Welke nieuwe trekker zoeken ?

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Jan van Vijven » vr 25 aug 2017 09:32

Ach ANWB.....het blijven ervaring statistieken zonder enige vorm van garantie.

Lees even het stukje van de Toyota Verso....er kan niets mis mee gaan, één van de leden hier heeft toch een andere ervaring heeft namelijk enkele dagen stil gestaan vanwege een gebroken aandrijfas.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Peter 1969 » vr 25 aug 2017 09:46

En veel genoemd in testen : de Audi A8 zuipt inderdaad als een beest ( alle motoriseringen ) Iemand die zo'n auto wil moet goed beseffen wat een verbruik van 1:5 l/km inhoudt in praktijk. Samen met de hoge wegenbelasting en de kans op zeer duur onderhoud snap ik hoe zulke auto's nog maar 7k kunnen kosten als occasion....iedereen die rationeel denkt loopt er met een enorme boog omheen.

Klein lichtpuntje zal zijn dat zulke auto's nauwelijks of niet onder de indruk zullen zijn van een caravan, en dus niet nog veel meer zullen verbruiken awhoea.gif

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1719
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door witjesm » vr 25 aug 2017 09:56

Peter 1969 schreef: Zo koop ik nooit een auto zonder dat ik weet wat de ANWB/ADAC ervan vind met hun statistieken......en zeker niet als ie voorkomt in de top 20 van onbetrouwbare/meest door hen geziene defecte auto's op de weg
Ik heb ook ff naar wat van die lijstjes gekeken en de grap is dat allemaal iets anders zeggen. ANWB, Autorai en consumentenbond zijn toch alle drie gerenomeerde organisaties. De lijstjes met betrouwbare auto's is blijkbaar niet zo betrouwbaar. awhoea.gif

Als ik ooit zo een auto ga kiezen dan ga ik vanaf dan met de bus en doe de caravan weg.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Jan van Vijven » vr 25 aug 2017 10:39

Peter,
Wegenbelasting en zuipen zijn in dit lijntje helemaal niet belangrijk, sleuren en comfort wel. Dat is dan een groot lichtpuntje....
Het gaat hier over echte auto's die sommige van ons leuk vinden, en dan weten de mensen wel dat dit niet voor niets is!
Hobby's kosten geld....

Rationeel denken? Ga met de trein en neem een tentje mee!



Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Kingpin1966 » vr 25 aug 2017 11:03

Iedereen heeft zo zo zijn redenen om voor een bepaald model auto te kiezen, gebaseerd op verschillende criteria zoals o.a. gezinssituatie, beschikbaar budget en gebruiksdoel.
Iemand die een caravan te trekken heeft stelt natuurlijk hele andere eisen aan zijn auto dan iemand die alleen woon/werkverkeer als doel heeft.
Dat dat gevolgen kan hebben voor de portemonnee in de vorm van een wat hogere wegenbelasting of een hoger brandstofverbruik of onderhoudskosten laat zich raden
Maar dat zijn bewuste en zelfoverwogen keuzes die je neemt, en zolang je er financieel niet op leegloopt.
Je kiest voor een zo comfortabel mogelijke auto, met genoeg Newtonmeters om jouw caravan overal te brengen waar je hem maar wilt hebben.
En dan zul je de gevolgen daar ook van moeten dragen.
Praktisch en rationeel denken/handelen liggen niet altijd in elkaars verlengde, en stroken ook lang niet altijd met de portemonnee. mrgreen.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Barreman » vr 25 aug 2017 11:27

Mijn A8 4.2 Quattro uit 1994 deed als je 100 reed op de snelweg rond de 1:10. Die 1:5 haal je ook wel als je 200 rijdt op de Autobahn, of alleen in de stad. Blijkbaar heersen er ook wel wat vooroordelen.

Ik heb gisteren eens zitten rekenen wat een nieuwe Tiguan ( 150 pk TDI 4Motion DSG ) voor een schade aan de portemonnee oplevert, die is ongeveer 130 per maand duurder dan een dikke youngtimer.

