Nieuwe trekauto uitkiezen

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door meeder » vr 27 mar 2020 22:32

Re.gif re.gif
De Corolla hybride moet je wel met de 2.0 hybride nemen als je die 750kg daadwerkelijk wil gaan trekken.
Ik rij nu zelf ruim 25000km in de 1.8 hybride, prima voor dagelijks verkeer maar hij trekt geen worst van tafel om het zo maar te zeggen. De 2.0 hybride is een stuk vlotter en heeft meer reserve om ook iets te trekken.

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » vr 27 mar 2020 22:39

En die 2.0 power hybride is ..laat ik het zo zeggen best wel prijzig :oops: scratch.gif
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door nitro68 » vr 27 mar 2020 23:58

1.2 turbo is er ook nog.....heeft meer koppel bij een lager toerental.

Maar hoe vaak hangt dat 750kg hutje aan de haak?
Denk dat dat prima gaat met een 1.8 hybride.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » zo 29 mar 2020 15:44

RE.gif
Nitro ik denk dat de caravan inderdaad maar een paar keer per jaar aan de haak hangt.
De rest zijn het merendeel zakelijke. Overigens ook niet veel.
Met de Yaris heb ik in 1 jaar precies 25.000 km gereden.
Werk en privé samen. Daar zit 1 "grote" vakantie in waarbij we naar Zuid Spanje zijn gereden. Totaal iets van 7 duizend kilometer gereden in die vakantie.

Afgezien van die Spanje trip zijn het dus niet veel kilometers.
De lease auto moet ik (benzine/hybride) rijden tot 120.000km of 4 jaar. Heb ik in 4 jaar minder gereden dan moet ik toch tot de 120 duizend km er in blijven rijden.

Gisteren een proefrit gereden in de Fiesta st Line, een 100 pk handbak. Pittige motor, rijd erg vlot.
Maar is ook wel erg sportief geveerd, zeker mijn vriendin vind dat erg storend.
Hij valt nog niet af want de stoelen waren erg fijn en het interieur vonden we allebei ook mooi.
In de st-Line helaas niet in automaat niet te krijgen.
Dan moet het een titanium worden welke weg veel chromen accenten heeft wat wat oudbollig overkomt.

De Hyundai Kona zijn we ook gaan bekijken, maar daarvan vielen de stoelen nogal tegen. We hebben er (nog) niet in gereden maar ik denk ook niet dat we dat gaan doen.

VW ook geweest, even naar de Polo gekeken naar die valt op het uiterlijk af.
Toyota waren we al eerder geweest, en het eerste wat mijn vriendin deed toen ze binnen kwam:
Ze wees naar de nieuwe Corolla en zei iets wat ik hier beter niet kan herhalen. En wat de verkoper ook niet echt grappig vond.. :oops:

Ik begin ondertussen wel een beetje te beseffen dat het niet zo een makkelijke zoektocht is.
Er zal ergens water bij de wijn moeten.
Toch een handbak maakt de zoektocht wat makkelijker.
Of toch accepteren dat het een stuk duurder wordt per maand.

Of compleet over een andere boeg:
Zakelijke auto uit de bijtelling, dus geen privé kilometers met rijden.
Privé iets kopen wat ons caravantje wel makkelijker mee kan nemen.
We rijden niet super veel kilometers dus de brandstof kosten gaan denk ik bij lange na de bijtelling niet overtreffen.
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Micky » zo 29 mar 2020 16:13

RE.gif

Chrome en oubollig begrijp ik op geen enkele manier en als je dus moet kiezen tussen chrome en automaat of plastic met handbak, lijkt me voor een leaseauto de keus helemaal snel gemaakt, mijn tip is als je portemonnee echt belangrijk is, maak je dan minder druk om het uiterlijk, daar wen je zo aan thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door RDDR » zo 29 mar 2020 17:16

De Fiesta Vignale wellicht een optie?
Weet niet of dat met je budget mogelijk is.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door nitro68 » zo 29 mar 2020 18:14

