Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38622
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Micky » do 4 sep 2014 20:31

RE.gif

of misschien in het Nederlands nu we toch bezig zijn whistle.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Marcel
Berichten: 297
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 15:29

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Marcel » do 4 sep 2014 20:32

RE.gif RE.gif
awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
en jouw onderschrift!!!
Kip Kompakt 300 LE 69/75 bj2010

Veefer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 20:34

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Veefer » do 4 sep 2014 21:30

Google translate:

plug-in hybride technologie. (**) Verbruik gecombineerd lege batterijen: 5.8 l / 100 km. (***) 5 jaar garantie of 100.000 km op de accu en de elektrische aandrijving (Part High Voltage) met 2 jaar onbeperkt aantal kilometers. (1) Voordeel client (netto-effect na bonus / malus van toepassing) als betaling van € 4.550 voor de aanschaf van een Outlander PHEV Intense vergelijking met de prijs van diesel Outlander Intense relevante (prijsmodellen 21/03/2014 ). Aanbod geldig van 07/25/14 tot 19/09/14, voor de aankoop van een Mitsubishi Outlander PHEV Intense nieuwe en niet-geregistreerde, binnen de eerste 100 bestellingen Outlander PHEV intense registratie uiterlijk 30 / 09/2014, beschikbaar voor particulieren en niet cumuleerbaar met andere aanbiedingen, dealers MITSUBISHI deelnemers. Mitsubishi Motors maximaal toegestane tarieven die gelden in Frankrijk. 3 jaar of 100 000 km Garantie: 1 of 2 termijnen verstreken. M MOTORS MOTOR FRANCE SAS met een kapitaal van 10.000.000 € - RCS Pontoise nr 428 635 056 1, avenue du Fief - 95067 Cergy Pontoise Cedex.

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door de reiziger » vr 5 sep 2014 19:19

Die tekst in het Frans betreft een tijdelijke aanbieding voor een beperkt aantal wagens: een hybride mitsubishi voor de prijs van hetzelfde model met diesel motor. Met extra waarborgen.

Gebruikersavatar
Aluboer
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 3 sep 2012 19:20
Locatie: Moderne tieden,tied veur 't nije........

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Aluboer » do 25 sep 2014 21:24

Toch even bij u onder de aandacht brengen:
Winner of Judges' Special Award Mitsubishi Outlander GX4hs 2.0 PHEV
http://www.caravanclub.co.uk/news-and-e ... 000-40,000
blij.gif thumbup.gif
Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront!

1995 Kip Sunline 44T(verkocht, momenteel even niks) 2014 Volvo V60 D6 PIH.

Volvodriver

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Volvodriver » zo 28 sep 2014 17:34

Leuk zo'n award. Maar het zegt mij totaal NIETS. whistle.gif whistle.gif
Zegt een tegenstander van allerlei verkiezingen. Die hij gewoon onzin vindt. :wink:

En ik heb mijn mening verder al gegeven whistle.gif whistle.gif whistle.gif

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Michel1975 » zo 28 sep 2014 19:01

RE.gif
En laat dat nu net een heet hangijzer zijn. Onze meningen doen er niet toe. Ervaringsdeskundigen hebben we nodig.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Anko

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Anko » zo 28 sep 2014 19:13

RE.gif +1. En voor mijn beeldvorming, wat probeert men eigenlijk uit te drukken met 2 of zelfs 3 " whistle.gif "? Dat ontgaat mij helaas.

