Welke nieuwe trekker zoeken ?

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Michel1975 » di 22 aug 2017 12:22

PremiumDiscovery schreef:
Barreman schreef:Er komt een moment dat onze PHEV het veld moet ruimen. Begin volgend seizoen moet er een andere trekker op de oprit staan.
Ik ben benieuwd waarom volgend jaar een 5 jaar oude auto het veld moet ruimen voor een auto die 3x zo oud is scratch.gif

Heb je specifieke wensen tav trekvermogen oid, dan kan ik het begrijpen. Voorts zul je, zoals eerder opgemerkt, een fors budget voor onderhoud/reparaties beschikbaar moeten hebben wanneer je een beoogde auto rollend wilt houden, schat ik zo in. Bij een aanschafwaarde van 10k mag je niet veel meer verwachten denk ik... Dit lijken me auto's voor de handige sleutelaar.
Dit valt echt wel mee hoor. Praat uit eigen ervaring. Ik rijd de afgelopen 15 jaar alleen maar met youngtimers/oldtimers afgewisseld door soms een leasegebakkie. Tot op heden is mij dat altijd prima bevallen. Ik koop mijn auto's niet van marktplaats maar bij een gerenomeerd bedrijf. Er zijn er hier een aantal van en als je een beetje zoekt ga je het met een budget van €10.000,- net redden. Voor 10k hoef je echt geen leeggereden marktplaats te kopen maar mooier zou zijn als je het nog iets weet op te rekken.

Hier een aantal suggesties:
www.500e.nl
https://www.premiumclassics.nl/?gclid=E ... gJ-iPD_BwE
http://www.qbcars.nl/
http://gijsjansenauto.com/
http://www.auto-timon.nl/
http://www.autobedrijfterpstra.com/
http://www.klaasdepoel.com/
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8035
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door VIP » di 22 aug 2017 12:34

RE.gif

Ook met autos van deze bedrijven kan er na een eventuele garantieperiode iets gebeuren.

Ook zij kopen auto's uit de handel of van particulieren. Je moet een beetje geluk hebben dat is alles.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Michel1975 » di 22 aug 2017 12:59

RE.gif
Aftersales noemen ze dat. Er kan altijd wat zijn. Zelfs met een nieuwe. Ik heb mijn laatste 2 auto's bij Marco Hof zelfs ongezien gekocht.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Barreman » do 24 aug 2017 08:12

Thx @ VIP over die TDI's, dat is nuttige info, het enige dat mij nu bekend is over die V10TDI was dat de aandrijfassen vaak knappen. Die kunnen blijkbaar slecht tegen 750NM koppel. En laten we eerlijk zijn, die motor is waarschijnlijk zo'n beetje het duurste in gebruik.

Mijn tweede bezwaar is dat je met diesels van voor 2001 bijvoorbeeld het centrum van Utrecht niet meer in komt. Dat is op zichzelf geen punt, we hebben nog een auto, maar je kunt erop wachten dat het aantal mileuzones groter wordt, en de regels 'strenger'. en op CO2 gaan die oude diesels het nooit winnen natuurlijk, het enige dat voor zo'n oude bak pleit als het om milieu gaat is dat door het rijden ervan niet de 'schade' voor het milieu van het produceren van een nieuwe wordt uitgesteld.

Overigens koop ik mijn auto's volledig in de combi emotie en economie. Hij moet mooi, luxe en financieel aantrekkelijk zijn. Hoewel ik met de foutlander nu dat mooie wel een beetje heb laten schieten. Ten gunste van de financiële voordelen
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Klapkar

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Klapkar » do 24 aug 2017 09:11

Bedenk wel dat auto`s waar je interesse nu liggen echt exoten zijn, er zijn er maar een fractie afgeleverd met V10 blokken.
De onderdelen zijn schaars en daardoor duur, en als je zelf niet technisch ben en al het onderhoud moet uitbesteden word het een hele kostbare zaak.
Als hobbywagen voor weekeind ritjes prima, maar als dailydriver loop je er op leeg.

Ook zijn er praktische problemen, voordat je die V10 goed op temperatuur hebt ben je 40km verder, maar ook de automaat of versnellingsbak aandrijfassen en banden krijgen het bijzonder zwaar voor hun broek. Als je het vermogen tot je beschikking hebt ga je het toch gebruiken.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38634
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Micky » do 24 aug 2017 11:15

RE.gif scratch.gif

Een fractie, hahaha, niet iedereen woont in Nederland, in Duitsland rijden ze in colonne, dan hebben we het nog niet eens over bijv. Amerika knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Barreman » do 24 aug 2017 12:21

Er staan alleen op Mobile.de inderdaad al 210 Touareg V10's te koop. Dan moet er een veelvoud daarvan in DE rondrijden. Ze zijn tot in 2010 nieuw verkocht, dus ik verwacht dat het qua onderdelen beschikbaarheid wel OK is. Dat ze duurder zijn dan die voor een 2.0 TDI weet ik, en accepteer ik.

