Veel waterpompen zijn ook niet meer aangedreven door een snaar/riem, maar elektrisch. wat betreft de temp meters, ben ik met je eens, maar bij de VAG auto's hierboven staat het digitaal in een menu op de graad nauwkeurig, de gewone meters staan idd meestal op 90, ook als de motor warmer of kouder is.p_vingerhoets schreef: ↑ma 22 jul 2019 09:56Je hebt geen pk's nodig om boven te komen in een klim. Daar heb je koppel voor nodig pk's heb je nodig voor het bereiken van de topsnelheid
Ik betwijfel of een hoog toerental van de motor veel effect heeft op het koelvermogen de waterpomp is van het centrifugaal type en die heeft een bepaald max opbrengt als die harder gaat draaien gaat de opbrengst eerder omlaag dan omhoog.
Bij veel moderne autos geeft de temperatuurmeter niet direct de motortemperatuur weer maar wordt door de computer aangestuurd en zal dus lang op 'normaal' blijven om dan ineens omhoog te lopen als het tegek wordt
Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Tja, daarom kan ik de Volvo filosofie ook niet helemaal volgen om geen temperatuurmeters meer te hebben.
Ik wil dat toch wel graag weten soms.
Volvo meld alleen als het te warm wordt in het vooronder..
Dus brengt de Torque app dan uitkomst, met een ELM327 op de ODBII stekker gewoon alles uitlezen onderweg.
Zeker het Central Massif... dat zijn beste hobbels hoor.
Motortje wordt dan ook soms 110 graden en de olie zelfs iets meer, maar dat kan en mag gewoon.
Koelsysteem is een gesloten systeem, koken is ver over 100 graden dus en koelvloeistof kookt pas bij een nog hogere temperatuur.
Dus... lekker doorgaan, vorig jaar in dat Central Massif bij 38 graden buiten.... niks aan de hand.
Ik wil dat toch wel graag weten soms.
Volvo meld alleen als het te warm wordt in het vooronder..
Dus brengt de Torque app dan uitkomst, met een ELM327 op de ODBII stekker gewoon alles uitlezen onderweg.
Zeker het Central Massif... dat zijn beste hobbels hoor.
Motortje wordt dan ook soms 110 graden en de olie zelfs iets meer, maar dat kan en mag gewoon.
Koelsysteem is een gesloten systeem, koken is ver over 100 graden dus en koelvloeistof kookt pas bij een nog hogere temperatuur.
Dus... lekker doorgaan, vorig jaar in dat Central Massif bij 38 graden buiten.... niks aan de hand.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Re:
Ik heb ook zon uitleesding besteld ga dat ook eens proberen met die app
Erwin
Ik heb ook zon uitleesding besteld ga dat ook eens proberen met die app
Erwin
Home-car racer 48
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
RE.gif
Waarom niet bij Volvotech de CFE-plus besteld? Kan je het gewoon op je boordcomputer aflezen.
Waarom niet bij Volvotech de CFE-plus besteld? Kan je het gewoon op je boordcomputer aflezen.
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Laten bepalen door de automaat in D. Toerental lag tussen de 3500 - 4000 rpm, versneling D3 & D4. Verbruik 35-40 l/100 kmerichendri schreef: ↑ma 22 jul 2019 11:21Met hoeveel toeren wordt er eigenlijk geklommen met de passaat, lees
alleen met hoeveel km/u.
En over het klimmen nog iets.
Wat betreft het vermogen, stel je koppel ligt max bij 1500-4000 rpm.
Dan klimt hij bij 3000 rpm veel beter dan bij 1600 rpm omdat de motor
dan meer vermogen levert.
Meer toeren dan 1600 geeft sowieso meer voordelen trouwens.
Eric
V60, Fendt Saphir 510 TFK
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Gas BasChris schreef: ↑ma 22 jul 2019 18:51Tja, daarom kan ik de Volvo filosofie ook niet helemaal volgen om geen temperatuurmeters meer te hebben.
Ik wil dat toch wel graag weten soms.
Volvo meld alleen als het te warm wordt in het vooronder..
Dus brengt de Torque app dan uitkomst, met een ELM327 op de ODBII stekker gewoon alles uitlezen onderweg.
Zeker het Central Massif... dat zijn beste hobbels hoor.
Motortje wordt dan ook soms 110 graden en de olie zelfs iets meer, maar dat kan en mag gewoon.
Koelsysteem is een gesloten systeem, koken is ver over 100 graden dus en koelvloeistof kookt pas bij een nog hogere temperatuur.
Dus... lekker doorgaan, vorig jaar in dat Central Massif bij 38 graden buiten.... niks aan de hand.
ELM327 werkt niet met Apple (of andersom), moet nog eentje zien te vinden welke Apple compatible is. Leuk om alles uit te lezen, ook hoeveel kracht en vermogen bijv.
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik heb gewoon een meter hoor in de XC60 alleen wel afhankelijk van welke uitstraling ik kiesChris schreef:Tja, daarom kan ik de Volvo filosofie ook niet helemaal volgen om geen temperatuurmeters meer te hebben.
Ik wil dat toch wel graag weten soms.
Volvo meld alleen als het te warm wordt in het vooronder..
Dus brengt de Torque app dan uitkomst, met een ELM327 op de ODBII stekker gewoon alles uitlezen onderweg.
Zeker het Central Massif... dat zijn beste hobbels hoor.
Motortje wordt dan ook soms 110 graden en de olie zelfs iets meer, maar dat kan en mag gewoon.
Koelsysteem is een gesloten systeem, koken is ver over 100 graden dus en koelvloeistof kookt pas bij een nog hogere temperatuur.
Dus... lekker doorgaan, vorig jaar in dat Central Massif bij 38 graden buiten.... niks aan de hand.
