Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
@Veefer, ja het blijft jammer dat de PSA-groep de DS5, of de technisch vergelijkbare 508RXH, op basis van emissiecijfers, niet toestaat om een caravan te trekken. Want dat is(zijn) wel (een) mooie auto(s). En ze zouden inderdaad gewoon een caravan kunnen trekken.
Mede daarom heb ik ook weerstand tegen die gekunstelde cijfers en zogenaamde "voordeeltjes". Het gaat mij echt niet om geld, je hebt mij daar nooit over gehoord maar wel tegen de promotie die op verkeerde gronden is gebaseerd.
Maar nu hou ik op. Ik hoef me niet te verdedigen. En laat dit topic nu echt aan de ervaringsdeskundigen.
Mede daarom heb ik ook weerstand tegen die gekunstelde cijfers en zogenaamde "voordeeltjes". Het gaat mij echt niet om geld, je hebt mij daar nooit over gehoord maar wel tegen de promotie die op verkeerde gronden is gebaseerd.
Maar nu hou ik op. Ik hoef me niet te verdedigen. En laat dit topic nu echt aan de ervaringsdeskundigen.
- Aluboer
- Berichten: 81
- Lid geworden op: ma 3 sep 2012 19:20
- Locatie: Moderne tieden,tied veur 't nije........
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
@volvodriver. De 508RXH mag 1100 kilo trekken, inderdaad niet echt een grote caravan dus, en valt daarom ook in de 20% klasse. De DS5 en 508 Hybrid4 mogen inderdaad maar 800 kilo trekken en vallen in de 14% klasse.
Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront!
1995 Kip Sunline 44T(verkocht, momenteel even niks) 2014 Volvo V60 D6 PIH.
1995 Kip Sunline 44T(verkocht, momenteel even niks) 2014 Volvo V60 D6 PIH.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Mickey, op de een of andere manier lijkt maar niet over te komen wat ik bedoel. Bekijk het eens zo. Eerder schreef je zelf:
Waar het op neer komt, je hebt links- of rechtsom consessies gedaan. Voor mij maakt het niet uit, hoor. Zoals gezegd ben je voor het best haalbare gegaan, binnen de randvoorwaarden die voor jou golden. Al was het maar omdat het geld dat je anders aan een caravantrekker uit zou kunnen / willen geven nu in een Oldtimer zit. Prima, toch? Hetzelfde geldt ook voor mij. En voor bijna iedereen hier. Maar dat zegt toch helemaal niets over de kwaliteiten van onze auto's? Kijk eens hoeveel BMW X5-en, Volvo XC90's of Mercedes M-klasses er rond rijden. Niet heel veel. Als ze vanaf morgen 50% korting op deze auto's zouden geven, dan zie je er vanaf overmorgen ineens veel meer van rond rijden. De meesten met mensen er in die de auto niet gekocht zouden hebben als er geen vette korting op zat! Maakt dat deze auto's dan ook gelijk tot mindere caravantrekkers? Nee, natuurlijk niet. Dat staat er, zoals Veefer ook al zei, helemaal los van. Dus wellicht kunnen we het item "subsidies en wat al niet meer" verder buiten beschouwing laten als het gaat om de beoordeling van plug-in's als caravantrekker.
Klinkt als een aanname welke wordt gebracht alsof het een vaststaand feit betreft. Voor mensen die er voor kiezen om wat meer op de centen te letten of dat zelfs moeten: Doe je zelf een lol en laat je niet zomaar van alles wijs maken. Blijf open staan voor vernieuwingen, ook als je ze nog niet helemaal begrijpt. Wellicht laat je je zo nog eens plezierig verassen.
[quote="micky”]…, want dan waren er goedkopere oplossingen geweest, veel goedkoper, bijv een PHEV[/quote]
Wees eens eerlijk, had jij een PHEV mogen leasen, als je dat gewild had?