Bommes: Sterkte met haar keuze......
Hoop dat je vriendin wat knaps voor je uitzoekt waar je het hele jaar in moet sturen.
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Micky » zo 29 mar 2020 18:38

RE.gif mrgreen.gif

Helaas gebeurd dat volgens mij bij de meerderheid van de kerels, "ZE" mogen een nieuwe lease uitkiezen, die ze ook zelf betalen (onderdeel van je inkomen en bijtelling), maar hebben er niets over te vertellen awhoea.gif
Valt me in mijn eigen omgeven ook steeds weer op, de man heeft de baan met de auto, maar de vrouw bepaald wat wel en niet mag, vreemde gang van zaken scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door deusjevo » zo 29 mar 2020 19:01

M’n vriendin heeft nooit wat te zeggen gehad over m’n zakelijke auto, zij mag zelf haar privé auto uitzoeken en daar bemoei ik mij dan weer niet mee.
Over mijn verdere privé collectie auto’s heeft ze trouwens ook helemaal niets te zeggen, is maar goed ook want ze zou zelf nooit kopen knipoog.gif behalve wellicht een wat nieuwere Range Rover.

Ik zou mij even over die extra paar tientjes per maand heen zetten (indien financieel mogelijk natuurlijk), je rijdt privé nooit zo goedkoop als met een leaseauto.
Je maandbedrag blijft 4 jaar hetzelfde en dat moet je altijd maar afwachten met een privé auto.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Gerrie » zo 29 mar 2020 19:35

Je geeft aan dat je er vermoedelijk 4 jaar mee moet doen. Weet je zeker dat je de huidige caravan nog 4 jaar hebt. Vergeet ook niet om te kijken naar de kogeldruk die de auto mag hebben. Je kan op papier wel een auto hebben met een aardig vermogen maar daar ben je er niet mee. Kijk niet alleen naar de pk's maar ook naar het koppel, maximale treklast en naar de maximale kogeldruk.
Wij zijn begonnen met een Suzuki swift met een eriba puck er achter. Dat ging prima. Daarna de auto verruilt en toen de overgang gemaakt naar een opel corsa, 115 pk en 1200 kg. trekvermogen, toen al met de gedachte dat er nog eens een andere caravan zou komen. Die kwam er dan ook al snel. Het werd een caravelair antares style 390 gezien het gewicht van deze caravan en de geheel kunststof opbouw. Gezien wij tot nu toe elke twee jaar ruilen van auto staat er inmiddels twee jaar een kona 1.0 voor. Prima trekker met een mooi overgewicht op de caravan. Als combinatie nog beter dan met de corsa. De stoelen van de kona vinden wij prima (is persoonlijk) en het is een fijne auto om in te rijden. Binnenkort komt er een nieuwe captur 1.3, de keuze voor deze gemaakt omdat er misschien nog wel een keer een andere caravan zal komen.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door nitro68 » zo 29 mar 2020 19:39

Ik begin met de indoctrinatie ongeveer een jaar van te voren...... mrgreen.gif weinig last met discussies op dat vlak.
En dat zijn niet eens lease auto's maar privé.
Wil nog steeds eens een cabrio voor er bij.........zo af en toe wat plaatjes laten zien van kandidaten en zo.....en dan terloops een autohandelaar of dealer binnenlopen... mrgreen.gif
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Gerrie » zo 29 mar 2020 19:46

Als je elke twee jaar als standaard aanhoud heb je nooit discussie. Als je dan ook nog eens doet of je vrouw mee mag beslissen, over bijvoorbeeld de kleur is het prima.
Ze weet, beslissen doe ik toch wel zelf. haphop.gif
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Daphne » zo 29 mar 2020 21:13

