Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Jozef0210
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 6 okt 2014 22:45

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Jozef0210 » ma 25 jun 2018 21:47

Na twee Toyota's RAV 4X4 en 2li en een 2,2lt ben ik na lang zoeken over gegaan naar een VW tigaun twee lt diesel dsg, 190 Pk 4x4 in Rline. Altijd heel tevreden van geweest maar er is toch een verschil in afwerking. De ligging en baanvastheid is toch veel beter. Ook het trek vermogen is daar. Stond wel in beraad om een RAV hybride te nemen, maar naar enkele RAV rijders en ook een in de firma viel die wel tegen. Zowel het lawaai en verbruik met een aanhanger van 1500kg.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Jan Br » ma 25 jun 2018 22:44

bij een vergelijk tussen Toyota's 4x4 Diesels en een Tiguan 4x4 2ltr diesel snap ik wel een keuze voor de Tiguan, maar de opmerkingen mbt de hybride vind ik wel erg arbitrair. Ik heb veel VW diesels gereden en nu een Toyota Hybride en qua geluid is de Toyota `hybride met afstand de stilste. Een uitzondering kan worden gemaakt voor stevige hellingen, dan kan het hoge toerental (benzine tov diesel) je soms wel opvallen, maar dat is misschien 3 a 4 % van je rijtijd in het buitenland met een caravan. Het verbruik met een caravan van > 1600kg is 1 op 9 (in 3 stappen naar Sibenik, Kroatië) en pas op in veel landen en zeker ook hier in Kroatië is het prijsverschil tussen benzine en diesel te verwaarlozen. (Hier nu 3,5 cent in het voordeel van diesel) terwijl je wel in Nederland de strafbonus moet afdragen via de wegenbelasting.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
Mik Figaro
Berichten: 72
Lid geworden op: do 5 jan 2006 20:29
Locatie: Delft

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Mik Figaro » zo 30 dec 2018 13:20

Nu een half jaartje verder ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig wat er uiteindelijk uit de bus is gekomen bij de topic-starter!
Ik sta nu zelf voor dezelfde keuze.

Mijn shortlist op dit moment:
1. Mazda CX-5 2.0 met automaat
2. Skoda Karoq met 1.5 TSi en DSG
Gister met beide proefgereden, ik kan nog niet kiezen welke me het beste beviel. Gelukkig heb ik nog een maandje om erover na te denken.

3. Citroen C5 Aircross
Op papier komt deze er in de vergelijking als beste uit! Qua uitrustig en vermogen is hij het best, ook in comfort.
Klein probleem..: hij is pas in Januari bij de dealer en dan moet je nog maar afwachten hoe hij zich als caravantrekker ontpopt.
De techniek is grotendeels gelijk aan die van de Peugeot 3008, dus daar zou ik nog even kunnen zoeken naar ervaringen.

En alhoewel ik de Franse slag van het auto's bouwen over het algemeen wel kan waarderen, bleek in het verleden vaak dat er bij Franse auto's in het eerste jaar wel wat kinderziektes optraden.
Met mijn huidige Peugeot 308 heb ik alleen maar goede ervaringen. (behalve dan het multimediagedeelte. Wat een bedieningsdrama..)
Groeten, Michel

Peugeot 308 SW BleuHDi (2015) met Chateau Charm 450 (2007)

Voorheen:
Citroën C5 Break Exclusive 2.0i 16v (2003) met Adria Unica B 431 DB (1999)

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door Erwin1987 » zo 30 dec 2018 13:36

Ik vind dit altijd heel moeilijk, de keuze voor wat je mooi vind en prettig vind rijden met en zonder caravan is persoonlijk, ik vind het rijgedrag van Franse auto’s niks en heb helemaal niks met Volkswagen ondanks dat ik ze niet lelijk vind, wat ik alleen wel wil zeggen is dat ik iemand ken die Mazda werkt en die zegt dat de skyactive motor echt heel goed is.

Erwin


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

arnovariante

Re: Help bij volgende trekker. Longlist crossover, suv, mpv

Bericht door arnovariante » zo 30 dec 2018 13:46

Altijd zo jammer als een TS niet laat weten wat het uiteindelijk geworden is.
Disrespect naar een ieder die er tijd in heeft gestoken om een reactie te schrijven.
[kersthuilen.gif]

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”