Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
adinsx
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 14 jan 2018 16:02
Locatie: Oosten des lands

Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door adinsx » vr 30 mar 2018 15:53

Goedemiddag allen,

Gezien hier best ook wat kluservaring en campingervaring zit maar eens mijn tweede topic (eerste was een vrij uitgebreid voorsteltopic ;)) openen.

We hebben twee dochters en om die op de lange reis naar (opnieuw) Kroatië wat te vermaken naast een tas vol cadeautjes (elk uur een nieuw dingetje om uit te pakken) heb ik relatief simpele dvd-schermen in de auto. Nieuw dvd'tje er in en we zijn zo weer een uur verder. Niettemin zat deze set met een beugel aan de twee pootjes van de hoofdsteun van de voorstoelen gemonteerd. Zo ziet de beugel er uit:

Afbeelding

Die steun klemt zich goed vast middels vier boutjes (twee in midden, twee op de hoeken). Daaraan klik je de beugel waar het DVD-scherm aan vast zit. Ging prima op de vorige auto, een Mégane III Estate GTline. Echter sinds februari een nieuwe auto, de Mégane IV GT205 Estate, en naast dat deze sportieve uitvoering bijzonder lekker stuurt en vermogen over heeft, heeft hij ook erg lekkere sportstoelen. Maar... de stoel loopt door in de hoofdsteun:
Afbeelding


Kortom, ik heb een klein montageprobleem scratch.gif
Nu zit ik te denken om langere schroefjes te gebruiken op de buitenste punten en zo de steun goed klem er op te draaien. Maar de stoelen beschadigen is ook niet een optie. Iemand anders nog briljante ideeën om de steun goed vast te krijgen?

Plan B: De dvd-speler met postbode-elastieken klemmen, maar dat is niet echt een optie omdat het scherm koeling heeft aan achter/onderzijde. Daarnaast moet het dan los om een andere dvd er in te doen.

Plan C is de handel te koop te zetten en een ander systeem te kopen, maar ook dan moet montage natuurlijk wel mogelijk zijn op deze stoelen.

Tips zijn welkom thumbup.gif
Renault Mégane IV Estate GT, 205 pk | 280 Nm in het heerlijke Iron Blue met aan de (afneembare) haak een Adria Altea 462PK met FreshJet 2200.
Liefhebber van details en detailen zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door Micky » vr 30 mar 2018 15:59

Met klittenband spanbandjes eromheen, wij hebben dit probleem niet gelukkig, de meiden hebben de iPad liever in de hand :)


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door Chris » vr 30 mar 2018 22:08

Mijn vrouw had een soort zak genaaid die strak over het hoofdsteun zat.
Aan de achterkant daarvan was eenvoudig een DVD speler te bevestigen met van die mini spanbandjes.
Wisselen enzo ging goed.
En, die zak zat voor haar niet in de weg.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

koning

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door koning » za 31 mar 2018 11:20

Deze optie?
dvd spelers op MP en voor deze gaan.
VST-megane-10-12.jpg
Geschikt voor de Megane.
de link: http://www.eurocartv.nl/semi-touch.html
Laatst gewijzigd door koning op za 31 mar 2018 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door Techn » za 31 mar 2018 11:23

Dan heb je hetzelfde probleem




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door MarcoC » za 31 mar 2018 12:10

Misschien kan je iets maken van zo'n kledinghanger die je over de hoofdsteun van de autostoel kan klemmen? Heb dat soort modellen wel eens her en der in de verkoop gezien, kan ze echter momenteel niet op google vinden. scratch.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door troapel » zo 1 apr 2018 08:51

koning schreef:Deze optie?
dvd spelers op MP en voor deze gaan.
VST-megane-10-12.jpg
Geschikt voor de Megane.
de link: http://www.eurocartv.nl/semi-touch.html
Deze is gemaakt voor de Megane III en niet voor de IV zoals TS inmiddels heeft.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

koning

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door koning » zo 1 apr 2018 11:09

RE.gif Klopt, dan wordt het zoeken naar andere creatieve oplossingen.....

adinsx
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 14 jan 2018 16:02
Locatie: Oosten des lands

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door adinsx » di 3 apr 2018 10:29

Dank allen voor de verschillende oplossingen. Ik zie:
Tie-raps
Klittenband
Een zak om de hoofdsteun maken

Ga binnenkort als het wat lekkerder weer is aan de knutsel om de huidige beugel vast te zetten met dergelijke zaken.
We hadden ook al gekeken naar zo'n organizer:
https://www.prenatal.nl/onderweg/autost ... gL4a_D_BwE

Scherm past er in, maar dan moet ik er gaten in maken om die warmte af te voeren en de koptelefoondraad en voeding er in te maken.
Kan wel, maar niet ideaal. Alles op een tablet zetten is ook nog een optie, maar is dat te doen? Bestaande DVD's omzetten naar een bestand voor op de tablet? We hebben voor de dvd-spelers gekozen omdat we een enorme berg kinderdvd's hebben voor die twee kleine dames, en ging dus prima in de III omdat die normale hoofdsteunen heeft.

