nieuwe trekauto moeilijk!
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Achja genoeg auto's te vinden hoor, tis alleen de voorkeur "VAG/bmw/opel/ford" die je beperkt.
Wat is eigenlijk de reden hier toe ? het onbekende ?
Wat is eigenlijk de reden hier toe ? het onbekende ?
BMW 340i Touring + Adria Adora 613 UT
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Lexus 450h, V6 met electro ondersteuning + betrouwbaarheid.
Max. 2000kg aan de haak.
Max. 2000kg aan de haak.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
arnovariante schreef: ↑do 31 mei 2018 19:07Tegen mijn gewoonte in heb ik nog even de specs erbij gezocht.
Die Sorrento is maar 480 cm lang......
Tot zover het kolossaal argument.
De eerste de beste premium station is langer.
En dan nog wat.
Met een vanaf prijs van €59.995 voor de Sorrento neem ik wel een Mercedes E estate met een vanaf prijs van €58.673, die is ook langer trouwens.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Wij van wc eend adviseren wc eend...
Dit is onbegonnen werk om de geschikte auto voor je uit te zoeken. Iedereen vind zijn bolide het beste.
Het blijft lastig om een advies te geven. Je kunt veel beter eerst zelf goed rond kijken, informatie opzoeken en proef rijden. En als er dan nog meer dan 1 op je lijstje staan dan kun je hier mogelijk wat info krijgen over hoe de auto rijdt met caravan.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Dit is onbegonnen werk om de geschikte auto voor je uit te zoeken. Iedereen vind zijn bolide het beste.
Het blijft lastig om een advies te geven. Je kunt veel beter eerst zelf goed rond kijken, informatie opzoeken en proef rijden. En als er dan nog meer dan 1 op je lijstje staan dan kun je hier mogelijk wat info krijgen over hoe de auto rijdt met caravan.
Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
BMW 520d touring lci bj 2013
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Kathedrale? Ken je klassiekers. Sinds wanneer is Benz een VAG oude stoker?Peter 1969 schreef: ↑do 31 mei 2018 16:19Kia Sorento 2.2 CRDi zijn ook kolossale 7 zits SUV's met 200 PK en 441 Nm. Of broertje Hyundai Santa Fe. Laderäume so groß wie die Kathedrale
Maar zo'n auto is minder blingbling dan VAG natuurlijk.
+1Micky schreef: ↑do 31 mei 2018 22:08arnovariante schreef: ↑do 31 mei 2018 19:07Tegen mijn gewoonte in heb ik nog even de specs erbij gezocht.
Die Sorrento is maar 480 cm lang......
Tot zover het kolossaal argument.
De eerste de beste premium station is langer.
En dan nog wat.
Met een vanaf prijs van €59.995 voor de Sorrento neem ik wel een Mercedes E estate met een vanaf prijs van €58.673, die is ook langer trouwens.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
RE.gif
En ook jouw kathedraal is groter dan 480 cm denk ik?
Wat een bak zeg!
En ook jouw kathedraal is groter dan 480 cm denk ik?
Wat een bak zeg!
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
wij rijden met de kia sorento (ondertussen de 3 ) bouwjaar einde 2017 2.2 awd auto 200pk en 441nm
hebben momenteel 50.000km en geniet van elke km zeker als het er op aan komt met caravan geen problemen met trekken normaal tegen 2019 op naar nummer 4
hebben momenteel 50.000km en geniet van elke km zeker als het er op aan komt met caravan geen problemen met trekken normaal tegen 2019 op naar nummer 4
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Afgelopen weekend proef gereden in een jonge 5 serie station. Het i s helaas niet mijn auto. De afwerking en rijgedrag viel mij tegen. Was erg zoekerig op de snelweg, mogelijk door het M ondersel. Vond de kofferbak vergeleken met de passat ook tegenvallen. Vooral door de automatische afdekhoes. Dit weekend proef rijden in een kodiaq!
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
RE.gif
Een BMW met M onderstel zoeken op de snelweg?
Dat klinkt alsof er verkeerde banden onder zitten, geen runflat banden.
Daar zijn ze heel erg gevoelig voor.
