bmw als trekauto????????????
bmw als trekauto????????????
wij kunnen hier niemand vinden die met een bmw als trekauto rijdt
wij rijden met een bmw 320i 24 v 6 cillinder stationwagon met 150 pk en 190 newtonmeter trek kracht van bouwjaar 1996
wij willen graag een knaus sudwind sport hebben die max beladen 1500 kg weegt
onze auto weegt 1305 kg
mag max 1675 kg trekken
heb alle rijbewijzen
onze vraag is eigenlijk is dit een beetje fatsoenlijke combinatie? en is er iemand die hier ervaring mee heefd .
of ervaring met een bmw als trek auto ivm warmlopen (bmw heefd viscokoppeling voor de koeling en geen electrische ventilator)
wij rijden met een bmw 320i 24 v 6 cillinder stationwagon met 150 pk en 190 newtonmeter trek kracht van bouwjaar 1996
wij willen graag een knaus sudwind sport hebben die max beladen 1500 kg weegt
onze auto weegt 1305 kg
mag max 1675 kg trekken
heb alle rijbewijzen
onze vraag is eigenlijk is dit een beetje fatsoenlijke combinatie? en is er iemand die hier ervaring mee heefd .
of ervaring met een bmw als trek auto ivm warmlopen (bmw heefd viscokoppeling voor de koeling en geen electrische ventilator)
Re: bmw als trekauto????????????
http://www.caravantrekker.nldennisenursula schreef:wij kunnen hier niemand vinden die met een bmw als trekauto rijdt
wij rijden met een bmw 320i 24 v 6 cillinder stationwagon met 150 pk en 190 newtonmeter trek kracht van bouwjaar 1996
wij willen graag een knaus sudwind sport hebben die max beladen 1500 kg weegt
onze auto weegt 1305 kg
mag max 1675 kg trekken
heb alle rijbewijzen
onze vraag is eigenlijk is dit een beetje fatsoenlijke combinatie? en is er iemand die hier ervaring mee heefd .
of ervaring met een bmw als trek auto ivm warmlopen (bmw heefd viscokoppeling voor de koeling en geen electrische ventilator)
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
bmw als trekauto????????????
ja maar een bmw 330 is een heeeel andere auto dus niet te vergelijken en op caravan trekker komt ons type auto niet voor
WIE WEET RAAD ???
WIE WEET RAAD ???
Re: bmw als trekauto????????????
Voer een ander model in dat qua PK's een beetje in de buurt komt.dennisenursula schreef: op caravan trekker komt ons type auto niet voor
WIE WEET RAAD ???
Ik meen dat er een 318i op stond met 170 PK.
Beetje spelen met de gevens, dan kom je d'r wel.
Oh ja, ik meen dat Stoekie (van de 330 nieren) last had van een redelijk hoog brandstofverbruik.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Mogen trekken is wat anders als verantwoord trekken. Voor zover ik de BMW ken is het een zesclinder lijnmotor. 150 pk is voldoende om ook met een zware caravan door het verkeer te kunnen rijden. 190 Nm is voor een benzine auto ook prima, met de technische kant zit het in eerste instantie wel goed.
Het feit dat de koeling direct wordt aangedreven door de motor hoeft geen probleem te zijn. Ik hou ook altijd mijn temperatuurmeter in de gaten, ik neem aan () dat elke caravanrijder dat wel doet. Mocht de temperatuur te hoog worden, voor je gevoel, dan gewoon terugschakelen en de motor meer toeren laten maken. Vierduizend toeren kan best! Voordeel van hoge toeren is dat het koelwater zelf ook sneller door het blok gepompt wordt door de waterpomp.
Maar nu het lastigste. Je wil een caravan van 1500 kg gaan trekken met een auto van 1300 kg. Natuurlijk belaad je de auto ook met mensen en bagage, maar dan nog blijft de caravan t.o.v. de auto erg zwaar. Hier moet je wel rekening mee houden, probeer de caravan zo licht mogelijk te houden. Beter is het om een caravan van max 1350 aan de haak te slaan en daarmee te rijden.
