Tom Tom

Systemen en aanverwante zaken.

Ik gebruik ook Tom Tom

Ja
92
59%
Nee
17
11%
Andere
44
28%
Wil er nog eentje aanschaffen
4
3%
 
Totaal aantal stemmen: 157

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » vr 22 jun 2007 14:13

bdoets schreef:
Volvodriver schreef:(...)Ik wil daarmee alleen maar zeggen dat onze beleidsmakers over de hoofden van de automobilisten, zonder enige vorm van inspraak!, onnoemelijk rare beslissingen nemen.
Dat is onzin. Je hebt sinds 1974 minstens acht keer de mogelijkheid gehad om die beleidsmakers te kiezen, en als je het belangrijk genoeg had gevonden had je er bovendien de publieke opinie over kunnen mobiliseren. Zo werkt dat namelijk in een parlementaire democratie.

Er zijn ook rechtmatige manieren om jouw ideeën in de politiek geaccepteerd te krijgen, maar die zijn kennelijk te omslachtig...

Bart
Er wordt regelmatig geprobeerd dit soort zaken op de politieke agenda te krijgen. Het probleem is alleen dat de meeste mensen die autorijden niet doorhebben dat ze geschoffeerd worden. En gewoon weer op hun oude vertrouwde partij stemmen en niet doorhebben dat die zulke rare kronkels willen vastleggen.
Daarnaast hebben we nu al een aantal jaren ene meneer Spee van het BVOM (bureau verkeershandhaving openbaar ministerie) die vaak letterlijk een te grote broek aan trekt op het gebied van snelheidsbeperkingen.

Daarnaast wordt geprobeerd de publieke opinie hierop aan te spreken. Helaas is voor de meeste kranten dit onderwerp niet politiek correct. En de persoon in de tweede kamer die dit een beetje bevecht is door andere controversiële gedachten niet echt handig bezig. Ik ben dan ook geen aanhanger van deze persoon.

BDoets

Bericht door BDoets » vr 22 jun 2007 14:15

*Peter* schreef:Volgens mij gaat het al even niet meer over tomtom en zelfs niet over de randverschijnselen?
Je hebt gelijk, ik overwoog al er een aparte topic van te maken maar misschien houdt het hier wel op...
Ik kan het niet laten als mensen vertellen dat ze flitspaal-waarschuwingen alleen gebruiken om niet te hard te rijden. Sorry hoor... :twisted:
Bart

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » vr 22 jun 2007 14:16

*Peter* schreef:Volgens mij gaat het al even niet meer over tomtom en zelfs niet over de randverschijnselen?
Oh jawel hoor, daar kan ik ook nog wel even over doorgaan.
Die Tom Tom is echt verschrikkelijk handig.
Helaas hebben de Zwitsers de POI's van vaste flitsers verboden.

Maar goed je hebt gelijk *Peter* ik hou er in ieder geval nu over op.

BDoets

Bericht door BDoets » vr 22 jun 2007 14:16

Volvodriver schreef:...En de persoon in de tweede kamer die dit een beetje bevecht is door andere controversiële gedachten niet echt handig bezig. Ik ben dan ook geen aanhanger van deze persoon.
Dat zou je toch aan het denken moeten zetten... :lol:
Bart

*Peter*

Bericht door *Peter* » vr 22 jun 2007 14:19

Als je het mij vraagt, Bart: gewoon stoppen... :oops: :roll: :lol:
Laatst gewijzigd door *Peter* op vr 22 jun 2007 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » vr 22 jun 2007 14:19

Nog één keer 8)
Gelukkig is er nu een minister van V en W die in ieder geval wat probeert.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » vr 22 jun 2007 14:26

Nu even weer serieus on topic.

Omdat ik al vele jaren gebruik maak van de Nederlandse wegen ken ik in ieder geval de hoofdwegen van ons land op mijn duim.
Daarnaast, als ik een adres niet weet dan zoek ik dat op op de computer. Ik lees de routebeschrijving en rij er in 99 procent van de gevallen zonder omweg naar toe.

Voor het buitenland is het net zo makkelijk. Naar de grote steden rij je zonder problemen. Alles staat keurig op wegwijzers. In de stad zoek je naar het centrum en je rijdt de eerste de beste parkeergarage in. Verder doe je het met openbaar vervoer of de benenwagen.

Natuurlijk heb ik altijd een wegenkaart van het desbetreffende buitenland bij me.

Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook af en toe wel eens denk om voor het buitenland een tom-tom aan te schaffen. Zeker nu ik binnenkort naar Scandinavië afreis.
En daarvoor zijn die POI's met van te voren ingebrachte campings natuurlijk ook reuze handig.
Maar ik zal nooit blindelings op dat apparaat gaan vertrouwen.

