Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Goedendag allemaal.
Wij zijn van plan een Hobby 560 kmfe caravan aan te schaffen met een opbouwlengte van 5.60 en een breedte van 2.50. De binnenruimte is hierdoor zeer optimaal. Er is echter een ding wat mij bezighoud m.b.t de rijeigenschappen en dat is de breedte.
Ter info: Ik ben gewend aan het rijden met een grotere caravan, opbouw 5mtr.+ breedte 2.30.
Tot nu toe met louter positieve ervaringen.
We gaan over het algemeen naar istrie.Kroatië 98% autobahn en autoweg en mijden dorpjes etc.
De trekauto is een VW Passat TDI met 130pk+ en een ledig gewicht van +/- 1500kg.
Aan belading in de auto +/- 350kg.
De Hobby weegt ledig +/- 1245kg en wordt beladen tot+/- 1420 kg. Ik heb tijdens onze vakantie in Istrie een tweetal Nederlanders naar hun ervaring gevraagd. Deze liepen uiteen van: Geen probleem joh! een vrachtauto is ook 2.50 breed en komt ook door baustelles en tolpoorten etc. De ander gaf aan bij baustelles in het midden van beide rijstroken tegaan rijden daar het anders te krap word.
Ik ben erg benieuwd naar uw ervaringen.
Wij zijn van plan een Hobby 560 kmfe caravan aan te schaffen met een opbouwlengte van 5.60 en een breedte van 2.50. De binnenruimte is hierdoor zeer optimaal. Er is echter een ding wat mij bezighoud m.b.t de rijeigenschappen en dat is de breedte.
Ter info: Ik ben gewend aan het rijden met een grotere caravan, opbouw 5mtr.+ breedte 2.30.
Tot nu toe met louter positieve ervaringen.
We gaan over het algemeen naar istrie.Kroatië 98% autobahn en autoweg en mijden dorpjes etc.
De trekauto is een VW Passat TDI met 130pk+ en een ledig gewicht van +/- 1500kg.
Aan belading in de auto +/- 350kg.
De Hobby weegt ledig +/- 1245kg en wordt beladen tot+/- 1420 kg. Ik heb tijdens onze vakantie in Istrie een tweetal Nederlanders naar hun ervaring gevraagd. Deze liepen uiteen van: Geen probleem joh! een vrachtauto is ook 2.50 breed en komt ook door baustelles en tolpoorten etc. De ander gaf aan bij baustelles in het midden van beide rijstroken tegaan rijden daar het anders te krap word.
Ik ben erg benieuwd naar uw ervaringen.
Ik rijd graag door dorpjes en zou het om die reden niet willen. Ik heb een aanhangwagen van 2.5m breed en dat vraagt toch meer aandacht op de weg. Bijvoorbeeld als je aan een rood licht staat en er komt een fietser naast u staan kan je niet vertrekken vooraleer die fiets weg is. En vergelijken met een vrachtwagen gaat niet op vind ik, die hebben spiegels om naar beneden te kijken.
Ik rijd met 230 breedt. 250 breedt is aan iedere kant maar 10cm meer.
Rechtuit is het zo dat als je spiegels passen, dan past de caravan ook.
Vrachtwagens komen ook in de kleinste straatjes dus moet dat met een caravan van 250 ook wel lukken. Het vraagt natuurlijk iets meer stuurmanskunst dan met een caravan van 200 of 210 breedt.
Rechtuit is het zo dat als je spiegels passen, dan past de caravan ook.
Vrachtwagens komen ook in de kleinste straatjes dus moet dat met een caravan van 250 ook wel lukken. Het vraagt natuurlijk iets meer stuurmanskunst dan met een caravan van 200 of 210 breedt.
Je hebt je caravanspiegels en de autospiegels. toch?nachtuil schreef:Ik rijd graag door dorpjes en zou het om die reden niet willen. Ik heb een aanhangwagen van 2.5m breed en dat vraagt toch meer aandacht op de weg. Bijvoorbeeld als je aan een rood licht staat en er komt een fietser naast u staan kan je niet vertrekken vooraleer die fiets weg is. En vergelijken met een vrachtwagen gaat niet op vind ik, die hebben spiegels om naar beneden te kijken.