Kingpin heeft gelijk, ratio, emotie, verstand, geluk spelen allemaal mee. Ik zal de CFO er eens bij betrekken.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Peter 1969 » vr 25 aug 2017 12:00

Het ligt er ook aan wat je ermee doet.....

Veel gebruikers van auto's met hoge massa's verwachten toch "sportieve" prestaties. Dat kan, maar daarvoor heb je natuurlijk veel meer vermogen en ook brandstof nodig. Toch blijken veel gebruikers onaangenaam verrast door het verbruik en klagen dat dat extreem afwijkt van de fabriekscijfers.

Rij je zo'n auto met respect voor natuurwetten ( een massa verzet zich tegen verandering in zijn toestand ) dan kun je die fabrieks cijfers wel veel dichter benaderen.

Voor een caravan trekkende auto geldt ook wat anders : hoe harder de motor moet werken om de massa in beweging te zetten, op gang te houden of te laten klimmen, hoe meer brandstof ze verbuiken. Logisch, maar dat auto's met lichtere motoren ook gaan zuipen als een beest, en auto's met zware motoren nagenoeg geen meerverbuik kennen komt dan als een verrassing. Maar het is een misvatting, als een lichte en een zware diesel allebei 1:10 naar binnen gorgelen als ze trekken, je net zo goed een zware motor kunt hebben.....de rest van de vakantie en het jaar rij je solo rond, en dan verbruikt de zware diesel nog steeds 1:11 l/km. En de lichte 1:20 l/km om maar iets te noemen.......

Los van hobbyisme en trots op je mooie auto is het goed matchen van trekvoertuig en aanhanger de meest rationele keus. Een zwaardere motor/auto dan nodig is leuk maar niet perse verstandig. Een lichtere motor/auto dan nodig dito plus dat dat zelfs gevaarlijk kan uitpakken. ( wee diegene met een oranje caravan bij caravan trekker site...) whistle.gif

Dan krijg je discussie wat het beste trekvoertuig zou moeten zijn.......domweg de zwaarste en sterkste - altijd goed maar je zult betalen - of de meest gebalanceerde waarin economie ook nog een rol speelt.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Kingpin1966 » vr 25 aug 2017 12:06

RE.gif
Ik zou me zeker niet blind staren op door de fabrikant opgegeven verbruikscijfers.
Het "Dieselgate" schandaal heeft duidelijk laten zien hoe gemakkelijk dergelijke verbruikscijfers te manipuleren zijn.
Geen een fabrikant wil er mee te koop lopen dat zijn auto's eigenlijk ordinaire zuipschuiten zijn.
Ik zou deze cijfers dan ook met de nodige korrels Natriumchloride nuttigen.
Het zijn natuurlijk niet allemaal leugenaars, maar sommige van deze cijfers zijn m.i. iets te rooskleurig opgesteld.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1719
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door witjesm » vr 25 aug 2017 12:39

Barreman schreef:Er komt een moment dat onze PHEV het veld moet ruimen. Begin volgend seizoen moet er een andere trekker op de oprit staan.

Ik zit te kijken naar gyoungtimers, vanwege het fiscale voordeel voor ZZP'ers. Het leuke is dat in die leeftijdscategorie de auto's met lage kilometerstanden ( 150.000 of zo ) vaak dikke, goed uitgeruste bakken zijn. Het voordeel daarvan is weer dat de uitrusting van die auto's nog redelijk mee kan met de uitrusting van de huidige normale auto's.

Ik heb een voorkeur voor VAG. Ik zit dus te denken aan VW Passat, Phaeton of Touareg, Audi A8 of Porsche Cayenne.
Benzine of diesel maakt me niet zoveel uit, ik wil wel automaat en ook 4x4.

De vragen zijn :
* Waarom (niet) een 4,2l V8 ? of een V10 TDI ? Of misschien zelfs een W12 ?