Vroem

Bericht door Vroem » vr 22 jun 2007 20:55

Volvodriver schreef:Nu even weer serieus on topic.
Lijkt mij een goed plan :wink:

LekensMark
Berichten: 1036
Lid geworden op: za 5 feb 2005 19:38
Locatie: Ekeren-Antwerpen

Bericht door LekensMark » za 23 jun 2007 02:33

Heb vroeger een vast gps toestel in de wagen gehad, namelijk een Becker.
Hier was ik niet echt tevreden van en voor de Roomster heb ik ééntje gekozen die je op de voorruit kunt bevestigen.
Dit is een Yakumo, is eigenlijk een TomTom van de éérste generatie die nu voor een appel en een ei worden verkocht onder een andere merknaam.
Het toestel werkt echt perfect en er zitten best wat functie's op, het enigste nadeel is als je het een tijdje niet gebruikt dat het eventjes duurt voor hij zijn satelieten vind.
Maarja daar kan ik mee leven, het voorduren blokeren en uitvallen van die Becker vond ik erger.
Volkswagen Caddy+ Dethleffs Family

AnnetteH

Bericht door AnnetteH » za 23 jun 2007 09:21

Volvodriver schreef:Nu even weer serieus on topic.

Omdat ik al vele jaren gebruik maak van de Nederlandse wegen ken ik in ieder geval de hoofdwegen van ons land op mijn duim.
Daarnaast, als ik een adres niet weet dan zoek ik dat op op de computer. Ik lees de routebeschrijving en rij er in 99 procent van de gevallen zonder omweg naar toe.

Voor het buitenland is het net zo makkelijk. Naar de grote steden rij je zonder problemen. Alles staat keurig op wegwijzers. In de stad zoek je naar het centrum en je rijdt de eerste de beste parkeergarage in. Verder doe je het met openbaar vervoer of de benenwagen.

Natuurlijk heb ik altijd een wegenkaart van het desbetreffende buitenland bij me.

Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook af en toe wel eens denk om voor het buitenland een tom-tom aan te schaffen. Zeker nu ik binnenkort naar Scandinavië afreis.
En daarvoor zijn die POI's met van te voren ingebrachte campings natuurlijk ook reuze handig.
Maar ik zal nooit blindelings op dat apparaat gaan vertrouwen.
Volvodriver, als je voor POI gaat zou ik zeker een Michelin kopen !!
Wij hadden voor onze TomTom een Michelin en die POI zijn in vergelijking met de TomTom geweldig. Uiteraard is dat onze mening.
Van hele kleine bakkers en campings tot musea natuurgebieden noem maar op !! (alle groene Michelin gidsen staan er standaard in)

Dit jaar hebben we de Michelin echt gemist op vakantie als we eenmaal ter plaatse waren !!

Het wegwijzen is als je eerder met een TomTom hebt gereden wat minder vandaar dat we hem vorig jaar na de vakantie hebben geruild, het Michelin apparaat. Maar misschien is het euvel met kromme vertalingen, vanuit het Frans, wel opgelost in de nieuwere versie.

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » za 23 jun 2007 09:23

LekensMark schreef:Het toestel werkt echt perfect en er zitten best wat functie's op, het enigste nadeel is als je het een tijdje niet gebruikt dat het eventjes duurt voor hij zijn satelieten vind.
Hee, dat "probleem" heb ik ook als ik m'n tom-tom pda-navigatie gebruik (heeft zo'n losse gps-muis).
soms duurt dat wel meer dan een minuut voordat ie wat vindt.

M'n vaste navigatie in de auto heeft daar helemaal geen "last" van.....die heeft gelijk beeld :D

Maar ja, eigenlijk maakt dat ook niet zoveel uit want de eerste kilometers weet je zo wel de weg....toch?
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

P@TJE

Bericht door P@TJE » za 23 jun 2007 09:27

Voor de tomtom kan je voor de komende 24 uur de sattelietpossities downloaden zodat je sneller gps ontvangst krijgt.

BDoets

Bericht door BDoets » za 23 jun 2007 11:07

LekensMark schreef:...het enigste nadeel is als je het een tijdje niet gebruikt dat het eventjes duurt voor hij zijn satelieten vind.
Dat heeft in principe elke GPS; hij onthoudt zijn laatste positie en als hij weer wordt aangezet en diezelfde positie bevestigd ziet is hij heel snel klaar. Maar hoe meer kanalen een GPS heeft (=hoe meer satellieten hij tegelijk kan ontvangen) des te korter het zoeken duurt. Recente ontvangers gaan tot wel 18 kanaals. Oude types hadden er soms maar 6; dat had zijn beperkingen niet alleen in het opstarten, maar ook voor de nauwkeurigheid, en vooral ook de nauwkeurigheid van hoogte-indicatie.

Overigens zal hat toekomstige Galileo systeem ook hierin effectiever zijn dan GPS.