Veefer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 20:34

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Veefer » zo 28 sep 2014 19:38

@volvodriver
Volgens mij ben je niet tegen verkiezingen, maar hebt een vooringenomen mening over hybrides. Daarom ben je tegen deze verkiezing, omdat dat lijnrecht tegenover jouw mening staat.
Wat ervaringsdeskundigen ook zeggen of testen uitwijzen interesseert je niets, je zal zo blijven reageren.
Wij weten beter blij.gif

arnovariante

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door arnovariante » zo 28 sep 2014 20:24

RE.gif
Zo, jij denkt precies te weten hoe volvodriver in elkaar zit in dat ene maandje dat je hier actief bent?
scratch.gif scratch.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38622
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Micky » zo 28 sep 2014 21:40

RE.gif thumbup.gif

Ik denk nog steeds dat als er geen belastingvoordeel zou zitten aan een Hybride, er hier NIEMAND zo'n auto aan zou schaffen om regelmatig een caravan te gaan trekken, denk daar maar eens over na.
Dus is het een goede caravantrekker.... in ieder geval is hij zonder subsidie of hoe je het dan ook wilt noemen, voor niemand interessant als caravan trekker.

Rondjes in de omgeving rijden voor bijv werk en binnen de afstand blijven zodat je puur op stroom kunt rijden is wel een reden voor een persoon om een dergelijke auto aan te schaffen, maar dat valt wat mij betreft ook onder een hele andere categorie
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Veefer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 20:34

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Veefer » zo 28 sep 2014 22:18

@arnovariante. Wat heeft de verblijfsduur op een forum te maken met het feit of je de reacties van iemand kan beoordelen? mag ik pas reageren als ik een jaar lid ben of zo?
Ik reageer op een post en wat iemand daar beweert. en neem daarin mee wat de persoon in eerdere reacties heeft geschreven.

@Micky
Oh, is dat de definitie van een goede caravan trekker. Of hij mét of zonder subsidie/minder belastingafdracht gekocht kan worden. Dat is echt nieuw voor mij.
Volgens mij is de definitie (mijn eigen woorden): is de auto in staat op een veilige en prettige/comfortabele manier voldoende kracht te ontwikkelen om een caravan/aanhanger te trekken, zodat er zonder problemen van de ene naar de andere plaats gekomen kan worden.

Het topic is toch Caravan trekken met Plugin Hybrid auto?
Er zijn al diverse personen (ervaringsdeskundigen) geweest die een eerlijk verhaal hier hebben neergezet. Telkens moeten dan NIET eigenaren of NIET PHEV rijders blijven beweren dat het geen goede of interessante caravan trekker is.
Waarom? Jaloers? Ik heb geen idee.
Er zullen misschien mensen zijn die de aanschaf van een hybride overwegen, die kijken dan puur of de auo die ze willen aanschaffen wel of geen caravan kan trekken. Hoe de aankoop tot stand is gekomen staat daar m.i. helemaal buiten.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Kingpin1966 » zo 28 sep 2014 22:19

RE.gif
Had je hem dan zonder die lage bijtelling ook gekocht als caravantrekker?
Want zoals al eerder in dit topic vermeld is dat voor velen meer drijfveer geweest dan het feit dat ie 1500 Kg. mag trekken.

En dat ik eerst een, voor mij onbetaalbare, PHEV moet kopen om vervolgens vast te stellen dat het voor mij geen goede caravantrekker is vind ik op zijn zachtst gezegd raar.
Met zo'n instelling kunnen Bert en Menno hun Caravantrekker.nl website ook wel opdoeken.
Of denk jij werkelijk dat ze in elke auto gereden hebben die in hun lijst voorkomt?
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Anko

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Anko » zo 28 sep 2014 22:34

RE.gif Mickey, ik snap sowieso niet hoe jij kunt bepalen dat deze auto zonder subsidie voor niemand interessant is als caravantrekker. Maar los daarvan, jij wil toch niet beweren dat jij je nieuwe Octavia geleased hebt omdat het zo'n goede caravantrekker was? Denk het eigenlijk niet, want dan had je hem niet gelijk al laten chippen. Jij had geen keus, zeg je wellicht? Natuurlijk had je wel keus. Zorg voor een verklaring van "geen prive gebruik", houd een km administratie bij en koop er privé een auto naast die wel zonder kunstgrepen fatsoenlijk met je caravan overweg kan. Of heb je toch ook maar een beetje naar je portemonnaie gekeken? Ik vind je auto mooi hoor, daar niet van. Maar ik denk dat als geld geen rol speelde, en je op zoek was geweest naar de beste caravantrekker, je toch bij een andere auto was uitgekomen.