Het wordt een dweil met de verkeerde spec banden.
Ik vind ook de achterruit van de BMW stationwagons erg ver naar voren staat, dat kost zoveel bagageruimte.
Zo'n 5 Touring is bijna 5 mtr lang, de bagageruimte hoort wat formaat betreft daar niet echt bij.
Een BMW met M onderstel zoeken op de snelweg?
Dat klinkt alsof er verkeerde banden onder zitten, geen runflat banden.
Daar zijn ze heel erg gevoelig voor.
Het wordt een dweil met de verkeerde spec banden.
Ik vind ook de achterruit van de BMW stationwagons erg ver naar voren staat, dat kost zoveel bagageruimte.
Zo'n 5 Touring is bijna 5 mtr lang, de bagageruimte hoort wat formaat betreft daar niet echt bij.
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Ik denk idd dat er geen runflat onder zaten...maar om die gok te nemen en hopen dat weggedrag verbeterd met andere banden doe ik niet. Misschien toch nog eens een xtra proeftit in andere 5.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Re.gif
Als er een auto is die niet zoekerig is is het de 5 serie wel. Ik zou bijna dan zeggen dat er iets met deze bmw aan de hand was.
De afwerking ligt ook volgens mij ook veel hoger bij de bmw dan de kodiaq
Als er een auto is die niet zoekerig is is het de 5 serie wel. Ik zou bijna dan zeggen dat er iets met deze bmw aan de hand was.
De afwerking ligt ook volgens mij ook veel hoger bij de bmw dan de kodiaq
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
BMW 520d touring lci bj 2013
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
@Hendrik,
Die 5 moet gewoon snaarstrak zijn, is dat niet zo dan klopt er iets niet.
Ik ben geen BMW fan maar strak sturen doen ze wel.
Ze zitten alleen zoooo laag!
Veel te laag naar mijn zin.
Die 5 moet gewoon snaarstrak zijn, is dat niet zo dan klopt er iets niet.
Ik ben geen BMW fan maar strak sturen doen ze wel.
Ze zitten alleen zoooo laag!
Veel te laag naar mijn zin.
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Ik heb vrij recent een f11 gekocht.
Stuurt snoei strak. Kom uit een Senic en dat is een heel groot verschil.
In de sport stand is de 5 nog strakker en stugger
Stuurt snoei strak. Kom uit een Senic en dat is een heel groot verschil.
In de sport stand is de 5 nog strakker en stugger
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
BMW 520d touring lci bj 2013
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Bijzondere auto markt is het nu. Diesels zijn aardig in de uitverkoop overal. De benzine versies zijn nu duurder dan de diesels met gelijke kms en bouwjaar. Vanaf september komt er duidelijkheid over de gonsequenties v diesels in steden. Wacht tot die tijd ff af. Ik zit met 20.000 per jaar op de wip. Kan zowel benzine als diesel kopen....maar zit er niet op te wachten dat ik straks steden niet in mag. Diesel rijd met caravan wel fijner.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
RE.gif
Realiseer je wel dat dat omslagpunt waarschijnlijk berekend is op de Nederlandse WB en brandstofprijzen. Wanneer je relevante afstanden denkt te gaan rijden in het buitenland, dan verschuift het break-even point fors.
In de meeste landen rondom ons is het verschil tussen benzine en diesel per liter veel kleiner en en Belgie is diesel soms zelfs duurder.
Realiseer je wel dat dat omslagpunt waarschijnlijk berekend is op de Nederlandse WB en brandstofprijzen. Wanneer je relevante afstanden denkt te gaan rijden in het buitenland, dan verschuift het break-even point fors.
In de meeste landen rondom ons is het verschil tussen benzine en diesel per liter veel kleiner en en Belgie is diesel soms zelfs duurder.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
RE.gif RE.gif
Dat diesel met caravan fijner trekt is een eigen perceptie. Ik heb 2 S60 diesels gehad, een V70 2.5T en nu een XC60 T6 de laatste 2 dus benzine. Nou ik heb met de V70 nog nooit teruggedacht aan de diesels met de caravan er achter. En nu met de XC60 zal het nog weer wat fijner rijden.