Bommes schreef:
zo 29 mar 2020 15:44

Of compleet over een andere boeg:
Zakelijke auto uit de bijtelling, dus geen privé kilometers met rijden.
Privé iets kopen wat ons caravantje wel makkelijker mee kan nemen.
We rijden niet super veel kilometers dus de brandstof kosten gaan denk ik bij lange na de bijtelling niet overtreffen.
De aanschaf van een auto moet je ook meerekenen. En als je 2 auto’s nodig hebt, gaat deze vlieger al niet op. In de prijsklasse waarin je zoekt is het verschil geen honderden euro’s maar heb je het over tientjeswerk.
Zou voor de Clio gaan. Leuke auto thumbup.gif

Ik mag ook altijd de leaseauto uitzoeken love.gif maar die is dan ook van mij blij.gif mrgreen.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » ma 30 mar 2020 10:01

Micky schreef:
zo 29 mar 2020 18:38
RE.gif mrgreen.gif

Helaas gebeurd dat volgens mij bij de meerderheid van de kerels, "ZE" mogen een nieuwe lease uitkiezen, die ze ook zelf betalen (onderdeel van je inkomen en bijtelling), maar hebben er niets over te vertellen awhoea.gif
Valt me in mijn eigen omgeven ook steeds weer op, de man heeft de baan met de auto, maar de vrouw bepaald wat wel en niet mag, vreemde gang van zaken scratch.gif
Haha.. tja.
Ook zij rijd er in, en betaald er ook aan mee.
Het is wel een inhouding op mijn loon maar dat zorgt voor een lager gezamenlijk te besteden inkomen.
Dus ja mee betalen doet ze wel :wink:

Ik heb ook zomaar het vermoeden dat het de Clio gaat worden, 330 euro in de maand is te overzien.
We hebben er trouwens nog niet mee gereden, maar heel veel verschil met de vorige Clio zal het niet zijn.
Die had ik namelijk eentje bij mijn vorige werkgever, een Clio estate 1.5 DCi met 110 pk in de bose uitvoering.
Echt een top auto vond ik dat, dat reed echt super, en in die Bose uitvoering erg compleet.
Daphne schreef:
zo 29 mar 2020 21:13
De aanschaf van een auto moet je ook meerekenen. En als je 2 auto’s nodig hebt, gaat deze vlieger al niet op. In de prijsklasse waarin je zoekt is het verschil geen honderden euro’s maar heb je het over tientjeswerk.
Zou voor de Clio gaan. Leuke auto thumbup.gif

Ik mag ook altijd de leaseauto uitzoeken love.gif maar die is dan ook van mij blij.gif mrgreen.gif

2 auto's nodig is een andere discussie.. :oops: awhoea.gif
Nu heb ik de Yaris van mijn werk in de bijtelling, mijn vriendin heeft een peugeotje 206 privé.
Die laatste staat soms maanden stil maar ze is nog niet zo ver om er afscheid van te nemen.
Heel soms heeft ze hem nodig op het moment dat ik naar mijn werk ben en dan blijkt de accu weer eens leeg te zijn :shock: néh néh.gif

Ik heb ook nog een motor (eigenlijk 2 maar nu wordt het wel heel decadent.. :oops: :oops: )
Als ze de auto nodig heeft hoeft ze het maar te zeggen en ik ga op de motor naar mijn werk.
Geen enkel probleem.
Die 2de auto is dus nutteloos en kost enkel geld.
Maarja, ze heeft al een jaar of 15 een eigen auto, de vrijheid om te gaan en staan waar ze wil, wanneer ze wil.
Dat geef je niet zo makkelijk op dat snap ik ook wel weer.
Voor als nog is het wel prettig, want het ding heeft een trekhaak en dat maakt het klussen wel makkelijk.
IMG_20190425_140007175 (Small).jpg
Uit eindelijk komen wel tot een nieuwe auto.. mrgreen.gif
Heeft wat tijd nodig, maar ja ik kan bij de AH al niet kiezen als ik melk moet kopen..
Daar hebben ze ook 10 merken van.. kom op.. dat is voor mensen zoals ik (die niet kunnen kiezen) niet tof.
scratch.gif
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door nitro68 » ma 30 mar 2020 10:27

Vraag mij af of je met een 206 zo een aanhanger mag aanhaken.................. scratch.gif
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » ma 30 mar 2020 10:37

nitro68 schreef:
ma 30 mar 2020 10:27
Vraag mij af of je met een 206 zo een aanhanger mag aanhaken.................. scratch.gif
Ding mag 1100kg trekken dat lag er niet in de aanhanger.
Aanhanger weegt leeg 530 en mag max 2000kg wegen.