Een soortgelijke opmerking is m.i. van toepassing jouw eigen auto: als hij een stuk duurder was geweest en/of geen A of B label had gehad, had jij hem niet gekozen. Daar zou je dan ook eens over na moeten denkenmicky schreef:Ik denk nog steeds dat als er geen belastingvoordeel zou zitten aan een Hybride, er hier NIEMAND zo'n auto aan zou schaffen om regelmatig een caravan te gaan trekken, denk daar maar eens over na.
Dus is het een goede caravantrekker.... in ieder geval is hij zonder subsidie of hoe je het dan ook wilt noemen, voor niemand interessant als caravan trekker.
Waar het op neer komt, je hebt links- of rechtsom consessies gedaan. Voor mij maakt het niet uit, hoor. Zoals gezegd ben je voor het best haalbare gegaan, binnen de randvoorwaarden die voor jou golden. Al was het maar omdat het geld dat je anders aan een caravantrekker uit zou kunnen / willen geven nu in een Oldtimer zit. Prima, toch? Hetzelfde geldt ook voor mij. En voor bijna iedereen hier. Maar dat zegt toch helemaal niets over de kwaliteiten van onze auto's? Kijk eens hoeveel BMW X5-en, Volvo XC90's of Mercedes M-klasses er rond rijden. Niet heel veel. Als ze vanaf morgen 50% korting op deze auto's zouden geven, dan zie je er vanaf overmorgen ineens veel meer van rond rijden. De meesten met mensen er in die de auto niet gekocht zouden hebben als er geen vette korting op zat! Maakt dat deze auto's dan ook gelijk tot mindere caravantrekkers? Nee, natuurlijk niet. Dat staat er, zoals Veefer ook al zei, helemaal los van. Dus wellicht kunnen we het item "subsidies en wat al niet meer" verder buiten beschouwing laten als het gaat om de beoordeling van plug-in's als caravantrekker.
micky schreef:De Octavia zonder chip trekt mijn caravan beter dan een PHEV dat moge toch wel duidelijk zijn, korte momenten misschien daar gelaten, maar het gaat om de hele reis.....
Klinkt als een aanname welke wordt gebracht alsof het een vaststaand feit betreft. Voor mensen die er voor kiezen om wat meer op de centen te letten of dat zelfs moeten: Doe je zelf een lol en laat je niet zomaar van alles wijs maken. Blijf open staan voor vernieuwingen, ook als je ze nog niet helemaal begrijpt. Wellicht laat je je zo nog eens plezierig verassen.
[quote="micky”]…, want dan waren er goedkopere oplossingen geweest, veel goedkoper, bijv een PHEV[/quote]
Wees eens eerlijk, had jij een PHEV mogen leasen, als je dat gewild had?
Interessante woordkeuze. Hoe kan het toch dat een auto tegenstanders heeft? Want daar lijkt het inderdaad op …Daphne schreef:Beetje jammer dat de discussie weer opnieuw begint. Volgens mij hebben de voor- en tegenstanders alles al een keer gezegd ...
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Waarom denkt iedereen toch dat het maximale aanhanggewicht bepalend is voor de bijtellingsklasse? Enkel en alleen de CO2 uitstoot is hiervoor bepalend, en bij mijn weten wordt deze niet gemeten met aanhanger achter de auto. Als ergens staat dat dat wel zo is, dan hoor ik het graag schrik.gifAluboer schreef:@volvodriver. De 508RXH mag 1100 kilo trekken, inderdaad niet echt een grote caravan dus, en valt daarom ook in de 20% klasse. De DS5 en 508 Hybrid4 mogen inderdaad maar 800 kilo trekken en vallen in de 14% klasse.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Nog maar even dan
RE.gif
Het klopt wat je zegt dat alleen de CO2 bepalend is voor de bijtellingsklasse. Dat is volledig waar. Echter de fabrikanten halen zoveel trucs uit om de auto's daar aan te laten voldoen dat ze het zelf niet aandurven om auto's dan meer te laten trekken.
