Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Ab » za 18 aug 2018 12:15

Dat snap ik wel.
Als je eenmaal een 250 brede caravan gewnd bent wil je nooit meer smaller.
Ik moet nu echt afkicken..ik heb in Canada 3 weken rondgereden met een camper van 250 breed..en op plaats van bestemming schoof de zijkant nog eens een meter uit..evenals de slaapkamer..1 meter naar achter en naast het bed ook nog eens, zodat een kleedkamer met kasten beschikbaar kwam. blij.gif
Wat een leefruimte..
Ook het sanitaire systeem in Europa blijft ver achter op campings.
Elke caravan of camper in Amerika en Canada heeft 2 grote afvalwatertanks.
1 voor het toilet en 1 voor de douche en afwaswater.
Aan het kampeermiddel sluit je een dikke slang van zo'n 9 cm doorsnee aan, die op de staanplaats weer op het riool zit aangesloten.
Er zitten 2 grote afsluiters aan de caravan of camper.
Je trekt eerst de wc tank open, sluit die weer, en daarna de grotere douche en spoelwatertank.
De slang spoelt daardoor weer schoon..en na afkoppelen van de camper of caravan heb je nog een schoonwaterslang om na te spoelen. Geen gesjouw met cassettes dus.
Wat me ook opviel was het totaal ontbreken van luchtjes in het toilet.
De pot werd met onderdruk leeggezogen..een beetje vergelijkbaar als in een vliegtuig.
Tegelijk met spoelwater.
De afwerking en meubilering was en is conservatiever dan de Europese trend, maar verschuift langzaam ook wat meer die kant op.
Persoonlijk hou ik ook niet zo van het hele moderne interieur van de nieuwe caravans eerlijk gezegd..
Ik was afgelopen woensdag nog bij mijn dealer.
Ik krijg echt het Ikea gevoel in alle nieuwe modellen.
Velen zullen het mooi vinden. Maar ons kan al dat lichte glanzende interieur echt niet bekoren.
We zijn ouderwets waarschijnlijk.. :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Jan Krukas » za 18 aug 2018 12:38

Het rijden met een caravan van 2.50 br is totaal geen probleem wel het gewicht en banden spanning van
De auto en de caravan op de goede spanning zetten en max,kogeldruk aanhouden (liever iets meer). thumbup.gif

martijn v o

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door martijn v o » za 18 aug 2018 12:52

ik vind die tolpoortjes al smal lijken met (wat hebben wij 2.30?) 2.30.
Hoe breed zijn de vrachtwagens eigenlijk?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door PD » za 18 aug 2018 13:02

RE.gif
Dat idee had ik vooraf ook, maar de eerste keer bleek dat ik er automatisch door het midden doorheen rijd, geen probleem dus. De caravan was de eerste keer door een tolpoortje pas 2 dagen oud... best ff een uitdaging dacht ik, maar dat bleek dus niet zo te zijn.

Omdat we een tolbadge hebben, ben ik de erop volgende keren door de 30 km/h en/of vrachtwagenpoortjes gereden, voornamelijk vanwege de tijdswinst.
Een vrachtwagen is net als onze caravan 2,50 m breed.
Laatst gewijzigd door PD op za 18 aug 2018 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Conradi » za 18 aug 2018 13:03

RE.gif RE.gif
Vrachtauto's zijn max. 255 breed, sommige koelwagens mogen tot 260 cm breed zijn.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Jan Krukas » za 18 aug 2018 15:14

Je zou met een caravan van 2.50 ook een langere linker arm moeten hebben om bij de tolpoortjes te komen awhoea.gif awhoea.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door PD » za 18 aug 2018 15:16

RE.gif
Welnee, we hebben een tolbadge, dus de armen blijven binnenboord mrgreen.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Conradi » za 18 aug 2018 15:23