Als de ruimte naast de caravan en de stoep te klein is voor een fiets dan zorg ik dat deze dan ook echt te klein is en schuif de caravan vlak langs de stoep. Als ik het vergeet of het is ff niet mogelijk en er schuift dan toch een onverlaat met een fiets tussen dan heb ik gewoon pech en moet 5 seconden wachten.
Wat maakt dat uit op een hele vakantie. Verder is mij opgevallan dat fietsen bij mijn huidige caravan van 230 breedt er minder snel tussen kruipen dan bij mij vorige van 210 breed.
Vergis je niet in het gewicht van een 560. De gewicht opgave's van de fabrikanten zijn nog steeds veel te optimistisch, zowel bij caravans als bij auto's :!:
Een 560 zal met basis belading (gasflessen, voortent, een beetje water, campingstoelen en tafel) al snel 1.500 kg wegen. Daar komt je proviant en kleding nog bij..... Vergeet die 1.420 kg dus maar snel, dat redt je nooit :!:
Dan het rijden met 2.50 m. De extra lengte zal nog wel gaan, al merk je dat wel in de bochten, mede door die 20 cm extra breedte zal je de bochten zeer ruim moeten nemen. Mijn ervaring is dat die 20 cm extra breedte lastig is op binnenwegen, in steden en dorpen en in de bergen. Bovendien pas je dan niet meer op een autotrein (je hebt dan een vrachtwagen plek nodig).
Ik houdt het bij 2.30 m.
Een 560 zal met basis belading (gasflessen, voortent, een beetje water, campingstoelen en tafel) al snel 1.500 kg wegen. Daar komt je proviant en kleding nog bij..... Vergeet die 1.420 kg dus maar snel, dat redt je nooit :!:
Dan het rijden met 2.50 m. De extra lengte zal nog wel gaan, al merk je dat wel in de bochten, mede door die 20 cm extra breedte zal je de bochten zeer ruim moeten nemen. Mijn ervaring is dat die 20 cm extra breedte lastig is op binnenwegen, in steden en dorpen en in de bergen. Bovendien pas je dan niet meer op een autotrein (je hebt dan een vrachtwagen plek nodig).
Ik houdt het bij 2.30 m.
Bert
BMW X1 sDrive 20i High Executive, VDL Nedcar Edition
Hymer Eriba Nova 495 Luxus Line
BMW X1 sDrive 20i High Executive, VDL Nedcar Edition
Hymer Eriba Nova 495 Luxus Line
Citrorob schreef:Ik rijd met 230 breedt. 250 breedt is aan iedere kant maar 10cm meer.
Rechtuit is het zo dat als je spiegels passen, dan past de caravan ook.
Vrachtwagens komen ook in de kleinste straatjes dus moet dat met een caravan van 250 ook wel lukken. Het vraagt natuurlijk iets meer stuurmanskunst dan met een caravan van 200 of 210 breedt.
ben je dan al eens in de dorpjes geweest rond het gardameer kun met personenwagen maar net door, moest zelfs af toe spiegels inklappen van mijn auto, maar op snelweg en doorgaande wegen gaat het prima. bij ons was ook iemand met een 560 kmfe 250 breed geen enkelprobleem gehad, maar als je niet veel met een aanhanger rijdt kun je toch nog wel eens voor problemen komen te staan en op de meeste campings in italie kroatie zijn de plaatsen eigenlijk te klein en als je je voortent er aan wil hebben is het helemaal te klein.
bert64 schreef:Vergis je niet in het gewicht van een 560. De gewicht opgave's van de fabrikanten zijn nog steeds veel te optimistisch, zowel bij caravans als bij auto's :!:
Een 560 zal met basis belading (gasflessen, voortent, een beetje water, campingstoelen en tafel) al snel 1.500 kg wegen. Daar komt je proviant en kleding nog bij..... Vergeet die 1.420 kg dus maar snel, dat redt je nooit :!:
Dan het rijden met 2.50 m. De extra lengte zal nog wel gaan, al merk je dat wel in de bochten, mede door die 20 cm extra breedte zal je de bochten zeer ruim moeten nemen. Mijn ervaring is dat die 20 cm extra breedte lastig is op binnenwegen, in steden en dorpen en in de bergen. Bovendien pas je dan niet meer op een autotrein (je hebt dan een vrachtwagen plek nodig).
