Volvo XC90 T8 als nieuwe trekauto

Dirkjan87

Re: Volvo XC90 T8 als nieuwe trekauto

Bericht door Dirkjan87 » di 19 nov 2019 18:44

Alleen al aan het aantal reacties hier is te zien wat een topaankoop je hebt gedaan met deze bak.
Damm ik ben niet de enige die jaloers is en met grote ogen uit het raam van Dacia Duster kijk wanneer ik je tegenkom op de route du soleil!

Citrorob

Re: Volvo XC90 T8 als nieuwe trekauto

Bericht door Citrorob » wo 20 nov 2019 14:15

Conradi schreef:
za 9 nov 2019 18:20
Tesla's zij nu een jaar of 7 op de markt. Daarvan weten we dat de accucapaciteit maar heel beperkt afneemt. Er rijden oudere Tesla's rond die er al ruim 200.000 km op hebben zitten en nog steeds tot 90% laden.
Wat Volvo doet - geen idee of andere merken dat ook doen - is een overcapaciteit inbouwen. Mijn auto heeft een 9.2 kWh accu, waarvan 'maar' 6.7 kWh echt gebruikt wordt. Ten eerste is dat van belang voor de levensduur, want tot 90% laden is veel beter voor een li-ion accu. Ook Tesla's kun je alleen maar helemaal 'vol' gooien als je daar een speciale opdracht voor geeft. Ten tweede kan die extra capaciteit later gebruikt worden om toch de volledige range te blijven halen.
Goed te lezen dat Volvo accu's beter begrijpt dan de meeste andere fabrikanten van PHEV's

De Audi A3 E-Tron van mijn schoonzoon is nu 2 jaar oud en de accu geeft nog maar 50% bereik en vergelijkbare verhalen heb ik van Outlanders PHEV voorbij zien komen. Iedere dag worden dingen soms meerdere keren tot 100% geladen en dan maar afvragen waarom dit fout gaat.

Nu krijgt hij in december een Model 3, werkgever wil graag 100% elektrisch, en dan zal hij verlost zijn van het meerdere keren per dag te moeten laden.

Mensen die dus een tweedehand PHEV willen kopen doen er dan ook goed aan om te kijken hoe de fabrikant met het laden omgaat.
Overigens is naast het helemaal volladen ook het vrijwel leeg wegzetten geen goed idee voor een accu.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38634
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Volvo XC90 T8 als nieuwe trekauto

Bericht door Micky » wo 20 nov 2019 14:21

RE.gif

Model 3 is ook een hele nette wagen, ik begin de volledig elektrische auto's wel steeds meer te waarderen moet ik zeggen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Citrorob

Re: Volvo XC90 T8 als nieuwe trekauto

Bericht door Citrorob » wo 20 nov 2019 14:33

RE.gif

En het rijdt ook nog eens geweldig, Zowel de prestaties, wegligging en comfort.
Hij voelt nog het meeste aan als een BMW 3 serie maar dan bizar stil.

Wanneer iemand een gadget freak is, is er helemaal geen betere auto op de markt.

Ik rij zelf een Model S en dat is minder dynamisch dan een Model 3 maar wel nog iets comfortabeler en stiller, alleen een auto van bijna 5m lang en 2m breedt is niet echt iets voor de Europese wegen ondanks dat de draaicirkel voor zo'n "sloep" nog redelijk klein is.

erichendri
Berichten: 2182
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Volvo XC90 T8 als nieuwe trekauto

Bericht door erichendri » wo 20 nov 2019 23:03

Bij de mitsubishi outlander phev kan je de afname van de accu laten testen
door de dealer of met een app las ik op hun forum.
Onder een bepaalde waarde krijg je dan een nieuwe als hij in de garantie zit.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”