Ik weet al dat al die auto's zuipen ( doe ik ook dus ik mag niet klagen ) en dat het onderhoud tegen kan vallen. Maar zijn er andere zaken ? Bekende problemen, wel of geen luchtvering, dat soort

Ik hoor graag wat jullie vinden. Ieder Antwoord is per definitie goed, maar ik ga NIET in een BMW of Mercedes. Ik. Doe. Het. Niet.
Dit topic lijkt mij redelijk ontspoort. Even terug naar het begin, Barreman overweegt om zijn huidige PHEV in te ruilen voor een dikke youngtimer van de merken in de VAG groep of Porsche. Hij geeft al aan dat hij de weet dat er een hoge brandstof en onderhouds rekening kan verwachten maar is opzoek naar gebruikers ervaring om bekende technische problemen voor te zijn. Het enige wat ik hier zie is mensen die hem willen overtuigen om geen VAG te kopen, hem uit te leggen dat de beoogde auto's veel benzine verbruiken en onderhoudskosten ter discussie stellen. De vraag terug lezend is dat alles waar hij GEEN intresse in heeft.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Kingpin1966 » vr 25 aug 2017 12:44

RE.gif
Hij kan, zoals ook al gemeld, gebruikerservaringen proberen te pakken te krijgen van de door hem begeerde modellen en criteria.
Dan krijg je m.i. een redelijk beeld wat de "pijnpunten" zijn van deze auto's.
Dan blijft alleen nog de lastige keuze met welke van deze pijnpunten Barreman het beste kan leven.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Volvodriver

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Volvodriver » vr 25 aug 2017 12:49

Ik zie hier de meest onzinnige reactie voorbijkomen over de voor- maar met name de nadelen van een youngtimer. En dan worden er zelfs nog betrouwbaarheids lijstjes bijgehaald. Wat een quatsch.

Mensen die een youngtimer kiezen doen dat voornamelijk omdat ze autoliefhebber zijn en nu tegen, naar huidige maatstaven, redelijke bedrijfskosten zakelijk een topmobiel kunnen rijden.
Gun diegene die dat wil zijn plezier. Ikzelf ben geen fan van de Duitse 3. Maar ik weet wel dat dit, op een paar jaar roestproblemen bij de E-klasse, in de basis zeer degelijke en betrouwbare luxe automobielen zijn. Die ook emotie teweeg brengen.
De jappen zijn ook betrouwbaar maar daar voel ik, net als Witjesm, geen enkele emotie bij. (Oke de Datsun 240Z en sommige soortgenoten zijn leuk maar niet praktisch) En autorijden is emotie. Ik was helaas 4 jaar geleden gedwongen met pijn in het hart mijn Volvo 480 GT die ik 13 jaar heb gehad in te ruilen. Maar ik ben blij te zien dat ie bij een liefhebber is gekomen die hem weer in nieuwstaat brengt. Dat is emotie. Dat zijn youngtimerrijders.
TS. Veel succes met de zoektocht en vind een mooie California AWD van 2002 love.gif love.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Micky » vr 25 aug 2017 13:56

Ik vraag me af hoeveel van de probleem zoekers/ sceptische leden hier nu echt zelf een Youngtimer hebben gereden, ik denk geen 1....


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Jan van Vijven » vr 25 aug 2017 13:59

Auto rijden en bezitten is leuk, moet iedereen hier vinden anders moet je niet caravan sleuren.
Bigger is better....dat niet iedereen dat kan of wil betalen is een ander verhaal. Het enige waar ik in het begin voor wilde waarschuwen zijn de onverwachte onderhoudskosten, zuipen hoort erbij.....proost vanuit Condom :-)

Edit:
Auto rijden is sowieso kapitaal vernietigen, lekker belangrijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door evr66 » vr 25 aug 2017 13:59

ja hoor, hier 1. bezig aan de 2e youngtimer (mb s211 e320 uit 2003). direct na aanschaf wat kosten gehad (kleine 3k eur), daarna alleen onderhoud. t is niet goedkoop rijden maar wat een zalige auto en caravantrekker! auto 5 jaar terug gekocht met 65k op de teller.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Michel1975 » vr 25 aug 2017 14:52