Dit omdat een andere overbrengingsverhouding in de versnellingsbak om een "zwaardere" aanhanger "makkelijker" te trekken, in de tests al een gram CO2 kan schelen op de meetmethode.
Eigenlijk hebben we hier op het forum een heel treffend voorbeeld van deze (in mijn ogen belachelijke) regeling. Namelijk de Skoda Octavia van Mickey. Zijn exemplaar (20%)mag 1300 of 1500 kg trekken. Een met meer vermogen en koppel toegeruste Greenline (14%) mag maar 1000 kg trekken, dit vanwege de andere versnellingsbak en wat bijschavingen aan de carrosserie om maar aan de 85 gram CO2 te komen.
Op basis daarvan zou je dus kunnen zeggen dat de bijtellingsklasse bepaalt of je wel of niet een caravan/aanhanger mag trekken. Maar dat is dus inderdaad onjuist.
RE.gif
Het klopt wat je zegt dat alleen de CO2 bepalend is voor de bijtellingsklasse. Dat is volledig waar. Echter de fabrikanten halen zoveel trucs uit om de auto's daar aan te laten voldoen dat ze het zelf niet aandurven om auto's dan meer te laten trekken.
Dit omdat een andere overbrengingsverhouding in de versnellingsbak om een "zwaardere" aanhanger "makkelijker" te trekken, in de tests al een gram CO2 kan schelen op de meetmethode.
Eigenlijk hebben we hier op het forum een heel treffend voorbeeld van deze (in mijn ogen belachelijke) regeling. Namelijk de Skoda Octavia van Mickey. Zijn exemplaar (20%)mag 1300 of 1500 kg trekken. Een met meer vermogen en koppel toegeruste Greenline (14%) mag maar 1000 kg trekken, dit vanwege de andere versnellingsbak en wat bijschavingen aan de carrosserie om maar aan de 85 gram CO2 te komen.
Op basis daarvan zou je dus kunnen zeggen dat de bijtellingsklasse bepaalt of je wel of niet een caravan/aanhanger mag trekken. Maar dat is dus inderdaad onjuist.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Wees eens eerlijk, had jij een PHEV mogen leasen, als je dat gewild had?Anko schreef:Mickey, op de een of andere manier lijkt maar niet over te komen wat ik bedoel. Bekijk het eens zo. Eerder schreef je zelf:Een soortgelijke opmerking is m.i. van toepassing jouw eigen auto: als hij een stuk duurder was geweest en/of geen A of B label had gehad, had jij hem niet gekozen. Daar zou je dan ook eens over na moeten denkenmicky schreef:Ik denk nog steeds dat als er geen belastingvoordeel zou zitten aan een Hybride, er hier NIEMAND zo'n auto aan zou schaffen om regelmatig een caravan te gaan trekken, denk daar maar eens over na.
Dus is het een goede caravantrekker.... in ieder geval is hij zonder subsidie of hoe je het dan ook wilt noemen, voor niemand interessant als caravan trekker.
Waar het op neer komt, je hebt links- of rechtsom consessies gedaan. Voor mij maakt het niet uit, hoor. Zoals gezegd ben je voor het best haalbare gegaan, binnen de randvoorwaarden die voor jou golden. Al was het maar omdat het geld dat je anders aan een caravantrekker uit zou kunnen / willen geven nu in een Oldtimer zit. Prima, toch? Hetzelfde geldt ook voor mij. En voor bijna iedereen hier. Maar dat zegt toch helemaal niets over de kwaliteiten van onze auto's? Kijk eens hoeveel BMW X5-en, Volvo XC90's of Mercedes M-klasses er rond rijden. Niet heel veel. Als ze vanaf morgen 50% korting op deze auto's zouden geven, dan zie je er vanaf overmorgen ineens veel meer van rond rijden. De meesten met mensen er in die de auto niet gekocht zouden hebben als er geen vette korting op zat! Maakt dat deze auto's dan ook gelijk tot mindere caravantrekkers? Nee, natuurlijk niet. Dat staat er, zoals Veefer ook al zei, helemaal los van. Dus wellicht kunnen we het item "subsidies en wat al niet meer" verder buiten beschouwing laten als het gaat om de beoordeling van plug-in's als caravantrekker.
micky schreef:De Octavia zonder chip trekt mijn caravan beter dan een PHEV dat moge toch wel duidelijk zijn, korte momenten misschien daar gelaten, maar het gaat om de hele reis.....
