Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4 TSI

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » zo 1 jan 2017 21:58

RE.gif
What can I say? I travel light
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Re di Coppi » zo 1 jan 2017 22:03

Just hand luggage [kerstwoehoehaha.gif] [kerstwoehoehaha.gif]
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door deusjevo » zo 1 jan 2017 22:13

RonaldP schreef:RE.gif
What can I say? I travel light
Je vrouw kwam al aan 35 kg, da's al bijna het dubbele [kerstknipoog.gif
What I can say? You're kidding yourself... [kerstwoehoehaha.gif]
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » zo 1 jan 2017 22:30

RonaldP schreef:Ik heb het volgende bij me:
- 14 onderbroeken
- 10 paar sokken
- 1 trui
- 1 trainingsbroek en jaa
- 1 spijkerbroek
- 7 't shirts.
Dat is meer dan genoeg voor de vakantie.
We wassen ook een aantal keren...
De schoenen gaan altijd al in de auto.
Het klinkt maar vreemd maar ik weeg alle kleding elk jaar en dat is altijd al bijna hetzelfde.
ik hoor net dat mijn vrouw op 7kg per persoon uitkomt. Dus 35kg voor ons allen. (Ik heb meestal het minst bij me)
Das meer dan 4 kilo..... en ik zie geen zwembroek en kortebroeken, mijn advies, weeg alles nog maar een keertje whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door PMT » ma 2 jan 2017 12:03

We hadden nog nooit onze kleren gewogen, totdat we in 2009 noodgedwongen onze caravan en auto moesten achterlaten op Corsica en naar huis teruggevlogen zijn. Gelukkig mochten we eerste klas vliegen en 30kg pp meenemen. Met aftrek van de toen aangeschafte koffers kwamen we toen op iets meer dan 20kg voor mezelf en 26kg voor mijn vrouw. Dat hadden we beiden niet verwacht en vandaar dat ik dat nu ook nog weet.
Het was kleding en schoeisel voor ruim 4 weken en normaal wassen we niets tussendoor.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RP 650 KMFE » ma 2 jan 2017 16:45

Micky schreef:
RonaldP schreef:Ik heb het volgende bij me:
- 14 onderbroeken
- 10 paar sokken
- 1 trui
- 1 trainingsbroek en jaa
- 1 spijkerbroek
- 7 't shirts.
Dat is meer dan genoeg voor de vakantie.
We wassen ook een aantal keren...
De schoenen gaan altijd al in de auto.
Het klinkt maar vreemd maar ik weeg alle kleding elk jaar en dat is altijd al bijna hetzelfde.
ik hoor net dat mijn vrouw op 7kg per persoon uitkomt. Dus 35kg voor ons allen. (Ik heb meestal het minst bij me)
Das meer dan 4 kilo..... en ik zie geen zwembroek en kortebroeken, mijn advies, weeg alles nog maar een keertje whistle.gif
Het ligt er een beetje aan waar je heen gaat en wat voor type vakantiemens dat je bent.
Als je geen zwemmer bent neem je geen zwembroeken mee, en ja ik zie er genoeg die met 35°C de lange broek en schoenen aan hebben scratch.gif
Ik neem bijvoorbeeld (voor 3 weken zomervakantie) mee:
2 paar sokken.
ca. 15 onderbroeken
1 trainingsbroek
1 jeans
ca.8 korte broeken
8 T-shirts
2 zwembroeken
1 paar schoenen (aan met rijden)
1 paar slippers

En ja, wij wassen ook tussendoor op de Camping.
Dit is voor mij al heel veel kleding, de meeste tijd heb je (ik dan) enkel een zwembroek en slippers aan blij.gif
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » ma 2 jan 2017 17:40

RE.gif

Precies. thumbup.gif

Maar het ging niet over de kleding en het gewicht daarvan, maar over het uiteindelijke gewicht van mijn caravan, zodat ik kan beoordelen of ik hem goed kan beladen.
Indien de marge nl te klein is, zullen we moeten overwegen wat de opties zijn:
1) caravan naar een vaste staanplaats in Kroatie of ander vakantieland
2) andere prive auto kopen, waarmee we de caravan wel kunnen trekken.
3) de caravan inruilen voor een andere die iets lichter is.