Het leuke is, dat auto's die lage km standen hebben, en te koop komen rond hun 15-jarige verjaardag, vaak de topmodellen zijn uit hun serie.

Ik kwam gisteren nog een mooie Passat V8 tegen, dat zou het ook zomaar kunnen worden. Hoewel dat blok wel echt zeldzaam is.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door witjesm » do 24 aug 2017 13:23

RE.gif Als je aan importeren denkt zou ik ook eens in duitstalig CH zoeken. Er rijden hier zeer veel van de apparaten met weinig KM, fantastische staat van onderhoud en met meer opties dan waar ook. De Zwitsers rijden liever niew dus tweedehands is de prijs ook vaak aantrekkelijk. http://www.car4you.ch

Voorbeeldje Cayenne Turbo, 500pk, 98000 km, 06 2010 met 6 maanden garantie 29,200 CHF
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Peter 1969 » do 24 aug 2017 16:11

Micky schreef:RE.gif scratch.gif

Een fractie, hahaha, niet iedereen woont in Nederland, in Duitsland rijden ze in colonne, dan hebben we het nog niet eens over bijv. Amerika knipoog.gif
Duitse auto's hebben een kwalitiets probleem in Amerikaanse ogen, en niet eens door het diesel schandaal. Veelvuldig gebruik van zeer goedkoop (Chinees?) plastic in de motorruimte is daar vooral debet aan. Dat verbrokkelt en breekt af en zorgt voor een scala aan motorstoringen. Men gebruikt dat ook in het interieur dat loslaat en er snel haveloos uitziet e.d.

Amerikaanse automakers hebben na bijna van de aardbodem geveegd te zijn geantwoord met hoge kwaliteits producten die ook daadwerkelijk zeer betrouwbaar zijn. Ik kan me voorstellen dat die veel Duitse auto's als goedkope rotzooi zien. De ANWB lijst van meest onbetrouwbare auto's geeft ze deels gelijk. Ze zullen wel niet massaal Franse auto's rijden die nog slechter zijn.

Wat wel en grappige "loop" is in de geschiedenis. Producten uit Duitsland waren vroeger slecht, equivalent aan "made in Hong Kong" en nu "made in China" Daarna waren Duitse producten juist de maatstaf waaraan anderen zich moesten meten. En nu door gebruik van goedkope troep weer terug bij af...

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Barreman » do 24 aug 2017 17:17

Dat is in ieder geval niet het beeld bij de auto's in de leeftijdscategorie waar we het hier over hebben, 15+.
De Amerikanen van die leeftijd zijn niet alleen outdated maar ook rammelig enzo.

Ik heb me ook geinformeerd in de categorie pickups, omdat je die weer gunstig met grijs kenteken kunt rijden, maar ook daar zitten nog niet overal acceptabele interieuren in, en dan heb je het over nieuw!

Als je nu een Audi A8 of BMW7 van die leeftijd bekijkt ( allebei in 2002/3 een nieuw model ) dan kan daar maar weinig tegenop als je het mij vraagt. De navi is dan misschien niet meer van deze tijd, dan gaat er een Quadlockje op het dash en hebben we weer beeld op de iPhone.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 8035
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door VIP » do 24 aug 2017 18:35

Zo'n Passat W8 zuipt als een ketter.

1 op 5 gemiddeld whistle.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16326
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Jan van Vijven » do 24 aug 2017 19:56

Zeg Peter 69 wanneer was jij voor het laatst in de states? Europeanen en Jappen bij de vleet hoor, en zeker niet de lichtste!


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
andrehj
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 28 aug 2016 14:34

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door andrehj » do 24 aug 2017 19:57

witjesm schreef:RE.gif Als je aan importeren denkt zou ik ook eens in duitstalig CH zoeken. Er rijden hier zeer veel van de apparaten met weinig KM, fantastische staat van onderhoud en met meer opties dan waar ook. De Zwitsers rijden liever niew dus tweedehands is de prijs ook vaak aantrekkelijk. http://www.car4you.ch
Vergeet daarbij niet dat Zwitserland geen EU-land is, waardoor het importeren qua BPM en BTW een stuk ingewikkelder is!