Ik houdt het bij 2.30 m.
ben het met bert eens bij het ledig gwicht dien je nog een 5% bij te tellen, het opgegeven ledig gewicht door fabrikanten mag 5% afwijken en dat gebeurt dan ook altijd bij mijn hobby was het verschil ruim 4% en dat is op 1300 kg toch 52 kg als je dan max gewicht 1500 kg hebt scheelt dit toch nogal wat. dus kijk uit wat je laad.
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
560 heeft een leeggewicht van 1305 kg max gewicht 1600 kg kg in rijklaar toestant 1385 kg = die 5%devriesco schreef:Goedendag allemaal.
Wij zijn van plan een Hobby 560 kmfe caravan aan te schaffen met een opbouwlengte van 5.60 en een breedte van 2.50. De binnenruimte is hierdoor zeer optimaal. Er is echter een ding wat mij bezighoud m.b.t de rijeigenschappen en dat is de breedte.
Ter info: Ik ben gewend aan het rijden met een grotere caravan, opbouw 5mtr.+ breedte 2.30.
Tot nu toe met louter positieve ervaringen.
We gaan over het algemeen naar istrie.Kroatië 98% autobahn en autoweg en mijden dorpjes etc.
De trekauto is een VW Passat TDI met 130pk+ en een ledig gewicht van +/- 1500kg.
Aan belading in de auto +/- 350kg.
De Hobby weegt ledig +/- 1245kg en wordt beladen tot+/- 1420 kg. Ik heb tijdens onze vakantie in Istrie een tweetal Nederlanders naar hun ervaring gevraagd. Deze liepen uiteen van: Geen probleem joh! een vrachtauto is ook 2.50 breed en komt ook door baustelles en tolpoorten etc. De ander gaf aan bij baustelles in het midden van beide rijstroken tegaan rijden daar het anders te krap word.
Ik ben erg benieuwd naar uw ervaringen.
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Het is al gezegd: op de snelweg zul je, buiten de tolpoortjes en wegversmallingen bij wegwerkzaamheden, weinig problemen méér hebben dan bij een 2.30-caravan -er vanuitgaande dat je ruime ervaring hebt met het rijden van een lange enkelassige aanhanger en je de juiste spiegels gemonteerd hebt.
Echter: als je vanaf de autosnelweg/Autobahn/autoroute of autostrada naar de plaats van bestemming moet, wordt het allemaal een héél ander verhaal. Vooral de 'binnendoorweggetjes' in Frankrijk en Italië zijn dan rijkelijk voorzien van obstakels en hindernissen.....
Greetz,
Echter: als je vanaf de autosnelweg/Autobahn/autoroute of autostrada naar de plaats van bestemming moet, wordt het allemaal een héél ander verhaal. Vooral de 'binnendoorweggetjes' in Frankrijk en Italië zijn dan rijkelijk voorzien van obstakels en hindernissen.....
Greetz,
ex- Fendt 510TF Diamant
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!
Volvo V70 T5 Momentum
momenteel even caravanner in ruste
doch zoekende naar een mooie Zweed!
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Wij zijn dit jaar met onze nieuwe caravan Hobby 560 UL Excellent, 2.50 m. breed, naar Tsjechie geweest. Onze rij-ervaring is 100% meegevallen. De extra binnenruimte die je hebt, is het dubbel en dwars waard ! Totale lengte van de caravan is 7.57 m. ,dus we hebben heerlijk de ruimte. Ook met een 2.30 br. moet je goed opletten. Succes met de keuze.devriesco schreef:Goedendag allemaal.
Wij zijn van plan een Hobby 560 kmfe caravan aan te schaffen met een opbouwlengte van 5.60 en een breedte van 2.50. De binnenruimte is hierdoor zeer optimaal. Er is echter een ding wat mij bezighoud m.b.t de rijeigenschappen en dat is de breedte.