Wat ik inderdaad wel vreemd vind is dat de proefrit in een BMW 5-serie niet is bevallen en als "dweil" werd beschreven. Dan is mijn ervaring met de 5-series die ik gereden heb wel wat anders. Echt een snaarstrak sturende wagen.
Dat diesel met caravan fijner trekt is een eigen perceptie. Ik heb 2 S60 diesels gehad, een V70 2.5T en nu een XC60 T6 de laatste 2 dus benzine. Nou ik heb met de V70 nog nooit teruggedacht aan de diesels met de caravan er achter. En nu met de XC60 zal het nog weer wat fijner rijden.
Wat ik inderdaad wel vreemd vind is dat de proefrit in een BMW 5-serie niet is bevallen en als "dweil" werd beschreven. Dan is mijn ervaring met de 5-series die ik gereden heb wel wat anders. Echt een snaarstrak sturende wagen.
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
De volvo maakt idd mooie benzinemotoren met voldoende koppel. Ik heb ook eerder volvo gereden en wel een d5 v70. Vond het mooie auto's maar vond wel dat ze ontzettend zopen. Ik reed met de diesel 1 op 12,5.
Ik heb in een 520i gereden van BMW en het bijbehorende koppel vond ik voor mijn gevoel wat ondermaats. Volgens mij zit die op 270nm bij 184 pk.
Het zal gewoon even wennen zijn denk ik.
P.s. de BMW was ontzettend aan het zoeken bij vrachtauto sporen in de weg.
Ik heb in een 520i gereden van BMW en het bijbehorende koppel vond ik voor mijn gevoel wat ondermaats. Volgens mij zit die op 270nm bij 184 pk.
Het zal gewoon even wennen zijn denk ik.
P.s. de BMW was ontzettend aan het zoeken bij vrachtauto sporen in de weg.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Update!
Afgelopen weekend in een 2.0 benzine 240 pk Smax ST line gereden uit 2016. Mooie full option auto, maar de auto ging op de snelweg zijn eigen weg. Ik denk dat dit grotendeels kwam door de 19 inch. Ik ben er dan altijd helaas direct alweer klaar mee , dus ook geen Smax. Het verbruik van 1 op 9/10 solo viel mij ook erg tegen en het ontbreken van de hill hold functie was de druppel. Verbruik is enerzijds wel te begrijpen met 240 pk en 1600 kg leeg. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een zuinigere auto voor 11 maanden per jaar, die de caravan ook mag trekken.
Komend weekend proefrijden in een Kodiaq van Skoda. Qua power een heel stuk minder dan de Smax. Kodiaq heeft 150 pk en 250 nm koppel. Maar ik gok dat ik daar de 1800 kg ook wel mee de berg op krijg. Weliswaar met een ander gemak dan mijn huidige diesel of de smax, maar de 11 maanden per jaar rijd ik wel veel zuiniger. Dat scheelt 2 liter benzine per 100 km.
Wordt vervolgd!
Afgelopen weekend in een 2.0 benzine 240 pk Smax ST line gereden uit 2016. Mooie full option auto, maar de auto ging op de snelweg zijn eigen weg. Ik denk dat dit grotendeels kwam door de 19 inch. Ik ben er dan altijd helaas direct alweer klaar mee , dus ook geen Smax. Het verbruik van 1 op 9/10 solo viel mij ook erg tegen en het ontbreken van de hill hold functie was de druppel. Verbruik is enerzijds wel te begrijpen met 240 pk en 1600 kg leeg. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een zuinigere auto voor 11 maanden per jaar, die de caravan ook mag trekken.
Komend weekend proefrijden in een Kodiaq van Skoda. Qua power een heel stuk minder dan de Smax. Kodiaq heeft 150 pk en 250 nm koppel. Maar ik gok dat ik daar de 1800 kg ook wel mee de berg op krijg. Weliswaar met een ander gemak dan mijn huidige diesel of de smax, maar de 11 maanden per jaar rijd ik wel veel zuiniger. Dat scheelt 2 liter benzine per 100 km.
Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door hendrik38 op di 20 nov 2018 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Ik heb een Smax gehad. Heel veel problemen mee gehad. Is natuurlijk exemplarisch geweest maar voor mij geen Smax meer.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Als d3 kodiac dat mag trekken waarom niet
En anders even langs een tunert rijden.
Maar zijn van die auto de levertijden niet heel erg lang?
Eric
En anders even langs een tunert rijden.
Maar zijn van die auto de levertijden niet heel erg lang?
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Een beetje chauffeur doet dat gewoon met de handrem,
( of denk ik nu te ouderwets)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
RE.gif
Ik dacht hetzelfde.
We worden verwend met al die gadgets.
Is het niet jammer om zo'n Smax af te schrijven als kandidaat zonder dat duidelijk is wat de oorzaak is?
Ik dacht hetzelfde.
We worden verwend met al die gadgets.
Is het niet jammer om zo'n Smax af te schrijven als kandidaat zonder dat duidelijk is wat de oorzaak is?
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
Ter informatie, kijk even op caravantrekker. Daar staat een review van een Kodiac. Ik vond hem verontrustend.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
RE.gif
Er staat maar 1 review van een Kodiaq op Caravantrekker en dat is een 1.4TSI met 150pk.
ik lees niets verontrustends in de review, zijn ervaring zijn gewoon goed. (ben je niet in de war met de review over de Karoq, die worden wel vaker verwisseld)
wel schrijft hij dat er gezegd (op caravantrekker.nl) dat hij met de bak al in de problemen zou kunnen komen bij 11% echter kan ik nergens vinden wie dat geschreven heeft en in welke hoedanigheid.
caravantrekker.nl zegt hier zelf onderstaande over (dus over de combi van de persoon die de review geschreven heeft):
"Bergen geen probleem
Op de meeste autobaanhellingen in het buitenland kan in de 4e versnelling nog net met 80 km (2650 toeren) naar boven gereden worden. In de 3e versnelling is de combinatie het snelst met maximaal 110 km/u (5268 toeren).
Wegrijden vanuit stilstand lukt zelfs op steile hellingen (tot zo'n 15%) mits de voorwielen voldoende grip hebben. Al rijdend heeft de auto genoeg kracht om te blijven rijden op wegen met hellingen van zo'n 28%."
Er staat maar 1 review van een Kodiaq op Caravantrekker en dat is een 1.4TSI met 150pk.
ik lees niets verontrustends in de review, zijn ervaring zijn gewoon goed. (ben je niet in de war met de review over de Karoq, die worden wel vaker verwisseld)
wel schrijft hij dat er gezegd (op caravantrekker.nl) dat hij met de bak al in de problemen zou kunnen komen bij 11% echter kan ik nergens vinden wie dat geschreven heeft en in welke hoedanigheid.
caravantrekker.nl zegt hier zelf onderstaande over (dus over de combi van de persoon die de review geschreven heeft):
"Bergen geen probleem
Op de meeste autobaanhellingen in het buitenland kan in de 4e versnelling nog net met 80 km (2650 toeren) naar boven gereden worden. In de 3e versnelling is de combinatie het snelst met maximaal 110 km/u (5268 toeren).
Wegrijden vanuit stilstand lukt zelfs op steile hellingen (tot zo'n 15%) mits de voorwielen voldoende grip hebben. Al rijdend heeft de auto genoeg kracht om te blijven rijden op wegen met hellingen van zo'n 28%."
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 1440
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: nieuwe trekauto moeilijk!
RE.gif
idd, kracht vd motortjes is tegenwoordig geen punt meer. Wel grip met voorwielaandrijving als het erop aankomt. Berghellingen van 15% kom je niet zo snel tegen hier in ons platte landje. Alhoewel, misschien straks om uit de polder te komen met de bodemdalingen die vermeld worden, gaan we ook richting dit soort percentages [sint1.gif]
idd, kracht vd motortjes is tegenwoordig geen punt meer. Wel grip met voorwielaandrijving als het erop aankomt. Berghellingen van 15% kom je niet zo snel tegen hier in ons platte landje. Alhoewel, misschien straks om uit de polder te komen met de bodemdalingen die vermeld worden, gaan we ook richting dit soort percentages [sint1.gif]
V60, Fendt Saphir 510 TFK