Edit: uitstraling van het digitale dashboard.
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Micky op ma 22 jul 2019 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Omdat ik niet meer kon vinden hoe die heetteVolvodriver schreef:RE.gif
Waarom niet bij Volvotech de CFE-plus besteld? Kan je het gewoon op je boordcomputer aflezen.
En re:
Ik heb ook geen meter wel een melding maar die komt al zo vroeg dat is gewoon vervelend.
Erwin
Home-car racer 48
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Exact.... pletten die lollie... daar is ie voor..Re di Coppi schreef: ↑ma 22 jul 2019 19:37
Gas Bas
ELM327 werkt niet met Apple (of andersom), moet nog eentje zien te vinden welke Apple compatible is. Leuk om alles uit te lezen, ook hoeveel kracht en vermogen bijv.
Enne.... ELM327... koop je toch een oud Android debieltje.... MP voor een paar centen... klaar..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
het ding van mij kostte zo'n 5 euro, samen met Torque... leuk speeltje toch..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Voor een appel telefoon moet je de wifi elm327 hebben.
De bluetooth werkt op de android.
Eric
De bluetooth werkt op de android.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Bij hogere toeren heeft ook de olie en de brandstof een hogere koelen de werking.
Het gevaar van een automaat is dat je gewoon de CC erop laat staan en alles aan de auto overlaat. Beter is om handmatig te gaan schakelen en nog belangrijker: langzamer de berg op te gaan rijden. Beter 70 of 80 dan plankgas met 100.
Het gevaar van een automaat is dat je gewoon de CC erop laat staan en alles aan de auto overlaat. Beter is om handmatig te gaan schakelen en nog belangrijker: langzamer de berg op te gaan rijden. Beter 70 of 80 dan plankgas met 100.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
RE.gif
linkje waar te bestellen?
linkje waar te bestellen?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Als je de automaat in de sportstand zet ben je meestal wel geholpenMorgoth schreef: ↑di 23 jul 2019 18:20Bij hogere toeren heeft ook de olie en de brandstof een hogere koelen de werking.
Het gevaar van een automaat is dat je gewoon de CC erop laat staan en alles aan de auto overlaat. Beter is om handmatig te gaan schakelen en nog belangrijker: langzamer de berg op te gaan rijden. Beter 70 of 80 dan plankgas met 100.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik moet even zoeken Micky, de seller van mijn ELM327 is "out of sales".
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
RE.gif
ok, moet wel op iPhone kunnen
ok, moet wel op iPhone kunnen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
WiFi variant bestellen, kost iets meer maar nog steeds weinig.
€ 9,52 21% Off | Beste ICar2 ODB 2 ELM327 Bluetooth of Wifi OBD2 Auto Diagnose Scanner voor Android IOS OBD2 Scanner EML 327 Wifi auto Diagnose
Erwin
€ 9,52 21% Off | Beste ICar2 ODB 2 ELM327 Bluetooth of Wifi OBD2 Auto Diagnose Scanner voor Android IOS OBD2 Scanner EML 327 Wifi auto Diagnose
Erwin
Laatst gewijzigd door Erwin1987 op wo 24 jul 2019 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Home-car racer 48
-
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik heb die elm Wifi maar kreeg het niet gelijk werkend en had m gelijk in de hoek gegooid. Apple moet toch altijd gelijk werken!?
Als ik thuis toch nog maar eens naar kijken en anders ff op t linkje van Chris wachten
Edit:
Of op Erwin1987
Als ik thuis toch nog maar eens naar kijken en anders ff op t linkje van Chris wachten
Edit:
Of op Erwin1987
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik heb een konnwei WiFi en die deed het wel meteen even verbinding maken met WiFi en dan in een eobd facile of car scanner app verbinden en het werkt.
Zal zo ff foto uploaden
Erwin
Zal zo ff foto uploaden
Erwin
Laatst gewijzigd door Erwin1987 op wo 24 jul 2019 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Home-car racer 48
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
RE.gif
ook bij iPhone? zo ja, heb je een link?
ook bij iPhone? zo ja, heb je een link?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik heb wel een BT.... dat blijkt APPELS niet zo goed te liggen.... de link van Erwin gebruiken dus.... Wifi !!Re di Coppi schreef: ↑wo 24 jul 2019 19:29Ik heb die elm Wifi maar kreeg het niet gelijk werkend en had m gelijk in de hoek gegooid. Apple moet toch altijd gelijk werken!?
Als ik thuis toch nog maar eens naar kijken en anders ff op t linkje van Chris wachten
Edit:
Of op Erwin1987
Dit is de mijne, maar helaas deze verkoper is uitverkocht... wel elders te vinden ook hoor.
https://nl.aliexpress.com/item/64897035 ... 4c4dWwiJHD
Laatst gewijzigd door Chris op wo 24 jul 2019 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Link had ik gekopieerd maar kreeg niet het goed product als ik er zelf op klikte.
Erwin
Erwin
Home-car racer 48
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Klopt Bluetooth werkt niet.Chris schreef:Ik heb wel een BT.... dat blijkt APPELS niet zo goed te liggen.... de link van Erwin gebruiken dus.... Wifi !!Re di Coppi schreef: ↑wo 24 jul 2019 19:29Ik heb die elm Wifi maar kreeg het niet gelijk werkend en had m gelijk in de hoek gegooid. Apple moet toch altijd gelijk werken!?
Als ik thuis toch nog maar eens naar kijken en anders ff op t linkje van Chris wachten
Edit:
Of op Erwin1987
Erwin
Home-car racer 48
Re: Passat 1.4 TSI Variant heeft het warm
Ik gebruik deze: werkt prima
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016