RE.gif RE.gif RE.gif RE.gif
Amen
RE.gif RE.gif RE.gif
Amen

RE.gif RE.gif
Amen

RE.gif
Amen

mrgreen.gif

Rijdt al jaren youngtimer en 1 op 6 en dat bevalt me prima.
Ik snap de overwegingen van barremans.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door primera » vr 25 aug 2017 15:32

Ik rij al 2 jaar een youngtimer,
Alleen omdat de auto te modern uitziet om een oldtimer te zijn.

Lucas
Berichten: 968
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Lucas » vr 25 aug 2017 23:32

Ik rijd dus ook youngtimer en jawel, ken zelfs enkele mensen die dit ook doen. Allemaal tot volle tevredenheid. Maar het onbegrip dat ik hierboven meen te lezen / proeven (ik zeg het heel voorzichtig) herken ik wel uit mijn eigen omgeving.

Klapkar

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Klapkar » vr 25 aug 2017 23:36

witjesm schreef:
Peter 1969 schreef: Zo koop ik nooit een auto zonder dat ik weet wat de ANWB/ADAC ervan vind met hun statistieken......en zeker niet als ie voorkomt in de top 20 van onbetrouwbare/meest door hen geziene defecte auto's op de weg
Ik heb ook ff naar wat van die lijstjes gekeken en de grap is dat allemaal iets anders zeggen. ANWB, Autorai en consumentenbond zijn toch alle drie gerenomeerde organisaties. De lijstjes met betrouwbare auto's is blijkbaar niet zo betrouwbaar. awhoea.gif

Als ik ooit zo een auto ga kiezen dan ga ik vanaf dan met de bus en doe de caravan weg.
De ANWB is toch het meest objectief, die zien de pechgevallen langs de weg. De Autorai heeft allerlei verkoop belangen, en de Consumentenbond met name klagende consumenten. Dat is ook vaak wat je op internet leest, niemand schrijft over hoe betrouwbaar en fijn zijn auto is, wel als er klachten zijn.

Als je wilt weten welke auto`s het vaakst stil staan dan heeft de wegenwacht de enige betrouwbare lijst. En dan blijkt o.a. Dacia het betrouwbaarste merkt te zijn, en niet de degelijke Zweed of Duitser waar je het van verwacht. De cijfers liegen niet.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Conradi » vr 25 aug 2017 23:48

Jan van Vijven schreef:Auto rijden is sowieso kapitaal vernietigen, lekker belangrijk.
Psies, auto rijden is gewoon een ontzettend belangrijke bijzaak :wink:
De discussie is verder een beetje als rijden met een brede caravan: forumleden zonder de ervaring raden het vooral af.
Barreman schreef:Ik heb gisteren eens zitten rekenen wat een nieuwe Tiguan ( 150 pk TDI 4Motion DSG ) voor een schade aan de portemonnee oplevert, die is ongeveer 130 per maand duurder dan een dikke youngtimer.
Kingpin heeft gelijk, ratio, emotie, verstand, geluk spelen allemaal mee. Ik zal de CFO er eens bij betrekken.
Reken de CFO voor dat de youngtimer € 65 goedkoper is dan een Tiguan en doneer haar dat dan. De andere € 65 verzamel je dan voor de tegenvallers. De hele raad van bestuur happy mrgreen.gif
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Barreman » za 26 aug 2017 00:03

RE.gif thumbup.gif blij.gif
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Micky » za 26 aug 2017 00:32