Alternatief was een kortere aanhanger waarbij het gene ik moest halen aan de voor en achter kant uitstak.
Hier paste het netjes in.
Beste van 2 kwade zou ik dus zeggen :wink: thumbup.gif
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Morgoth » ma 30 mar 2020 10:43

Wel met E achter B neem ik aan.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door deusjevo » ma 30 mar 2020 11:04

Gaan we weer... whistle.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Micky » ma 30 mar 2020 11:48

Bommes schreef:
ma 30 mar 2020 10:01

Haha.. tja.
Ook zij rijd er in, en betaald er ook aan mee.
Het is wel een inhouding op mijn loon maar dat zorgt voor een lager gezamenlijk te besteden inkomen.
Dus ja mee betalen doet ze wel :wink:
Dat is wel een hele vreemde redenering, het is belasting geld wat JIJ moet betalen, jouw burgerservicenummer, dus zij betaald er NIET aan mee, er komt alleen wat minder geld binnen, overigens dat de partner is een leaseauto mag rijden, is ook nog een dingetje, de werkgevers staan het meestal wel toe, maar accepteren doorgaans niet dat jij een ander vervoersmiddel gebruikt om naar je werk te komen OMDAT je vrouw de werkauto voor wat anders nodig heeft, oke dat ze er doorgaans niet achter komen is een ander verhaal, maar vraag maar eens op de zaak hoe ze daar over denken (zou ik maar niet doen mrgreen.gif ).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door RDDR » ma 30 mar 2020 12:06

RE.gif

Dat is helemaal geen vreemde redenering. Het geld van mijn vrouw en mezelf komt op 1 gezamelijke rekening. Alles wat ik doe dat me inkomen kost / meer belasting / meer uitgaven ziet zij ook. Ik heb nu geen leaseauto, maar zou altijd mijn vrouw mee laten kiezen, net zoals we dat nu ook bij beide prive auto's doen.

De uitzondering is mijn motor: zij heeft geen motor rijbewijs en zal er dus ook nooit op rijden. En ze wil niet achterop zitten. Dus behalve enigszins het budget is dat mijn keuze, maar ze is wel mee geweest om er een uit te zoeken. Gewoon omdat het leuk is. Daardoor een duurdere gekocht dan waar ik voor ging mrgreen.gif
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 366
Lid geworden op: do 19 mar 2020 20:46
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Bommes » ma 30 mar 2020 12:31

Morgoth schreef:
ma 30 mar 2020 10:43
Wel met E achter B neem ik aan.
Ja al jaren, geen probleem dus :wink:
Micky schreef:
ma 30 mar 2020 11:48
Bommes schreef:
ma 30 mar 2020 10:01

Haha.. tja.
Ook zij rijd er in, en betaald er ook aan mee.
Het is wel een inhouding op mijn loon maar dat zorgt voor een lager gezamenlijk te besteden inkomen.
Dus ja mee betalen doet ze wel :wink:
Dat is wel een hele vreemde redenering, het is belasting geld wat JIJ moet betalen, jouw burgerservicenummer, dus zij betaald er NIET aan mee, er komt alleen wat minder geld binnen, overigens dat de partner is een leaseauto mag rijden, is ook nog een dingetje, de werkgevers staan het meestal wel toe, maar accepteren doorgaans niet dat jij een ander vervoersmiddel gebruikt om naar je werk te komen OMDAT je vrouw de werkauto voor wat anders nodig heeft, oke dat ze er doorgaans niet achter komen is een ander verhaal, maar vraag maar eens op de zaak hoe ze daar over denken (zou ik maar niet doen mrgreen.gif ).
Micky hoe je ook rekent of je het ook noemt met een zakelijke auto in de bijtelling gaat je gezamenlijk te besteden inkomen omlaag.
Zowel ik als mijn vriendin maken beide 75% van ons netto inkomen over naar onze gezamenlijke rekening.
Mijn netto inkomen is lager met een lease auto, en met een duurdere lease auto nog lager.
Dus is ook mijn bijdrage (die 75%) lager bij een duurdere lease auto.
Makkelijker kan ik het niet maken, misschien leuker nog wel.. knipoog.gif