Psies mrgreen.gif
Overigens rij ik gewoon mee achter de vrachtauto's aan en met 30 door de tol. Dat mikken waar hier over gesproken wordt vind ik heel erg meevallen. Je moet - net als die vrachtauto's - wel recht op de poort afkomen.
Overigens houden vrachtauto's achter je direct afstand, bang dat ze zijn dat jij je vergist en terug moet :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door PD » za 18 aug 2018 15:31

RE.gif
Dat laatste zou ook aan je rijstijl kunnen liggen knipoog.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Ab » za 18 aug 2018 15:39

Alle poortjes en wegen zijn breed zat.
Ik heb 20 jaar lang een grote boot meegesleurd achter mijn (soort) campertje of achter mijn pickup.
Dat ding was 2.65 op het breedste punt.
Ook over smalle pasweggetjes over de Karawanken en Velebit. Ook over campingweggetjes richting de trailerhelling.
Ruimte genoeg was mijn ervaring.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Sjakie
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 20:31

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Sjakie » za 18 aug 2018 16:16

Micky schreef:
za 18 aug 2018 08:32
Sjakie schreef:Rijd met een passat station of een bmw 4 cabrio voor mijn fendt 5.60 2,50 m breed maar het maakt niks uit tov 2,30.
Advies is wel koop knappe spiegels . Daarna alleen maar genieten. En wat die knappe straatjes aan het gardameer meeste wel gehad en ging top.
Mischien een idee om chipie in VW ze bips te gooien.
Ik ook externe erin gegooid ivm lease auto en nu van 150ps naar 200ps en 430 nm loopt als een kogel.
Veel plezier ermee
Van 150 naar 200 met een externe? Heb je er mee op de testbank gestaan? Lijkt me namelijk erg veel..


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Hoi Micky ,

Jazeker eerst zonder chip,

Af fabriek zat hij op 158 pk maar met laag koppel .
Toen Externe chip erin werd het 193 pk op rollerbank.
Eigenwijs als ik was heb ik gevraagd volle bak te gaan en hebben ze hem op 212pk gekregen en met een bult NM:-)
Ze zeiden er gelijk bij dat dit niet kon en ook problemen zou geven.
Ik zei 212 is top ,op mijn risico.
Op de duitse autobahn gaf dit echter wel problemen als je continue volle bak ging .
Terug gegaan weer op de rollerbank en terug gedraaid naar 200pk en nm ook wat terug tot 430nm.
Probleem was dat hij te heet werd en in zijn noodloop ging met de 212pk.
Jeroen Dik is een expert in vw tuning en had/heb er alle vertrouwen in dat hij heel blijft. In 1 jaar tijd 70.000km mee gevlogen en motor is nog tip top :-)

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door VIP » za 18 aug 2018 16:47

Jakkemeiner schreef:
za 18 aug 2018 12:09
Het hangt er van af welke wegen je graag rijdt. Waar ik ook dit jaar weer geweest ben kom je met 2,5m gegarandeerd in de problemen. En daar hoef je helemaal geen ervaring met 2,5m voor te hebben om dat te weten. mrgreen.gif
Dat is lichtelijk overdreven knipoog.gif

Ik kom met 250 breed verder dan met menig caravanner met 200-210 breed.

Gaat niet alleen om de breedte, maar ook of degene achter het stuur er mee om kan gaan.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Micky » za 18 aug 2018 17:11

Sjakie schreef:
za 18 aug 2018 16:16
Micky schreef:
za 18 aug 2018 08:32
Sjakie schreef:Rijd met een passat station of een bmw 4 cabrio voor mijn fendt 5.60 2,50 m breed maar het maakt niks uit tov 2,30.
Advies is wel koop knappe spiegels . Daarna alleen maar genieten. En wat die knappe straatjes aan het gardameer meeste wel gehad en ging top.
Mischien een idee om chipie in VW ze bips te gooien.
Ik ook externe erin gegooid ivm lease auto en nu van 150ps naar 200ps en 430 nm loopt als een kogel.
Veel plezier ermee
Van 150 naar 200 met een externe? Heb je er mee op de testbank gestaan? Lijkt me namelijk erg veel..