De caravan is gekocht met de Espace in gedachten, en daar mag en kan 2000kg achter, terwijl de auto zelf ook al de 2000kg aantikt. De caravan merk je niet.
Door de overgang naar lease wordt het huishoudboekje gunstiger, en onze vakantie circa 600 euro goedkoper (brandstofkosten die we niet meer hebben). Dus er zijn wel voordelen.
Op het moment gaan we eerst maar eens afwachten wat er uit de weging komt, en daarna kijken wat er evt thuis moet blijven.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » ma 2 jan 2017 18:42

RonaldP schreef:RE.gif

Precies. thumbup.gif

Maar het ging niet over de kleding en het gewicht daarvan, maar over het uiteindelijke gewicht van mijn caravan

daar is die kleding en jouw opmerking over 20kg voor 5 personen toch direct op van invloed scratch.gif scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door PD » ma 2 jan 2017 18:49

Micky schreef:PD is de weegkoning op excel, die kan vertellen wat alles weegt, maar ik kan je vertellen dat als jullie 3kg mee hebben aan kleding, dat er iets met de weegschaal mis is, of je loopt de hele week in dezelfde kleding, dat kan natuurlijk ook...
Bij ons blijkt ca. 10 kg aan kleding per persoon een reële waarde mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RP 650 KMFE » ma 2 jan 2017 18:51

RonaldP schreef:RE.gif

Precies. thumbup.gif

Maar het ging niet over de kleding en het gewicht daarvan, maar over het uiteindelijke gewicht van mijn caravan, zodat ik kan beoordelen of ik hem goed kan beladen.
Indien de marge nl te klein is, zullen we moeten overwegen wat de opties zijn:
1) caravan naar een vaste staanplaats in Kroatie of ander vakantieland
2) andere prive auto kopen, waarmee we de caravan wel kunnen trekken.
3) de caravan inruilen voor een andere die iets lichter is.

De caravan is gekocht met de Espace in gedachten, en daar mag en kan 2000kg achter, terwijl de auto zelf ook al de 2000kg aantikt. De caravan merk je niet.
Door de overgang naar lease wordt het huishoudboekje gunstiger, en onze vakantie circa 600 euro goedkoper (brandstofkosten die we niet meer hebben). Dus er zijn wel voordelen.
Op het moment gaan we eerst maar eens afwachten wat er uit de weging komt, en daarna kijken wat er evt thuis moet blijven.
Ik weet er alles van, ik zit in hetzelfde bootje.
Ook mijn trekker is erg licht voor de Caravan die die moet gaan trekken, dus ook ik moet gaan passen en meten.
Staat de Skoda op grotere velgen/brede banden, dit zou de stabiliteit ook ten goede komen.
Overigens deel ik de mening van Micky dat de Skoda dit wel makkelijk zal trekken.
Heel veel succes thumbup.gif

P.S. laat eens weten hoe de combi zich gedraagt als je ermee gereden hebt.
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RP 650 KMFE » ma 2 jan 2017 18:54

PD heeft alles mooi met gewicht erbij in excel opgelijst, ik moet zeggen dat ik dat wel erg handig vond.
Ik kende weinig van gewichten van bijv. een airco e.d. dus dat lijstje heeft mij al geholpen om e.e.a. uit te zoeken.
Ik ben ook al bezig met diverse aankopen te doen en deze te wegen en in excel te zetten, zodanig dat ik weet wat mee kan en wat niet.
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » ma 2 jan 2017 19:27