Klinkt als een aanname welke wordt gebracht alsof het een vaststaand feit betreft. Voor mensen die er voor kiezen om wat meer op de centen te letten of dat zelfs moeten: Doe je zelf een lol en laat je niet zomaar van alles wijs maken. Blijf open staan voor vernieuwingen, ook als je ze nog niet helemaal begrijpt. Wellicht laat je je zo nog eens plezierig verassen.
[quote="micky”]…, want dan waren er goedkopere oplossingen geweest, veel goedkoper, bijv een PHEV
Interessante woordkeuze. Hoe kan het toch dat een auto tegenstanders heeft? Want daar lijkt het inderdaad op …[/quote]Daphne schreef:Beetje jammer dat de discussie weer opnieuw begint. Volgens mij hebben de voor- en tegenstanders alles al een keer gezegd ...
Ik schrijf hier nog 1 ding op want we dwalen steeds verder af en je zit er wat mij betreft naast, jij denkt te weten waarom ik mijn keuzes maak en welk geld ik waar in investeer, erg interessant....., lees mijn vorige stuk nog eens, als hij duurder was geweest had ik hem wel genomen, maar dan de 2.0TDI die ik vanwege de uitstoot niet mag, in het verleden toen het wel mocht had ik immers WEL een duurdere 25% auto
Die oldtimer had ik al voor de tijd dus ook dit gaat niet op
En nee ik had geen PHEV gewild al is het alleen al omdat Japanse auto's niet aan mijn verwachtingspatroon voldoen is gebleken uit eigen ervaring in het verleden, maar zo zijn er meer redenen, als je niet gewoon de caravan erachter kunt hangen en zonder na te denken over welke standen in te schakelen en hoever je accu's leeg zijn, acceptabel naar je bestemming kunt rijden is het niets voor mij
Dit is het laatste wat ik erover schrijf, gegroet
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Ah, nu begrijp ik hem. Het gaat dus niet om een puur administratieve verlaging van het maximale trekgewicht, maar om een werkelijke technische verlaging. Dit als gevolg van technische aanpassingen die nodig waren om aan een lagere CO2 uitstoot te komen. Dank voor de toelichting.Volvodriver schreef:Op basis daarvan zou je dus kunnen zeggen dat de bijtellingsklasse bepaalt of je wel of niet een caravan/aanhanger mag trekken. Maar dat is dus inderdaad onjuist.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
De vraag was niet of je het wilde (want dat weten we zo langzamerhand wel). De vraag was of je het mocht, als je het wel gewild had. Maar daar zullen we nu wel nooit achter komen.micky schreef:En nee ik had geen PHEV gewild
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Ik denk dat toch wel duidelijk is, als je zijn betoog leest. Hij wil het niet, ook niet als het mocht.
Ik denk dat toch wel duidelijk is, als je zijn betoog leest. Hij wil het niet, ook niet als het mocht.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif Goed lezen Daphne Ik wilde niet weten of hij het wilde. Ik wilde ook niet weten of hij het gewild had als hij het gemogen had. Ik wilde graag weten of hij het gemogen had als hij het gewild had. M.a.w. of zijn werkgever een PHEV goedgekeurd zou hebben. En dat blijkt volgens mij nergens uit.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Ik had jouw bericht goed gelezen en begrepen, dat kan je ook in mijn antwoord lezen
Ik had jouw bericht goed gelezen en begrepen, dat kan je ook in mijn antwoord lezen
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Anko, ik hoop dat je nog heel lang milieuvriendelijke km's maakt met deze schitterende PHEV.
