POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Systemen en aanverwante zaken.
RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door RogerS » vr 28 dec 2018 07:07

Is er geen contactmogelijkheid via zijn website?
Caravanloos. :(

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Ab » vr 28 dec 2018 09:43

Yep..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 22 feb 2019 15:00

Ook weer al plannen aan het maken voor uw volgende kampeervakantie?
Dan hoort daar natuurlijk ook bij dat u ervoor zorgt dat uw campinggegevens weer up to date zijn bijgewerkt.

Update 01-03-2019 van www.archiescampings.eu staat nu online met opnieuw meer campings dan ooit.
Deze keer zijn vooral campings toegevoegd in de Baltische staten en in Zuid-Italië.

Verder is er nieuws te vinden voor kampeerders die buiten het seizoen graag gebruikmaken van “voordeel-aanbieders”.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Chris » vr 22 feb 2019 21:29

RE.gif

Waarvoor hartelijk dank.
Ik heb het bestand gelijk ge-download en zal het in de navi zetten. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 26 apr 2019 16:27

Er is weer een nieuwe update van www.archiescampings.eu online.
Mocht u binnenkort er weer op uit willen trekken, vergeet dan niet de laatst beschikbare informatie binnen te halen.

In het bezit van een CKE-kampeerkaart? Kijk dan zeker even naar de informatie op de website!

Groeten,
Archie

liefhebber
Berichten: 85
Lid geworden op: do 13 aug 2015 13:54

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door liefhebber » zo 28 apr 2019 00:02

Bedankt voor het melden

Birgit73
Berichten: 4
Lid geworden op: di 7 mei 2019 15:32

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Birgit73 » di 7 mei 2019 16:44

Iemand een idee hoe ik het bestand moet omzetten voor de Columbus versie? Link naar site van VW doet het niet nl en heb ook al mail naar Archies gestuurd.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Hobby Linka » di 7 mei 2019 17:55

RE.gif

De handleiding voor de Columbus (Skoda versie) heb ik ooit geschreven voor Archie. Dat was voor de eerste versie van de Columbus. Ik rij helaas al ruim 4 jaar geen Skoda meer dus kan ook niet even kijken hoe dat ook al weer ging.

Ik weet dat er op het Skoda forum e.e.a. werd uitgelegd. Ook voor de nieuwere versie van de Columbus. Misschien daar even kijken?

Archie heeft toen aangegeven geen ondersteuning te bieden op mijn handleiding. En dat snap ik ook wel. Dus van die kant zal je waarschijnlijk geen support krijgen.

Anders misschien op het VW forum zoeken, het is dezelfde navigatie maar heet bij VW anders.

Succes.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Micky » di 7 mei 2019 19:19

hangt er helemaal vanaf welke versie Columbus je hebt, de MQB versie is anders dan de versie ervoor
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Birgit73
Berichten: 4
Lid geworden op: di 7 mei 2019 15:32

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Birgit73 » wo 8 mei 2019 17:12

Het gaat eigenlijk om de link op de VW site, om dat asc bestand om te zetten. Die werkt dus niet.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Micky » wo 8 mei 2019 18:10

RE.gif

snap ik, maar past de link bij je systeem? plaats de link anders even en een foto van je systeem, of iig van welk boujaar is de auto met columbus
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Birgit73
Berichten: 4
Lid geworden op: di 7 mei 2019 15:32

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Birgit73 » do 9 mei 2019 11:55

Link:
http://www.volkswagen.de/de/navigation/ ... mlung.html

Auto is Skoda Superb uit 2016

Birgit73
Berichten: 4
Lid geworden op: di 7 mei 2019 15:32

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Birgit73 » do 30 mei 2019 19:31

Iemand idee? Zie mijn vraag hierboven

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 28 jun 2019 14:25

Als u ook dit jaar weer gebruik wilt maken van de grootste Europese campingverzameling, vergeet dan niet even de allerlaatste informatie te downloaden en te installeren in uw navigatie.
De zomerupdate 2019 van www.archiescampinsg.eu staat nu online!

Een geweldige en vooral veilige kampeerreis gewenst!!
Archie

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » di 2 jul 2019 23:57

Helaas is er in de laatste update van de gegevens een vervelende fout geslopen, waardoor het hele Frankrijk-bestand dat gedownload kan worden vanuit het pakket "Europa, downlaods per land" freitelijk onbrujikbaar is.

Degenen die van dit bestand gebruik willen maken, moet ik helaas adviseren het bestand opnieuw te downloaden en te installeren. Deze verbterde versie heeft als datum 01-07-2019 (2) gekregen.

Mijn welgemeende excuses voor het ongemak!
www.archiescampings.eu

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 30 aug 2019 00:13

Archiescampings update voor dit najaar is nu online!

Mocht u nog kampeerplannen hebben voor de komende maanden, dan is het gelet op de weer vele veranderingen zeker de moeite waard even de laatste informatie binnen te halen en te installeren.

Als u plannen hebt het zuiden van Engeland te bezoeken dan is het gebruik van deze laatste update zelfs een absolute must.

Hartelijk dank aan iedereen die door het geven van feedback er voor hebben gezorgd dat weer veel gegevens zijn verbeterd en aangevuld!
Als u zelf ook opmerkingen/vragen/verbeteringen hebt, laat het aub even weten via het contactformulier op de website (www.archiescampings.eu)!

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 25 okt 2019 14:46

Degenen die regelmatig mijn website bezoeken zullen hebben gezien dat ik al enige tijd bezig ben met het “renoveren” van het gehele campingbestand van de UK.
Hoewel ik hiermee al een heel eind ben gevorderd, zal het nog zeker een aantal maanden duren voordat dit project is afgerond.