RE.gif
Ik heb mijn lijstje intussen al weer verder gepimpt. Ik kan nu ook aangeven of het deel in de auto of in de caravan gaat.
In een overzicht kan ik dan ook gelijk zien wat het gevolg is.
Tevens heb ik een experimentje opgezet die gelijk de verdeling in de caravan zelf bijhoudt. (Dus in kastjes achter hoog/ laag e.d.).
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

SkyhawkQ
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 20 jan 2016 20:58

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door SkyhawkQ » ma 2 jan 2017 22:03

Mooie discussie.
Wij kamperen met een tent waardoor we moeten opletten dat we de auto niet zwaar overbeladen (tent alleen weegt al ruim 55 kg). Omdat we tegenwoordig ook graag de mountainbikes meenemen moesten we extra kritisch zijn.
Derhalve ook alle spullen gaan wegen en een Excel-lijstje gemaakt. Zeer verrassend wat sommige dingen wegen.
Ook de kleding wordt bij ons gewogen. Meestal pak ik de volle tas en ga op de weegschaal staan. Wij nemen makkelijk minimaal 15kg per persoon mee. Het afgelopen jaar was het volgens mij 20 kg per persoon.
Wij gaan ook altijd naar zonnige oorden maar ik moet er wel bij vermelden dat ik op vakantie ook mountainbike en hardloop waardoor er al snel wat meer spulletje mee gaan. Omdat de tent geen verwarming heeft gaan er ook altijd een lekker warm vest en broek mee.

Om gewicht uit de caravan te halen en de auto zwaarder te krijgen kun je ook nog een dakkoffer overwegen. Op de meeste auto's mag je 75kg laden. Hiervan gaat tussen de 10 en 20 kg verloren aan de dakdragers en de dakkoffer maar dan kun je altijd nog 55 tot 65 kg uit de caravan halen en bij de auto optellen. Voordeel van een grotere koffer is dat er ook 'onhandig' lange objecten of aan het einde van de vakantie smerige en natte grondzeilen of kleding. Bij ons passen bijvoorbeeld de campeertafels, stoelen en grondzeilen in de dakkoffer.
Schone kleding kun je ook prima in een dakkoffer vervoeren mits je deze waterdicht verpakt (alhoewel er nog nooit water in onze dakkoffer is gelopen).

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door deusjevo » ma 2 jan 2017 22:07

Leuke truc maar dan moet je daar wel laadvermogen voor over hebben met de auto.
Als je zonder dakkoffer al aan je max gewicht zit schiet dit niet zo op.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » do 5 jan 2017 13:43

Ok, deze week zou het gebeuren. Ophalen van de caravan, leeghalen en wegen.

Gisteren tijdens het onstumige weer zijn we naar de stalling gereden om de caravan op te halen.
Toen de caravan aangekoppeld werd, viel het doorzakken zelfs ook mee. De kogeldruk was iets hoger dan 80kg (wat toegestaan is voor de Octavia).
De eerste voortekenen waren veelbelovend. Trekkracht zat. (was de caravan wel aangekoppeld??), maar toen......
We zijn via een kleine omweg naar Kampen gereden (A28/N50) en daar was de feestvreugde duidelijk minder.
De wind stond schuin van achteren op de A28 en dat was zeer goed te merken. De combinatie was erg onrustig. (ok, ik reed intussen al rond de 95-98).
Bij het terugzakken naar 85-90 werd e.e.a. iets rustiger, maar er was duidelijk beweging merkbaar.

Het lijkt alsof de auto OVER de veren weggeduwd wordt aan de achterzijde. Ik hoop dat hulpveren hier een oplossing voor kunnen vormen.
Daarnaast was de auto geheel leeg, en de caravan nagenoeg op zijn vakantiegewicht, omdat ik zaken die we alleen op de camping gebruiken ook in de caravan stal (bij de espace maakten die paar kilos ook niet uit). Nu dus blijkbaar wel.
Voor de critici, de kogeldruk en belading zijn ook tijdens halen en brengen nagenoeg optimaal...