Maar proberen om andere te overtuigen dat dit het summum is van auto / caravan rijden gaat niet lukken denk ik.
Het is en blijft een twijfelachtig investering tbv het milieu, met een matige score als caravantrekker.
Maar proberen om andere te overtuigen dat dit het summum is van auto / caravan rijden gaat niet lukken denk ik.
Het is en blijft een twijfelachtig investering tbv het milieu, met een matige score als caravantrekker.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.
Meten is Weten, Gissen is Missen.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Oh pas op, nu komt er waarschijnlijk weer een opstel als reactie...
De interesse voor de techniek is bij mij wel een beetje weg.
Ik ga het hokje geen abo op dit onderwerp aanvinken!
De interesse voor de techniek is bij mij wel een beetje weg.
Ik ga het hokje geen abo op dit onderwerp aanvinken!
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Help me even op weg dan. Waar kan ik lezen of hij wel of niet een PHEV mag leasen van zijn baas?Daphne schreef:Ik had jouw bericht goed gelezen en begrepen, dat kan je ook in mijn antwoord lezen
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Sorry, dit gaat me te ver. Als je echt elke letter, woord of zin wil uitpluizen, ga je gang. Ik begrijp niet dat het zo belangrijk is.
Sorry, dit gaat me te ver. Als je echt elke letter, woord of zin wil uitpluizen, ga je gang. Ik begrijp niet dat het zo belangrijk is.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Btw, ik had de vraag idd niet goed gelezen . Maar nog steeds begrijp ik de belangrijkheid van het antwoord niet. Het elkaar op elk woord of letter pakken, maakt dit gewoon geen leuk topic meer
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Ik ben er niet zo goed in, maar ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden. Want anders kan arnovariante zijn aandacht er niet meer bij houdenNordicman schreef:Maar proberen om andere te overtuigen dat dit het summum is van auto / caravan rijden gaat niet lukken denk ik.
Ik snap echt niet waar het beeld dat je schetst vandaan komt. Dus, doe me een lol, en kom met wat voorbeelden waaruit blijkt dat ik inderdaad doe wat jij hier suggereert. In mijn eerste echte bijdrage (viewtopic.php?f=23&t=23591&p=340623#p340660) heb ik nota bene geschreven:
Zo schreef ik (viewtopic.php?f=75&t=21098&p=341348#p341348) ook:Al met al was mijn reis zeer ontspannen (geen geschakel, geen automaat die dreigt te gaan pendelen, geen stinkende koppeling) en heb ik er niet langer over gedaan dan eerdere jaren. Mijn referentiekader bestaat uit auto's met op het oog veel meer potentie (Forester 2.5 XT, getunede S-Max diesel automaat, getunede Outlander diesel met DSG stijl automaat). Met elk van die auto's had ik ongetwijfeld een hogere kruissnelheid vast kunnen houden ... als ik dat gewild had. Maar voor mij is 90 - 95 echt kilometers eigenlijk hard genoeg. En elk van die auto's was, ook met caravan, ruimschoots dorstiger dan de PHEV, waarmee ik op ongeveer 1 op 8 ben uit gekomen.
Je zult mij niet horen zeggen dat de PHEV dé ideale caravantrekker is. Dat is hij ook niet. Maar net als de meeste mensen kopen we onze auto niet enkel om een caravan mee te trekken. Nee, we zoeken een auto uit die ons het hele jaar past en die daarbij ook nog op een fatsoenlijke manier onze caravan voor ons kan verslepen. En daarin slaagt de PHEV wat mij betreft boven verwachting.
Maar op de een of andere manier lijkt het er op dat mensen niet van dit soort positive geluiden gediend zijn. Sommigen lijkt er alles aan gelegen te zijn om anderen (of misschien wel zichzelf?) ervan te overtuigen dat de PHEV juist helemaal niets is. Lees het draadje er nu maar eens objectief op na. Op een gegeven moment wordt ik als persoon zelfs in diskrediet gebracht. Ik sta kennelijk bekend als "iemand waarvan we weten dat hij niet tegen kritiek kan" en die "ook actief is op caravantrekker.nl". Nou dan weet je het wel.Ik (en een aantal anderen) hebben hun best gedaan hun ervaringen, waaruit blijkt dat het voor sommigen een prima trekauto kan zijn, met het forum te delen.