Los van of mijn vriendin de auto mee neemt ga ik regelmatig met mijn motor naar het werk.
De brandstofkosten zijn dan voor mij zelf en dat vind ik geen enkel probleem.
De zakelijke Yaris staat dan stil thuis, of mijn vriendin neemt hem mee op het moment dat ze het ding nodig heeft.
Volgens het zakelijk verkeersregelement mogen alle inwonende gezinsleden met de zakelijke auto rijden.
Geen beperkingen, enkel dat dat niet op het circuit mag zijn.. awhoea.gif
RDDR schreef:
ma 30 mar 2020 12:06
RE.gif

Dat is helemaal geen vreemde redenering. Het geld van mijn vrouw en mezelf komt op 1 gezamelijke rekening. Alles wat ik doe dat me inkomen kost / meer belasting / meer uitgaven ziet zij ook. Ik heb nu geen leaseauto, maar zou altijd mijn vrouw mee laten kiezen, net zoals we dat nu ook bij beide prive auto's doen.

De uitzondering is mijn motor: zij heeft geen motor rijbewijs en zal er dus ook nooit op rijden. En ze wil niet achterop zitten. Dus behalve enigszins het budget is dat mijn keuze, maar ze is wel mee geweest om er een uit te zoeken. Gewoon omdat het leuk is. Daardoor een duurdere gekocht dan waar ik voor ging mrgreen.gif
Nou ja dat dus.. thumbup.gif
In mijn geval rijd mijn vriendin wel graag mee achter op, ze heeft dus ook wel mee gezocht naar een andere motor toen ik die ging kopen.
Nu een V-strom 1000, welke zij ook tof vond.
Mijn andere motor is een Vespa GTS 250cc.
Dat vind zij niks maar daar heeft ze mooi pech mee. :wink:
Greetzzzz, Marius

Bezoek ook eens: http://www.camperzone.nl

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door myalexx » di 31 mar 2020 16:14

Ik heb de nieuwe ford focus met basis prijs van 25k niet voorbij zien komen knipoog.gif
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Gerrie » di 31 mar 2020 21:36

Het trekgewicht van de nieuwe clio is volgens mij 900 kg. Voor je huidige caravan geen probleem maar ja wie weet. De ANWB heeft hem pas getest met een caravelair aan de haak.
Mooie auto bdw.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door primera » di 31 mar 2020 23:51

Volgens autoweek 900 kilo geremd en 605 kilo ongeremd.

Ben ik even blij dat ik de oude versie heb . 1200 kilo.

Ik weet niet als er bij de nieuwe versie een samengesteld gewicht is??

Bij de oude model was de auto volgeladen dan mocht je nog maar 850 kilo trekken.
Ledig gewicht dan 1200 kilo trekken.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Nieuwe trekauto uitkiezen

Bericht door Niels83 » wo 1 apr 2020 01:59

als ik consessies zou doen zouden prijs en comfort boven aan staan. als je een automaat wil met goede stoelen binnen je budget zou het uiterlijk me minder boeien.

ik rij al jaren fabia 2, puur op verstand, het zijn prima auto's, niet zwaar veel laad vermogen. maar wat is die lelijk.... als ik er in zit zie ik er niets van. en wat andere er van vinden boeit me helemaal niks. Mijn Fabia vorig jaar in de soep gelopen, toen wilde ik groter, sportiever en wat meer auto. maar de fabia bleef de verstandigste keuze.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”