Bart

P@TJE

Bericht door P@TJE » za 23 jun 2007 15:22

Als ik me niet vergis 'ziet' mijn tom ook maar 6 sattelieten, of heb ik het nu verkeerd :?:

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7815
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » za 23 jun 2007 15:38

Ik had er laatst 10 !!!! Maar 3 is genoeg en 6 dus zeker :lol:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

BDoets

Bericht door BDoets » za 23 jun 2007 17:44

P@TJE schreef:Als ik me niet vergis 'ziet' mijn tom ook maar 6 sattelieten, of heb ik het nu verkeerd :?:
Dat hangt niet van je software af, maar van de hardware. Ik heb TT in een Acer PDA en die ziet er nooit meer dan 12, hoewel de software plaats biedt aan 14 geloof ik. Dus in een andere PDA (of in het authentieke TT doosje) kunnen het er meer of minder zijn.
3 is genoeg, maar niet altijd genoeg om te initiëren, en bijvoorbeeld hoogte meten (nou ja, dat doet TT toch niet) lukt niet met 3 satellieten.
Bart

P@TJE

Bericht door P@TJE » zo 24 jun 2007 12:04

Ik heb net ff gegoogeld: er is ook een forum voor TT en andere apparaten. Kijk maar eens hier

BDoets

Bericht door BDoets » zo 24 jun 2007 12:15

Hier is er nog een: http://forum.gps.nl/
Bart

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1916
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Bericht door Ad » zo 24 jun 2007 12:39

We zijn net terug uit Oost Duitsland. Ik heb een PDA met de laatste TomTom versies (6.75) van Duitsland en West Europa, inclusief flitspalen van o.m. Duitsland. Wat opvalt is dat hier en daar de West Europese versie soms iets minder gedetailleerd is t.av. kleine weggetjes. Een probleem in de voormalige DDR is dat de TomTom routes met een caravan niet altijd de beste zijn, aangezien je in heel veel dorpen nog straten met kinderkopjes hebt, waarbij je caravan het zwaar te verduren heeft. Ook zijn er doorgaanswegen waar de kinderkopjes geasfalteerd zijn, wat ook niet altijd even comfortabel is. Ook zijn er nog doorgaande wegen met betonstroken, waar jij en je tegenligger met de rechterwielen het zand in moeten. We hebben dus dan ook regelmatig gebruik gemaakt van de ouderwetse wegenkaarten. Overigens is de voormalige DDR een fantastisch vakantiegebied, rust (2 Nederlandse auto's in 3 weken!), een eldorado voor fietsers (veel fietspaden en stille wegen) en bijzonder vriendelijke mensen. Goedkoper dan Nederland, uit eten gaan is voor onze begippen spotgoedkoop, maar dan heb ik het niet over de grote steden.
Ad
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Borre

Bericht door Borre » zo 24 jun 2007 13:02

De meeste ongelukken vinden namelijk nog steeds niet op doorgaande wegen plaats maar binnen de bebouwde kom. En niet door snelheid maar door onoplettendheid.
@ volvodriver
Wat een verschrikkelijk dom en egoistisch standpunt. Het gaat er in de eerste plaats niet om of je met een hogere snelheid meer ongelukken veroorzaakt, maar of je met een hogere snelheid meer letsel veroorzaakt. Als jou kind wordt aangereden maakt 10 kilometer misschien het verschil tussen dood en leven of lopen en rolstoel. Vind je dan de onoplettendheid van je kind nog steeds belangrijker dan het letsel? Een dergelijk ongeluk overkomt je en bij een hogere snelheid is die kans alleen maar groter. Wie ben jij om daar over te beslissen? Zou je er nog steeds zo over denken wanneer één van je dierbaren slachtoffer is geworden?

On topic; in mijn vorige navigatie (Mio) zat een melding bij snelheidsoverschreiding. Op veel plaatsen was de informatie niet correct en kreeg je steeds ten onrechte meldingen. Ik vond het niet echt praktisch.

Omdat de Mio kapot is gegaan heb ik dit weekend een Tomtom gekocht, vooral omdat ik de stem prettiger vind dan de meeste andere nav's. Voor 50 euro kon je de flitspalen erbij krijgen. Weggegooid geld wat mij betreft. De tijdwinst door harder te rijden is minimaal. Het verbuik van je combinatie neemt schrikbarend toe. Een paar klanten voor je bij de kassa van het tankstation maakt een uur lang hard rijden weer teniet. Ik kan mensen die zich over dergelijke zaken druk maken niet series nemen en ben zeker niet van plan om mijn politieke voorkeur op dergelijke flauwekul te baseren.

Borre

Bericht door Borre » zo 24 jun 2007 13:07

borre schreef:
De meeste ongelukken vinden namelijk nog steeds niet op doorgaande wegen plaats maar binnen de bebouwde kom. En niet door snelheid maar door onoplettendheid.
En ik ben daarbij zeer allergisch voor mensen die zeggen dat die snelheidbeperkingen voor onze veiligheid zijn.