Als je het zeker wil weten vraag het dan aan een BMW dealer, die weten moeten een antwoord op je vraag weten, want je bent echt niet de eerste die met zo'n motor een flinke aanhanger wil gaan trekken.
Grtz,
Jaap
Het feit dat de koeling direct wordt aangedreven door de motor hoeft geen probleem te zijn. Ik hou ook altijd mijn temperatuurmeter in de gaten, ik neem aan () dat elke caravanrijder dat wel doet. Mocht de temperatuur te hoog worden, voor je gevoel, dan gewoon terugschakelen en de motor meer toeren laten maken. Vierduizend toeren kan best! Voordeel van hoge toeren is dat het koelwater zelf ook sneller door het blok gepompt wordt door de waterpomp.
Maar nu het lastigste. Je wil een caravan van 1500 kg gaan trekken met een auto van 1300 kg. Natuurlijk belaad je de auto ook met mensen en bagage, maar dan nog blijft de caravan t.o.v. de auto erg zwaar. Hier moet je wel rekening mee houden, probeer de caravan zo licht mogelijk te houden. Beter is het om een caravan van max 1350 aan de haak te slaan en daarmee te rijden.
Als je het zeker wil weten vraag het dan aan een BMW dealer, die weten moeten een antwoord op je vraag weten, want je bent echt niet de eerste die met zo'n motor een flinke aanhanger wil gaan trekken.
Grtz,
Jaap
Re: bmw als trekauto????????????
Hoi, hier is die Stoekie dan.dennisenursula schreef:wij kunnen hier niemand vinden die met een bmw als trekauto rijdt
wij rijden met een bmw 320i 24 v 6 cillinder stationwagon met 150 pk en 190 newtonmeter trek kracht van bouwjaar 1996
wij willen graag een knaus sudwind sport hebben die max beladen 1500 kg weegt
onze auto weegt 1305 kg
mag max 1675 kg trekken
heb alle rijbewijzen
onze vraag is eigenlijk is dit een beetje fatsoenlijke combinatie? en is er iemand die hier ervaring mee heefd .
of ervaring met een bmw als trek auto ivm warmlopen (bmw heefd viscokoppeling voor de koeling en geen electrische ventilator)
Heb zelf idd een 330 ci cabrio.
Da's een 6 cilinder lijnmotor net als jouw 320.
ik trek er een knaus azur 500FU mee van maximaal 1700kg (leeg zo'n 1300kg). (doch ik laad 'm maximaal tot zo'n 1500 a 1600 kg.
Mijn auto mag "maar" 1600kg trekken (heb trouwens E bij B)....dus het bevreemd mij een beetje dat jouw 320 al 1675 kg. mag trekken????
Nadeel van mijn cabrio is dat ik in verhouding tot een station bijna geen "gewicht" mee in de auto kan meenemen....dus al ons gewicht ligt eigenlijk in de caravan
Ik moet zeggen dat het trekken van onze caravan fantastisch gaat (heb trouwens wel een automaat) Vermogen zat (231pk) en koppel genoeg (300Nm)
Tot een snelheid van zo'n 110 km/h onder normale omstandigheden geen probleem.....daarboven merk ik toch snel dat de auto erg klein is om de in verhouding grote caravan stabiel te houden (ondanks dat de auto leeg al 1600kg. weegt).
We zijn er afgelopen zomer in 1 ruk mee naar Spanje gereden (17 uurtjes heen en na de vakantie weer terug in 19 uur)...NO PROBLEMO
Alleen het verbruik....1 op 5 (super loodvrij) valt idd vies tegen
Ik heb van koelingsproblemen niks gemerkt..dus maw. ook jouw BMW lijkt me een prima trekker voor jouw caravan
Nog vragen...stel ze gerust.....