Ik heb het bewust een beetje aangedikt. Maar wat ik wil zeggen is dit: er zijn maar weinig mensen die zich bij het kiezen van een auto enkel kunnen of willen laten leiden door de kwaliteiten als caravantrekker. Nee, er spelen ook andere dingen mee. Waaronder geld. Laten we eerlijk zijn: ik kan me niet voorstellen dat één van de lpg rijders hier op lpg rijdt omdat zijn auto daar een betere caravantrekker van wordt. Maar toch is het vanwege de kosten interessant voor velen. En ja, ook met het milieu zou je rekening kunnen houden. De meesten van ons willen of moeten dus op zoek naar een compromis. En waarom zouden we ook niet? Een enkele uitzondering daargelaten rijden we ten slotte niet meer dan 3 á 4000 km per jaar met caravan. Value for money is waar we naar op zoek zijn. Is een financieel aantrekkelijkere auto minder geschikt als caravantrekker? Misschien. Is een financieel aantrekkelijke auto daarom ook minder interessant als caravantrekker? Nee, beslist niet. Net zoals jouw gechipte Octavia niet minder interessant is. Je verhaal is interessant omdat er zijn meer mensen die geen geldboompje in de tuin hebben staan. En zo is ook het verhaal van de PHEV m.i. voor velen interessant.

Veefer
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 aug 2014 20:34

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Veefer » zo 28 sep 2014 22:40

@Kingpin Je moet goed lezen wat ik schrijf.

Ik schrijf dat de vraag is of een Plugin Hybrid een goede caravantrekker is. Niet meer en niet minder. M.i. is dat een technische vraag en géén financiële!

Als er dan ervaringsdeskundigen reageren en schrijven dat dat inderdaad kan, is dat voor potentiele Plugin Hybrid kopers interessante informatie. Ook testen etc van professionele testers en bladen zijn interessant.
Daar hoef je de auto niet voor te kopen.

Als mij PHEV niet door Mitsubishi was bestempeld als trekker van een caravan van 1500 kg, had ik hem ondanks alle voordelen nooit aangeschaft.
Daarom heb ik een vééé'l mooiere auto, de DS5 hybrid niet aangeschaft, maar doe ik enige consessies op 'looks' gebied.
Als de DS5 de caravan wel MOCHT trekken (want technisch gezien kan hij dat makkelijk) dan hed het echt die geworden en dan had ik dus 14% bijtelling gehad en geen belasting voordelen.
Jullie blijven maar terugkomen op die financiële voordelen. Daar wordt ik een beetje triest van.
Ik houd erg van discussie, maar dan wel bij het onderwerp blijven.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19806
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Daphne » zo 28 sep 2014 22:52

Beetje jammer dat de discussie weer opnieuw begint. Volgens mij hebben de voor- en tegenstanders alles al een keer gezegd over de financiële aspecten en de (theoretische) trekcapaciteiten, en nu wordt alles weer dunnetjes over gedaan.

Graag bij het onderwerp blijven en ter herinnering wat ook al weer de openingspost was :wink: :
Aluboer schreef:........................Ik heb dit topic alvast geopend omdat Ik benieuwd ben of er meerdere Plugin Hybriders (met bijvoorbeeld de Volvo V60) zijn op het forum. Mijn auto zal waarschijnlijk pas in augustus voor de deur staan. Deze zomervakantie dus waarschijnlijk nog gewoon met de Mondeo op pad. Ik hoop mijn ervaringen hier dan ook met anderen te kunnen delen.

