 18:57

Inderdaad Micky,

Wel even proberen te achterhalen waarom de alarmsystemen niet afgingen, lampjes worden met elke start gecheckt als het goed is maar wie kijkt daarnaar whistle.gif
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Trekauto vraag

Bericht door Henri Berends » di 21 aug 2018 19:32

TwanFendt schreef:
di 21 aug 2018 17:43
RE.gif
Ik had net een bericht van mijn monteur dat hij een 2.4 ltr. motor had gevonden met 25k gelopen, dus dit zal hem zijn haphop.gif
Dan zou ik mooi dat blok erin hangen. De techniek als van een NGV wordt schaars.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Trekauto vraag

Bericht door eurotrotter » di 21 aug 2018 19:57

TwanFendt schreef:
di 21 aug 2018 18:55


Komt dat niet van de ANWB of van de site van Caravantrekker ?
Waarschijnlijk,dat is dan net zo iets als de leeftijd van de banden.
Mensen op een of meerdere fora ,of organisaties zoals autoclubs "stellen"een bepaalde regel,maar het heeft totaal geen wettelijke grondslag.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Trekauto vraag

Bericht door eurotrotter » di 21 aug 2018 20:00

TwanFendt schreef:
di 21 aug 2018 18:57
Inderdaad Micky,

Wel even proberen te achterhalen waarom de alarmsystemen niet afgingen, lampjes worden met elke start gecheckt als het goed is maar wie kijkt daarnaar whistle.gif
Als je lampjes niet aangingen,en je temperatuurmeter niet opliep,hoe merkte je dan dat de motor te warm werd ?
En wat waren de klachten waaruit bleek dat de koppakking eruit lag?
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Trekauto vraag

Bericht door TwanFendt » di 21 aug 2018 20:50

Wij gingen de kleinkinderen wegbrengen 50 km verderop en het begon dat de climatecontrol niet werkte.
Ook rook ik een vreemde geur maar met de raam open was het alsof het buiten was, dus verder gereden.
Na een kilometer of 15 en nogsteeds geen melding dat er iets aan de hand was, begon plotseling de auto in noodloop te lopen en was toevallig bij een rotonde met parkeerplaats vlakbij.
Daar de motorklep open en constateerde dat de motto bloedheet was en expansietankje volledig leeg, ook natte plekken op motorsteun en omtrek.
ANWB gebeld en die zei “ hier kan ik weinig aan doen” denk op z’n minst de koppakking en misschien ook de kleppen, motor had o,o compressie.
Transport heeft de Suzuki naar mijn garage gebracht en ik had inmiddels monteur gebeld, die zou er de dag erna meteen naar kijken.
Die constateerde kromme kop, koppakking lek en alle pakkingen van het blok waar olie uit was gelopen.
Normaal was het blok volledig olieprijs van buiten, controleer dit regelmatig.

Tot zover de story eurotrotter.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Trekauto vraag

Bericht door DanielW » di 21 aug 2018 23:00

Jan van Vijven schreef:
Micky schreef:
Jan van Vijven schreef:
di 21 aug 2018 13:23
RE.gif
De mijne komt in aanmerking...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Du jouwe mag maar 1500-1600kg trekken scratch.gif
2500 kg trekgewicht!

Maaarrrr.....ik reageerde op DanielW,
Die vroeg zich (volgens mij) af welke auto van 2200 kg 15 a 1600 kg kon trekken, om dus aan die 75% eis te voldoen.....vandaar mijn reactie.

Edit: als ik het nalees kan het ook anders bedoeld zijn.....wellicht lees ik vandaag alles niet even goed ;-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jan, wat ik bedoelde was trekgewicht op kenteken, in mijn beleving moet elke auto van dat eigen gewicht meer kunnen trekken. Uiteindelijk is je reactie logisch, want je auto MAG 1500 kilo trekken, maar ook méér Afbeelding.