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16326
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Jan van Vijven » do 24 aug 2017 19:59

Is wat duurder maar goed te doen, ik heb al eens gekeken voor een X5.
Helaas moest ik te lang wachten, de verkoper wilde er nog niet vanaf ;-)


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38634
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Micky » do 24 aug 2017 20:04

RE.gif mrgreen.gif

Ik heb zo'n idee dat ik deze X5 nog wel eens kan spotten onderweg volgende week mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Barreman » do 24 aug 2017 20:09

Wat leuk, mijn vorige A8 kwam uit Zwitserland. Importeren is idd een kwestie van BTW betalen ( lekker belangrijk voor een ondernemer ) en invoerrechten.
De beste manier is om hem eerst in Duitsland te importeren, daar zijn de regels gek genoeg soepeler
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door witjesm » do 24 aug 2017 22:01

Invoerrechten en BPM hebben dezelfde regels als wanneer de auto van binnen de EU komt als het product oorspronkelijk in de EU is geproduceerd!
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door witjesm » do 24 aug 2017 22:03

andrehj schreef:
witjesm schreef:RE.gif Als je aan importeren denkt zou ik ook eens in duitstalig CH zoeken. Er rijden hier zeer veel van de apparaten met weinig KM, fantastische staat van onderhoud en met meer opties dan waar ook. De Zwitsers rijden liever niew dus tweedehands is de prijs ook vaak aantrekkelijk. http://www.car4you.ch
Vergeet daarbij niet dat Zwitserland geen EU-land is, waardoor het importeren qua BPM en BTW een stuk ingewikkelder is!
DAt is niet het geval als het een auto is die oorspronkelijk in de EU gemaakt is!
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Barreman » do 24 aug 2017 22:04

Dat is waar, ik heb het even nagekeken, alleen BTW en BPM ( 500 eur ) betaald destijds.

PS moet je hier eens kijken, er staan gewoon auto's tussen die in 15 jaar net 40K hebben gelopen ! Je betaalt wel wat ( 1 CHF kost 0.93 EUR ) maar dan rijd je een nieuwe auto van 15 jaar oud
http://www.autoexklusiv.ch
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door witjesm » do 24 aug 2017 22:07

RE.gif Vertel mij wat. Ik woon hier. Zwitser rijden niet, de trein is betrouwbaarder. Dit is het ideale land voor export.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Lucas
Berichten: 973
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Lucas » do 24 aug 2017 23:34

Nu is je vraag niet of je een youngtimer wel of niet moet doen. Maar ik neem aan dat je je wel realiseert waar je aan begint. Zeker als je vanuit een hypermoderne PHEV komt voelt een auto van 15 jaar of ouder al gauw als een stap in het verleden.

Een tip is om op http://www.autoweek.nl wat gebruikersreviews te lezen. Er zijn daar genoeg mensen die met een A8 4.2 van (bijna) 15 jaar oud (of iets dergelijks) rondrijden en daar héél tevreden over zijn. Die auto's waren destijds hun tijd zo ver vooruit, dat ze nu nog steeds bij de tijd voelen. Verder zitten er in die topmodellen (zeker in V10 en W12) ook topmaterialen verwerkt. Die medaille heeft twee zijden; het is uiteraard duur als het kapot gaat maar aan de andere kant is het vaak ook duurzamer uitgevoerd. Dat is een gok die je durft te nemen of niet. Zolang je je maar goed inleest en oriënteert (probeer op een merkenforum informatie in te winnen) en ook heel belangrijk, er bij het gebruik er met respect mee omspringt, kom je niet gauw voor erg nare verrassingen te staan, is mijn ervaring.

Ben zelf ook aan de youngtimer, een relatief simpele Land Cruiser 90 D-4D uit 2001. Niet goedkoop in aanschaf, gebruik en onderhoud, maar wel heel fijn en redelijk waardevast. Sommige mensen in mijn omgeving noemen het een dure auto. En dan denk ik, wat is duur? De bijna nieuwe Peugeot van mijn maat schrijft uiteindelijk jaarlijks bijna meer af dan mijn MRB en onderhoud bij elkaar. Dan heb ik toch echt liever de Toyota.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Peter 1969 » vr 25 aug 2017 02:32

Jan van Vijven schreef:Zeg Peter 69 wanneer was jij voor het laatst in de states? Europeanen en Jappen bij de vleet hoor, en zeker niet de lichtste!


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Nooit, maar op Youtube zie je ze de verbrokkelde rotzooi uit Duitse motorruimtes demonteren en klagen. mrgreen.gif

Het is eigenlijk niet zo dat Duitse techniek slecht is, het zijn de plastic onderdelen die ze voor de goedkopigheid uit China of een ander goedkoop land halen. En daar zijn die Duitse merken natuurlijk niet alleen in. Zelfs Rolex horloges mogen officieel niet meer "Made in Switzerland" heten, om die zelfde reden. "Assembled in Switzerland mag wel" of andere verdekte marketing termen omdat men onderdelen uit China daar in elkaar zet. Wie haalt tegenwoordig niet zijn onderdelen uit China ? Maar vaak niet zonder risico's....zo bevatten water kranen van alle bouwmarkten teveel zware metalen....hebben gewoon KIWA keur. Gevaarlijk voor kleine kinderen omdat het zware metalen afstaat aan het drinkwater, vooral de eerste hoeveelheid water na opendraaien. Veel van die kranen zijn ook van Duitse makelij, en niet eens goedkoop....