"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Anko

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Anko » zo 28 sep 2014 22:52

Kingpin1966 schreef:En dat ik eerst een, voor mij onbetaalbare, PHEV moet kopen om vervolgens vast te stellen dat het voor mij geen goede caravantrekker is vind ik op zijn zachtst gezegd raar.
Als ik mij niet vergis is dit zo'n beetje voor het eerst in deze context dat iemand zijn mening op zichzelf betrekt. Ik ben daar blij mee :wink: . Voor jezelf wel jammer dat je er al zonder meer vanuit gaat dat hij voor jou niet geschikt is. Want hoe kun je dat nou weten? Hooguit kun je weten dat je hem niet interessant vindt of dat je er onvoldoende vertrouwen in hebt, of zo. Maar dat terzijde.

Het grote probleem is dat de meeste meningen die hier gegeven worden worden gebracht als voor iedereen geldende vaststaande feiten. En ja, in die gevallen lijkt een beetje eigen ervaring wel gewenst, lijkt me. Opvallend genoegd brengen juist de mensen die wel ervaring hebben hun ervaringen over het algemeen inderdaad als ervaringen en niet als vaststaande feiten.

Nu je het toch over Bert en Menno hebt, heb je de PHEV al opgezocht in hun database? Waarschijnlijk wel. Maar hij staat er niet in. Waarom niet? Omdat Bert en Menno niet weten hoe ze de auto moeten beoordelen. Hij past niet in hun modellen. Des te opvallender dat er hier zoveel mensen zijn die de auto wel kunnen beoordelen. Zonder model én zonder ervaring.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38622
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Micky » zo 28 sep 2014 23:55

Anko schreef:RE.gif Mickey, ik snap sowieso niet hoe jij kunt bepalen dat deze auto zonder subsidie voor niemand interessant is als caravantrekker. Maar los daarvan, jij wil toch niet beweren dat jij je nieuwe Octavia geleased hebt omdat het zo'n goede caravantrekker was? Denk het eigenlijk niet, want dan had je hem niet gelijk al laten chippen. Jij had geen keus, zeg je wellicht? Natuurlijk had je wel keus. Zorg voor een verklaring van "geen prive gebruik", houd een km administratie bij en koop er privé een auto naast die wel zonder kunstgrepen fatsoenlijk met je caravan overweg kan. Of heb je toch ook maar een beetje naar je portemonnaie gekeken? Ik vind je auto mooi hoor, daar niet van. Maar ik denk dat als geld geen rol speelde, en je op zoek was geweest naar de beste caravantrekker, je toch bij een andere auto was uitgekomen.

Ik heb het bewust een beetje aangedikt. Maar wat ik wil zeggen is dit: er zijn maar weinig mensen die zich bij het kiezen van een auto enkel kunnen of willen laten leiden door de kwaliteiten als caravantrekker. Nee, er spelen ook andere dingen mee. Waaronder geld. Laten we eerlijk zijn: ik kan me niet voorstellen dat één van de lpg rijders hier op lpg rijdt omdat zijn auto daar een betere caravantrekker van wordt. Maar toch is het vanwege de kosten interessant voor velen. En ja, ook met het milieu zou je rekening kunnen houden. De meesten van ons willen of moeten dus op zoek naar een compromis. En waarom zouden we ook niet? Een enkele uitzondering daargelaten rijden we ten slotte niet meer dan 3 á 4000 km per jaar met caravan. Value for money is waar we naar op zoek zijn. Is een financieel aantrekkelijkere auto minder geschikt als caravantrekker? Misschien. Is een financieel aantrekkelijke auto daarom ook minder interessant als caravantrekker? Nee, beslist niet. Net zoals jouw gechipte Octavia niet minder interessant is. Je verhaal is interessant omdat er zijn meer mensen die geen geldboompje in de tuin hebben staan. En zo is ook het verhaal van de PHEV m.i. voor velen interessant.
Klopt een heel klein beetje, als je het forum langer gevolgd zou hebben/ meer topics gelezen zou hebben weet je dat ik met mijn vorige leaseauto (V50) pas privé rijd sinds 1 januari dit jaar, mijn caravantrekker was tot dit seizoen een Audi A6 Allroad met 210 PK TDI, veel plezier aan gehad :wink: ik heb niet voor een schrale oplossing gekozen maar voor de best haalbare (en we hebben op dit moment gewoon echt 2 auto's prive nodig, oke we hebben er 3 maar de 3de is een Oldtimer, waar je een leuke caravantrekker voor kunt kopen mrgreen.gif ) en dat is deze auto omdat ik alleen A en B label mag leasen, nu had ik een S60 D4 met 181PK kunnen nemen, maar die is me te klein :wink: qua automaat blijft er dan niet veel over, mijn caravan weegt maar 1200 KG en de auto mag 1500KG trekken, met 105 PK en 250 NM (origineel) wil ik dit toch echt niet schraal noemen en laat 1 ding duidelijk zijn, de chip zit er niet voor de caravan in, maar omdat ik in Duitsland werk en graag een beetje meekom met het verkeer whistle.gif De Octavia zonder chip trekt mijn caravan beter dan een PHEV dat moge toch wel duidelijk zijn, korte momenten misschien daar gelaten, maar het gaat om de hele reis.....

