Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4 TSI

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » do 5 jan 2017 17:24

RE.gif thumbup.gif en zelfs de lengte merk je niet bij een goede belading, bij veel gewicht helemaal voor en helemaal achter, kan de lengte zeker met jouw achterveren wel heel erg onprettig worden...

PD, uiteraard zit er verschil in de 2 dozen, maar dat hoef je niet in die mate te merken dat het óf zeer onprettig rijdt óf heerlijk, TS heeft/had de belading van de caravan op orde, wel de auto veel te licht door geen belading en dat is met een lichte auto als de O3 wel een puntje (heb hier ergens een verhaal geschreven van mijn neef met dezelfde auto en een grotere bredere caravan die op onze gezamenlijke vakantie gered is door zijn aanhanger ESP, dit omdat hij op reis was met alleen een koelbox en picnic klaptafeltje in de kofferbak) hij heeft het inmiddels afgeleerd om alles in de caravan te gooien met 3 dochterjes.

De Octavia rijdt zelfs met 1800 kg in doos vorm gewoon strak bij een goede belading, weet ik uit eigen ervaring knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » do 5 jan 2017 17:38

RE.gif
En dat zijn dus de ervaringen waar ik naar op zoek ben/was.
Hoe te beladen is dan de grote uitdaging.
Heb hem inmiddels via mijn excelblad onder de 1500kg. En met ca. 80-90kg extra in de auto. Daar komen nog 5 personen bij (90, 60, 35, 25 en 40).
De gewichtige zaken zijn dan ook voor en achter uit de caravan.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » do 5 jan 2017 17:47

RE.gif

Ik blijf er wel bij dat je een nog prettigere combi hebt als je de auto verlaagd, maar daar moet je wel voor open staan, het geeft de beste stabiliteit en ik doe al jaren niet anders meer met mijn trekkers.

Hier even een plaatje voor de beeldvorming van de speling tot de bodem van de trekhaak, Eibach verlaging op de auto (ongeveer 3,5 cm) (heb helaas niet 1 die zo duidelijk is met de caravan erachter), de kofferbak is hier zwaar beladen met ballast omdat we ver moesten rijden en hetgeen aan de haak wat aan de zware kant was :oops: , kogeldruk ongeveer op 90kg (voor mijn collega wijsneuzen mrgreen.gif ik weet dat dit qua rijgedrag niet te vergelijken is met een caravan, het gaat om de bodemvrijheid waar men bang voor is bij sportonderstellen)
Bijlagen
IMG_3908.jpeg
IMG_3908.jpeg (98.68 KiB) 2611 keer bekeken
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » do 5 jan 2017 18:01

RE.gif
Probleem is dat het een leaseauto betreft en ik dus niet straffeloos kan verlagen. De dealer kan in ieder geval niets betekenen. Pon schijnt geen onderdelen hiervoor meer te leveren voor de auto.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » do 5 jan 2017 18:23

de set die eronder kan is origineel door de dealers geleverd (bij mij heeft de dealer ze geplaatst voor aflevering ondanks dat het een optie in de standaard bestellijst was "sport onderstel") en wordt geplaatst door een bedrijf bij breda, als je zijn adres wilt geef me maar een pb, mijn broer had hetzelfde met zijn Octavia lease en heeft het ook daar laten doen, ik heb zelfs de originele doos nog liggen met de oorspronkelijke Octavia veren die de dealer op mijn verzoek in de kofferbak heeft gelegd.
Qua kosten (dit zijn er natuurlijk 4) niet veel duurder dan hulpveren en binnen een uurtje zitten ze eronder.

de set is dacht ik iets van 180 euro en een uurtje werk plus uitlijnen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door deusjevo » do 5 jan 2017 20:21

RE.gif RE.gif RE.gif

Was een licht tandemassertje zeker?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RP 650 KMFE » do 5 jan 2017 20:34