Gisteren een groot deel van de dag bezig geweest met het geheel leeghalen van de caravan. (hoewel we eigenlijk zo klaar waren, en meer thuis aan het zoeken waren waar wat kon liggen zonder dat het in de weg lag). Ik heb daarop ook de auto volgestouwd met zaken die ws in de auto gaan als we op vakantie gaan, en andere gewichtige zaken. (auto zo zwaar mogelijk).
De kogeldruk heb ik vervolgens met wat zware onderdelen (gereedschapkoffer, elektrakabel, wielslot, grondzeil) op 80kg gebracht. Het valt wel op dat de auto nu duidelijk meer doorhangt aan de achterzijde, en de vering van de auto is vrij eenvoudig tot aan de aanslag in te duwen. scratch.gif

Vanmorgen was het even wennen, aangezien ik nu moest krabben voordat ik met de caravan weg kon, dat heb je in de zomer niet...
De combinatie reed vanmorgen in ieder geval een stuk stabieler dan gisteren, dus dat was al een voordeel (of is het meer psychologisch, de caravan is zwaar, dus hij is ook onrustiger?)
Bij de dealer aangekomen kon hij gelijk de weegbrug op. Resultaat: 1280kg op de as, 650kg (keukenzijde) tegen 630kg aan de toiletzijde. de kogeldruk op moment van wegen was vlgs het neuswiel ca 50kg.
Dit betekent voor mijn auto een resterend laadvermogen van 170kg op het totale gewicht van de caravan. (als je de kogeldruk buiten beschouwing laat is het meer). Ik heb inmiddels de belading zodanig weten te krijgen dat hij ca. 170kg belading heeft. Een set carbon stokken moet dan nog aangeschaft worden, dus voor het gemak nog even gerekend met de stalen stokken. (25kg)

Ik vind de combinatie op dit moment al rustiger rijden, met meer lading in de auto, maar ik weet niet of het laatste restje onzekerheid weg te nemen is door hulpveren. (meer zijdelingse stabiliteit en minder doorhangen).
We hebben hierdoor wat optisch doorgesproken, waarvan het verkopen van de caravan er 1 is. We willen echter wel graag een groot bed terug (dus frans bed indelingen vallen al af). 2 enkele bedden zij vrij eenvoudig om te bouwen naar een groot dubbel bed (is in deze caravan ook gedaan), dus dat lijkt ons een goede optie.
Ik ben alleen bang dat, als ik weer een caravan van 1500kg koop, of met dezelfde lengte, de problemen hetzelfde zullen blijven.....
Verder wil ik eigenlijk geen geld bijleggen, en vlgs mij moet daar wel wat op de vinden zijn. (bouwjaar 2002-2008, opbouwlengte ca 465-510, max laadvermogen ca 1400kg)

Mochten er dus mensen geinteresseerd zijn in een mooie Hobby 560 UL met een enorm vast bed voor........
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » do 5 jan 2017 13:59

Hulpveren doen niets aan zijdelingse bewegingen (wel aan op- en neer), dan zul je gewoon de auto lager moeten maken, maar ik vermoed dat hij gewoon goed rijdt als je de auto ook degelijk beladen hebt, ik heb heel wat km gereden met de Octavia met caravan, gewicht vergelijkbaar met wat jij schrijft alleen een hogere kogeldruk ongeveer 88kg, reed snaar strak.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
NielsP
Berichten: 86
Lid geworden op: za 17 dec 2016 21:13

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door NielsP » do 5 jan 2017 14:00

Ik rijd zelf ook in een Octavia Combi (leaseauto), van 2012, en ben niet zo tevreden met het gedrag van de wagen als trekker van wat dan ook... Bij aflevering van de auto afgelopen jaar (ik ben de 2e berijder) klapte de auto direct al met de contactdoos op de grond. Er zijn toen direct door de leasemaatschappij hulpveren onder gezet, maar nog steeds hangt de wagen met z'n kont erg laag. Het aantal keren dat ik de contactdoos weer recht heb moeten zetten kan ik al niet meer op de vingers van één hand tellen. Het is een tijdelijke wagen dus heb ik het maar zo gelaten. Misschien iets om op te letten bij de keuze voor geschikte hulpveren?
Sprite Classic 450/2 (1996) achter een Skoda Octavia (2012)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » do 5 jan 2017 14:08