Waarom dat allemaal zo moet? Geen idee. En ja, mijn fout is dat ik daar tegenin ga, omdat ik denk dat mensen op het verkeerde been worden gezet door mensen die eigenlijk niet zo goed weten waar ze het over hebben. Gelukkig zijn er in dit draadje ook nog mensen actief die er wel oprecht in geïnteresseerd zijn om ervaringen van anderen te horen. In plaats van alleen maar zichzelf.
Laatst gewijzigd door Anko op di 30 sep 2014 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
No sweat, kan gebeuren. Fijn dat je er even op terug komt.Daphne schreef:Btw, ik had de vraag idd niet goed gelezen
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Anko,
Ik schrijf dat dit niet het summum is, zoals je zelf schrijf :Je zult mij niet horen zeggen dat de PHEV dé ideale caravantrekker is. Dat is hij ook niet. blijkt dit dus te kloppen.
Ik denk dat veel mensen walgen van het subsidie verlenen op een auto die 1 : 8 verbruikt met caravan, dus niks milieuvriendelijke auto, en daardoor veroordelen.
Maar van mij kan je alle gelijk van de wereld krijgen
Ik schrijf dat dit niet het summum is, zoals je zelf schrijf :Je zult mij niet horen zeggen dat de PHEV dé ideale caravantrekker is. Dat is hij ook niet. blijkt dit dus te kloppen.
Ik denk dat veel mensen walgen van het subsidie verlenen op een auto die 1 : 8 verbruikt met caravan, dus niks milieuvriendelijke auto, en daardoor veroordelen.
Maar van mij kan je alle gelijk van de wereld krijgen
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.
Meten is Weten, Gissen is Missen.
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
RE.gif
Walgen? Doe ff normaal man. Maar nu komt wel de aap uit de mouw. Het is afgunst. want een ander hoeft minder te betalen of krijgt in jouw ogen subsidie.
Maar jij verdeelt met de aangifte niet tussen jouw en je fiscaal partner? Want stel je voor dat je minder hoeft te betalen aan belasting dan je buurman omdat je gebruik maakt van de mogelijkheden. want dit is wat hier speelt. Dat jij dit kennelijk schaart onder misbruik zegt meer over jou.
edit: Jammer dat het topic weer zo'n wending krijgt.
Walgen? Doe ff normaal man. Maar nu komt wel de aap uit de mouw. Het is afgunst. want een ander hoeft minder te betalen of krijgt in jouw ogen subsidie.
Maar jij verdeelt met de aangifte niet tussen jouw en je fiscaal partner? Want stel je voor dat je minder hoeft te betalen aan belasting dan je buurman omdat je gebruik maakt van de mogelijkheden. want dit is wat hier speelt. Dat jij dit kennelijk schaart onder misbruik zegt meer over jou.
edit: Jammer dat het topic weer zo'n wending krijgt.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Had een berichtje van ik denk een regel of 30 staan maar heb het net maar weer gedelete.
Wil alleen nog kwijt dat ik dit een onvriendelijk, "niet leuk" draadje vind geworden, jammer, het begon zo informatief.
Wil alleen nog kwijt dat ik dit een onvriendelijk, "niet leuk" draadje vind geworden, jammer, het begon zo informatief.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Dank je wel voor je openhartigheid. Ik had al een tijdje het vermoeden dat er iets dergelijks mee zou kunnen spelen. Maar als ik, als zakelijke PHEV rijder, dat hier zo had opgeschreven, nou ja, dan waren de rapen natuurlijk gaar geweest.Nordicman schreef:Ik denk dat veel mensen walgen van het subsidie verlenen op een auto die 1 : 8 verbruikt met caravan, dus niks milieuvriendelijke auto, en daardoor veroordelen.