Ter info: Ik ben gewend aan het rijden met een grotere caravan, opbouw 5mtr.+ breedte 2.30.
Tot nu toe met louter positieve ervaringen.
We gaan over het algemeen naar istrie.Kroatië 98% autobahn en autoweg en mijden dorpjes etc.
De trekauto is een VW Passat TDI met 130pk+ en een ledig gewicht van +/- 1500kg.
Aan belading in de auto +/- 350kg.
De Hobby weegt ledig +/- 1245kg en wordt beladen tot+/- 1420 kg. Ik heb tijdens onze vakantie in Istrie een tweetal Nederlanders naar hun ervaring gevraagd. Deze liepen uiteen van: Geen probleem joh! een vrachtauto is ook 2.50 breed en komt ook door baustelles en tolpoorten etc. De ander gaf aan bij baustelles in het midden van beide rijstroken tegaan rijden daar het anders te krap word.
Ik ben erg benieuwd naar uw ervaringen.
Corinne Alewijnse.
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Ik heb nog niet super veel ervaring maar met een 560 kmfe van 2016 is het prima rijden. Deze is leeg echter al 1500 kg en blijjft er voor belading echt niks over. Het rijden hiermee viel mij alles mee. Tolpoorten waren prima te doen. Spiegels heb ik zelfs wat breder gemaakt (emuk). Uitreraard vergt het wat extra stuurmanskunst zo'n combinatie.
Echter op de staplaatsen in Italië heb je wel een uitdaging. Goed navragen hoe groot ze zijn is erg belangrijk.
Maar ik werd ook 'bang' gemaakt en toch 100% meegevallen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Echter op de staplaatsen in Italië heb je wel een uitdaging. Goed navragen hoe groot ze zijn is erg belangrijk.
Maar ik werd ook 'bang' gemaakt en toch 100% meegevallen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Hobby 560 KMFE 2016 - BMW F11 525d
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Re:
Dat beetje breder maakt op de kampeerplaats toch niet uit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat beetje breder maakt op de kampeerplaats toch niet uit?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Idd breedte niet, wel de totale lengte.
Echter hebben wij wel een bredere tent (Unico en dan met name aan achterkant) dan de opbouw lengte. De boogstok maakt het dat de tent breder is dan de caravan only lang is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Echter hebben wij wel een bredere tent (Unico en dan met name aan achterkant) dan de opbouw lengte. De boogstok maakt het dat de tent breder is dan de caravan only lang is.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Hobby 560 KMFE 2016 - BMW F11 525d
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Een medeforummer heeft jaren enkelas op 230 breed gereden.
Het heeft als ik mij niet vergis nog 2 jaar geduurd om de stap naar 250 breed en tandem te maken.
Na de eerste rit meldde ze hier op het forum dat ze het vele jaren eerder hadden moeten doen en dat de extra breedte en lengte geen problemen heeft opleverd met rijden. Dus maak je niet al te grote zorgen.
Onze jongste heeft sinds enkele weken E bij B en rijdt met de combi 14 meter lang en 2,5 meter breed weg alsof ie er al jaren mee rijdt (Terwijl hij maar 2,5 uur les en opvolgend direct examen heeft gedaan).
Het heeft als ik mij niet vergis nog 2 jaar geduurd om de stap naar 250 breed en tandem te maken.
Na de eerste rit meldde ze hier op het forum dat ze het vele jaren eerder hadden moeten doen en dat de extra breedte en lengte geen problemen heeft opleverd met rijden. Dus maak je niet al te grote zorgen.
Onze jongste heeft sinds enkele weken E bij B en rijdt met de combi 14 meter lang en 2,5 meter breed weg alsof ie er al jaren mee rijdt (Terwijl hij maar 2,5 uur les en opvolgend direct examen heeft gedaan).
Porsche + Tabbert
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Niet om het een of het ander, maar we reageren op een draadje uit 2005
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Klinkt alsVIP Premium schreef: ↑di 17 jul 2018 18:02Een medeforummer heeft jaren enkelas op 230 breed gereden.