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke
hahaha....nee....je hebt gewoon gelijk...kc schreef:Stoekie : heb je al eens geprobeerd tegen 80 à 90 Km/hr ? Of is die 110 Km/hr maar eenmalig geweest ?Alleen het verbruik....1 op 5 (super loodvrij)
kc
80 /90 rijdt ik alleen in nederland....omdat je hier gewoon niet sneller mag.
en met 80/90 rijdt de cominatie gewoon het prettigste.....tenminste ik neem aan dat je dat bedoelt
En het verbruik is dan gewoon beter...maar het blijft "Zuipen"
Het is echt niet zo dat ik een scheurneus ben maar ik hou er gewoon van om door te rijden.....na 2 uurtjes rijden effe tanken.....pauze en dan weer verder
Door Frankrijk reed ik doorgaans zo'n 100 km/h....af en toe 110.....maar daarboven lijkt het wel of de stabiliteit met ieder km harder met het 3-voudige achteruit gaat.......
en ik heb geen zin om met zweet tussen de bilnaad naar m'n vakantiebestemming te rijden
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke
bmw als trekauto????????????
nou we zij er uit geraakt !!!! :P :P :P :P :P :P :P gisteren bij v&s caravans in zegge (braband)
een hobby 495 exelent gekocht, met max 1450 kg we hebben eerst met een hobby 560 gereden maar dat was gewoon een maatje te groot ,bij 80 km per uur kon je gewoon voelen dat de caravan bij een beetje spoorvorming of een beetje wind de auto ovenam en das niet fijn !!!
dus toen hebben we besloten om maar een 495 te kopen met de indeling achterkant vast bed en van voren rondzit midden keuken en een toilet aan de achtrkant .
en NATUURLIJK een airco van 2.3kw er in laten zetten,want het was van de zomer in italy en zuid frankrijk wel HEEL ERG warm in de kip ,die we overigens geleend hadden van mn schoonvader.
voor de rest denken wij dat de 495 groot genoeg is voor zn 4 e .
alleen hebben we een losse koelbox van 50 liter erbij genomen voor alle limonade en bier want 70 liter koelkast is toch echt te klein voor 4 personen.
maar al met al hebben we de indruk dat we een goede keus gemaakt hebben ,hebben ook gelijk vanmorgen maar een schotelset en een canal digtal kaartje aangeschaft,en zhebben ook gelijk een setje hulpveren aangeschaft,nu alleen nog een dakkoffer van 580 liter op dak en we kunnen weg (als we hebben uitgevogelt hoe de voortent in elkaar steekt !!)MAAR WE ZIJN HEEL GELUKKIG .
ps is er trouwens iemand die ervaring heefd met v&s caravans ??????
wij vonden het hele leuke mensen die je een eerlijk advies geven.
bv wil jij graag rijden met de 5.60 ????????geen probleem ,ook al had de verkoper gezecht dat het een maatje te krap was en heefd ook gewoon geadviseerd om dat niet te doen ondanks dat de 5.60 4500 euro duurder was toch een eerlijk advies !!!!
een hobby 495 exelent gekocht, met max 1450 kg we hebben eerst met een hobby 560 gereden maar dat was gewoon een maatje te groot ,bij 80 km per uur kon je gewoon voelen dat de caravan bij een beetje spoorvorming of een beetje wind de auto ovenam en das niet fijn !!!
dus toen hebben we besloten om maar een 495 te kopen met de indeling achterkant vast bed en van voren rondzit midden keuken en een toilet aan de achtrkant .
en NATUURLIJK een airco van 2.3kw er in laten zetten,want het was van de zomer in italy en zuid frankrijk wel HEEL ERG warm in de kip ,die we overigens geleend hadden van mn schoonvader.
voor de rest denken wij dat de 495 groot genoeg is voor zn 4 e .
alleen hebben we een losse koelbox van 50 liter erbij genomen voor alle limonade en bier want 70 liter koelkast is toch echt te klein voor 4 personen.
maar al met al hebben we de indruk dat we een goede keus gemaakt hebben ,hebben ook gelijk vanmorgen maar een schotelset en een canal digtal kaartje aangeschaft,en zhebben ook gelijk een setje hulpveren aangeschaft,nu alleen nog een dakkoffer van 580 liter op dak en we kunnen weg (als we hebben uitgevogelt hoe de voortent in elkaar steekt !!)MAAR WE ZIJN HEEL GELUKKIG .
ps is er trouwens iemand die ervaring heefd met v&s caravans ??????
wij vonden het hele leuke mensen die je een eerlijk advies geven.
bv wil jij graag rijden met de 5.60 ????????geen probleem ,ook al had de verkoper gezecht dat het een maatje te krap was en heefd ook gewoon geadviseerd om dat niet te doen ondanks dat de 5.60 4500 euro duurder was toch een eerlijk advies !!!!