Goed, ik zal de uiteindelijke oplossing delen hier thumbup.gif
Renault Mégane IV Estate GT, 205 pk | 280 Nm in het heerlijke Iron Blue met aan de (afneembare) haak een Adria Altea 462PK met FreshJet 2200.
Liefhebber van details en detailen zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door Taan » do 5 apr 2018 15:19

adinsx schreef: ...Alles op een tablet zetten is ook nog een optie, maar is dat te doen? Bestaande DVD's omzetten naar een bestand voor op de tablet? We hebben voor de dvd-spelers gekozen omdat we een enorme berg kinderdvd's hebben voor die twee kleine dames, en ging dus prima in de III omdat die normale hoofdsteunen heeft.
Met het programma freemake videconverter kun je geripte DVD's omzetten naar een ander (bestands)formaat. Ik heb ze voor onze nextbase DVD-speler ook omgezet zodat het bestandsformaat (MB's) wat kleiner is. De resolutie van de speler is tenslotte ook maar 800 x 480 pixels, dus het heeft niet zoveel zin om de films in HD formaat te houden.
Wij zetten de films vervolgens op een (aantal) USB-stick(s).
Ik weet niet zeker of je met Freemake ook kan rippen.
Tegenwoordig is freemake (deels) betaald, maar het geringe bedrag voor een zoete achterbank is het voor mij wel waard.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

arnovariante

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door arnovariante » do 5 apr 2018 15:27

RE.gif
Toevallig heb ik de betaalde Freemake ook gebruikt om gedownloade films geschikt te maken voor het afspelen vanaf een USB stick in de DVD spelers aan de hoofdsteunen.
Freemake werkt goed, makkkelijke en op redelijke snelheid.

adinsx
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 14 jan 2018 16:02
Locatie: Oosten des lands

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door adinsx » vr 4 mei 2018 14:53

NIets zo irritant op een forum dat een vraagsteller wel input krijgt, maar nooit meer reageert. Tijd dus voor een update haphop.gif

Heb heel wat rondgezocht naar een al bestaande oplossing voor zelf te gaan knutselen met stof, elastisch band, tie-wraps of duck-tape knipoog.gif
Kreeg via een ander forum deze foto door:
Afbeelding

Hmm... goed idee, zo'n elastische band met klittenband, alleen dan horizontaal om de stoel. Even verder zoeken, en dan kom je via AliExpress dit tegen:
https://nl.aliexpress.com/item/TFY-Univ ... 18464.html

Afbeelding

Dat zoek ik, maar hmm.. 40 dagen levertijd. Nog wel een aardig prijskaartje. Nog maar even verder zoeken.
Appt mijn vrouw: Heb je de leverancier van die dvd-spelers al gebeld? AutoVision-leverancier zit in Nederland".
Goed plan natuurlijk, en jawel, ze hebben een oplossing. Eigenlijk voor Volvo's met doorlopende hoofdsteunen, maar ook voor de sportstoelen in mijn Mégane GT kan het werken. En simpeler wordt het niet, een bandje:

Afbeelding

Wordt opgestuurd komende week, als service. Even duimen dat het stevig genoeg blijft zitten en eventueel nog een stukje klittenband er zelf omheen maken voor wat stabiliteit.