Voor jouw info, geld speelde geen rol (budget wel, tot 2,5 jaar geleden betaalde ik 540 euro bijtelling voor mijn A4, maar de regeling is veranderd), deze leaser kost 42.000 euro en heeft een bijtelling in mijn geval van €364,- per maand en een eigen bijdrage van €90,-, dan gooi ik er een chip tegenaan van €699,- terwijl ik maar 2,5 jaar met de auto rij, dus ga mij nu niet vertellen dat ik naar mijn portemonnee heb lopen kijken, want dan waren er goedkopere oplossingen geweest, veel goedkoper, bijv een PHEV :wink:
Ohw ja en LPG, gas, is om op te koken, niet om op te rijden whistle.gif
Laatst gewijzigd door Micky op ma 29 sep 2014 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38622
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Micky » zo 28 sep 2014 23:59

Veefer schreef: Als de DS5 de caravan wel MOCHT trekken (want technisch gezien kan hij dat makkelijk) dan hed het echt die geworden en dan had ik dus 14% bijtelling gehad en geen belasting voordelen.
14% en geen belasting voordeel scratch.gif de standaard bijtelling is 25%
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Aluboer
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 3 sep 2012 19:20
Locatie: Moderne tieden,tied veur 't nije........

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Aluboer » ma 29 sep 2014 08:04

micky schreef:
Veefer schreef: en geen belasting voordelen.
14% en geen belasting voordeel scratch.gif de standaard bijtelling is 25%
Ik denk dat Veefer de KIA, MIA en Vamil bedoeld.
Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront!

1995 Kip Sunline 44T(verkocht, momenteel even niks) 2014 Volvo V60 D6 PIH.

Volvodriver

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Volvodriver » ma 29 sep 2014 08:18

Pfffffffff,

Wat een berichtje van mij al aan reacties teweegbrengt. Ik lach me echt een breuk. awhoea.gif awhoea.gif

@Veefer, jij kent mij dus helemaal niet. Jij weet dus totaal niet hoe ik in elkaar steek. Je slaat met jou post de plank volledig mis, want je heb dus duidelijk mijn postings over de voordelen die ik in een plug-in zie niet gelezen.

Mij zegt zo'n verkiezing echter echt GEEN ENKELE MOER. En dat geldt dus voor elke verkiezing zoals voor "auto van het jaar" of voor "zakenauto van het jaar" of trekauto van het jaar" en zelfs voor "artsen-auto van het jaar". Het is in mijn ogen allemaal commerciële Bullshit.

En die whistles zijn er dus bijgezet omdat ik alle reacties eigenlijk al van tevoren had verwacht.