@eurotrotter niemand zegt dat die 75% een harde regel is. Maar daar was je zelf wel achter en hoef ik je niet uit te leggen Afbeelding. Maar op zich een redelijke stelregel om naar te kijken. Vind wel dat er veel aan vast word gehouden, ook als je 1 keer in het jaar een keer 3 weken naar Renesse rijd, dan kan zo'n auto ook niet passen bij de kilometers die je rijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Trekauto vraag

Bericht door Henri Berends » zo 9 sep 2018 13:46

Ben even benieuwd hoe het met de Grand Vitara is. Andere motor erin gelegd?
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Trekauto vraag

Bericht door eurotrotter » zo 9 sep 2018 17:41

RE.gif

Ik ook,maar ben nog meer benieuwd naar het kostenplaatje.
Dat de kop krom is geloof ik direct,maar dat daardoor het motorblok ook naar de Filisteinen is gaat erbij mij niet in.
De motor heeft zichzelf al beschermt door in de noodloop te gaan,en indien de radiator geen vloeistof meer bevat ; de motorolie neemt ook een groot deel van de koeling voor zijn rekening.
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 9 sep 2018 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Trekauto vraag

Bericht door TwanFendt » zo 9 sep 2018 20:16

Inderdaad even een update,
Nieuwe ( lees andere motor van 2011 met 40k) op de teller erin laten zetten en loopt als een zonnetje.
Nieuwe radiateur deze was lek en daardoor de ellende ontstaan, nieuwe aandrijfriem en nieuwe thermostaat.
Nieuwe accu op mijn verzoek omdat afgelopen winter het starten maar net lukte.

Eurotrotter,
Kostenplaatje ga ik hier natuurlijk niet vermelden, maar vind mijn beslissing de juiste whistle.gif
Motor is zo heet gelopen dat uit alle motorpakkingen olie was gelopen en zou dus uit elkaar moeten om te vervangen.
En wat er dan nog evt. tegen komt b.v. de kleppen.
Dus het kostenplaatje was voor mij simpel, ander blok met meer als 100k minder op de teller en drie jaar jonger.

Ik ben weer super tevreden met mijn Suzuki en ben er nu alweer mee op vakantie.
En geld koste het toch links of rechtsom, heb ook naar een andere auto gekeken maar dan moest er nog meer geld bij en ging qua bouwjaar en kilometers niet veel op vooruit.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trekauto vraag

Bericht door Micky » zo 9 sep 2018 20:58

RE.gif

quote: "Kostenplaatje ga ik hier natuurlijk niet vermelden, maar vind mijn beslissing de juiste whistle.gif " hoezo niet als ik vragen mag, is dit zo geheim dan scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Trekauto vraag

Bericht door Henri Berends » zo 9 sep 2018 21:13

Aha, dat je Suzuki blijft rijden vindt ik groots. Met de 2,4 ltr. is het een fijne trekker. En met natte of gladde omstandigheden heb je met de permanente 4wd een beste techniek eronder liggen. Zeker ook de lage learing kan soms mogelijkheden bieden. Succes en vele mooie km. met je Suzuki 4WD.
Nb. Ben zelf ook een fervent Suzuki 4x4 rijder. Al meer dan 30 jaar. Heb zelf de Nederlandse )pers'introductie van de New Grand Vitara voor de importeur mogen doen.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Trekauto vraag

Bericht door erichendri » zo 9 sep 2018 21:39

Als je alleen een temp meter hebt en geen temp lampje gaan er ook geen toeters af.
Oliedruk is ook alleen een lampje.
Temp meter bleef in het midden hoor je vaker.
Motorblok warmt hem op namelijk.
De stank zou het eerste alarmpje geweest moeten zijn.
Of stoom, had ik een keer gehad.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Trekauto vraag

Bericht door Micky » zo 9 sep 2018 22:13

RE.gif scratch.gif

ik begrijp dat niet, moderne auto's hebben toch ook niveau sensoren op het koelwater reservoir? zakt het niveau krijg je een grote rode melding op je scherm, wij hebben met onze privé Audi A3 afgelopen juni hetzelfde gehad, lekke radiateur, mijn vrouw belt mij met de melding dat er in het groot en rood staat "check coolant" na dat ze me melde dat er nog vloeistof onder in het tankje zat heb ik geadviseerd om door te rijden naar de camping 6km verderop waar we stonden, daarna is alles opgelost door Audi mobiliteits-service...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Trekauto vraag

Bericht door erichendri » ma 10 sep 2018 22:06

Misschien op de nieuwere modellen van tegenwoordig.
M9sechien ook merk afhankelijk.
Bij mazda had alleen de diesel een sensor in de radiateur zitten.
Maar praat wel over een hele tijd terug.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”