Het heeft als ik mij niet vergis nog 2 jaar geduurd om de stap naar 250 breed en tandem te maken.
Idd na 2 jaar twijfelen hebben we onze Premium 540 UFe (7,8x2,3m) verruild voor een Premium 650 UFf (8,8x2,5m).
Op 7 september 2017 werd ie nieuw geleverd en 2 dagen later stond ie ongeschonden op een camping in Colmar in de Elzas, incl. vermeende obstakels als tolpoortjes, wegwerkzaamheden, bloembak-chicanes in het dorp en krappe bochtjes op de camping...... GEEN CENTJE PIJN
Inmiddels is de caravan 10 maanden oud en hebben we op 23 ! campings gestaan in NL, D, A en F. Nog geen enkele uitdaging gehad, ofwel: NO PROBLEM
Zolang we het ons kunnen veroorloven, zal de hut niet kleiner meer worden Een breedte van 2,50 m is echt geen extra uitdaging om mee te rijden/manoeuvreren tov een 2,30 m brede caravan maar geeft wel een fantastische binnenruimte
Mijn advies: laat je vooral niet afschrikken door caravanners die er nog nooit mee gereden hebben Frappant is dat juist deze categorie het afraadt
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Als ik veel Noren met lange en brede caravans zie rijden over bergpassen dan moet je aan alles kunnen wennen denk ik :)
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Anno 2018 is er veel veranderd sedert 2005.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Hobby 560 KMFE 2016 - BMW F11 525d
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
RE.gif
Die opmerking snap ik niet
De meeste campings die we nu bezoeken, bestonden toen ook al en het gros van de wegen is volgens mij niet of nauwelijks breder geworden...
RE.gif RE.gif
Mee eens wij hebben destijds tijdens onze vakantie in Noorwegen ook veel brede tandems gespot.
Die opmerking snap ik niet
De meeste campings die we nu bezoeken, bestonden toen ook al en het gros van de wegen is volgens mij niet of nauwelijks breder geworden...
RE.gif RE.gif
Mee eens wij hebben destijds tijdens onze vakantie in Noorwegen ook veel brede tandems gespot.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Mijn gevoel is dat er anno 2018 veel meer grotere caravans zijn vergeleken met 2005. Nu zijn de sta plaatsen op de doorsnee hoogseizoen campings redelijk op voorbereid op grotere caravans voor grotere gezinnen. Toch zijn er campings die ze hutje mutje naast elkaar zetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Hobby 560 KMFE 2016 - BMW F11 525d
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
RE.gif
De gemiddelde maat van een caravan neemt m.i. ook wel toe; was vroeger een type zoals 495, 500, 515 en 540 al groot. Dit is anno 2018 bij nieuwe caravans gewoon een modale maat geworden. Recentere campings zullen zeker ruimer worden maar het merendeel dateert van heel wat jaren terug en de bomen op de afscheidingen worden niet verplaatst...
Voor wat betreft de titel van het topic "Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed" zijn het helaas vooral de indianenverhalen die aspirant gebruikers afschrikken
Ons werd het ook afgeraden, vooral door mensen die er zelf geen ervaring mee hebben.... vandaar mijn advies anno 2018
De gemiddelde maat van een caravan neemt m.i. ook wel toe; was vroeger een type zoals 495, 500, 515 en 540 al groot. Dit is anno 2018 bij nieuwe caravans gewoon een modale maat geworden. Recentere campings zullen zeker ruimer worden maar het merendeel dateert van heel wat jaren terug en de bomen op de afscheidingen worden niet verplaatst...
Voor wat betreft de titel van het topic "Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed" zijn het helaas vooral de indianenverhalen die aspirant gebruikers afschrikken
Ons werd het ook afgeraden, vooral door mensen die er zelf geen ervaring mee hebben.... vandaar mijn advies anno 2018
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Altijd leuk om een 13 jaar oud draadje nieuw leven in te blazen :)
Wij zijn sinds november in het bezit van een 2,5m brede caravan en dit was mijn eerste rij-ervaring (afgezien van het net daarvoor gehaalde BE rijbewijs). Op smalle weggetjes, bij wegwerkzaamheden en bij bloembak-chicanes is het even rekening houden met, maar dit gaat eigenlijk wel vanzelf. Ondertussen >4000km gereden en nooit spijt gehad van de breedte, helemaal niet als je binnen zit!