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Hoi Micky ,

Jazeker eerst zonder chip,

Af fabriek zat hij op 158 pk maar met laag koppel .
Toen Externe chip erin werd het 193 pk op rollerbank.
Eigenwijs als ik was heb ik gevraagd volle bak te gaan en hebben ze hem op 212pk gekregen en met een bult NM:-)
Ze zeiden er gelijk bij dat dit niet kon en ook problemen zou geven.
Ik zei 212 is top ,op mijn risico.
Op de duitse autobahn gaf dit echter wel problemen als je continue volle bak ging .
Terug gegaan weer op de rollerbank en terug gedraaid naar 200pk en nm ook wat terug tot 430nm.
Probleem was dat hij te heet werd en in zijn noodloop ging met de 212pk.
Jeroen Dik is een expert in vw tuning en had/heb er alle vertrouwen in dat hij heel blijft. In 1 jaar tijd 70.000km mee gevlogen en motor is nog tip top :-)
Ik weet het van JD, ben er al vaak geweest, ik heb daar voor het Skoda forum een Tuningsdag georganiseerd en toen ook mijn Octavia extern laten chippen, echter bestond 3 jaar geleden bij hun een dergelijke toename niet met een externe box. Stuk gaat het niet hoor denk ik, ik heb zonder enkel probleem 130K km gereden en toen ben ik van werkgever veranderd en heb de box verkocht via internet.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Micky » za 18 aug 2018 17:12

VIP Premium schreef:
za 18 aug 2018 16:47
Jakkemeiner schreef:
za 18 aug 2018 12:09
Het hangt er van af welke wegen je graag rijdt. Waar ik ook dit jaar weer geweest ben kom je met 2,5m gegarandeerd in de problemen. En daar hoef je helemaal geen ervaring met 2,5m voor te hebben om dat te weten. mrgreen.gif
Dat is lichtelijk overdreven knipoog.gif

Ik kom met 250 breed verder dan met menig caravanner met 200-210 breed.

Gaat niet alleen om de breedte, maar ook of degene achter het stuur er mee om kan gaan.
Toch kunnen we niet ontkennen dat er wegen zijn waar je met 2,5 breed gewoon niet uit de voeten kunt, maar dat geeft op zich ook niets natuurlijk.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door willianv » za 18 aug 2018 17:30

Ik ben de wegen nog niet tegen gekomen waar een 230 wel zou kunnen komen en een 250 niet... en heb toch behoorlijk wat ervaring, ook met berg wegen en secundaire wegen...

Maar ik kan me voorstellen dat dit niet voor elke chauffeur geldt....

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door yarrah » za 18 aug 2018 17:36

RE.gif een tip: ga eens naar engeland.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Micky » za 18 aug 2018 18:21

Dit is zo'n voorbeeld waarvan ik zeg dat je niet goed uit de voeten kunt, verboden voor bussen, ik heb hier zo'n 15 zomers doorgebracht op een sportkamp voor kinderen (tot 18 jaar geleden), heb er met van alles gereden, waaronder Busjes en defenders, met een boottrailer, of grote aanhanger met zo'n 30 mountainbikes erop.
het is niet zo dat je met 2,5 breed deze weg niet kunt rijden, dat kan op zich wel, echter zijn er regelmatig tegenliggers en je kunt gewoon niet uitwijken, de berm is er niet, of op veel plekken te zacht, keren kan ook niet, dus kom je een kleine vrachtwagen tegen, moet er 1 achteruit, met een defender en brede aanhanger vlieg je gewoon de berm in, maar met je mooie caravan is het wel iets anders.
Echter zou dit voor mij geen reden zijn om geen 2,5 meter weer te nemen, de volgende is waarschijnlijk wel zo breed. maar als je alle vakanties dit soort wegen rijdt, zou je je kunnen afvragen of wat smaller niet prettiger is, op sommige stukken is de weg wel weer breder en je ziet er ook wel 2,5 meter brede caravans op de campings die verderop liggen.