Ohw jee, heb ik me toch laten verleiden om weer in dit topic te reageren. scratch.gif

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Kingpin1966 » ma 29 sep 2014 10:09

Volvodriver schreef: Mij zegt zo'n verkiezing echter echt GEEN ENKELE MOER. En dat geldt dus voor elke verkiezing zoals voor "auto van het jaar" of voor "zakenauto van het jaar" of trekauto van het jaar" en zelfs voor "artsen-auto van het jaar". Het is in mijn ogen allemaal commerciële Bullshit.
Klopt, wist je nl. dat de Consumentenbond fabrikanten die "het beste uit de test" of "beste koop" zijn geworden flink laat betalen om dit predikaat te mogen voeren.
http://nos.nl/op3/artikel/696218-fors-p ... -koop.html
Wie geeft mij de garantie dat dit met dergelijke autoverkiezingen ook niet zo gebeurt? Die garantie heb je dus niet.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Michel1975 » ma 29 sep 2014 13:34

Volvodriver schreef:
En die whistles zijn er dus bijgezet omdat ik alle reacties eigenlijk al van tevoren had verwacht.

Ohw jee, heb ik me toch laten verleiden om weer in dit topic te reageren. scratch.gif
Dus met je reactie had je louter de intentie te provoceren?
Volgens mij waren we weer op de goede weg en werden er alleen inhoudelijke reacties geplaatst en terechte vragen en eventuele kritiek. Een beetje de boel opruien komt de gezelligheid hier niet echt ten goede.

@Kingpin klopt maar je weet dus ook niet of het misschien wel eerlijk is gebeurd. Zo kan je iedere bijdrage wel in twijfel gaan trekken.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Kingpin1966 » ma 29 sep 2014 13:42

RE.gif
De Nederlandse consument laat zich (helaas) van alle kanten besodemieteren, alleen hebben we dat vaak niet in de gaten.
En niet alleen als het om auto's gaat, neem nu alleen maar de astronomisch lage, maar tevens compleet onrealistische, verbruikscijfers die de autobranche de onwetende consument probeert wijs te maken.
Enige gereserveerdheid mijnerzijds betreffende autoverkiezingen kan mij dan ook niet verweten worden. Voorzichtigheid is nog immer de moeder van de porseleinkast.
Ze zijn voor mij nooit leidend geweest bij mijn autokeuze.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Volvodriver

Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.

Bericht door Volvodriver » ma 29 sep 2014 13:58

RE.gif RE.gif
Ook jij kent mij slecht. Nee ik wilde niet bewust opruien of provoceren. Maar blijkbaar laten mensen zich makkelijk provoceren. En ja mogelijk had ik die post beter niet kunnen plaatsen bij dit voor sommige leden beladen onderwerp. Maar gebeurt is gebeurt.

Maar ik blijf er bij. Al die verkiezingen. Ze zouden er gewoon mee moeten stoppen. Het voegt gewoon niets toe. En mede daarom juist die Whistles. De reacties zijn alleen feller dan verwacht. En eigenlijk is mijn post daarmee verkeerd begrepen.

Mijn mening, mede nu ook vanuit verschillende ervaringen van enkele kennissen, over Plug Ins blijft overeind: Ze kunnen een caravan trekken. Zijn daar tot op zekere hoogte ook gewoon goed in. Maar Zowel Volvo als Mitsubishi hebben de verkeerde (verouderde) verbrandingsmotor gebruikt. En nogmaals: De manier waarop Mitsubishi het concept heeft bedacht is in potentie gewoon heel erg goed en het beste concept voor deze techniek, maar die verpakking.

Plug Ins blijven echter een tussenpaus en helaas voor ons caravanners ziet de toekomst er op dat gebied gewoon minder rooskleurig uit want als men niet overgaat op brandstofcellen kan men het in de toekomst vergeten dat er een caravan getrokken mag blijven worden. Om aan de emissie-eisen te kunnen blijven voldoen zullen nieuwe Plug-Ins waarschijnlijk geen caravan meer mogen trekken. Ondanks dat ze het zeker aan kunnen.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”