Micky schreef:RE.gif
Hier even een plaatje voor de beeldvorming van de speling tot de bodem van de trekhaak, Eibach verlaging op de auto (ongeveer 3,5 cm) (heb helaas niet 1 die zo duidelijk is met de caravan erachter), de kofferbak is hier zwaar beladen met ballast omdat we ver moesten rijden en hetgeen aan de haak wat aan de zware kant was :oops: , kogeldruk ongeveer op 90kg (voor mijn collega wijsneuzen mrgreen.gif ik weet dat dit qua rijgedrag niet te vergelijken is met een caravan, het gaat om de bodemvrijheid waar men bang voor is bij sportonderstellen)
Wel mooi dat je alle auto's van de VAG-Group zijn thumbup.gif thumbup.gif
Ikzelf heb het S-Line Sportonderstel dit zou dus ook met een Caravan erachter redelijk strak rijden, tenminste afgaande op jouw ervaring. Ik ben benieuwd, Eind April wordt de hut geleverd dan zal ik ook foto's posten van de Combi.
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18306
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door deusjevo » do 5 jan 2017 21:03

Mijn Octavia 2 had een sportonderstel en op zich reed dat wel lekker met caravan.
Redelijk stabiel maar nadeel blijft de lange overhang van een Octavia.
Heb altijd wel met beleid verkeersdrempels en afritten moeten nemen en zat wel eens aan de grond maar de stekkerdoos was een speciaal uigevoerd die inklapbaar was dus nooit schade ondervonden.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
jalex_h
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 16 jan 2015 22:36

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door jalex_h » vr 6 jan 2017 23:40

Micky schreef:de set die eronder kan is origineel door de dealers geleverd (bij mij heeft de dealer ze geplaatst voor aflevering ondanks dat het een optie in de standaard bestellijst was "sport onderstel") en wordt geplaatst door een bedrijf bij breda, als je zijn adres wilt geef me maar een pb, mijn broer had hetzelfde met zijn Octavia lease en heeft het ook daar laten doen, ik heb zelfs de originele doos nog liggen met de oorspronkelijke Octavia veren die de dealer op mijn verzoek in de kofferbak heeft gelegd.
Qua kosten (dit zijn er natuurlijk 4) niet veel duurder dan hulpveren en binnen een uurtje zitten ze eronder.

de set is dacht ik iets van 180 euro en een uurtje werk plus uitlijnen.
Yep, maar door onkunde van enkele dealers is de hoogte-regeling van xenon-lampen gesneuveld. Gevolg is nu dat Pon in het bestelportaal voor hun dealers aangegeven heeft dat verlagingsveren icm xenon niet meer mogelijk is....
TS Zou contact op kunnen nemen met Löwering Tuning (http://www.lowering.nl, niet schrikken van de website, ze kunnen alles ook monteren). Hier ademen, eten en dromen ze Eibach icm VAG. Mogelijk kunnen zij wel, met goedkeuring van de leasemij, de Eibach-veren eronder zetten. Of hij levert ze aan jouw dealer (gebeurd wel vaker).

Lees anders "even" (ruim 3000 postings) https://www.skodaforum.nl/forum/i/eibac ... mbi.19270/ . Hier is veel ervaring te vinden over het verlagen, inclusief de positieve uitwerking hiervan bij het trekken van een caravan.
Afbeelding
Volvo V70 D4 GT + HomeCar 48 KMU Racer
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4 TSI

Bericht door Micky » za 7 jan 2017 00:01

RE.gif ik weet er alles van en TS heeft het adres op zijn verzoek al van me gekregen via PB ;)
En die positieve ervaringen in dat draadje komen oa van mij :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Micky op za 7 jan 2017 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » za 7 jan 2017 00:03

RE.gif

Ik zal komende week de leasemaatschappij het voorstel eens voorleggen.
Even voor mijn beleving trouwens, er is in principe de keuze tussen:
- hulpveren
Of
- verlaging.
Beide verbeteren het rijgedrag, maar de eibachset lijkt nog wat beter te zijn?
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Taan » vr 27 jan 2017 10:47

Nuttig topic dit. De octavia III is 1 van de mogelijke opvolgers van mijn octavia II.
Over de O2 heb ik niks te klagen. Ik heb hulpveren en daarmee ligt hij met caravan mooi vlak en ik kan goed een kruissnelheid van 100 op de GPS aanhouden.
Zelfs met 2 fietsen voor en achter. Wij doen redelijkerwijs kleine zware dingen in de auto, en lichte grote spullen in de caravan. Belading weet ik niet, beladen gewicht ook niet. Ik heb wel af en toe het beugeltje van mijn stekkerdoos aan de grond bij een drempel, maarja. Desnoods koop ik een keer een nieuw beugeltje. weenie.gif

Als ik de reviews op Caravantrekker moet geloven lijkt de O3 een minder stabiele trekker dan de O2. Er zijn een aantal mensen die beide hebben (gehad).
Dat vind ik wel een goed beeld geven.
Eigenlijk is Micky de enige die er positief over is en hij is is ook de enige reviewer die de auto verlaagd heeft.
Ik vind de O3 een leuke auto, dus ik wil hem graag geloven, maar ik denk wel dat de verlaging de doorslag geeft.