https://www.google.com/maps/@56.0845601 ... 312!8i6656
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Lucas » ma 20 aug 2018 00:54

Een vanavond gemaakte foto om de discussie "zijn er wegen waar je met een 2,3 m caravan wèl en met een 2,5 m caravan niet kunt komen?" definitief af te sluiten met een "ja". mrgreen.gif

Maar daar was het mij niet om te doen toen ik dit topic nieuw leven inblies, ik zei al dat ik mij over het rijden over de wegen totaal geen zorgen maak. Kijken en opletten moet je met iedere caravan. Maar ik lees wel de ervaring van sommige 2,5 m rijders dat je wel eens op problemen kunt stuiten op campings. Is misschien een open deur. Maar zet mij toch aan het denken. Hebben een 8,5 m lange en 2,5 m brede caravan op het oog. Gaan bv. vaak naar dezelfde duincamping, waar de fijnste plekken (voor de kinderen) met bijna 8 bij 2,3 m tot nu toe altijd bereikt kunnen worden. Soms na inzet van de snoeischaar, die tegenwoordig vast onderdeel is van de kampeeruitrusting. Vaak met maar 10cm speling, maar het lukt. Van de omvang van de caravan daarom geen last, al zal het voor anderen soms wat omslachtig uitzien allemaal misschien. Komend jaar willen we ook weer richting Frankrijk, Oostenrijk. Beperkt 2,5m en tussen de 8 en 9 m lengte je dan in je keuzes? Antwoord daarop is wel een voorzichtige ja. Maar goed, meer binnenruimte is ook veel waard. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen.
Bijlagen
Geen 2,5.jpg

arnovariante

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door arnovariante » ma 20 aug 2018 06:24

De lengte zal je meer beperken dan de breedte is mijn ervaring.
In de krappe bochten zul je soms moeten afkoppelen en met de mover de bocht maken.
Kost je 10 minuten hooguit.
En de uitzwaai zul je meer rekening mee moeten houden.
Schroom niet om je vrouw de auto uit te duwen (als je stil staat) en de uitzwaai in de gaten te laten houden.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door PD » ma 20 aug 2018 06:27

RE.gif RE.gif
Dergelijke breedtebeperking heb je ook in 2,1 m. Bijvoorbeeld in Edam bij een houten ophaalbruggetje, daar hebben wij met onze 2,3 m enkelasser al eens voor gestaan.

Dit jaar richting dezelfde camping geen probleem met de 2,5 m brede tandemasser dankzij Garmin Camper 660 navi waarin ik de afmetingen van de combi heb ingevoerd.

Veelal leiden er meer wegen naar Rome (en de camping).

Wij hebben in 11 maanden met de 2,5 m brede en 8,8 m lange tandemasser inmiddels 26x op campings gestaan in NL, D, A en F, een aantal dat voor veel kampeerders overeenkomt met wel 5 jaar kamperen en we hebben nog voor geen enkele uitdaging qua lengte of breedte gestaan en dus ook nog niet hoeven afkoppelen om bijv. een bochtje op de camping te maken.
Het zal ons mogelijk nog wel eens een keer overkomen maar daarvoor lever ik het genot van de binnenruimte niet in ! Met onze 4x4 mover zal ook dat geen probleem opleveren.

Op de camping kijkt mijn vrouw voor de zekerheid altijd mee bij krappere bochtjes en achteruit manoeuvreren, daarvoor hoef ik haar niet uit de auto te duwen, dat deed ze ook al bij de 2,3 x 7,8 m enkelasser. We hebben dan contact via de gsm, een tip van FredN, dat werkt erg goed.