Samengevat: Leverancier zelf heeft een oplossing, maar wellicht heeft iemand anders nog wat aan de andere ideeën. thumbup.gif
Renault Mégane IV Estate GT, 205 pk | 280 Nm in het heerlijke Iron Blue met aan de (afneembare) haak een Adria Altea 462PK met FreshJet 2200.
Liefhebber van details en detailen zwaaien.gif

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door deemster07 » vr 4 mei 2018 21:17

Hoppa zo gaat dat bij die van ons ook, schermpjes van de Aldi.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door Micky » vr 4 mei 2018 21:26

adinsx schreef:
vr 4 mei 2018 14:53
NIets zo irritant op een forum dat een vraagsteller wel input krijgt, maar nooit meer reageert. Tijd dus voor een update haphop.gif

Heb heel wat rondgezocht naar een al bestaande oplossing voor zelf te gaan knutselen met stof, elastisch band, tie-wraps of duck-tape knipoog.gif
Kreeg via een ander forum deze foto door:

Hmm... goed idee, zo'n elastische band met klittenband, alleen dan horizontaal om de stoel. Even verder zoeken, en dan kom je via AliExpress dit tegen:
https://nl.aliexpress.com/item/TFY-Univ ... 18464.html


Dat zoek ik, maar hmm.. 40 dagen levertijd. Nog wel een aardig prijskaartje. Nog maar even verder zoeken.
Appt mijn vrouw: Heb je de leverancier van die dvd-spelers al gebeld? AutoVision-leverancier zit in Nederland".
Goed plan natuurlijk, en jawel, ze hebben een oplossing. Eigenlijk voor Volvo's met doorlopende hoofdsteunen, maar ook voor de sportstoelen in mijn Mégane GT kan het werken. En simpeler wordt het niet, een bandje:


Wordt opgestuurd komende week, als service. Even duimen dat het stevig genoeg blijft zitten en eventueel nog een stukje klittenband er zelf omheen maken voor wat stabiliteit.

Samengevat: Leverancier zelf heeft een oplossing, maar wellicht heeft iemand anders nog wat aan de andere ideeën. thumbup.gif
Eigenlijk dus gewoon dit, maar dan met een gesp ipv klittenband knipoog.gif
Micky schreef:
vr 30 mar 2018 15:59
Met klittenband spanbandjes eromheen, wij hebben dit probleem niet gelukkig, de meiden hebben de iPad liever in de hand :)


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door Conradi » za 5 mei 2018 14:46

Kijk ook eens op de website van het Zweedse Brodit.

Zij maken steunen voor veel auto's voor het monteren van telefoons, tablets en DVD-spelers. Bij Volvo zijn de hoofdsteunen sowieso afwijken en heb ik jaren van Brodit steunen gebruik gemaakt.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

adinsx
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 14 jan 2018 16:02
Locatie: Oosten des lands

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door adinsx » vr 11 mei 2018 09:30

Micky schreef:
vr 4 mei 2018 21:26

Eigenlijk dus gewoon dit, maar dan met een gesp ipv klittenband knipoog.gif
Micky schreef:
vr 30 mar 2018 15:59
Met klittenband spanbandjes eromheen, wij hebben dit probleem niet gelukkig, de meiden hebben de iPad liever in de hand :)
Jep, en ik ga nog wel klitteband halen voor wat extra stevigheid. Het GT-onderstel is redelijk stug en de wegen in Duitsland soms niet zo glad. En met 1500 kg aan de haak wordt het er niet beter op. Dus wat extra 'veiligheid' zodat het vast blijft lijkt me wel een goed plan. Dus zeker dank voor de tip.

Conradi schreef:
za 5 mei 2018 14:46
Kijk ook eens op de website van het Zweedse Brodit.

Zij maken steunen voor veel auto's voor het monteren van telefoons, tablets en DVD-spelers. Bij Volvo zijn de hoofdsteunen sowieso afwijken en heb ik jaren van Brodit steunen gebruik gemaakt.
Dank! Neus ik ook nog even op rond. Moest voor de telefoon ook altijd nog een handige houder hebben. Apple-Carplay werkt redelijk, maar bijvoorbeeld FlitsMeister is niet op het grote display in de auto te krijgen. Toch wel handig, want een week of twee terug 34 te hard aan de broek gekregen door een agent met lasergun. :(
Twee jaar een 'registratie' (30+, of 40+ op snelweg wordt geregistreerd) dus kalm aan doen / nog beter opletten is dan wel handig. :roll:
Renault Mégane IV Estate GT, 205 pk | 280 Nm in het heerlijke Iron Blue met aan de (afneembare) haak een Adria Altea 462PK met FreshJet 2200.
Liefhebber van details en detailen zwaaien.gif

vso1
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 11 mei 2018 03:34
Locatie: zuid holland

Re: Montage DVD-speler aan stoel zonder hoofdsteunframe

Bericht door vso1 » zo 13 mei 2018 21:42

ik dacht ook aan DVD spelers achterin ..

maar een tablet /oude telefoon is wellicht handiger ..
Camping: voor veel geld leven als een zwerver, en vluchten voor je verantwoordelijkheden

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”