@RonaldP: Ik zou de leasmij lekker laten slapen en die verlagingsset eronder laten zetten. Wanneer gaan ze dat merken en wat dan? Desnoods plaats je later de originele weer terug. Voor 300 eur ben je klaar. Dat scheelt een hoop gedoe met verkopen van je Caravan.
Motor-tuning vind ik een ander verhaal, maar dit kan onmogelijk kwaad toch?
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door PMT » vr 27 jan 2017 12:10

@micky
had jij een vaste trekhaak onder die blauwe Octavia?
Zoals je weet had ik nagenoeg geen speling tot de grond meer met mijn afneembare trekhaak en werd ik helemaal gek van elke drempel die ik over moest. Na diverse topics hierover gelezen te hebben op het Skodaforum heb ik er toch voor gekozen om er hulpveren van MAD onder te laten zetten. Ik weet zeker dat jij het geen gezicht zou vinden, maar ik vind het een genot om nu met de caravan te rijden en ik kan me haast niet voorstellen dat ik met een Eibach verlagingsset het zelfde resultaat had bereikt.

Btw: toch zie je op jouw foto dat je achterkant iets is ingezakt ondanks dat dit een tandemasser is, ik neem aan dat een caravan meer kogeldruk geeft?
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » vr 27 jan 2017 13:08

RE.gif en RE.gif RE.gif
De verlaging geeft zeker de doorslag, maar het voelt voor velen vreemd omdat je de auto juist dichter bij het asfalt brengt.

Wat betreft het doorhangen op de foto, ik weeg altijd de kogeldruk, deze is hier rond de 88-90 ik doe dat met de digitale Reich weger waardoor ik op hoogte van de kogel kan wegen, de kofferbak was beladen met ongeveer 120kg omdat de auto ook hier aan de lichte kant was voor wat er achter hing.

Doorhangen met de caravan erachter is ongeveer vergelijkbaar, heel iets meer, maar geloof me dat is echt normaal en je raakt echt nooit wat, niet 1 keer gebeurd.

Ik had een afneembare trekhaak origineel geplaatst, die zit hoger dan de vaste van mijn broer en mijn neef.



Verzonden vanaf mijn iPhone 7+ met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door PMT » vr 27 jan 2017 13:30

Dit is bij mij het verschil zonder en met hulpveren, onder dezelfde condities en belading van de caravan en laadruimte auto. 8cm speling zonder hupveren en 20cm met. Mijn afneembare trekhaak kom met een grote boog onder de bumper vandaan.
hoogte zonder hulpveren.jpg
hoogte met hulpveren.jpg
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » vr 27 jan 2017 15:11

RE.gif

Maar je kunt jou auto niet vergelijken met een Octavia 3, dat zijn echt voor 100% andere auto's.

overigens 12cm verschil :shock:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » vr 27 jan 2017 15:23

Ik wil geen gezeur met de leasemaatschappij, zeker gezien het een poolauto is. Dus nog ca 2,5 jaar, en dan hopen dat weer een andere auto in de pool staat die de caravan mag trekken......

Overigens is de leasemaatschappij heel meegaand, maar ze willen wel graag weten bij wie het gebeurt, om te beoordelen of het goed gedaan wordt.

Als ik de verlagingsset zou bestellen en bij de dealer onderbouwen is er geen enkel probleem. Ik wacht nu even of ik deze weg mag bewandelen.

Overigens lijken hulpveren mij ook een betere oplossing, maar ik heb ook gemerkt dat de auto achter over de veren lijkt de verschuiven (met caravan). Met langere veren lijkt me dat alleen maar erger te worden, ondanks dat die stijver zijn.
Ik heb wel evering met zwaardere veren onder de Espace (die hangen ook door), maar die reageerde anders op de caravan.