@ volvodriver
Wat een verschrikkelijk dom en egoistisch standpunt. Het gaat er in de eerste plaats niet om of je met een hogere snelheid meer ongelukken veroorzaakt, maar of je met een hogere snelheid meer letsel veroorzaakt. Als jou kind wordt aangereden maakt 10 kilometer misschien het verschil tussen dood en leven of lopen en rolstoel. Vind je dan de onoplettendheid van je kind nog steeds belangrijker dan het letsel? Een dergelijk ongeluk overkomt je en bij een hogere snelheid is die kans alleen maar groter. Wie ben jij om daar over te beslissen? Zou je er nog steeds zo over denken wanneer één van je dierbaren slachtoffer is geworden?

On topic; in mijn vorige navigatie (Mio) zat een melding bij snelheidsoverschreiding. Op veel plaatsen was de informatie niet correct en kreeg je steeds ten onrechte meldingen. Ik vond het niet echt praktisch.

Omdat de Mio kapot is gegaan heb ik dit weekend een Tomtom gekocht, vooral omdat ik de stem prettiger vind dan de meeste andere nav's. Voor 50 euro kon je de flitspalen erbij krijgen. Weggegooid geld wat mij betreft. De tijdwinst door harder te rijden is minimaal. Het verbuik van je combinatie neemt schrikbarend toe. Een paar klanten voor je bij de kassa van het tankstation maakt een uur lang hard rijden weer teniet. Ik kan mensen die zich over dergelijke zaken druk maken niet series nemen en ben zeker niet van plan om mijn politieke voorkeur op dergelijke flauwekul te baseren.

Volvodriver

Bericht door Volvodriver » zo 24 jun 2007 16:31

borre schreef:@ volvodriver
Wat een verschrikkelijk dom en egoistisch standpunt. Het gaat er in de eerste plaats niet om of je met een hogere snelheid meer ongelukken veroorzaakt, maar of je met een hogere snelheid meer letsel veroorzaakt. Als jou kind wordt aangereden maakt 10 kilometer misschien het verschil tussen dood en leven of lopen en rolstoel. Vind je dan de onoplettendheid van je kind nog steeds belangrijker dan het letsel? Een dergelijk ongeluk overkomt je en bij een hogere snelheid is die kans alleen maar groter. Wie ben jij om daar over te beslissen? Zou je er nog steeds zo over denken wanneer één van je dierbaren slachtoffer is geworden?
@Borre,
Dit is de laatste keer dat ik hierop reageer. Ik ben me bewust dat ik nu weer off topic ga. En ik had beloofd me bij het topic te houden.

Omdat dit een schriftelijk forum is komen meningen soms zeer cru over en dus ongenuanceerd. Ik ben mij daarvan ten volle bewust. Dat zij zo.
Daarnaast heb ik aangegeven dat ik niet tegen limieten ben. Maar nu probeer je mij een schuldcomplex aan te praten. En daar ben ik niet van gediend.
Ik blijf bij mijn mening. Zoals ik die geuit heb. Maar vergeet alsjeblieft niet dat dit schriftelijk is en niet van mensen in een gesprek tot elkaar. De nuances vervagen hierin.

Zo voor mij einde. Eventueel verdere discussie via PM wat mij betreft.

BDoets

Bericht door BDoets » zo 24 jun 2007 16:48

Emoticons willen wel eens helpen om de juiste tongue-in-cheek bedoeling van wat je schrijft weer te geven... :D
Volvodriver schreef:Daarnaast heb ik aangegeven dat ik niet tegen limieten ben.
...behalve de onzinnige.... :? :lol:
Bart

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » zo 24 jun 2007 16:55

Vanaf nu weer on topic aub anders gaat de bezem erdoor en wordt dit lijntje opgeruimt

Nick

Bericht door Nick » zo 15 jul 2007 10:49

Wij zijn net terug uit het Bayerische Wald, en hebben veel met de TomTom (one Europa) genavigeerd.
De snelste route stuurde ons inderdaad door allerlei kleine dorpjes en via smalle weggetjes, wat niet eenvoudig was met onze combinatie, maar wel mooi!!
Solo rijdend met de TomTom op de kortste route kwamen we soms uit op bosweggetjes waar nauwelijks te rijden was.
Al met al een hele belevenis.
Tot slot nog op te merken dat halverwege de thuisrit de Tomtom het begaf en niet meer op te starten was. Thuisgekomen (na gesprek met de Tomtom helpdesk) de zaak opgestuurd en nu wachten we op de reparatie.
Suggestie: Neem altijd een goede wegenkaart mee en vertrouw niet blind op je navigatie systeem.
groeten,

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”