Advies aankoop trekauto

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Advies aankoop trekauto

Bericht door p_vingerhoets » ma 21 aug 2017 17:18

Ik denk dat je een paar dingen door elmaar haald.
Inderdaad heeft een vrachtwagen diesel meer versnellingen (eigenlijk zijn het vertragingen )
Mijn huidige scania heeft 3 vertragingen in 1 bak daarbij een bak met 1 vertraging en 1 directe verbinding en een 3 bak met ook 2 schakelstanden
Zo kom ik op 12 verschillende vertragingen. Het koppel is beschikbaar tussen de 1000 en 1500 toeren

Om nu de 50 ton goed van zij plek te krijgen moet ik dus zo veel mogelijk van het koppelgebied gebruiken.


Een personenauto hoeft niet zoveel gewicht te verplaatsen. De motoren zijn kleiner en kunnen meer toeren draaien hierdoor , rijden hierdoor zemer meer op vermogen dan op koppel, maar het geschimbare koppel is ook wat breder beschikbaar.

Een vertragingsbak zal het koppel vergroten door het verlagen van het toerental.
Ook bij personenautos is de versnellingsbak eigenlijk een vertragi gsbak
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

warbout
Berichten: 104
Lid geworden op: za 30 aug 2014 23:03
Locatie: Albrandswaard

Re: Advies aankoop trekauto

Bericht door warbout » ma 21 aug 2017 19:03

Smaken en ervaringen verschillen natuurlijk maar
na Ford, Hyundai en Chevrolet trekken wij momenteel met een Suzuki Grand Vitara 4 wieldrive.
En dat rijdt niet alleen formidabel en overzichtelijk door de hoge instap maar trekt op z'n sloffen
de sleurhut door de bergen zonder te voelen dat hij erachter hangt.
laatst moesten we noodgedwongen door een ondiep riviertje en dat ging grandioos.
Dat zou ik met voorgaande auto's niet gedurfd hebben.
Dus houden we het bij deze trekker. :lol:

grt, Willem.
"De tijd gaat niet voorbij, wij zijn het die voorbij gaan".

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Advies aankoop trekauto

Bericht door Henri Berends » ma 21 aug 2017 20:36

warbout schreef:... trekken wij momenteel met een Suzuki Grand Vitara 4 wieldrive. Laatst moesten we noodgedwongen door een ondiep riviertje en dat ging grandioos. Dat zou ik met voorgaande auto's niet gedurfd hebben. Dus houden we het bij deze trekker. :lol:
grt, Willem.
Lekker blijven vertroetelen. Zoals deze nu is worden ze niet meer gemaakt. Helaas.
Voorheen groot Grand Vitara liefhebber thumbup.gif
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”