Proficiat Dennis en Ursula met jullie Hobby.
Zullen jullie veel plezier aan beleven. Ik weet natuurlijk de leeftijden van de kinderen niet maar wij zijn ook met vieren en hond en hebben een Hobby 460 Ufe. Ruimte genoeg.
Alleen voor in de winter vinden we het wel krap. Maar met mooi weer zit je toch altijd buiten en heb je de ruimte binnen niet echt nodig.
Wat leuk trouwens dat je eerst een proefrit mag maken met de caravan. Volgens mij is dat een zeldzaamheid.
Gr. Daphne
Zullen jullie veel plezier aan beleven. Ik weet natuurlijk de leeftijden van de kinderen niet maar wij zijn ook met vieren en hond en hebben een Hobby 460 Ufe. Ruimte genoeg.
Alleen voor in de winter vinden we het wel krap. Maar met mooi weer zit je toch altijd buiten en heb je de ruimte binnen niet echt nodig.
Wat leuk trouwens dat je eerst een proefrit mag maken met de caravan. Volgens mij is dat een zeldzaamheid.
Gr. Daphne
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
bmw als trekauto????????????
ja daphne dat vonden wij ook een zeldzaamheid. maar bij een garage als je een auto koopt ga je er toch ook eerst mee rijden ??????
vinden wij tenminste.
ps de kinderen zijn 6 en 8 jaar en de hond een bull mastiff van 3 jaar en 73 kg !!(alleen in de voortent als mobiel alarm )
vinden wij tenminste.
ps de kinderen zijn 6 en 8 jaar en de hond een bull mastiff van 3 jaar en 73 kg !!(alleen in de voortent als mobiel alarm )
@dennisenursula;
proficiat met jullie aankoop
een 495 hobby is volgens mij zo'n beetje vergelijkbaar met onze knaus en zoals ik al schreef is dat best prettig rijden.
Wij zijn ook met z'n vieren en hebben in onze caravan plaats genoeg
de 560 lijkt me idd. een maatje te groot voor het type bmw wat jullie en wij rijden....daar moet je dan eigenlijk weer een 5-serie voor zetten ....tenminste als je bmw wil blijven rijden
Btw....Leuk dat jullie konden proefrijden met de caravan....dat moesten ze overal doen
proficiat met jullie aankoop
een 495 hobby is volgens mij zo'n beetje vergelijkbaar met onze knaus en zoals ik al schreef is dat best prettig rijden.
Wij zijn ook met z'n vieren en hebben in onze caravan plaats genoeg
de 560 lijkt me idd. een maatje te groot voor het type bmw wat jullie en wij rijden....daar moet je dan eigenlijk weer een 5-serie voor zetten ....tenminste als je bmw wil blijven rijden
Btw....Leuk dat jullie konden proefrijden met de caravan....dat moesten ze overal doen
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke
bmw als trekauto????????????
ja inderfdaad stoekie proefrijden vind ik niet meer dan normaal!!!!
is toch ff 17000 pleuro s die je uitgeefd
maar wat betrefd gewicht ???
1400 kg beladen en nog eens een kilo of 300 in de beemer zelf incl dakkoffer das wel de max hoor
maar vermogen zat wil alleen ook de berg op met 90 ofzo maar of dat lukt ??????????????????????????????
heb ff gekeken naar chip tunning kost 495 euro en is best aantrekkelijk denk ik
ps ik heb pas mn 328 ci met ook een automatenbak van bj 99 weggedaan ,2e keer bak aan gort werd er helemaal gek van 2x 3600 euro weg ,dus voor mij nooit geen automaat van welk type auto dan ook ,heb inmiddels 20 jaar ervaring met auto s en een automaat en zwaar trekken gaat vanzelf fout (mits je zeer voorzichtig bent )overigens ook nog eens dezelfde kleur als de mijne TOPAAS BLAUW
VOLGENDE AUTO wordt 530 d touring van ong 1999 en dan wel handgeschakeld.
is toch ff 17000 pleuro s die je uitgeefd
maar wat betrefd gewicht ???
