Conradi schreef:Chris schreef:Nee.. in een Volvo hoort een Volvo blok toch.. de 5 pitter..
Da's war einmal, ik geloof dat alleen de V60 Hybride's nog de D5 hebben. Een 5-cylinder benzine is er sowieso niet meer.
Dat bedoel ik.. daarom heb ik er naar lopen zoeken.
Die benzine 5 pitter is gewoon een schitterend blok, helaas te dorstig naar de huidige normen.
Downsizen van motoren vind ik persoonlijk niks, gevoelsmatig klopt het niet.
Hoe kan je nou 125 pk uit een 3 cylinder van 1 liter halen, en dan de belangrijkste vraag.. hoe lang blijft dat heel.
Een collega heeft de ecoboost zoals hierboven beschreven in zijn auto liggen en trekt daar een 1300kg caravan mee.
Ergens druist dat tegen mijn gevoel in... geef mij maar een flink blok.
Nu weet ik niet of de huidige 4 pitters in de Volvo's ook van Volvo zelf zijn, het zou me niet verbazen als die ook extern gekocht worden.
De vroegere kleinere diesels en benzine motoren kwamen ook overal vandaan, met als grootste drama de 2.0 diesel in de S40 en V50.
Die PSA motoren waren ronduit onbetrouwbaar, daar heeft Volvo geen goede sier mee gehad...helaas.
Chris