RE.gif

Jouw trekker is echter op geen enkele wijze te vergelijken aangezien de huidige 100% een andere auto is op een ander platform gebouwd, alleen de naam is hetzelfde.
Ik had hem zelfs laten verlagen (direct bij nieuw besteld) wat ik elke bereider aan kan raden! veert veel minder in en rijdt snaar strak.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » do 5 jan 2017 14:47

RE.gif
Micky,

Begrijp ik het goed dat jij dus ook een Octavia Combi III (2014) gereden hebt, die wel strak reed?
Verlaging is niet meer leverbaar voor de Octavia via de dealer (leaseauto).

De stickers in de auto geven een max. kogeldruk aan van 80kg, vandaar dat ik die even aangehouden heb.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door dieseltijger » do 5 jan 2017 15:03

Je hebt bij een caravan ook een traagheidsmoment. Vergelijk een grote caravan met een halter met een langere arm en zwaardere gewichten aan de uiteinden. Als dat gaat slingeren is dat moeilijk tegen te houden. Korter maken van de caravan zal moeilijk gaan vrees ik, daarom moet er massa uit, en wel zoveel mogelijk uit de uiteinden: dus watertank leeg, gasfles liefst in auto, geen fietsen achterop de sleurhut - een bekende zwabber oorzaak.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door PD » do 5 jan 2017 15:13

Micky schreef:Jouw trekker is echter op geen enkele wijze te vergelijken aangezien de huidige 100% een andere auto is op een ander platform gebouwd, alleen de naam is hetzelfde.
Waar de vergelijking (vooral) ook mis gaat........... Een Hobby 560 UL (2,5m breed) van TS en de veel compactere Kip KG45 van Micky knipoog.gif
Appels en Peren whistle.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » do 5 jan 2017 15:28

Hier nog een foto van vanmorgen (het was erg vroeg en erg koud)
IMG-20170105-WA0002.jpg
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door Micky » do 5 jan 2017 16:13

PremiumDiscovery schreef:
Micky schreef:Jouw trekker is echter op geen enkele wijze te vergelijken aangezien de huidige 100% een andere auto is op een ander platform gebouwd, alleen de naam is hetzelfde.
Waar de vergelijking (vooral) ook mis gaat........... Een Hobby 560 UL (2,5m breed) van TS en de veel compactere Kip KG45 van Micky knipoog.gif
Appels en Peren whistle.gif
Niet appels met peren, een caravan is vierkante doos op wielen knipoog.gif als het gewicht vergelijkbaar is maakt dat in de stabiliteit weinig uit (ze hebben beide 1 as), je vangt van voren iets meer wind omdat de caravan iets breder is, zoals je weet heb ik ook ervaring met 2,5 meter breed aangezien we die zelf ook hebben gehad.

Als jullie straks je caravan van 2,5 meter breed hebben zul je kunnen constateren dat dat verschil te verwaarlozen is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door PD » do 5 jan 2017 16:26

RE.gif
Je maakt mij niet wijs dat er geen verschil is tussen een klein doosje en een grote doos (op wielen) knipoog.gif
Alleen de (zijwaartse) windgevoeligheid is al erg verschillend...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Downsizen van Grand Espace 3.5 V6 naar Octavia Combi 1.4

Bericht door RonaldP » do 5 jan 2017 16:31

RE.gif RE.gif
Ik ga ervan uit dat het met name in de lengte zit, de bredere caravan is in mijn ogen eerder een voordeel dan een nadeel (smal en hoog vs hoog en breed).
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”