1400 kg beladen en nog eens een kilo of 300 in de beemer zelf incl dakkoffer das wel de max hoor
maar vermogen zat wil alleen ook de berg op met 90 ofzo maar of dat lukt ??????????????????????????????
heb ff gekeken naar chip tunning kost 495 euro en is best aantrekkelijk denk ik
ps ik heb pas mn 328 ci met ook een automatenbak van bj 99 weggedaan ,2e keer bak aan gort werd er helemaal gek van 2x 3600 euro weg ,dus voor mij nooit geen automaat van welk type auto dan ook ,heb inmiddels 20 jaar ervaring met auto s en een automaat en zwaar trekken gaat vanzelf fout (mits je zeer voorzichtig bent )overigens ook nog eens dezelfde kleur als de mijne TOPAAS BLAUW
VOLGENDE AUTO wordt 530 d touring van ong 1999 en dan wel handgeschakeld.
Re: bmw als trekauto????????????
Een mailtje met relevante gegevens naar de makers van het programma en al je wensen komen uit... ;-)dennisenursula schreef:ja maar een bmw 330 is een heeeel andere auto dus niet te vergelijken en op caravan trekker komt ons type auto niet voor
WIE WEET RAAD ???
Tja, dit is onze eerste automaat en ik hoef juist nooit geen schakelbak meer ...of het moet er eentje zijn met flippers aan het stuur
Bij mij in het dorp heeft ook iemand z'n bmw-automaat aan gort gereden.
Er kwam een tegenligger aan en hij moest achteruit rijden.
Daarbij zette hij te snel z'n automaat in de achteruit en het was gedaan met de bak
Kon alleen nog maar vooruit rijden
Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt want da's een duur grapje
De mijn is trouwens niet Topaas maar Esteril
Ben me ook vast aan het orienteren voor een andere auto..
mijn keuze gaat uit naar een Audi cabrio of ik moet nog even wachten tot BMW met de nieuwe 3-serie cabrio uitkomt.
Nadeel van Audi is dat er geen originele hardtop voor te krijgen is en aangezien wij er ook altijd mee op wintersport gaan (zonder caravan overigens) moet het dakkoffer erop....
Of ik moet m'n vrouw thuis laten dan kan ik op de passagiersplek wat spulletjes kwijt
Bij mij in het dorp heeft ook iemand z'n bmw-automaat aan gort gereden.
Er kwam een tegenligger aan en hij moest achteruit rijden.
Daarbij zette hij te snel z'n automaat in de achteruit en het was gedaan met de bak
Kon alleen nog maar vooruit rijden
Gelukkig heb ik dat nog nooit meegemaakt want da's een duur grapje
De mijn is trouwens niet Topaas maar Esteril
Ben me ook vast aan het orienteren voor een andere auto..
mijn keuze gaat uit naar een Audi cabrio of ik moet nog even wachten tot BMW met de nieuwe 3-serie cabrio uitkomt.
Nadeel van Audi is dat er geen originele hardtop voor te krijgen is en aangezien wij er ook altijd mee op wintersport gaan (zonder caravan overigens) moet het dakkoffer erop....
Of ik moet m'n vrouw thuis laten dan kan ik op de passagiersplek wat spulletjes kwijt
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke
Zijn er eigelijk überhaupt hardtop's waar een skibox op kan :stoekie schreef:Nadeel van Audi is dat er geen originele hardtop voor te krijgen is en aangezien wij er ook altijd mee op wintersport gaan (zonder caravan overigens) moet het dakkoffer erop....
Lijkt mij niet fijn voor de sluitingen van de hardtop...
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Jazeker.....wij hebben bij onze bmw een originele hardtop en daar zitten speciale aansluitingen op voor een allesdrager..eigenlijk dezelfde aansluiting als op een sedan of coupe versie.deusjevo schreef:Zijn er eigelijk überhaupt hardtop's waar een skibox op kan :stoekie schreef:Nadeel van Audi is dat er geen originele hardtop voor te krijgen is en aangezien wij er ook altijd mee op wintersport gaan (zonder caravan overigens) moet het dakkoffer erop....