Ik merkte trouwens wel dat ik na de aankoop van XL-spiegels van EMUK een stuk zekerder ging rijden, aangezien je veel meer (over) zicht hebt.
Wij zijn sinds november in het bezit van een 2,5m brede caravan en dit was mijn eerste rij-ervaring (afgezien van het net daarvoor gehaalde BE rijbewijs). Op smalle weggetjes, bij wegwerkzaamheden en bij bloembak-chicanes is het even rekening houden met, maar dit gaat eigenlijk wel vanzelf. Ondertussen >4000km gereden en nooit spijt gehad van de breedte, helemaal niet als je binnen zit!
Ik merkte trouwens wel dat ik na de aankoop van XL-spiegels van EMUK een stuk zekerder ging rijden, aangezien je veel meer (over) zicht hebt.
- Carnavalswiertz
- Berichten: 1738
- Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Ik kan me alleen aansluiten bij PD. Caravan is 8:05 m lang en 2:50m breed maar wat breedte eigenlijk nooit echt een probleem gehad. Moeilijker is eigenlijk de “uitzwaai” van een wat grotere caravan, met name op de camping zelf.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Ik wilde er ook niet aan: een caravan van 2.50 breed om redenen die in 2005 al werden benoemd: kleinere wegen en door dorpjes etc.
Sinds Maart jl. heb ik een Hobby tandemasser, 2.50 breed en totale lengte 8 meter.
Ik heb nu ruim 1500 km in Nederland gereden en op diverse campings gestaan.
Ik heb eigenlijk geen moment aan de extra breedte van de caravan hoeven wennen.
Bij bochten, nauwe doorgangen, rotondes etc. wordt immers op de spiegels gereden en dan maakt het eigenlijk niets uit.
Zoals hiervoor ook vermeld: de ‘uitzwaai’ moet niet vergeten worden.
In september vertrekken we richting Kroatië.
Ik ben van plan bij de grens Dld-Oostenrijk de snelweg te verlaten en via Lienz door Slovenië te rijden.
Ook hier geen snelweg maar heerlijk binnendoor op goed begaanbare wegen ( bron Google Maps )
In Kroatië ontkom ik er vermoedelijk niet aan. Bestemming is Dubrovnik of Zadar.
De terugweg zal wel via de snelweg gaan.
Ik zie deze plannen met vertrouwen tegemoet.
We zijn dan ook erg tevreden met onze keuze van 2.50 meter breed.
De extra ruimte in de caravan is zeer aangenaam ook al omdat we vanaf februari/maart tot eind november gebruik maken van onze hobby
Sinds Maart jl. heb ik een Hobby tandemasser, 2.50 breed en totale lengte 8 meter.
Ik heb nu ruim 1500 km in Nederland gereden en op diverse campings gestaan.
Ik heb eigenlijk geen moment aan de extra breedte van de caravan hoeven wennen.
Bij bochten, nauwe doorgangen, rotondes etc. wordt immers op de spiegels gereden en dan maakt het eigenlijk niets uit.
Zoals hiervoor ook vermeld: de ‘uitzwaai’ moet niet vergeten worden.
In september vertrekken we richting Kroatië.
Ik ben van plan bij de grens Dld-Oostenrijk de snelweg te verlaten en via Lienz door Slovenië te rijden.
Ook hier geen snelweg maar heerlijk binnendoor op goed begaanbare wegen ( bron Google Maps )
In Kroatië ontkom ik er vermoedelijk niet aan. Bestemming is Dubrovnik of Zadar.
De terugweg zal wel via de snelweg gaan.
Ik zie deze plannen met vertrouwen tegemoet.
We zijn dan ook erg tevreden met onze keuze van 2.50 meter breed.
De extra ruimte in de caravan is zeer aangenaam ook al omdat we vanaf februari/maart tot eind november gebruik maken van onze hobby
Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed
Zadar of Dubrovnik is nogal een verschil..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.