POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Systemen en aanverwante zaken.
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Nimma » wo 22 jun 2016 12:41

RE.gif opgelost, tis hier ook zo warm 29° :oops:
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door primera » ma 27 jun 2016 16:54

Hoi, ben nu ook aan het ruziën met mijn tom tom.

Wil de poi van Archies website op de tom tom zetten.
Heb dit geprobeerd.
Via my drive programma kan dit niet dit moest via de my drive website.
POI importeren heb ik gevonden. En heb dit een paar keer gedaan maar het gaat niet naar de Tom Tom toe.
Speciaal een uitbreiding geheugen kaart gekocht met 16 gigabyte.
Want de tom tom heeft maar 233 vrij maar moet 400 of 900 hebben.

Wil namelijk Frankrijk erop zetten of Europa.

En met favorieten kan ik maar max 2 mb per keer doen!

Betreft start 40

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Vigo » ma 27 jun 2016 18:04

Vergeet het maar, ik ben er al weken mee bezig, bij mijn vorige TT GO LIVE IQ ROUTES van 8 jaar oud via TT Home geen enkel probleem, maar nu heb ik een GO LIVE 825 die My Drive vraagt en ik loop tegen dezelfde problemen aan, ik heb het zelfs opgegeven.

Ik denk dat TT dat delen van POI gewoon wil beperken opdat dit tegen betaling plaats kan gaan vinden.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door PMT » ma 27 jun 2016 19:14

Er is nog geen TT geweest waar ik de pois van Archies of Lidl of wat dan ook niet heb opgekregen. Als het kan gewoon met verkenner en anders met MyDrive of de vorige versie. In het programma zelf lukt dat niet met bestandsoverdracht van pois, maar als ik het goed heb moet je met je rechter muisknop op het TT icoontje klikken en dan kom je in een ander scherm terecht waar je elk willekeurige poi kunt toevoegen. Ik kan het hier niet nakijken, ik heb geen laptop bij me.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door meeder » ma 27 jun 2016 19:15

Nee hoor Vigo. Het werkt op de nieuwere toestellen zonder problemen. Bij deze toestellen wordt de kaart automatisch voor een deel op de SD kaart gezet zodat er op het toestel voldoende ruimte vrij is.
Ik weet niet hoe de oudere toestellen daar mee omgaan. Ik ben van een NAV2 toestel naar een NAV4 toestel gegaan dus ik heb geen ervaring met de NAV3 toestellen.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door apejoekie » ma 27 jun 2016 19:54

Op mijn 825 werkt het zonder problemen

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door primera » ma 27 jun 2016 20:13

Nou mij lukt het dus ook voor geen meter.
Dat rechtse muisklik bij het icoontje in de balk. Geeft mij geen mogelijkheid tot uploaden van poi (community).
Via de site mydrive zou ik dit moeten uploaden via mijn plaarsen en dan poi uploaden.
Zover kom ik. Maar hij load het niet up op de tom tom.

Dus het poi bestand van archie staat steeds vast op de mydrive site. De tom tom staat aangesloten en aangemeld.

Verder werkt het programma niet mee. Opnieuw opstarten en downloaden van alle onderdelen brengt ook geen soelaas.
Heb de tom tom net 1 jaar of zo.
Mydrive is de recenste versie.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Vigo » ma 27 jun 2016 20:23

meeder schreef:Nee hoor Vigo. Het werkt op de nieuwere toestellen zonder problemen. Bij deze toestellen wordt de kaart automatisch voor een deel op de SD kaart gezet zodat er op het toestel voldoende ruimte vrij is.
Ik weet niet hoe de oudere toestellen daar mee omgaan. Ik ben van een NAV2 toestel naar een NAV4 toestel gegaan dus ik heb geen ervaring met de NAV3 toestellen.
Ja de kaart zet hij op de sd, maar POI niet.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Vigo » ma 27 jun 2016 20:25

primera schreef:Nou mij lukt het dus ook voor geen meter.
Dat rechtse muisklik bij het icoontje in de balk. Geeft mij geen mogelijkheid tot uploaden van poi (community).
Via de site mydrive zou ik dit moeten uploaden via mijn plaarsen en dan poi uploaden.
Zover kom ik. Maar hij load het niet up op de tom tom.

Dus het poi bestand van archie staat steeds vast op de mydrive site. De tom tom staat aangesloten en aangemeld.

Verder werkt het programma niet mee. Opnieuw opstarten en downloaden van alle onderdelen brengt ook geen soelaas.
Heb de tom tom net 1 jaar of zo.
Mydrive is de recenste versie.
Ja ik loop tegen dezelfde problemen aan, ik heb zelfs mijn laptop na laten zien bij de computer expert in het dorp of het daar aan lag, zelfs die man kreeg het niet voor elkaar.

Ik sla al die POI wel op en voer hen met de hand in, ik heb werkelijk geen zin om mij langer te gaan ergeren aan TT.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door apejoekie » ma 27 jun 2016 20:49

Ik heb op mijn laptop, als ik de tomtom GO LIVE 825 aansluit, rechts onderin twee witte tomtom handjes. Daar klik ik met de rechter muistoets op.

Ik kies dan voor "beheer content van community"

Op dit scherm kies ik voor voeg NP toe met het blauwe vierkantje met een + teken.

Dan bladeren en eerst het .OV bestand kiezen. Dan nog een keer op de blauwe + drukken en de BMP toevoegen zodat je op je scherm ook het Archies teken krijgt.

Net weer uitgevoerd en bij mij werkt het nog steeds als van ouds. Ik werk met Windows 8.1.

Mocht er behoefte aan zijn dan wil ik wel een fotobeschrijving maken van hoe ik het heb uitgevoerd. Vigo, ik weet dat je er klaar mee bent maar hoop dat je met deze aanwijzingen een stukje verder komt.
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Vigo » ma 27 jun 2016 21:00

Ik heb Windows 7 Pro en heb het net weer getracht, hij maakt nu niet eens verbinding met MyDrive, terwijl ik op mijn TT scherm toch duidelijk een teken zie staan dat hij is verbonden met mijn pc. Op MyDrive staat aangegeven 'geen verbinding'.

Ik dacht dat het misschien te maken had met mijn usb poorten, maar volgens de pc man mankeert daar niets aan, ik heb ook een nieuw kabeltje aangeschaft van mijn TT naar mijn PC voor alle zekerheid, maar niets lukt.

De makke is dat je nooit naar een TT winkel kan gaan met dit soort problemen, en met tijden aan de telefoon zitten naar een TT desk ben ik wel klaar.

Die vorige GO LIVE IQ Editions daar heb ik tot volle tevredenheid in de vrachtwagen mee gewerkt gedurende 8 jaar, maar ik wilde eens wat anders omdat een kaartupdate niet meer ging, ik heb spijt als haren op mijn hoofd, maar mijn zoon is er nu blij mee, die heeft alle POI/Routiers etc. erop staan.

En ik verdom het om me te laten dwingen een nieuwe aan te schaffen.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door apejoekie » ma 27 jun 2016 21:19

Hoi Vigo,

Ik heb dit probleem ook een keer gehad en moest onderstaande stappen 2 keer uitvoeren voor het werkte. Was inderdaad ook met windows 7 op de vaste PC


Wanneer het stuurprogramma niet automatisch wordt toegewezen door Windows Apparaatbeheer, kun je het installeren door de onderstaande stappen uit te voeren.

Open Windows Verkenner, klik met de rechtermuisknop op Computer (of Deze computer) en selecteer Beheren.
Opmerking: als er een bericht wordt weergegeven waarin je wordt gevraagd de beheerdersbevoegdheden te bevestigen, doe je dit door op Ja of OK te klikken.
Selecteer Apparaatbeheer.
Dubbelklik op Netwerkadapters.

Het navigatiesysteem wordt mogelijk weergegeven als 'Onbekend apparaat' of 'TomTom #...', waarbij '...' een getal is.





Als het navigatiesysteem wordt vermeld als 'Onbekend apparaat', voer je de volgende stappen uit.

Klik met de rechtermuisknop op 'Onbekend apparaat' en selecteer Verwijderen.
Voer een zachte reset van het navigatiesysteem uit. Ga voor hulp naar Hoe reset ik mijn navigatiesysteem als dat vastloopt of niet opstart?
Start de computer opnieuw op.

Wanneer de computer opnieuw is opgestart, wordt het navigatiesysteem als het goed is herkend wanneer je het aansluit op de computer.

Bij mij werkte het toen goed. Kan ook nog zo zijn dat je Tomtom er staat als Tomtom# Dan is dit de oplossing



Als het navigatiesysteem wordt vermeld als 'TomTom #...', voer je de volgende stappen uit.

Klik met de rechtermuisknop op het TomTom-navigatiesysteem (bijvoorbeeld 'TomTom #2') en selecteer Stuurprogramma's bijwerken.
Selecteer Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken en selecteer de relevante map voor het besturingssysteem op de computer:
Windows – 64-bits: C:\Program Files (x86)\MyDrive Connect\Driver\INF
Windows – 32-bits: C:\Program Files\MyDrive Connect\Driver\INF
Klik op Volgende om het stuurprogramma te installeren.
Wanneer de installatie is voltooid, start je de computer opnieuw op.

Wanneer de computer opnieuw is opgestart, wordt het navigatiesysteem als het goed is herkend wanneer je het aansluit op de computer.


Hoop dat dit je verder helpt!
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Vigo » ma 27 jun 2016 21:32

Inderdaad krijg ik steeds die melding dat het systeem niet wordt herkend, ok, morgen ga ik dit eens proberen, of het lukt weet ik niet ik ben geen pc expert, maar anders print ik dit uit en laat het doen door mijn pc man in het dorp.

In ieder geval hartelijk dank voor de raad.

thumbup.gif

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door apejoekie » ma 27 jun 2016 21:35

Daar is het forum toch voor? thumbup.gif
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door primera » ma 27 jun 2016 22:28

En wat bij windows 10 waar de tom tom wel herkend wordt en verbinding heeft?

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door apejoekie » ma 27 jun 2016 23:02

Ik zal morgen even voor je kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
Cheese
Berichten: 363
Lid geworden op: za 6 feb 2016 23:12

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Cheese » ma 27 jun 2016 23:30

Ik heb TT start 20. Wel verbinding met drive, maar daar kan ik geen poi downloaden. Tomtomhome heeft wel een menuutje om poi ts downloaden,maar daarmee kan ik dan weer geen verbinding krijgen (windows 10).
knaus blueline 450TF (bj 2000, 1300 kg beladen), met Ford
s-max 2.0 tdci. S edition diesel 163 pk (bj2013) automaat
Fantastische caravantrekker.
En vrouw, kind en hond.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » di 28 jun 2016 01:52

Op mijn website vind je in het menu ook een hulppagina voor het installeren van poi's op Tomtom.
Het gebruik van Tomtom Home of My Drive zal inderdaad meestal niet werken, maar gelukkig is er een veel eenvoudiger methode!
Succes!

Archie

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door primera » di 28 jun 2016 07:12

Welke? Want knippen en plakken dat kan niet. Want de tom tom wordt niet aangegeven in verkenner. Met moeite heb ik hem gevonden in beheer en daar staat hij onder netwerk! Community staat bij mijn mydrive niet op. En hulpsites geen idee maar voornamelijk kies de navi die bij u past.

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door primera » di 28 jun 2016 10:29

Het is gelukt!
My drive van internet aanzetten. Tom tom aansluiten. En aanzetten.
Op de tom tom zelf naar menu gaan en dan naar tom tom services.
Hier je email en wachtwoord invoeren die gelijk is aan de aan mydrive.

Dan via mydrive internet mijn plaatsen de poi te importeren.

Dit ging bij gisteren ook niet. En vanmorgen na de nieuwe update van tom tom in eens wel.

Dus gewoon een paar keer doen. En da lukt het in eens wel.

Waarschijnlijk een foutje op de site?

Alleen heel europa van Archies is te groot. Dat is meer dan 2 Mb.
Dus dan zou je noord en zuid europa en frankrijk moeten doen. Of de landen apart.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Vigo » di 28 jun 2016 11:35

apejoekie schreef:Daar is het forum toch voor? thumbup.gif

Nou, nogmaals bedankt ik ben een stuk verder, alleen de afbeeldingen zie ik niet maar ik heb wel een berg rode stippen op de kaart en wanneer ik daar met de cursor op ga staan komt er een coördinaat of adres tevoorschijn.

Verder maakt mijn TT nu vlot verbinding nadat ik heb gedaan wat jij had beschreven, alleen het plannen van een route en die doorzenden naar mijn TT wil nog niet lukken, maar misschien kom ik daar ook nog wel uit.

thumbup.gif

Gebruikersavatar
Cheese
Berichten: 363
Lid geworden op: za 6 feb 2016 23:12

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Cheese » di 28 jun 2016 11:49

Archie schreef:Op mijn website vind je in het menu ook een hulppagina voor het installeren van poi's op Tomtom.
Het gebruik van Tomtom Home of My Drive zal inderdaad meestal niet werken, maar gelukkig is er een veel eenvoudiger methode!
Succes!

Archie
kun je nog even linkje daar naartoe geven?
knaus blueline 450TF (bj 2000, 1300 kg beladen), met Ford
s-max 2.0 tdci. S edition diesel 163 pk (bj2013) automaat
Fantastische caravantrekker.
En vrouw, kind en hond.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Daphne » di 28 jun 2016 13:01

RE.gif
Gewoon even terugscrollen.
Archie schreef:De laatste update van http://www.archiescampings.eu voor het zomerseizoen staat online.
Mocht u dus binnenkort gaan kamperen, neem dan alstublieft even de moeite de laatste gegevens op uw navigatie te zetten, er is namelijk weer heel wat veranderd.

Prettige vakantie!
Archie
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door apejoekie » di 28 jun 2016 13:37

Vigo, heb je ook het BMP bestandje met dezelfde naam als het .OV bestand toegevoegd? Dan krijg ik het Archies icoon erbij op de tomtom.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Unplugged » di 28 jun 2016 13:46

Jakkemeiner schreef:RE.gif opgelost, tis hier ook zo warm 29° :oops:
Hoe doe je dat dan, ik ben ook aan het zoeken...

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”