Maar wat vind je nu walgelijk? De subsidies zelf of het feit dat jij er niet van kunt profiteren en een ander wel? Ik vermoed dat laatste, want als het dat eerste was, dan was het hoge woord er denk ik al veel eerder uit gekomen. Dan was het alleen maar daar over gegaan en niet over de vermeende slechte eigenschappen van de auto. Ik heb op subsidie gebied al heel vaak achter het net gevist. Zoals toen de eerste Prius uit kwam. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik die lage bijtelling toen ook 'walgelijk' vond (nou ja, niet mijn woordkeuze, maar toch). Maar nu ben ik een keer aan de beurt en kan ik er best mee leven. En een volgende keer ben jij weer aan de beurt.
Ik hoop dat we het, nu dit uit de weg is, (weer) écht over de kwaliteiten van de PHEV als caravantrekker kunnen gaan hebben.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Idd ik wil het niet, overigens mogen wij wel een Plugin leasen alleen worden de kosten (dus de leaseprijs) berekend over het werkelijke verbruik en niet de theoretische fabrieksopgave, dus er komt een groter deel aan brandstof kosten bij.Daphne schreef:Btw, ik had de vraag idd niet goed gelezen . Maar nog steeds begrijp ik de belangrijkheid van het antwoord niet. Het elkaar op elk woord of letter pakken, maakt dit gewoon geen leuk topic meer
@Anko, ik rij ongeveer 80.000km per jaar waarvan bijna alles snelweg km (en zo'n 40.000km in Duitsland) (ook dit had je kunnen lezen als je wat meer in de andere draadjes van het forum meeleest ) denk je nu echt dat ik een plugin Hybrid zou willen, ik zie mezelf op maandag ochtend al naar Basel vertrekken voor een afspraak om 14:00 uur in de middag
Mijn woonwerk verkeer is 125 km enkele reis als ik naar de zaak ga
Mijn advies is, probeer eens out of the box te denken en ga niet alleen van je eigen situatie uit (er zijn ECHT mensen die zo'n ding niet willen, niet iedereen kijkt alleen maar naar het financiële plaatje), nou ja, nu heb je in ieder geval toch nog antwoord op de vraag waar je zo graag antwoord op wilde, dus kunnen we dit nu svp afsluiten en terug gaan naar waar het om draait?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Michel 1975
nee geen afgunst, want ik kan rijden wat ik wil, ik zou er niet aan moeten denken om 4 jaar in dezelfde auto te moeten rijden, als Lease mogelijk zou zijn.
nee geen afgunst, want ik kan rijden wat ik wil, ik zou er niet aan moeten denken om 4 jaar in dezelfde auto te moeten rijden, als Lease mogelijk zou zijn.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.
Meten is Weten, Gissen is Missen.
Re: Caravan trekken met Plugin Hybrid auto.
Prima advies. Maar dan zelf ook aan houden, he. En dus niet meer dit soort dingen schrijven:micky schreef:Mijn advies is, probeer eens out of the box te denken en ga niet alleen van je eigen situatie uit (er zijn ECHT mensen die zo'n ding niet willen, niet iedereen kijkt alleen maar naar het financiële plaatje),
Want dat was én puur naar financiën kijken én niet rekening houden met mensen in andere situaties. En daar begon onze laatste schermutseling meemicky schreef:Ik denk nog steeds dat als er geen belastingvoordeel zou zitten aan een Hybride, er hier NIEMAND zo'n auto aan zou schaffen om regelmatig een caravan te gaan trekken, denk daar maar eens over na.
Alle gekheid op een stokje, dank voor je reactie. Het feit dat jij kennelijk wel een PHEV mocht leasen, maar er bewust voor gekozen hebt gekozen dat niet te doen, maakt jouw bijdragen wat mij betreft relevanter. Relevanter dan die van anderen die helemaal niet in de gelegenheid zijn om er een te leasen. Daarom wilde ik het graag weten.