Wellicht vraagt u zich af waarom deze speciale aandacht voor één land.
Iedereen die wel eens in de UK heeft gekampeerd, en met name de tentkampeerders, zal hebben ondervonden dat aan campings aan de andere kant van de Noordzee een andere invulling wordt gegeven dan in de rest van Europa.
Nergens is het percentage campings zo groot waar tenten niet worden toegestaan. Bovendien zijn er duizenden kleine campings (meestal met slechts 5 tot 10 plaatsen) waar alleen leden van een van de twee grote campingclubs (de CL- en CS-campings in mijn bestand) welkom zijn. Daarnaast zijn er ook vrij veel campings waar de kinderen niet mee mogen op kampeervakantie, omdat uitsluitend volwassenen worden toegelaten.
In deze update ziet u in Zuid- en Midden-Engeland hoe ik heb geprobeerd meer duidelijkheid te geven over waar u wel of niet terecht kan, zodat u niet onnodig onaangenaam verrast wordt.

Uiteraard blijft natuurlijk mijn aandacht ook gericht op de rest van Europa, zodat voor iedereen die geïnteresseerd is in kamperen weer veel nieuws te vinden is.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 27 dec 2019 13:49

De laatste update van dit jaar van www.archiescampings.eu staat nu online.
Zoals u gewend bent aan het eind van het jaar is hierin ook al het nieuwe aanbod voor 2020 van Camping Card opgenomen.
Nieuw is dat u voor het eerst niet meer het aanbod van Camping Cheque zult vinden om de eenvoudige reden dat Camping Cheque vanaf 1 januari definitief is gestopt.
Ook Best Deal kan ik helaas niet langer aanbieden, de reden daarvoor is dat ze geen “vast jaaraanbod” van voordeelcampings meer presenteren. “Hun” campings worden op hun website bekend gemaakt, waardoor ze hun aanbod indien gewenst dagelijks kunnen veranderen.

Op de vrijgekomen plaatsen vindt u nu de kleine Britse clubcampings die alleen toegankelijk zijn voor clubleden en dus ook alleen voor hen interessant zijn.

Hiermee hoop ik een hoop teleurstellingen te voorkomen voor kampeerders die aan de andere kant van de Noordzee willen kamperen. Mocht u geen clublid zijn van een van de twee organisaties - en dat zal voor de meesten gelden -, dan adviseer ik u dus deze meer dan 3000 campings niet te downloaden.
Voor tentkampeerders, die op relatief enorm veel campings in de UK niet welkom zijn, is nu ook aangegeven dat ze hier niet terecht kunnen.

Tot slot wens ik u een geweldig kampeerjaar toe in 2020!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Chris » vr 27 dec 2019 14:36

Dank U..
Direct de nieuwe POI's voor mij opgehaald.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Mstuniek » vr 27 dec 2019 18:16

Dank je wel Archie.
Fijne jaarwisseling.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 28 feb 2020 14:39

Sinds een paar uur is er weer een nieuwe update van www.archiescampings.eu online. Veel campinggegevens zijn weer geactualiseerd in heel Europa, met name veel telefoonnummers en openingsdata bleken te zijn veranderd.

Vooral in Denemarken en voormalig Joegoslavië (Bosnië-Herzegovina, Noord- Macedonië, Servië, Slovenië en Kroatië) zijn deze keer veel gegevens aangepast.
Als u plannen hebt om een van deze landen te bezoeken is het absoluut belangrijk voor vertrek de laatste informatie te downloaden!

Om alle gegevens zo actueel mogelijk te houden, is het enorm belangrijk dat iedereen die iets ontdekt dat niet 100% (meer) correct is even een mailtje stuurt via het contactformulier op mijn website.

Archie

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Mstuniek » vr 28 feb 2020 14:47

waarvoor weer hartelijk dank.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Chris » vr 28 feb 2020 15:12

Ook mijn vriendelijke dank.. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor autonavigatie

Bericht door Archie » vr 24 apr 2020 16:06

Ook al is het momenteel voor zover ik weet niet mogelijk is ergens te kamperen, kunnen we natuurlijk wel alvast eens denken aan het moment dat we er weer wel op uit kunnen trekken.
Om op dat moment te zijn voorbereid heb ik zojuist dus zoals gebruikelijk de tweemaandelijkse update van www.archiescampings.eu online gezet.
Hou er wel rekening mee dat de vermelde openingsdata zeker in deze tijd allesbehalve betrouwbaar zijn.

Voor sommige, met name kleine, campings geldt misschien dat ze deze periode helaas niet zullen overleven en definitief zullen moeten sluiten.
Als u hiervan weet hebt, laat het me dan aub zo snel mogelijk even weten via het contactformulier op de website of via de feedback knop in de apps.

Archie
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 19 mar 2007 21:53
Contacteer:

Re: POI-bestanden van campings voor navigatie

Bericht door Archie » vr 26 jun 2020 15:38

Na een voorseizoen waarin kamperen vrijwel onmogelijk was, staan we nu voor een zomer waarin bijna alle Europese campinghouders u weer graag zullen zien verschijnen!

Mocht ook u er binnenkort op uit willen trekken met uw tent, caravan of camper, in eigen land of verder weg, neem dan aub even de laatste update van www.archiescampings.eu mee, waarin weer heel veel aanpassingen zijn aangebracht. Hou wel in de gaten dat door alle bijzondere omstandigheden niet alle informatie 100% correct zal zijn. Dit geldt met name bv. voor de openingstijden. Nog meer dan anders adviseer ik u dus kort voor aankomst even te bellen ter controle of u terecht kunt.

En als u iets ontdekt dat sowieso zou moeten worden aangepast in het bestand, stuur dan aub zo snel mogelijk even een mailtje!

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”