Lijkt mij niet fijn voor de sluitingen van de hardtop...
Zo'n klepje met daaronder een schroefgat waar je de allesdrager aan vastdraait
Enne vergis je niet in de sluitingen waarmee de hardtop aan de auto wordt bevestigd.....dat zijn aan de achterzijde 2 dikke pennen die in de auto "vallen" en vergrendeld worden en aan de voorzijde 2 grote haken die zich vergrendelen aan de bovenste raamstijl.
Overigens verbuigt die voorruitstijl met geopend dak maar 6 graden bij een druk van 3,4 ton ...dus dat kan wel wat hebben
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke
bmw als trekauto????????????
maar goed we gaan wel weer heel erg off topic !!
in elk geval ben ik zeer benieuwd wat het doet helling op met een toaal gewicht van 3200 kg trein gewicht!!
ben er nog niet helemaal gerust op
dus mensen met een zelfde combinatie qua gewichten pk/koppel
GRAAG JULLIE ERVARINGEN OVER "BERGJE OP EN BERGJE AF""
WIL GRAAG OOK MET 90/95 KM/H NAAR BOVEN
in elk geval ben ik zeer benieuwd wat het doet helling op met een toaal gewicht van 3200 kg trein gewicht!!
ben er nog niet helemaal gerust op
dus mensen met een zelfde combinatie qua gewichten pk/koppel
GRAAG JULLIE ERVARINGEN OVER "BERGJE OP EN BERGJE AF""
WIL GRAAG OOK MET 90/95 KM/H NAAR BOVEN
Re: bmw als trekauto????????????
Ach, wat is er mis mee om in uitzonderlijke gevallen met 70 in z'n 2 naar boven te fietsen :dennisenursula schreef:WIL GRAAG OOK MET 90/95 KM/H NAAR BOVEN
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV
Dennisenursula,
Zie net dat er iemand een 320D met een TEC540 op het forum staat.
Je zou hem/haar eens kunnen vragen naar de ervaringen
viewtopic.php?t=389&start=150
WVA
Geregistreerd op: 6-10-2006
Berichten: 1
Geplaatst: Vr Okt 06, 2006 10:47 pm Onderwerp: Caravan - auto combinaties
--------------------------------------------------------------------------------
Caravan
Merk: Tec
Type: Tour 540 gk
Bouwjaar: 2003
Leeggewicht: 1080
Totaal gewicht: 1300
Stabilisator: AKS 2004
Auto
Merk: BMW
Type: 320d touring exe
Bouwjaar: 2000
Gewicht: 1435
Max. aanhangergewicht: 1600
Vermogen: 100 kw (136pk) 280 Nm bij 1750 tpm
Stabiliteit combinatie: Zeer stabiel
Prestaties: Zeer goed. Acceleratie en top o.k.
Opmerkingen: Door hoog koppel bij laag toerental 5e versnelling goed te gebruiken.
_________________
Bmw 320d touring 2000 + Tec Tour 540Gk
Zie net dat er iemand een 320D met een TEC540 op het forum staat.
Je zou hem/haar eens kunnen vragen naar de ervaringen
viewtopic.php?t=389&start=150
WVA
Geregistreerd op: 6-10-2006
Berichten: 1
Geplaatst: Vr Okt 06, 2006 10:47 pm Onderwerp: Caravan - auto combinaties
--------------------------------------------------------------------------------
Caravan
Merk: Tec
Type: Tour 540 gk
Bouwjaar: 2003
Leeggewicht: 1080
Totaal gewicht: 1300
Stabilisator: AKS 2004
Auto
Merk: BMW
Type: 320d touring exe
Bouwjaar: 2000
Gewicht: 1435
Max. aanhangergewicht: 1600
Vermogen: 100 kw (136pk) 280 Nm bij 1750 tpm
Stabiliteit combinatie: Zeer stabiel
Prestaties: Zeer goed. Acceleratie en top o.k.
Opmerkingen: Door hoog koppel bij laag toerental 5e versnelling goed te gebruiken.
_________________
Bmw 320d touring 2000 + Tec Tour 540Gk
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke