Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Dat werd mij inderdaad ook verteld toen ik mijn bmw bestelde.
Ook mijn vorige opel die ik bestelde gaf de verkoper aan dat af fabriek het koelsysteem werd aangepast.
Die opel was een handbak en geen automaat dus dat kon niet over de oliekoeler van de automaat gaan.
Ook mijn vorige opel die ik bestelde gaf de verkoper aan dat af fabriek het koelsysteem werd aangepast.
Die opel was een handbak en geen automaat dus dat kon niet over de oliekoeler van de automaat gaan.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Nee
Er bestaan geen kleine geblazen motoren met teveel belasting. Er is door de auto-industrie aan de configuratie heel veel gewijzigd om betrouwbare downsized motoren te maken. Sowieso is de koeling uitgebreid door het hogere specifieke vermogen van dergelijke motoren.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Alle auto's worden zeer uitgebreid getest bij hoge temperaturen en zware belastingen ook de motoren met kleinere cilinder inhoud.
Het kan dus niet dat deze dan niet geschikt zijn om in ieder geval de aangegeven massa te kunnen trekken.
Ik heb het 1 keer meegemaakt met mijn Mondeo 2.0 tdci dat mijn airco uitging bij een zeer lange en steile helling waar ik met 100km/h omhoog ging.
Even iets gerug zakken in snelheid en de airco ging weer aan, auto had toen ook al 180.000 kilometer gelopen en koeling was nog helemaal origineel.
Ik zou met de auto eens naar een specialist gaan, VAG techniek in Nuenen is daar een voorbeeld van (nee geen aandelen heb zelfs geen VAG auto) en hun eens vragen of ze het koelsysteem door kunnen lichten.
Het kan dus niet dat deze dan niet geschikt zijn om in ieder geval de aangegeven massa te kunnen trekken.
Ik heb het 1 keer meegemaakt met mijn Mondeo 2.0 tdci dat mijn airco uitging bij een zeer lange en steile helling waar ik met 100km/h omhoog ging.
Even iets gerug zakken in snelheid en de airco ging weer aan, auto had toen ook al 180.000 kilometer gelopen en koeling was nog helemaal origineel.
Ik zou met de auto eens naar een specialist gaan, VAG techniek in Nuenen is daar een voorbeeld van (nee geen aandelen heb zelfs geen VAG auto) en hun eens vragen of ze het koelsysteem door kunnen lichten.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik weet wel dat er nog aardig wat spaardieseltjes van 14% bijtelling rondrijden die door diverse aanpassingen maar 800 kilo mogen trekken, vooral door aerodynamische aanpassingen (dichte grill en extra dichte afdekplaten onder de motor bijvoorbeeld) waardoor er koelproblemen kunnen optreden.
Maar ja, ik begrijp dat dat hier niet het geval is.
@ mornragoth
Die koelvloeistof temperatuur lees je dus af van een conventioneel meter met een wijzertje?
Maar ja, ik begrijp dat dat hier niet het geval is.
@ mornragoth
Die koelvloeistof temperatuur lees je dus af van een conventioneel meter met een wijzertje?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
- deemster07
- Berichten: 943
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Sja ff langs een VAG specialist of eerst even bellen kan ook natuurlijk. In Dieverbrug zit er ook één.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik heb het met de mondeo ook 2x gehad.
Hoge temperatuur buiten, in combinatie met te lage snelheid (achter vrachtwagen) en geen mogelijkheid om in te halen, met name vanwege het inhaalverbod.
De 2e keer heb ik het verbod genegeerd en ben in de 3e versnelling omhoog gegaan. Dat ging veel beter, en de motortemp liep vrij snel terug.
Ook met de octavia met 1.4 dsg en ruim 1500kg hobby erachter dezelfde route gereden. Op de kritieke stukken ipv de 4 naar 3 en er was geen enkel probleem. (Ik schakel altijd handmatig met de caravan erachter).
Ik vermoed dat je toch in een te hoge versnelling omhoog rijdt.
Hoge temperatuur buiten, in combinatie met te lage snelheid (achter vrachtwagen) en geen mogelijkheid om in te halen, met name vanwege het inhaalverbod.
De 2e keer heb ik het verbod genegeerd en ben in de 3e versnelling omhoog gegaan. Dat ging veel beter, en de motortemp liep vrij snel terug.
Ook met de octavia met 1.4 dsg en ruim 1500kg hobby erachter dezelfde route gereden. Op de kritieke stukken ipv de 4 naar 3 en er was geen enkel probleem. (Ik schakel altijd handmatig met de caravan erachter).
Ik vermoed dat je toch in een te hoge versnelling omhoog rijdt.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16222
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Langzaam achter een vrachtauto de helling op veroorzaakte een warme motor? Verklaar eens...
Nog lager schakelen en het probleem zou opgelost moeten zijn.
De plekken waar wij komen zijn vaak steiler en daar kun je eenvoudig niet snel wegens lokaal verkeer, bochten, enz...wat dan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nog lager schakelen en het probleem zou opgelost moeten zijn.
De plekken waar wij komen zijn vaak steiler en daar kun je eenvoudig niet snel wegens lokaal verkeer, bochten, enz...wat dan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Misschien de vraag eens neerleggen bij vwpassat.nl Daar zitten veel techneuten met verstand van VW en dan met name Passat TDI's maar vast ook wel van de benzinemodellen. Succes.
NB: Mijn twee passat's diesel gaven altijd 90 gr. aan, ook bij heel warm weer met de caravan erachter. Dat maakte allemaal niks uit.
NB: Mijn twee passat's diesel gaven altijd 90 gr. aan, ook bij heel warm weer met de caravan erachter. Dat maakte allemaal niks uit.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Heeft in mijn beleving helemaal niets te maken met een klein geblazen motortje, net terug van onze tweede vakantie in Oostenrijk en wij rijden met een nieuwe kona met een caravan van geladen rond de 1000 kg. De kona heeft maar een 1000 cc motortje en 3 cilinders. Op de route via Kassel (bergje op en bergje af en maximaal 8 %) geen enkel probleem met de koeling, De temperatuurmeter staat op 85 graden en blijft daar staan, met de airco gewoon aan. Hiervoor stond er een corsa voor met ook zo'n klein motortje en ook geen enkel probleem op tochten naar Oostenrijk en Zwitserland.
Hier moet iets anders fout zijn. Hopelijk geen ingevoerde auto waarvan men de kilometerstand even heeft aangepast.
Hier moet iets anders fout zijn. Hopelijk geen ingevoerde auto waarvan men de kilometerstand even heeft aangepast.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Als je het mij vraagt mist jouw auto een tweede koelvin, ik heb ze nooit anders gezien dan met 2 blazers
in combinatie met een airco.
Ook al rijdt je de koelvans slaan gewoon aan, is afhankelijk van de temperatuur waar dit bij gebeurt.
Zuigen werkt veel beter dan ertegen aan blazen en dan met name als deze radiatoren achter elkaar staan.
Tweede oorzaak kan natuurlijk zijn dat je met een veel te laag toerental omhoog rijdt wat
natuurlijk snel gebeurt als de motor al onder de 2000 rpm een leuk koppel levert.
Sowieso zijn de hogere toeren beter voor de smering, mechaniek en de koeling.
Mijn subaru werdt nooit warm, ook niet helling op in zijn eerste versnelling ,36 graden en 4500 rpm bij 40 km/u.
Ook bleef de airco altijd aan, hoe hard de auto ook moest werken.
Eric
in combinatie met een airco.
Ook al rijdt je de koelvans slaan gewoon aan, is afhankelijk van de temperatuur waar dit bij gebeurt.
Zuigen werkt veel beter dan ertegen aan blazen en dan met name als deze radiatoren achter elkaar staan.
Tweede oorzaak kan natuurlijk zijn dat je met een veel te laag toerental omhoog rijdt wat
natuurlijk snel gebeurt als de motor al onder de 2000 rpm een leuk koppel levert.
Sowieso zijn de hogere toeren beter voor de smering, mechaniek en de koeling.
Mijn subaru werdt nooit warm, ook niet helling op in zijn eerste versnelling ,36 graden en 4500 rpm bij 40 km/u.
Ook bleef de airco altijd aan, hoe hard de auto ook moest werken.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
-
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Vanmiddag met onze combinatie, Passat Variant 1.4 TSI ACT DSG met 1600 kg aan het haakje weer naar huis gereden met de teller op 100( ca 96 km/u op gps. De KV-temp bleef op 90 C en de olietemp varieerde van 110-114 C. Buitentemp 28-30 C. Bij de bult van Maastricht op de A2 richting het noorden heb ik nu bewust voor aanvang de snelheid verlaagd tot iets onder de 80 km/u op de teller, dit om wat zwaardere condities te creeëren. Bij de start vd klim gas tot kickdown gegeven in D totdat de snelheid op 100 zat en deze aangehouden toen ik de snelheid moest verlagen voor een vrachtwaggel na circa 5km voorbij de top. De olietemp werd niet hoger dan 118 C. En de KV-temp bleef op 90C.
Kortom, niks an de hand
Kortom, niks an de hand
V60, Fendt Saphir 510 TFK
- maanenschijn
- Berichten: 204
- Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
- Locatie: Opijnen
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik heb op de route naar Spanje, door het Centraal Massief in Frankrijk ook even wat last gehad van oplopende temperatuur. Ik rij met een Volvo, D5 motor. Aan de haak ca. 1500 kg. En het nodige in de auto. Het was voor het eerst dat ik met deze auto op vakantie ging. Daarvoor altijd met een Mercedes Vito.
De auto nodigt uit tot stevig doortrekken omhoog met een goed koppel in de lage toeren, maar dat ging niet goed met de temperatuur. Met de automat terugschakelen, meer toren, even airco uit en kachel op snijbranden is de temperatuur snel gezakt. Daarna geen last meer gehad bij de daar toch wel stevige klimmetjes. Voldoende toeren draaien, met iets minder snelheid omhoog en desnoods even airco uit en kachel aan.
De buitentemperatuur op de thermometer in de auto was 34 graden.
De auto nodigt uit tot stevig doortrekken omhoog met een goed koppel in de lage toeren, maar dat ging niet goed met de temperatuur. Met de automat terugschakelen, meer toren, even airco uit en kachel op snijbranden is de temperatuur snel gezakt. Daarna geen last meer gehad bij de daar toch wel stevige klimmetjes. Voldoende toeren draaien, met iets minder snelheid omhoog en desnoods even airco uit en kachel aan.
De buitentemperatuur op de thermometer in de auto was 34 graden.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16222
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Zou het kunnen zijn dat de radiator verstopt zit? Met vliegjes enz....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik heb weliswaar geen 1.4 TSI maar een 2.0 TDI uit 2006 met inmiddels 315.000 kilometer. Radiateur is wel redelijk vies.
Als wij auto beladen met caravan 3600 kilo de bult op sleuren zie je naar verloop van tijd de temperatuur ook oplopen.
Ik schakel voor de bult al terug naar 4 en soms naar de 3.
We rijden dan toch met een flinke snelheid naar boven.
Als je eenmaal boven bent en gas terug kunt nemen en op kunt schakelen zit de temperatuur ook zo weer op 90 graden.
De klim bij luik bijvoorbeeld 90 kilometer per uur, temperatuur 110 graden.
De klim A51 bij Grenoble 90 kilometer per uur, temperatuur 120 graden.
Bij de laatste viel het me op dat hij zelf de airco uitschakelt.
Als ik op een verbruik kom van 4,5 kilometer per liter gaat de temperatuur omhoog, wordt het verbruik beter dan gaat de temperatuur direct weer omlaag.
Als wij auto beladen met caravan 3600 kilo de bult op sleuren zie je naar verloop van tijd de temperatuur ook oplopen.
Ik schakel voor de bult al terug naar 4 en soms naar de 3.
We rijden dan toch met een flinke snelheid naar boven.
Als je eenmaal boven bent en gas terug kunt nemen en op kunt schakelen zit de temperatuur ook zo weer op 90 graden.
De klim bij luik bijvoorbeeld 90 kilometer per uur, temperatuur 110 graden.
De klim A51 bij Grenoble 90 kilometer per uur, temperatuur 120 graden.
Bij de laatste viel het me op dat hij zelf de airco uitschakelt.
Als ik op een verbruik kom van 4,5 kilometer per liter gaat de temperatuur omhoog, wordt het verbruik beter dan gaat de temperatuur direct weer omlaag.
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
En die €500 voor een printplaat die niet nodig was krijg je zeker niet meer terug? Ik hoop dat ik nooit pech krijg op vakantie want ze trekken het vel over je oren. En vaak ook nog zonder goed resultaat.mornragoth schreef: ↑di 31 jul 2018 21:56...Iets met een printplaat voor de trekhaak. Kosten 500 euro....
blablabla ... Kosten 700 euro...
blablabla, maar nog meer kosten....
De auto heeft een max trekvermogen van 1600kg...
Zit er geen (fabrieks)garantie meer op de auto? Als een auto 1600 mag trekken volgens de specs, dan moet hij dat toch ook kunnen bij hogere temperaturen?
Ik zou in eerste instantie terug gaan naar de dealer en onder garantie claimen. En anders je rechtsbijstandverzekering inschakelen. bijvoorbeeld een beroep doen op non-conformiteit.
Laat je geen oor aannaaien, daar zijn ze heel goed in bij PON.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Vorige week met caravan beladen 1300kg temp 32 graden auto Tiguan 2018 Tsi dsg 150pk. Naar Duitsland geweest Temp kwam niet boven 90 graden. Weet niet of koelsysteem bij nieuwere anders is trekhaak is er later onder geplaatst.. Probleemloze vakantie gehad.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: vr 30 sep 2016 10:04
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
@Taan; ja er zit nog (fabrieks)garantie op de auto. Ik heb hem nog geen jaar. Dit was dan ook de eerste keer in het buitenland.
Dus als het er echt op aan komt dan is rechtshulp altijd nog een optie. Dat verbeterd echter niet de klantrelatie, dus dat behoort tot de laatste optie.
@Re di Coppi; super verhaal :) Weet je toevallig ook hoe je koeling is uitgevoerd? Enkele fan, grote fan en kleine fan of de zuid afrikaanse versie met een extra grote radiateur en twee grote fans? Plaatje zou helemaal top zijn.
@deusjevo; correct, de temp las ik af van het 'ouderwetse' metertje. Ik heb niet de versie met zo'n fancy full tft display ;) Al zijn die metertjes tegenwoordig ook gewoon digitaal aangestuurd.
Dus als het er echt op aan komt dan is rechtshulp altijd nog een optie. Dat verbeterd echter niet de klantrelatie, dus dat behoort tot de laatste optie.
@Re di Coppi; super verhaal :) Weet je toevallig ook hoe je koeling is uitgevoerd? Enkele fan, grote fan en kleine fan of de zuid afrikaanse versie met een extra grote radiateur en twee grote fans? Plaatje zou helemaal top zijn.
@deusjevo; correct, de temp las ik af van het 'ouderwetse' metertje. Ik heb niet de versie met zo'n fancy full tft display ;) Al zijn die metertjes tegenwoordig ook gewoon digitaal aangestuurd.
Volkswagen Passat TSI Highline 150pk DSG7 Automaat (2016), Dethleffs c'go 495 QSK (go2 mover, PowerXtreme X30), Unico Bologna
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Tja, dan blijf ik erbij dat 120oC koelvloeistof dan niet echt nauwkeurig af te lezen valt, het kookpunt van koelvloeistof is ca 135oC.mornragoth schreef: ↑do 2 aug 2018 18:25
@deusjevo; correct, de temp las ik af van het 'ouderwetse' metertje. Ik heb niet de versie met zo'n fancy full tft display ;) Al zijn die metertjes tegenwoordig ook gewoon digitaal aangestuurd.
De 120oC voor olietemperatuur vind ik ook niet verontrustend bij zware omstandigheden.
Autobergers doen niet veel meer dan bergen, diagnoses worden niet zo snel gesteld.
Ik denk dat je met wat snelheid terugnemen en terugschakelen een heel eind komt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
-
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
@mornragoth
Ik heb een enkele fan achter de radiators, zie foto's:
Ik heb een enkele fan achter de radiators, zie foto's:
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Beetje off topic maar ook weer niet.
Bij nieuwere bmw's wordt de thermostaat aangestuurd vanuit de ecu door middel van een zogenaamde map thermostaat.
Ook de elektrische waterpomp wordt volledig aangestuurd vanuit de ecu van de auto.
Hierdoor kent een bmw verschillende modi waarin de auto de temperatuur bepaald afhankelijk van het gebruik.
• 108°C = Economy mode
• 104°C = Normal mode
• 95°C = High mode
• 90°C = High mode and control with characteristic map thermostat
Standaard houd de auto een vrij hoge temperatuur aan vanwege emissie eisen blijkbaar stoot een warmere auto minder uit.
Er zitten ook 2 beveiligingen in het systeem.
• Component protection
- Coolant temperature between 117°C and 124°C
- Engine oil temperature between 150°C and 157°C
- Result: The output of the air conditioning system (up to 100%) and of the engine is reduced
• Emergency
- Coolant temperature between 125°C and 129°C
- Engine oil temperature between 158°C and 163°C
- Result: The power output of the engine is reduced (up to 90%)
Ik heb het wel eens bekeken via de odb poort en moet zeggen dat het razendsnel werkt.
Ala ik rustig rij is de temperatuur zo rond de 104 - 105 graden en als ik volgas geef schiet hij heel snel terug naar de 95 graden.
Hier een linkje naar de werking van zo een map thermostaat voor de mensen die het interesseert.
https://youtu.be/A2AfMX1PcwU
Heel verhaal maar ik weet niet hoe het koelsysteem bij een Passat werkt maar het zou wellicht ook nog een elektronisch probleem kunnen zijn of een niet goed werkende thermostaat ?
Bij nieuwere bmw's wordt de thermostaat aangestuurd vanuit de ecu door middel van een zogenaamde map thermostaat.
Ook de elektrische waterpomp wordt volledig aangestuurd vanuit de ecu van de auto.
Hierdoor kent een bmw verschillende modi waarin de auto de temperatuur bepaald afhankelijk van het gebruik.
• 108°C = Economy mode
• 104°C = Normal mode
• 95°C = High mode
• 90°C = High mode and control with characteristic map thermostat
Standaard houd de auto een vrij hoge temperatuur aan vanwege emissie eisen blijkbaar stoot een warmere auto minder uit.
Er zitten ook 2 beveiligingen in het systeem.
• Component protection
- Coolant temperature between 117°C and 124°C
- Engine oil temperature between 150°C and 157°C
- Result: The output of the air conditioning system (up to 100%) and of the engine is reduced
• Emergency
- Coolant temperature between 125°C and 129°C
- Engine oil temperature between 158°C and 163°C
- Result: The power output of the engine is reduced (up to 90%)
Ik heb het wel eens bekeken via de odb poort en moet zeggen dat het razendsnel werkt.
Ala ik rustig rij is de temperatuur zo rond de 104 - 105 graden en als ik volgas geef schiet hij heel snel terug naar de 95 graden.
Hier een linkje naar de werking van zo een map thermostaat voor de mensen die het interesseert.
https://youtu.be/A2AfMX1PcwU
Heel verhaal maar ik weet niet hoe het koelsysteem bij een Passat werkt maar het zou wellicht ook nog een elektronisch probleem kunnen zijn of een niet goed werkende thermostaat ?
Laatst gewijzigd door Paul op do 2 aug 2018 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
-
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
RE.gif
Ik kan het me niet voorstellen dat VAG of MB niet zoiets vergelijkbaars hebben. Echter deze gegevens heb ik niet. Ik heb wel een OBD2 bluetooth en een OBD2 met wifi scanner maar ik heb alleen Apple spul en geen android. Ik kan het niet uitlezen.
Ik kan het me niet voorstellen dat VAG of MB niet zoiets vergelijkbaars hebben. Echter deze gegevens heb ik niet. Ik heb wel een OBD2 bluetooth en een OBD2 met wifi scanner maar ik heb alleen Apple spul en geen android. Ik kan het niet uitlezen.
V60, Fendt Saphir 510 TFK
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Met appel kan je ook uitlezen.
Je moet dan een elm327 met wifi hebben en uiteraard een app.
Eri
Je moet dan een elm327 met wifi hebben en uiteraard een app.
Eri
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik heb even gekeken bij mij, ik heb er wel 2 zitten..
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Beste Monragoth,
Wat we vroeger deden was ramen open kachel volle bak aan en ventilator op hoogste stand.
Mijn gechipte passat 150pk 2,0 tdi dsg met chip 200 pk beult gewoon door ,niks temparatuur omhoog.
Wat Pino zei over Bmw klopt ook ik moest op mijn 4 serie 1500€ betalen voor trekhaak, zwaardere fan en aanpassing motormanagment.
Hoop voor je dat ze het vinden.
Vertrouw je het niet laat handige vriend ff schakelaar maken op radiateur fan . Deed ik vroeger met golfje ook.
Vanaf sensor doorkoppelen dan liep de radiator fan continue. Jammer voor fan maar ik kwam wel aan.
Wat we vroeger deden was ramen open kachel volle bak aan en ventilator op hoogste stand.
Mijn gechipte passat 150pk 2,0 tdi dsg met chip 200 pk beult gewoon door ,niks temparatuur omhoog.
Wat Pino zei over Bmw klopt ook ik moest op mijn 4 serie 1500€ betalen voor trekhaak, zwaardere fan en aanpassing motormanagment.
Hoop voor je dat ze het vinden.
Vertrouw je het niet laat handige vriend ff schakelaar maken op radiateur fan . Deed ik vroeger met golfje ook.
Vanaf sensor doorkoppelen dan liep de radiator fan continue. Jammer voor fan maar ik kwam wel aan.
Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ter info (bron:skoda forum): de Skoda Kodiaqs zijn initieel geleverd met te weinig koelcapaciteit indien van tevoren geen trekhaakvoorbereiding is meebesteld of de trekhaak niet af-fabriek is besteld. Dat betekent dat bij trekhaak plaatsing achteraf extra koelcapaciteit moet worden toegevoegd (+extra kosten).
Omdat zelfs bij Pon af en toe wordt geluisterd naar de klant (niet te vaak hoor!) hebben ze dat aangepast en worden ze nu standaard met zwaardere koelcapaciteit geleverd zodat bij plaatsing van de trekhaak achteraf dit geen problemen meer oplevert...
Is iets soortgelijks gaande? Micky’s Passat is een Duitse (?) dus die heeft geen last van de Pon-zuinigheid.
Omdat zelfs bij Pon af en toe wordt geluisterd naar de klant (niet te vaak hoor!) hebben ze dat aangepast en worden ze nu standaard met zwaardere koelcapaciteit geleverd zodat bij plaatsing van de trekhaak achteraf dit geen problemen meer oplevert...
Is iets soortgelijks gaande? Micky’s Passat is een Duitse (?) dus die heeft geen last van de Pon-zuinigheid.