Ik heb zelf bijna 2 jaar getwijfeld over de grote tandemasser maar binnen 1 week ervaring (tolpoortjes, bloembakchicane's, wegwerkzaamheden en krappe campingstraatjes naar Colmar-F) wist ik al dat de caravan niet kleiner meer wordt zolang we dit ons kunnen veroorloven.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Conradi » ma 20 aug 2018 09:11

Lucas schreef:
ma 20 aug 2018 00:54
Maar ik lees wel de ervaring van sommige 2,5 m rijders dat je wel eens op problemen kunt stuiten op campings. Is misschien een open deur. Maar zet mij toch aan het denken. Hebben een 8,5 m lange en 2,5 m brede caravan op het oog. Mijn caravan is 8,25 m lang, en dat is nog nergens een probleem geweest.
Mijn caravan is 8,25 m lang, en dat is nog nergens een echt probleem geweest. We hebben de vaste gewoonte de plek, en aanrijroute, eerst even te bekijken.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Ab » ma 20 aug 2018 09:42

Wat zijn problemen.. knipoog.gif
Nog niet zo lang geleden aan de Moezel op een camping geweest die een wat smalle rechte toerit had vanaf de weg zo'n 30 meter naar achter.
Met aan beide kanten een heg.
Ik moest het eerste pad rechts in.
Dat stond haaks op de toerit.
Dat gaat dus nooit. Probleem? Nee hoor, gewoon rechtdoor rijden kon ook. Daar hield de heg op.
Verderop kon je rondrijden en van de andere kant het pad waar ik een plek had op.
De eigenaresse wist dit..wij niet, maar even doorlopen en de boel verkennen doen we sowieso altijd.

De camping waar de laatste 2 CFW weekends waren, kwam je de bocht naar het veld ook niet door met een wat langere en brede combinatie.
Ook rechtdoor een ander veld op en daar draaien, dan ging het wel.
De campinghouder heeft het later veranderd, en een nieuw toegangspad gemaakt.
De 2e keer geen probleem.
Sommigen zullen zich hier over deze twee voorbeelden druk maken en het een probleem noemen.
Dat is het niet. Beide keren gewoon gekomen waar we zijn moesten. Probleem? Nee toch.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Lucas » ma 20 aug 2018 10:09

RE.gif
Waardevolle informatie hierboven, misschien is het ook wel koudwatervrees. Verder hebben wij op de huidige tandemasser geen mover, er wordt ook nooit aan geduwd of getrokken. Ik zet hem altijd met de auto op zijn plek, maar misschien is een mover wel een goed idee of zelfs een must op een langere en brede caravan. Zorgt er immers voor dat je altijd een plan B hebt en wij geen concessies hoeven te doen. Maar ik wil die investering pas doen als ik zeker weet dat de caravan langer gaat blijven.

Leuk, Arno, "als je stilstaat". De tip van FredN is bij ons tegenwoordig ook algemene praktijk, werkt perfect. Geen geschreeuw over de camping of half verstane aanwijzingen meer. Meekijken bij de uitzwaai is ook al standaard, 9 van de 10 keer meer dan genoeg ruimte (ik blijf dat erg lastig in te schatten vinden). Maar je zal net zien dat die ene keer als je denkt: oh dat lukt wel, het net niet lukt (ervaring mee).

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door VIP » ma 20 aug 2018 11:48

Toegangsweg (Brug) naar de camping in CH.

268 cm breed op de grond terplekke zelf gemeten, tussen het grijze gedeelte bovenop nog iets smaller.

Geschatte lengte van de brug 100 meter met een stevige knik in het midden.

Eerst lopend naar de camping gegaan, plek bekeken en toen er over heen.

Kenners begrijpen dat je 0 marge hebt ivm je uitzwaai, maar met rust en beleid is het mogelijk.

De Emuks moesten er af omdat we te breed waren.

(Dit zijn screenshots uit de film die ik aan het klaarmaken ben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Ervaring aangaande rijden met caravan van 2.50 breed

Bericht door Jan Br » ma 20 aug 2018 11:57

RE.gif thumbup.gif
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”