Klapkar schreef:
witjesm schreef:
Peter 1969 schreef: Zo koop ik nooit een auto zonder dat ik weet wat de ANWB/ADAC ervan vind met hun statistieken......en zeker niet als ie voorkomt in de top 20 van onbetrouwbare/meest door hen geziene defecte auto's op de weg
Ik heb ook ff naar wat van die lijstjes gekeken en de grap is dat allemaal iets anders zeggen. ANWB, Autorai en consumentenbond zijn toch alle drie gerenomeerde organisaties. De lijstjes met betrouwbare auto's is blijkbaar niet zo betrouwbaar. awhoea.gif

Als ik ooit zo een auto ga kiezen dan ga ik vanaf dan met de bus en doe de caravan weg.
De ANWB is toch het meest objectief, die zien de pechgevallen langs de weg. De Autorai heeft allerlei verkoop belangen, en de Consumentenbond met name klagende consumenten. Dat is ook vaak wat je op internet leest, niemand schrijft over hoe betrouwbaar en fijn zijn auto is, wel als er klachten zijn.

Als je wilt weten welke auto`s het vaakst stil staan dan heeft de wegenwacht de enige betrouwbare lijst. En dan blijkt o.a. Dacia het betrouwbaarste merkt te zijn, en niet de degelijke Zweed of Duitser waar je het van verwacht. De cijfers liegen niet.
Hahaha, sorry, maar waar staat dat ze het meest objectief zijn? hetgeen ze zien hoeft niet in de cijfers aangetoond te worden
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Peter 1969 » zo 27 aug 2017 10:38

witjesm schreef:
Dit topic lijkt mij redelijk ontspoort. Even terug naar het begin, Barreman overweegt om zijn huidige PHEV in te ruilen voor een dikke youngtimer van de merken in de VAG groep of Porsche. Hij geeft al aan dat hij de weet dat er een hoge brandstof en onderhouds rekening kan verwachten maar is opzoek naar gebruikers ervaring om bekende technische problemen voor te zijn. Het enige wat ik hier zie is mensen die hem willen overtuigen om geen VAG te kopen, hem uit te leggen dat de beoogde auto's veel benzine verbruiken en onderhoudskosten ter discussie stellen. De vraag terug lezend is dat alles waar hij GEEN intresse in heeft.
De vragen zijn :
* Waarom (niet) een 4,2l V8 ? of een V10 TDI ? Of misschien zelfs een W12 ?

Nou daar heeft hij dus wel antwoord op gekregen. En wij hoeven hem vast niet enthousiast te maken mocht hij een exemplaar vinden dat in zeer goede conditie is.

Ik heb alleen maar uitgelegd waarom dan de 4,2 V8 wellicht de verstandiger optie is. Die andere zijn waarschijnlijk een emotionele beslissing. En dat is aan TS mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Micky » zo 27 aug 2017 10:42

RE.gif

je verdraait de boel door door oorspronkelijke vraag niet compleet de plaatsen.

dit staat er namelijk onder en dat is nu juist waar het om gaat.......
Barreman schreef:
Ik weet al dat al die auto's zuipen ( doe ik ook dus ik mag niet klagen ) en dat het onderhoud tegen kan vallen. Maar zijn er andere zaken ? Bekende problemen, wel of geen luchtvering, dat soort

Ik hoor graag wat jullie vinden. Ieder Antwoord is per definitie goed, maar ik ga NIET in een BMW of Mercedes. Ik. Doe. Het. Niet.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door primera » zo 27 aug 2017 10:48

De gegevens van de anwb kloppen ook niet..
Gezien de anwb bijna allemaal oudere auto,s helpt.

Want de jongere auto,s hebben bijna allemaal hulpverlening van het merk zelf.
Want wie bij de merkgarage de auto laat onderhouden heeft daardoor ook de pechhulp van het merk.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Kingpin1966 » zo 27 aug 2017 10:52

RE.gif
Dat is logisch, de ANWB kijkt volgens mij alleen maar naar de auto's die ze zelf onder de ogen krijgen als Wegenwacht.
Dat zegt niks over de algemene reputatie van het merk.
Gebruikerservaringen kunnen daarentegen ook gekleurd zijn.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”