De OIII deint/zakt niet alleen, maar beweegt in horizontale richting ook meer....
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » vr 27 jan 2017 15:33

RE.gif

Die horizontale beweging is nu juist waarom ik sportonderstellen bestel/laat monteren, de vele jaren met verschillende auto's en ook caravans hebben telkens weer aangetoond dat dit gewoon een geweldig strak resultaat geeft, wat eigelijk ook logisch is, hoe lager bij de grond hoe strakker, kijk maar naar de racerij knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » vr 27 jan 2017 19:46

RE.gif
En daarom wacht ik even de reactie van de leasemaatschappij af.
Hulpverlening mag in ieder geval maar ik wil ook even weten of die verlaging mogelijk is.

Ik ga tenslotte wel met het gezin weg en dan wil ik rustig en ontspannen kunnen rijden.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » vr 27 jan 2017 19:48

RE.gif

Als je het zelf moet betalen zou ik het gewoon doen, deze veren zijn origineel geleverd door Skoda, zo ook bij mij, geen enkele dealer zal dit als een vreemde optie zien bij een garantiegeval
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Oenema » za 28 jan 2017 08:27

RE.gif

Micky, helaas is dit niet helemaal waar! Een collega van mij heeft een Octavia 3, met DSG en af fabriek verlaagd.
Hij heeft nu enkele mankementen met de auto wat men afschuift op de verlaging.
Deze is origineel dealer geleverd, maar de importeur doet er heel erg lastig over!
Juist vanwege de garantie..
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » za 28 jan 2017 09:11

Toch is het hun probleem het was een originele accessoire gewoon uit de standaard bestellijst. 1 degelijke brief en het is klaar. Overigens komt een dergelijk ontkennen wel vaker voor bij andere defecten en is niet iets wat nu specifiek hiermee te naken heeft


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4 TSI

Bericht door RonaldP » za 16 jun 2018 00:27

Inmiddels was de octavia ook al bijna aan het eind van de leasetermijn gekomen, en mocht ik op zoek naar een vervanger.

De leaseregeling is behoorlijk op de schop gegaan, maar een fatsoenlijke trekauto kost nog steeds serieus geld.
De andere optie was een stuk aantrekkelijker.
Een elektrische auto leasen en in de vakantie een grotere trekauto. Het beste van 2 werelden zeg maar....

Dus de knoop doorgehakt en sinds vanmorgen staat er een elektrische egolf voor de deur.
Wat voor auto ik in de vakantie krijg is nog niet zeker. Ik kan alleen een categorie opgeven, maar het zal in ieder geval voldoende zijn voor de caravan en de kids.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

eMKa
Berichten: 84
Lid geworden op: do 4 jul 2013 15:42
Locatie: 0224

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4 TSI

Bericht door eMKa » wo 20 jun 2018 13:16

Dit draadje heeft mij goed op weg geholpen met de keuze voor een volgende (lease) auto.
Ik was beperkt in keuze tussen een Ford (maximaal Focus) of Seat (maximaal Leon).
De Leon had sterk de voorkeur en heb daarom het doorhangen bij sommige VAG modellen gelijk kenbaar gemaakt.
Uiteindelijk de FR versie besteld waar standaard een sportiever onderstel wordt geleverd.

Bij de eerste test na levering bleek het doorhangen op standaard veren inderdaad ook bij de Leon het geval.

1255

De situatie op deze foto betreft het ophalen uit de stalling met lege dissel en geen bagage/personen in de auto.
Ik rij voor werk ook wel eens, zonder caravan, met computerapparatuur achterin en ook dat hing bij de eerste doos al door.

Na een aantal boe's en ba's is nu de Eibach Pro-kit gemonteerd in overleg met de dealer en de lease maatschappij:

1254

Het verschil is gelijk merkbaar.
Bij een volle auto, gezin + voorseizoen bagage, blijft de auto recht, stabiel en jankt de bocht om.
Het comfort is nagenoeg gelijk gebleven, misschien iets stugger geworden maar gezien het nadeinen met originele veren een verademing voor ons.
Over 2 weken brengen we de caravan naar huis en dan ben ik uiteraard benieuwd naar de nieuwe situatie als trekker.

@Micky: dank voor de tips over dit onderwerp her en der op dit forum.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4 TSI

Bericht door Micky » wo 20 jun 2018 14:59

RE.gif graag gedaan, goed nieuws dat ook jij kunt bevestigen dat een sportiever onderstel het rijden met de caravan ten goede komt :) los daarvan lijkt het ook nog eens veel mooier dan standaard of nog erger, hulpveren.


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”