Ze hebben een keer op tv laten zien hoe dat zo komt : motorblokken e.d. worden gewoon in de smeltpot gedonderd, en eigenlijk alles wat van metaal is waar het ook vandaan komt of welke legering het ook was. En daar moet je dan geen water kranen, bestek of pannen van maken, maar dat doen die Chinezen dus wel. En niemand heeft ook kwaliteits eisen gesteld dat het niet mag....Je mag nog blij zijn dat ze geen oude nucleaire ommanteling gewoon in die smeltpot gooien...

Dus vertel mij nog maar een keer dat Audi of Porsche geen Chinees plastic gebruikt.....ze doen het allemaal, en de eerste eigenaars - die de auto kochten bij de fabrikant en garantie hebben - zullen dat zelden merken. Maar de volgende eigenaars ( of na 3 jaar ) des te meer......dit is een probleem van de laatste 10 jaar.

Verguisde ( zonder status ) merken als Kia geven 7 jaar garantie.....die zullen wel nalaten zulke materialen te gebruiken.....terwijl ze veel dichter bij China zijn net als andere Aziatische fabrikanten. mrgreen.gif mrgreen.gif

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door witjesm » vr 25 aug 2017 07:56

RE.gif Wat een onzin! Rolex mag zeker wel Swiss made heten! Toevallig ken ik wat mensen in de Horloge industrie en 90% van de componenten komt uit CH!

Dat andere is ook totale onzin. Mijn zwager werkt bij BMW en ik ben lid van het BMW vrienden forum waarvan ik de meeste pesoonlijk ken. Daar zie je nog wel eens een motorkapje open staan van auto's met een respectabele leeftijd. Niets van datgene dat je beschrijft kom je daar tegen. Ik ben benieuwd waar je deze dubieuze informatie vandaan hebt. Ik hoop echter dat je betere bronnen hebt dan anonieme YouTube filpjes of Wikipedia.

Ik heb niets tegen Aziatische auto's. Dat zijn over het algemeen zeer betrouwbare en geavanceerde auto's dus een hele veilige keuze. Persoonlijk mis ik de emotie en vindt ik het jammer dat ze dat kwalitatief goede plastic echt overal gebruiken waar je maar kijkt. Ik heb er dus ook niets mee. Ieder zijn keus. Ik blijf dus voorlopig duits rijden.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Barreman » vr 25 aug 2017 09:00

Ik ben er nog steeds niet uit hoor, een VW California van een paar jaar oud in privé voor de caravan is ook nog een optie. Dankzij dit forum zou dat wel een 4Motion moeten worden, en die zijn wat schaarser, maar niets is onmogelijk. De jaarlijkse netto kosten incl brandstof en afschrijving met mijn verbruik gaan dan wel van 7.300 ( nu ) naar 11.000 ( Touareg V10 youngtimer ) of 13.500 ( California ).

Je ziet, het zijn nogal verschillen, maar goedkoper dan de Outlander ( zó geavanceerd is dat ding trouwens niet hoor, als je m vergelijkt met een A8 van 15 jaar oud ) zal het door het ontbreken van bijtelling niet snel worden.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Welke nieuwe trekker zoeken ?

Bericht door Peter 1969 » vr 25 aug 2017 09:19

witjesm schreef:
Ik heb niets tegen Aziatische auto's. Dat zijn over het algemeen zeer betrouwbare en geavanceerde auto's dus een hele veilige keuze. Persoonlijk mis ik de emotie en vindt ik het jammer dat ze dat kwalitatief goede plastic echt overal gebruiken waar je maar kijkt. Ik heb er dus ook niets mee. Ieder zijn keus. Ik blijf dus voorlopig duits rijden.
Zo koop ik nooit een auto zonder dat ik weet wat de ANWB/ADAC ervan vind met hun statistieken......en zeker niet als ie voorkomt in de top 20 van onbetrouwbare/meest door hen geziene defecte auto's op de weg.

Franse, Duitse en Engelse merken zijn oververtegenwoordigd in top 20 slechte en onbetrouwbare auto's. Op die andere lijst vind je vooral jouw "saaie emotieloze" Aziatische merken. En eigenlijk doet alleen Fiat en Mercedes het goed als Europees merk. En oudere Porche's notabene.

En wat betreft on topic : Mitsubishi Outlander is 1 van de top 10 "occasions die je niet in de steek laten" volgens de ANWB. Audi A4 en VW Touran komen voor op de lijst minst betrouwbaar. TS moet dus maar overwegen of ie echt van die auto af wil en perse iets Duits moet kopen mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”